W ciągu pięciu miesięcy od debiutu PKO Dom zawarto 100 tysięcy umów tego ubezpieczenia. Według PKO Ubezpieczenia skala sprzedaży będzie nadal rosnąć i to w jeszcze szybszym tempie.
Polisa obejmuje kluczowe elementy ochrony domu i mieszkania. Klienci mogą kupić ją, korzystając z internetu, aplikacji mobilnej, serwisu telefonicznego lub w placówkach PKO Banku Polskiego.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że ubezpieczenie PKO Dom tak szybko zyskało zaufanie wielu klientów banku. 100 tys. sprzedanych polis pokazuje, że ubezpieczenie samodzielne może być z dużym sukcesem sprzedawane w kanale bancassurance – mówi Tomasz Mańko, wiceprezes zarządu PKO Ubezpieczenia.
– Ten sukces sprzedażowy nie byłby możliwy bez zaangażowania doradców. Oprócz wiedzy o produkcie, którą uzyskali w trakcie szkoleń, doradcy banku przede wszystkim świetnie znają swoich klientów. Mają dobre rozeznanie ich potrzeb ubezpieczeniowych. To wszystko sprawia, że rozmowa o ochronie domu w PKO jest czymś zupełnie naturalnym i dobrze odbieranym przez klientów. Jestem przekonany, że liczba klientów z polisą PKO Dom będzie rosła jeszcze szybciej niż dotychczas – dodaje Grzegorz Oszast, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej PKO BP.
PKO Dom jest dostępne we wszystkich kanałach dystrybucji banku – przez iPKO, IKO, Call Center lub u doradców. Przy likwidacji szkody klienci mogą wybrać dogodną dla siebie formę zgłoszenia – zdalnie lub w oddziałach banku. Chętnie korzystają z tzw. uproszczonej ścieżki likwidacji – 60% zgłaszających szkodę z PKO Dom wybiera tę formę obsługi.
Klienci najczęściej ubezpieczają mieszkania w najwyższym pakiecie PRO. Zapewnia on szeroką ochronę – ubezpieczenie od zdarzeń losowych, kradzieży z włamaniem, rabunku i dewastacji, a także OC w życiu prywatnym oraz assistance. Wśród opcji dodatkowych największą popularnością cieszą się ubezpieczenia elementów szklanych oraz przenośnego sprzętu elektronicznego. Na PKO Dom decyduje się więcej pań – 57% ubezpieczających to kobiety. Najmłodsza klientka ma 18 lat, a najstarsza 96. Wskaźnik zadowolenia klientów (NPS) plasuje się na poziomie 60%.
(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)