Inter Polska: Personel medyczny narażony na agresję pacjentów

0
494

Kwestia ochrony pracowników służby zdrowia w szpitalach, na oddziałach ratunkowych i wszelkich placówkach medycznych coraz częściej jest tematem paneli dyskusyjnych, wykładów, rozmów między personelem medycznym.

– Z problemem agresji środowiska medyczne zwróciły się także do nas. Rozmawialiśmy o ekstremalnych sytuacjach, które zdarzają się w pracy lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych. Efektem tych rozmów jest ubezpieczenie Inter Ochrona HIV/WZW, które można rozszerzyć o jedyną na rynku Klauzulę Agresji Pacjenta. Praca powinna kojarzyć się bowiem z poczuciem bezpieczeństwa – mówi Andrzej Twardowski, dyrektor Biura Ubezpieczeń Medycznych i OC TU Inter Polska. – Po trudnym wydarzeniu w pracy, które może wywołać negatywne skutki fizyczne i psychiczne, osoba ubezpieczona może przeznaczyć pieniądze z ubezpieczenia np. na cykl masaży relaksacyjnych albo wyjazd na weekend. Często, co podkreślali pracownicy służby zdrowia, tylko odskocznia od pracy pozwala na złapanie odpowiedniego dystansu – wyjaśnia.

Jednocześnie środowiska medyczne w otwarty sposób komunikują pacjentom, że i placówkach, w których pracują, nie ma przyzwolenia na agresję werbalną i niewerbalną. Kartki z informacjami o braku przyzwolenia na agresję naklejane są coraz częściej przy rejestracjach. Aż 98% lekarzy poparło propozycję Naczelnej Rady Lekarskiej, aby w przepisach prawnych był zapisany obowiązek poszanowania przez pacjentów praw i godności osobistej personelu medycznego.

(AM, źródło: Inter Polska)