Brokerów ubezpieczeniowych coraz częściej interesuje oferta dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz dla klientów indywidualnych. Już od kilku lat na te potrzeby odpowiada Biuro Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej PZU, które wspiera brokerów produktowo i szkoleniowo.
Biuro obsługuje m.in. właścicieli małych i średnich flot, wspólnoty mieszkaniowe, gospodarstwa rolne, szkoły oraz inne firmy i instytucje do określonej sumy ubezpieczenia.
– Z brokerami współpracujemy nie od dziś, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat w związku z podjętymi inicjatywami zaobserwowaliśmy istotny wzrost wyników sprzedażowych w kanale brokerskim, co potwierdza wzrost nowej składki.
Rosnące trendy utrzymują się przede wszystkim w naszych kluczowych biznesach, jeśli chodzi o kanał brokerski, czyli flotach, gdzie dynamika wzrosła o blisko 30%, i ubezpieczeniach dla firm, gdzie utrzymujemy stały wzrost na poziomie ponad 110%. Chcemy kontynuować dynamiczne pozyskiwanie nowych klientów m.in. poprzez wiele działań sprzedażowych i produktowych, które regularnie wdrażamy – tłumaczy Maciej Woliński, dyrektor Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej.
Wpływ na wyniki mają szkolenia w ramach cyklu „Kawa z PZU”.Odbywają się one w formie online w każdy drugi i trzeci czwartek miesiąca. Tematyka dotyczy wybranej oferty produktowej PZU.
– Bardzo nas cieszy duże zainteresowanie brokerów cyklem szkoleniowym, którego dowodem jest kilkusetosobowa frekwencja na każdym spotkaniu. Uczestnicy cenią sobie wysoką jakość i profesjonalizm szkoleń, możliwość zadawania szczegółowych pytań oraz fakt, że szkolenia są zgodne z wymogami IDD, co pozwala na zaliczenie ich w poczet obowiązkowych dla każdego pośrednika godzin szkoleniowych.
Wiemy, że szkolenia „Kawa z PZU” są realną odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby brokerów, dlatego projekt z pewnością będzie kontynuowany. Stawiamy na rozwój – mówi Marcin Sroka, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży multiagencyjnej i brokerskiej.
Cykl szkoleniowy „Kawa z PZU” w Biurze Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej realizuje Zespół Współpracy z Brokerami, którego liderem jest Robert Czepiel. Szkolenia mają stały rytm. Wysyłane zaproszenie daje brokerowi możliwość wyboru dogodnego terminu. Żadne z pytań, jakie zostaje zadane na spotkaniu, nie pozostaje bez odpowiedzi – raz w miesiącu, jako podsumowanie organizatorzy przekazują wszystkim uczestnikom szkolenia Q&A.
Dwugodzinne wykłady prowadzone są zawsze przez profesjonalistów, m.in. specjalistów sprzedaży brokerskiej, którzy bezpośrednio współpracują z brokerami, oraz trenerów z wieloletnim doświadczeniem. Szkolenia zakończone są certyfikacją, a miejsca na nie wyczerpują się w ciągu kilku godzin. Warto dokonywać rejestracji zaraz po otrzymaniu zaproszenia.
W tym roku odbyły się m.in. szkolenia dotyczące ubezpieczeń upraw, firm czy NNW szkolnego. PZU Auto i rozwiązania assistance, a także nowości dotyczące ubezpieczenia opon są tematem spotkań w sierpniu. We wrześniu brokerzy odnowią swoją wiedzę w zakresie nowego produktu PZU, jakim jest specjalne rozwiązanie dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych.
W maju 2022 r. przedstawiciele Biura uczestniczyli w Kongresie Brokerów w Mikołajkach, gdzie zaprezentowali cykl szkoleniowy „Kawa z PZU”.
– Kongres Brokerów to była doskonała okazja do osobistych spotkań oraz rozmowy dotyczącej oczekiwań i potrzeb. Z pewnością wrócimy do Mikołajek w kolejnych latach. To będzie świetna okazja do zaprezentowania rozwoju projektu „Kawa z PZU”, a także nowych inicjatyw – zapewniają Maciej Woliński i Marcin Sroka.
[na tełku]
Zapraszamy do sprawdzenia „Kawy z PZU” wszystkich brokerów, którzy jeszcze nie mieli okazji uczestniczyć w szkoleniach, a zdarza im się obsługiwać nie tylko największych, korporacyjnych klientów.
Zgłaszać się można, pisząc na adres: NewsBrokerPZU@pzu.pl