21 czerwca 2023 r. InsurTech Hub Munich zorganizował Insurtech Innovation Night – Noc Innowacji Insurtechowych – wieńczącą Innovation Programme NXT: Distribution. Program poświęcony był odpowiedzi na najbardziej aktualne dla branży ubezpieczeniowej pytanie: Jak będzie wyglądać przyszłość dystrybucji?
Polisy ubezpieczeniowe nie są najłatwiejszym produktem do sprzedaży. Branża tradycyjnie polega na brokerach i agentach pełniących funkcję pośredników i upraszczających sprawę dla klientów. Bezpośredni kontakt między ubezpieczycielem a klientem jest zbędny, co skutkuje mniejszą ilością dostępnych danych. Tymczasem cyfryzacja i innowacyjność stwarzają ubezpieczycielom nowe możliwości dystrybucji produktów, odtworzenia kontaktów i zwiększenia zaangażowania.
Podczas Nocy Innowacji Insurtechowych wyodrębniono trzy obszary problemów:
- Pokolenie Z – jak ubezpieczyciele mogą zaistnieć w świadomości tej nowej generacji klientów i utrzymać ich zaangażowanie;
- ubezpieczenia wbudowane – które doświadczenia klienta cyfrowego są odpowiednie do wbudowania w nie ubezpieczeń;
- dystrybucja hybrydowa – jak agenci i brokerzy mają docierać do klienta i doradzać mu w świecie hybrydowym.
(AC, źródło: Insurtech Hub Munich)