IRON wprowadzi InterRisk na nowy poziom w sprzedaży ubezpieczeń

0
679

IRON – taką nazwę nosi nowa platforma interakcji stworzona przez InterRisk we współpracy z agentami ubezpieczeniowymi, którzy będą również uczestniczyć w kampanii informacyjnej na temat serwisu. Udostępnione już narzędzie umożliwia szybkie i wygodne zawieranie ubezpieczeń w ramach Pakietu AUTO+. Kolejne moduły i funkcjonalności będą sukcesywnie dodawane.

– Cyfrowa transformacja jest jednym z filarów strategii Vienna Insurance Group. Zapewnienie rozwiązań technologicznych przyjaznych użytkownikowi ma obecnie kluczowe znaczenie i jest jednym z czynników decydujących o sukcesie biznesowym. Życzę InterRisk udanego wdrożenia i znaczącego rozwoju biznesu oraz bardzo dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w projekt. Takie inicjatywy są dowodem na to, że innowacja i skuteczność idą u nas w parze – stwierdził Harald Riener, członek zarządu Vienna Insurance Group i przewodniczący rady nadzorczej VIG w Polsce.

Narzędzie cyfrowego komfortu

Ubezpieczyciel wyjaśnia, że głównym celem uruchomienia IRON było stworzenie efektywnego rozwiązania, które będzie wspierać agentów w ich codziennej pracy, a w przyszłości również klientów. Intuicyjny panel użytkownika powstał zgodnie z zasadami projektowania UX. Całość charakteryzuje minimalistyczny design. Prosta ścieżka i intuicyjny kokpit zapewniają łatwość poruszania się po platformie. Inne istotne funkcjonalności to automatyczne zaciąganie danych klienta i kompresowanie zdjęć, możliwość porównania wariantów na jednym ekranie, a także możliwość wysyłki oferty bezpośrednio z poziomu IRON.

– IRON to nasza odpowiedź na potrzeby rynku. Zależało nam, aby zapewnić naszym agentom i klientom cyfrowy komfort w codziennych wyzwaniach. To dopiero początek – traktujemy tę platformę jako solidny fundament do dalszego rozwoju i wdrażania nowych funkcjonalności. Niezmiennie koncentrujemy się na innowacjach, inwestując w nowoczesne i bezpieczne rozwiązania – mówi Piotr Narloch, prezes InterRisk.

Głos agentów ma znaczenie

InterRisk podkreśla, że kluczowym elementem podczas tworzenia nowej platformy była ścisła współpraca z agentami i menedżerami sprzedaży. W warsztatach i testach wzięło udział 170 pośredników. Według zakładu to właśnie ich perspektywa ukształtowała ostateczny kształt narzędzia.

– Dzięki tak bliskiej współpracy InterRisk i pośredników możliwe było zaproponowanie intuicyjnej ścieżki. Chcieliśmy, aby IRON był narzędziem skrojonym na miarę oczekiwań naszych agentów. Jako najważniejsze wskazali oni: skrócenie czasu przygotowywania oferty, dostęp do większej liczby baz danych, szybką kalkulację oraz prostotę rozwiązania. Wszystkie te kwestie, jak i wiele innych, zostały przez nas uwzględnione w trakcie projektowania narzędzia. W efekcie powstała w pełni intuicyjna platforma, która posiada m.in. automatyczne zaciąganie danych, opcję porównywania wariantów w ramach jednej oferty, innowacyjną APK czy uproszczony wydruk oferty i polisy – podkreśla Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk, odpowiedzialny za pion sprzedaży ubezpieczeń.

Szybko, efektywnie, a przede wszystkim bezpiecznie

Logowanie do IRON  jest dwuetapowe, zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej (DORA).

– IRON umożliwia agentom szybsze i efektywniejsze działanie. Dodam, że jesteśmy jednym z pierwszych towarzystw ubezpieczeń w Polsce, które wprowadziło podwójne uwierzytelnianie w dostępie do platformy. Zapewnia najwyższy poziom zabezpieczenia danych naszych agentów i klientów. Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem – zaznacza Martin Stenitzer, członek zarządu InterRisk.

Pakiet AUTO+ na start

Obecnie w ramach IRON agenci mają dostęp do Pakietu AUTO+, który umożliwia tworzenie ofert ubezpieczeń komunikacyjnych. 

– W pierwszej kolejności została udostępniona sekcja ubezpieczeń komunikacyjnych, które jak pokazują doświadczenia naszych agentów, zajmują najwięcej czasu w ich codziennej pracy. Z pewnością przyczyni się to do zwiększenia efektywności i komfortu pracy naszych partnerów – dodaje Martin Stenitzer.

Zgodnie z metodyką Agile, IRON będzie rozwijany stopniowo, tak aby każda nowa funkcjonalność była w pełni dopracowana i dostosowana do realnych wymagań agentów. Spółka tworzy zintegrowane narzędzie, w którym będą dostępne wszystkie rozwiązania ubezpieczeniowe InterRisk, a docelowo również panel obsługi dla klienta.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl