InterSafe odda zarobek za polecenie

0
887

InterSafe chce dzielić się z klientami prowizją ze sprzedaży komunikacyjnych polis OC. Eksperci są sceptyczni w ocenie szans na sukces koncepcji biznesowej przyjętej przez startup – informuje „Puls Biznesu”.

Gazeta wskazuje, że pomysł InterSafe przewiduje, że nabywcy sprzedawanych przez niego OC będą mogli liczyć na zniżkę w składce, zaś skutecznie polecający aplikację otrzymają voucher na określoną kwotę zwolnioną z podatku dochodowego. Najbardziej aktywni na tym polu mogą też liczyć na dodatkowe korzyści, np. bony na myjnie. Startup liczy szczególnie na pozyskanie młodych kierowców, którzy muszą płacić najwięcej za OC.

Michał Wojciechowski, założyciel i prezes InterSafe, mówi „PB”, że strategia oddania przychodu z OC komunikacyjnego ma pozwolić jego firmie na zbudowanie skali. Z kolei dochody ma zapewnić sprzedaż innych polis, m.in. AC czy mieszkaniowych, oraz innych produktów, o których startup na razie milczy. Michał Wojciechowski przewiduje, że InterSafe powinien być zyskowny w ciągu 1,5 roku od momentu rozpoczęcia działalności operacyjnej. W planach ma też ekspansję zagraniczną. Po tegorocznych wakacjach ma wystartować operacyjnie w jednym z krajów bałtyckich, prawdopodobnie w Estonii.

Eksperci są dość sceptyczni w swojej ocenie szans InterSafe na odniesienie sukcesu. Wskazują, że agenci mają do dyspozycji większe możliwości w zakresie zniżek, a dzięki doświadczeniom związanym z obecną pandemią nie ma problemu z zakupem polisy drogą elektroniczną za ich pośrednictwem. Inne zachęty nie są z kolei nowością na rynku, zaś system poleceń nie przyjął się. Mają też wątpliwości co do etyki dzielenia się prowizją. Przypominają, że sposobem młodych kierowców na obniżenie stawki za OC jest korzystanie ze zniżek rodziców, którzy często mają maksymalne upusty w składce.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 8 marca, Karolina Wysota „OC kierowcy z polecenia. InterSafe podzieli się prowizją”:
https://www.pb.pl/oc-kierowcy-z-polecenia-intersafe-podzieli-sie-prowizja-1110348

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)