Jak odnieść sukces w sprzedaży życia

0
846

Za dwa lata o tej samej porze być może powiesz do siebie z dumą: cieszę się, że w roku 2021 zacząłem działania, które oderwały mnie od prostych czynności i produktów niemających szans na przetrwanie.

Jestem dumny, że postawiłem na życie, grupy otwarte i ubezpieczenia grupowe. Mój portfel komunikacji stanowi dziś 30% całości portfela i nawet gdyby jutro miał zniknąć całkowicie, moja firma ma się dobrze i przetrwa.

Popatrz na zmianę zachowania klientów, przejście z zakupem prostych produktów do internetu – produktów, do których nie będziesz już potrzebny. Coraz więcej ludzi poradzi sobie bez ciebie, mając szybką i prostą technologię w domu.

W końcu, stojąc wśród pracowników własnej multiagencji, zobacz, gdzie oni są? Ze swoją wiedzą, umiejętnością doradztwa, budowania relacji. Jakie wartości wyznają i o czym rozmawiają z klientami?

Chcemy, żebyś z dumą stwierdził: są niesamowici! Potrafią opakować klienta w produkty, o których jeszcze dwa lata temu nie mieli pojęcia. Są profesjonalistami i doradcami. To jest ogromna wartość, która niesie mój biznes wyżej.

Dlaczego życie?

Nie ma w naszej pracy innej satysfakcji niż ta wynikająca z bezpieczeństwa klientów. Fundamentem naszego doradztwa jest misja ochrony. Wartość, która dzisiaj będzie rozpoznana w składce, może za moment okazać się bezcennym ratunkiem w sytuacjach trudnych czy tragicznych. Ochrona życia klientów powinna stać się twoją misją. Musi być nierozłącznym elementem procesu doradztwa, szerokiej perspektywy produktów; wyróżnikiem. Dzisiaj rozpoczęte działania dadzą ci nie tylko wartość.

Na „Życiu w multi” zbudujesz dochód pasywny, który raz zapoczątkowany będzie źródłem twojego bezpieczeństwa finansowego. Znikną produkty i prowizja za czynności proste, a pojawią się takie, dzięki którym będziesz niezbędny. Szukaj ich. Rozwijaj zespół i umiejętności. Od prostego zebrania danych do pogłębionej rozmowy i relacyjności. Od kilku pytań do wiązania klienta ze sobą czymś więcej niż OC.

Z całym szacunkiem do majątku i komunikacji, są to produkty ważne. Fundamentalne w swym obowiązku czy wartości. Między nimi a życiem jest tylko jedna mała różnica. Są dobrami materialnymi. Nabytymi. Odnawialnymi. Życia nie jesteś w stanie przywrócić na nowo.

Jakbyśmy się nie starali, czas płynie i zmienia nas na stałe. Bezpowrotnie. Pytanie, które teraz chcemy ci zadać, jest dość proste i brzmi: gdzie klient ma się o tym dowiedzieć? Przecież nie u twojej konkurencji dwie przecznice obok… Jeśli jednak dowie się o możliwościach grup otwartych i życia od agenta obok, za chwilę stracisz ubezpieczenie jego auta. Postaw na życie.

Nasza praktyka, czyli dwie perspektywy sprzedaży życia

Jesteś szczęściarzem. W całej okazałości.

Z perspektywy Waldemara Poberejki masz wszystko, czego nie miałem ja. Dwadzieścia trzy lata temu wziąłem ulotkę i wniosek w teczkę, założyłem jedyną koszulę, jaką miałem (a dokładnie był to kremowy sweterek), i poszedłem w teren. Do ludzi. W miasto. Nie miałem bazy, klientów, komunikacji, poleceń. Nie miałem niczego poza otwartą głową i licencją agenta. Założyłem działalność gospodarczą i stałem się agentem ubezpieczeniowym. Małym chłopcem, który coś tam mruczał pod nosem o tym, że warto mieć ubezpieczenie na życie.

