Iga Świątek marketingowym strzałem w dziesiątkę PZU

0
207

Pierwszy rok współpracy PZU z Igą Świątek był lepszy, niż oczekiwał ubezpieczyciel. Firma Sponsoring Insight obliczyła, że wartość ekwiwalentu reklamowego, tj. kosztu reklamy, który PZU musiałby ponieść, by zaistnieć w mediach w takim stopniu, jaki zapewnił mu sponsoring, wyniosła 42 mln zł – informuje „Puls Biznesu”.

Michał Gradzik, partner zarządzający w Sponsoring Insight, mówi gazecie, że jest to bardzo dobry wynik jak na sport indywidualny, w którym sukces zależy od dyspozycji wyłącznie jednej osoby. „PB wskazuje, że kwota ekwiwalentu jest efektem 13,3 tys. publikacji. Iga Świątek najwięcej wypracowała w lutym (8,7 mln zł) oraz w czerwcu (7,8 mln zł). Według Michała Gradzika jest to pokłosie dyspozycji na turniejach w Adelajdzie oraz Rzymie.

Z kolei PZU do korzyści własnych zalicza m.in. budowanie międzynarodowej rozpoznawalności. Sylwia Matusiak, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji PZU, wyjaśnia, że jest to istotne dla konglomeratu finansowego działającego w pięciu krajach i mającego duże ambicje. Zaznacza, że tenisistka przede wszystkim kreuje pozytywny wizerunek marki ubezpieczyciela w Polsce, m.in. ułatwiając mu dotarcie do nowych grup klientów, zwłaszcza osób młodych. Istotne znaczenie ma też pozameczowe zaangażowanie Igi Świątek w zakresie komentowania swoich występów, odnoszenia się do rywalek i komunikowania się z fanami. Dużym plusem okazało się też uczynienie z zawodniczki ambasadorki projektu Dobra Drużyna PZU. Sylwia Matusiak zaznacza, że przyszły rok będzie kluczowy dla programu, ponieważ jej firma uruchomi nabór wniosków o dofinansowanie, a zaangażowanie Igi Świątek już zaowocowało mnóstwem zgłoszeń.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 29 grudnia, Mateusz Bartodziej „Iga Świątek ugrała miliony dla PZU”:

https://www.pb.pl/iga-swiatek-ugrala-miliony-dla-pzu-1137348

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)