Panel Agencyjny Asist, Panel Asist, Panel – tak w Asist określa się narzędzie, którym posługują się pracownicy i współpracownicy multiagencji. Niepozorna nazwa, kryjąca za sobą ogromny, rozbudowany system, który zawiera dziesiątki, jeśli nie setki funkcjonalności.
Parafrazując J.R.R. Tolkiena, Panel Agencyjny Asist jest „jeden, by wszystkim zarządzać, jeden, by wszystko odnaleźć”.
Jeden adres w przeglądarce i jedno zalogowanie się wystarczy, by otrzymać dostęp do całego spektrum możliwości, które oferuje Panel Asist. Korzystają z niego zarówno pracownicy centrali multiagencji ubezpieczeniowej Asist, jak i jej współpracownicy – właściciele i pracownicy biur ubezpieczeniowych.
Funkcjonalności i moduły
Oczywiście każdy otrzymuje zestaw funkcjonalności i modułów dobrany zgodnie z posiadanym przez użytkownika poziomem dostępu i zakresem uprawnień.
Współpracownik Asist otrzymuje przede wszystkim dostęp do aktualnych informacji: wiadomości i komunikatów z towarzystw ubezpieczeniowych, konkursów i aktualizowanych na bieżąco ich wyników, plików udostępnianych przez zakłady ubezpieczeniowe czy informacji o najbliższych szkoleniach. Użytkownik znajdzie także w Panelu Asist tematyczne centra informacyjne dotyczące RODO i IDD.
Panel Asist daje także dostęp do podglądu i analizy bieżącej sprzedaży. Zarówno danych szczegółowych o polisach, jak i zbiorczych zagregowanych według miesięcy, towarzystw, typu polisy. Dane aktualizowane są w przypadku zdecydowanej większości towarzystw codziennie, co pozwala zachować pełną kontrolę nad generowanym przypisem i analizować osiągane wyniki sprzedażowe.
Dodatkowo w Panelu Asist dostępne są moduły Wznowienia agregujące informacje o polisach do wznowienia w wybranym okresie oraz Raporty, gdzie udostępniane są raporty z towarzystw ubezpieczeniowych zawierające dane o polisach z brakami w płatnościach, dokumentacji itp.
Dla współpracowników lubiących wyzwania Panel Asist zawiera funkcjonalność Autokontrakty pozwalającą samodzielnie ustalać plan sprzedaży na kolejne okresy i otrzymywać za ich realizację premię zależną od założonej dynamiki.
Najlepsi spośród współpracowników multiagencji ubezpieczeniowej Asist mają w Panelu dostęp do dedykowanego modułu VIP, gdzie znajdą informacje na temat zgromadzonych w programie lojalnościowym punktów oraz mają możliwość ich wymiany na nagrody w sklepiku będącym także elementem Panelu.
Nowe wyzwania, nowe regulacje?
Wszystkiemu temu stawia czoło Panel Asist. IDD wymogło na dystrybutorach ubezpieczeń terminową realizację reklamacji klientów, co przyczyniło się do powstania modułu Reklamacje, który wspiera prawidłowe i terminowe procesowanie składanych przez klientów reklamacji.
Ogromnym wyzwaniem dla całego rynku jest wprowadzony również przez IDD wymóg odbywania i dokumentowania przez osoby wykonujące czynności agencyjne corocznych szkoleń zawodowych w wymiarze 15 godzin. Samo szkolenie się nie jest niczym nowym, jednak dokumentowanie faktu odbycia wspomnianych szkoleń, raportowanie tego do wszystkich towarzystw ubezpieczeniowych jest dużym wyzwaniem dla całego rynku.
Tu także z pomocą przychodzi Panel Asist. Moduł Szkolenia 15h i połączony z nim moduł Webinary pozwala nie tylko w jednym miejscu gromadzić dane o odbytych szkoleniach, ale także przeprowadzać je w trybie online. Webinary przygotowane przez doświadczonego fachowca kończą się każdorazowo egzaminem, po którym wystawiany jest podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym certyfikat.
Takich webinarów w 2019 r. odbyło się ponad 20 000, co pozwoliło multiagencji Asist zaraportować do towarzystw wykonanie obowiązku szkoleniowego przez niemal 100% osób wykonujących czynności agencyjne.
