Jak robić ubezpieczenia? Po prostu fair!

0
1449

Simply fair – po prostu fair! Takie motto przyjęliśmy w Trasti podczas jednej z pierwszych burz mózgów, na której zastanawialiśmy się, jak nazwać nasz pomysł biznesowy na ubezpieczenia.

To nie jest trywialne zadanie – zapakować skomplikowany operacyjnie i odpowiedzialny temat ochrony klientów przed tym, co niespodziewane, w jedno zdanie. W zdanie, które odda wiele aspektów działalności ubezpieczeniowej, a jednocześnie już samą swoją zwięzłością podkreśli koncept.

Po prostu fair! Tak właśnie chcieliśmy, od samego początku pracy nad wprowadzeniem nowej marki na polski rynek ubezpieczeniowy, myśleć o projekcie Trasti i w takim duchu go realizować.

W ubezpieczeniach najważniejsze jest zapewnienie klientom rekompensaty poniesionych strat. To jest nasza najważniejsza działalność. Zatem osią naszego podejścia biznesowego jest realizacja pomocy oraz naprawy poniesionych przez ubezpieczonych szkód najszybszej, jak to możliwe. Wydaje się, że ta najważniejsza, fundamentalna funkcja ubezpieczeń może być realizowana tylko dzięki wielu skomplikowanym mechanizmom produktowym, procesom operacyjnym i dystrybucyjnym.

I na tym właśnie postanowiliśmy się skupić. Zadaliśmy sobie pytanie – czy na pewno skomplikowanie operacji i produktu jest właściwą drogą? Naszym zdaniem – zdecydowanie nie. Nie może być fair coś, co jest skomplikowane, co zawiłym i technicznym językiem ukrywa niekorzystne dla klientów rozwiązania.

Dlatego postanowiliśmy uprościć.

Prościej

Wszystkie definicje i warunki opisujące nasze produkty są napisane przystępnym językiem – nie wymagającym doświadczenia w ubezpieczeniach, aby je zrozumieć. W naszej ofercie nie stosujemy również zapisów pomniejszających kwoty świadczeń, zawiłych wykluczeń i tym podobnych zabiegów rozróżniających lepsze i gorsze warianty produktów.

W Trasti po prostu nie ma lepszych i gorszych produktów – są produkty małe lub duże.

Zaprojektowaliśmy ofertę w taki sposób, aby ubezpieczeni mogli bez obawy o niekorzystne szczegóły dopasować produkt do swoich potrzeb. Nie ma znaczenia, czy używamy trzeciego auta w rodzinie do niedzielnych wycieczek, czy też dużego, wygodnego samochodu do rodzinnych wyjazdów wakacyjnych na południe Europy. Ważne jest to, jak używasz ubezpieczonego pojazdu – nie musisz się martwić o „franszyzy”, „amortyzacje” i inne, w zasadzie nie zrozumiałe powszechnie technikalia. Mówiąc obrazowo – w naszej ofercie nie ma zapisów „drobnym druczkiem” lub na „odwrocie strony”.

Z takich uproszczeń korzystają oczywiście nasi klienci, ale od samego początku w Trasti myślimy również o dystrybutorach. Przy obecnej ogromnej liczbie zadań po stronie doradców uproszczenie oferty może tylko pomóc. Jednak w tej sferze nie ograniczamy się do uproszczeń produktów i procesów. Trasti robi znacznie więcej.

Najważniejsze jest bycie fair, zatem postanowiliśmy, że będziemy realizować sprzedaż w ramach jednolitej taryfy, niezależnie od kanału dystrybucji. Oznacza to, że niezależnie, w jaki sposób nasi klienci będą chcieli kupić polisę Trasti – jej cena oraz proces zawarcia będzie identyczny. Również żaden z naszych partnerów nie ma pakietu zniżkowego. Dzięki takiemu podejściu każdy doradca ma pewność, że oferta jest jednolita i taka sama dla wszystkich.

Narzędzia

W tym miejscu warto również wspomnieć o narzędziach dla doradców. Trasti oferuje całe spektrum możliwości – od integracji dla partnerów posiadających własne kalkulatory, poprzez możliwość sprzedaży w dedykowanym kalkulatorze multi-brand stworzonym w partnerstwie z firmą ecom – tzw. Trasti Agent Box, aż do naszego autorskiego systemu sprzedaży.

Chcemy dopasować się do potrzeb naszych partnerów i doradców, oferując narzędzia zgodne z ich stylem pracy. Oczywiście niezależnie od wyboru platformy oferuje ona możliwość szybkiej sprzedaży przy podaniu minimum danych, bez konieczności obsługi papierowych dokumentów. Nie wymagamy fizycznych podpisów ani skanów czy odsyłania dokumentacji. Transakcja w systemie kończy czynności sprzedażowe.

Dodatkowo w systemie Trasti można zrealizować również funkcje wspomagające doradcę, jak rozliczenie wpłat gotówkowych, prowizji czy zarządzanie pracownikami i ich uprawnieniami do sprzedaży.

Wszystko to w maksymalnie uproszczony sposób, tak aby narzędzie było intuicyjne i proste – bardziej przypominające prosty, znany wszystkim sklep online niż skomplikowany system sprzedażowy.

Po prostu fair!

To podejście jest uniwersalne. W Trasti jest myślą przewodnią każdej inicjatywy – niezależnie, czy projektujemy narzędzia, przygotowujemy produkty, wyceniamy ryzyko, budując taryfę, czy komponujemy materiały graficzne. Każdy aspekt działalności Trasti odzwierciedla tę uniwersalna zasadę. Po prostu fair!

Trasti