Wykorzystałem szansę w 200%. Po trzech miesiącach pracy zostałem agentem miesiąca w PZU Życie SA. W trzecim miesiącu pracy zarobiłem 1100 zł, a składka ZUS wynosiła wtedy 316 zł. Dostałem dyplom i pióro od prezesa. To był piękny czas. Bez barier, ograniczeń, obaw. Powtarzałem ten sukces i sposób pracy kilka razy w swoim życiu. Nie miałem pojęcia, że klient przede wszystkim ubezpiecza samochód, a życie pozostaje gdzieś na drugim planie. Życie stało w centrum moich wartości.

Z perspektywy Marty Piaseckiej masz wszystko, co możesz, by odnieść sukces.

Kilka miesięcy temu rozpoczęłam proces wdrażania życia w multiagencji ubezpieczeniowej.

W firmie, która zarządza zespołem 20 osób, zrobiłam rewolucję i postawiłam na życie. Od kilku lat mój zespół był skupiony na pracy z majątkiem i komunikacją. Mogę powiedzieć ci jedno: nie ma lepszej sytuacji i momentu na rozpoczęcie nowych działań. Na wyzwanie i budowanie świadomości ubezpieczeniowej twoich portfelowych klientów. Masz wiedzę o nich, masz relacje, masz człowieka przed sobą. Masz wszystko.

W ciągu kilku miesięcy przypis składki dzięki mocnej pracy wzrósł w firmie kilkakrotnie. Zaczęliśmy sprzedawać grupy otwarte, małe ubezpieczenia grupowe czy produkty na wypadek zachorowania na raka. Dzisiaj pomogę również tobie rozwinąć skrzydła sprzedaży.

Jak zabrać się za życie?

Jesteśmy przekonani, że rozumiesz słuszność i konieczność produktów życiowych. Intuicyjnie wiesz, że jest to kierunek twojego rozwoju osobistego, siły twojego zespołu, firmy i bezpieczeństwa biznesowego. Jeżeli tak jest, to zrobiłeś właśnie najtrudniejszy krok – w swojej głowie podjąłeś właściwą decyzję!

Teraz przed tobą zadanie trudne, chociaż uwierz, łatwiejsze od poprzedniego – czas na zdobywanie wiedzy, doświadczenia, czas nauki i ciężkiej pracy. Ty i twoi ludzie musicie zrozumieć produkty, ich budowę i założenia, podstawy rozmów z klientem. Musicie zmienić nawyki i przekonania. Pokonać bariery głowy, czasu, wiedzy. Wprowadź zmianę w swoim biznesie i działaj. My jesteśmy do twojej dyspozycji.

Szkolenie przed nami!

Na naszym kwietniowym, dwugodzinnym spotkaniu, rozłożymy grupę otwartą na czynniki pierwsze i pokażemy ją w perspektywie innych produktów życiowych. Wskażemy konkretne kroki działań i cechy warunkujące twój sukces.

Jeżeli dopiero otwierasz się na sprzedaż ubezpieczeń na życie, dostaniesz od nas praktyczne wskazówki, m.in. poznasz budowę produktu czy elementy, które wykorzystasz w praktyce sprzedaży i doradztwa.

Jeżeli już zacząłeś przygodę z grupami otwartymi, pokażemy ci strategiczne momenty, dzięki którym w oczach klienta będziesz profesjonalistą. Powiemy, w jaki sposób poprowadzić rozmowę telefoniczną czy rozmowę w biurze. Pokażemy również, jak wykorzystać rozmowę o życiu do budowania relacji i wiązania klienta z tobą.

Wytłumaczymy ponadto, jak wygląda rynek indywidualnej kontynuacji ubezpieczeń grupowych i grup otwartych oraz jak możesz wykorzystać ten produkt do budowania świadomości ubezpieczeniowej.

Zapraszamy cię na szkolenie, zapraszamy do życia w multi!

Marta Piasecka
Waldemar Poberejko
twórcy programu szkoleniowego „Życie w multi”
Fb.com/zyciewmulti