W bieżącym roku wystawiono w Panelu Asist już 12 000 certyfikatów potwierdzających udział w webinarach, a najbardziej gorący okres jeszcze przed nami.
Ofertowanie i sprzedaż
Dobrze przeszkolony agent to dobry sprzedawca, ale bez właściwego systemu do oferowania i sprzedaży polis ciężko robić to szybko i kompleksowo. Z tego względu Asist zainwestowało w Asistomat będący częścią Panelu Asist.
Asistomat to potężne narzędzie, które zawiera w sobie całą ścieżkę sprzedażową i wspiera prawidłową obsługę klienta od okazania pełnomocnictw i upoważnień, dokumentu informacyjnego o agencie, poprzez analizę potrzeb klienta, zebranie zgód na przetwarzanie danych, zebranie samych danych i oświadczeń klienta, przekazanie o.w.u. i kart produktów po wystawienie polisy ubezpieczeniowej, a na samym końcu założenie konta klienta w systemie Asist.
Niewątpliwym atutem systemu jest szybkość jego działania wspierana przez mobilną aplikację ASISTmobile, dostępną w systemach android i iOS. Aplikacja służy m.in. do skanowania kodów AZTEC z dowodów rejestracyjnych (3 minuty od zeskanowania kodu do wystawienia polisy), dając stuprocentową zgodność cen z tymi, które sprzedawca uzyskałby w systemie towarzystwa ubezpieczeniowego z pełną obsługą dedykowanych zniżek i budżetów zniżkowych.
Obecnie Asistomat to tysiące kalkulacji i zadowolonych użytkowników. Wkrótce w Asistomacie pojawią się ubezpieczenia mieszkań i domów, a w dalszej perspektywie pozostałe typy ubezpieczeń.
Automatyzacja rozliczeń
Ostatni wart uwagi, ale nie mniej ważny moduł udostępniony współpracownikom Asist to Rozliczenia. W tej części Panelu 10. dnia każdego miesiąca pojawiają się zestawienia prowizyjne za poprzedni miesiąc i aktywowany zostaje przycisk „Wystaw fakturę”.
System rozliczeń Asist zbudowany jest w taki sposób, że pozwala jednej osobie w ciągu trzech dni rozliczyć raporty prowizyjne z towarzystw ubezpieczeniowych zawierające niekiedy dziesiątki tysięcy rekordów w każdym z nich.
Automatyzacja rozliczeń sięga także procesu samej wypłaty naliczonej i zafakturowanej prowizji. Jeszcze tego samego dnia, kiedy udostępniane jest rozliczenie, generowane i zaczytywane do banku są pliki zawierające dziesiątki, jeśli nie setki pozycji, a na ich podstawie realizowane przelewy.
Backoffice
W strefie Panelu Asist dostępnej tylko dla pracowników centrali multiagencji generowane są wspomniane wyżej pliki bankowe oraz znajduje się cały backoffice.
Dziesiątki modułów, narzędzi, raportów, z których korzystają zarówno osoby zajmujące się bezpośrednim wsparciem współpracowników Asist, czyli Opiekunki, ale także marketing, księgowość, dział akredytacji, przedstawiciele regionalni.
50 pracowników Asist obsługuje za jego pomocą 3500 osób wykonujących czynności agencyjne. Wysoki standard ich pracy, jej efektywność i szybkość mogą być realizowane właśnie dzięki temu, że istnieje narzędzie takie jak Panel Asist. Nowoczesne, zautomatyzowane, stale rozwijane, jedno. Jedno, by wszystkim zarządzać, jedno, by wszystko odnaleźć.
Panel Asist jest w stanie obsłużyć jednocześnie dużą sieć sprzedawców, a jego budowa pozwala na udostępnienie jego funkcjonalności i efektywne korzystanie z niego dużym strukturom.
Prowadzisz własne biuro czy zarządzasz siecią agencji – nawiąż z nami współpracę i korzystaj ze sprawdzonych, nowoczesnych narzędzi. Napisz wiadomość na adres wspolpraca@asist.pl lub zadzwoń 793152300.