Jakość, która robi różnicę

0
1133

PZU podkręca tempo i wprowadza nowe zasady obsługi klienta w swoich placówkach partnerskich. Program „NeO – Nowa Era Obsługi – Klient 360” to odpowiedź na to, czego dziś naprawdę oczekują klienci: szybko, konkretnie i z troską.

W świecie ubezpieczeń jakość obsługi klienta to nie tylko przewaga konkurencyjna – to fundament zaufania i lojalności. PZU, jako lider rynku, nieustannie podnosi poprzeczkę. Najnowszym krokiem w tym kierunku jest wdrożenie programu „NeO – Klient 360”.

Znaczenie jakości

PZU to niekwestionowany lider pod względem wielkości sieci wyłącznej, dlatego standardy sprzedaży w biurach są tak ważne. W jubileuszowej 10. edycji Instytucji Roku, PZU ponownie zdobył tytuł Najlepszego Ubezpieczyciela z najlepszą obsługą w placówkach.

– Jakość obsługi klienta to fundament skutecznego biznesu – mówi Edyta Domagalska, dyrektorka ds. rozwoju sprzedaży w Biurze Sprzedaży Wyłącznej. – Dlatego nieustannie analizujemy wskaźniki, które pokazują, jak klienci oceniają nasze placówki, doradców i procesy. Te dane pozwalają nam podejmować decyzje i rozwijać się w kierunku, który odpowiada na realne potrzeby rynku.

A dane mówią same za siebie: placówki prowadzone przez partnerów wyłącznych z biurami osiągają wyższe wskaźniki wznowień i większą satysfakcję klientów. To efekt jakościowej, świadomej obsługi.

NeO – odpowiedź na potrzeby współczesnego klienta

NeO, czyli Nowa Era Obsługi to świeże spojrzenie na obsługę klienta, dostosowane do współczesnych oczekiwań i trendów.

Program uwzględnia różnorodność klientów – od seniorów po młode rodziny – i promuje naturalność w relacjach, rezygnując z nadmiernego formalizmu. Dzięki integracji z systemami CRM i aplikacją mojePZU agenci zyskują pełny obraz klienta, co pozwala budować trwałe, wartościowe relacje.

– NeO to nie suche wytyczne – to jasne zasady współpracy z klientem, które pomagają budować mocniejsze relacje. Dzięki temu klient czuje się zrozumiany i zaopiekowany, chętniej wraca i poleca firmę innym, a PZU postrzega jako markę nowoczesną, przyjazną i godną zaufania – wyjaśnia Mirosław Mikłos, dyrektor Biura Zarządzania Doświadczeniami Klientów.

Partnerstwo, które działa

Tworząc NeO, PZU stawia na współpracę z agentami wyłącznymi. To oni – jako partnerzy – współtworzyli nowe standardy, dzieląc się doświadczeniem i codziennymi wyzwaniami. Dzięki temu NeO faktycznie odpowiada na realne potrzeby i wspiera agentów w budowaniu relacji z klientem.

– Codziennie mam kontakt z klientami – wiem, jak ważna jest dbałość o ich komfort, czas i satysfakcję – wyjaśnia Monika Nozderka, agentka wyłączna PZU, i podkreśla: – NeO to realna pomoc w codziennej pracy, która przekłada się nie tylko na zadowolenie klientów, ale również na nasze wyniki.

Program „Agent wyłączny z biurem”

Nowe standardy obsługi NeO doskonale uzupełniają się z programem „Agent wyłączny z biurem”. To propozycja dla tych, którzy chcą prowadzić własny biznes bez opłat franczyzowych i przy niewielkich nakładach finansowych.

Partnerzy PZU otrzymują szerokie wsparcie w zakresie promocji i komunikacji lokalnej poprzez dostęp do spójnej identyfikacji wizualnej placówki, materiałów marketingowych oraz kompleksowego know-how. Zapewniamy także dostęp do profesjonalnych stron internetowych oraz wizytówek Google, które zwiększają widoczność placówek w sieci. Dodatkowo, w ramach programu „Agent w Internecie”, partnerzy otrzymują narzędzia do skutecznej obecności w mediach społecznościowych.

PZU wspiera również działania marketingowe w terenie – od dostarczania materiałów promocyjnych (ulotki, plakaty), przez gadżety reklamowe, po namioty eventowe. Co istotne, agenci mają do dyspozycji bezpłatną bazę gotowych materiałów, które w łatwy sposób mogą personalizować.

Dodatkowo, nowoczesne narzędzie CRM, jakim jest Feniks, wspiera na co dzień agentów wyłącznych w rozwoju swojego portfela klientów oraz w ich uproduktowieniu. Agenci mają dostęp do leadów, podpowiedzi sprzedażowych, tzw. widoku 360 klienta czy możliwości wyszukiwania potencjału na swoim portfelu klientów.

CRM w PZU działa w technologii tzw. real time, gdzie na bieżąco są analizowane potrzeby ubezpieczeniowe klientów, dzięki czemu agent otrzymuje aktualne informacje, co znacząco podwyższa szanse sprzedażowe.

PZU – jakość, która przyciąga uwagę

„Nowa Era Obsługi – Klient 360” to kolejny etap w rozwoju modelu współpracy z agentami wyłącznymi. Wdrażane rozwiązania to zarówno odpowiedź na potrzeby klientów, jak i element szerszej strategii budowania spójnej, efektywnej i nowoczesnej sieci sprzedaży.

Zachęcamy do obserwowania rozwoju sieci wyłącznej PZU – zarówno pod kątem jakości obsługi, jak i wsparcia dla partnerów. Zgodnie z zapowiedziami pracowników Biura Sprzedaży Wyłącznej w PZU – to dopiero początek.