Klienci ubezpieczeniowi za sprawną genAI i ludzką empatią 

0
257

Generatywna sztuczna inteligencja zmienia sposób interakcji klientów z ich ubezpieczycielami – od poszukiwania produktów i porównywania stawek do przedkładania zapytań i zarządzania ochroną. Nowy raport Geneva Association zapewnia globalną perspektywę na to, jak klienci doświadczają i postrzegają zwiększające się zastosowanie genAI w ubezpieczeniach.  

Raport oparty na badaniu ankietowym przeprowadzonym na grupie 6000 klientów ubezpieczeniowych z Chin, Francji, Niemiec, Japonii, Wlk. Brytanii i USA ujawnia intensywne użytkowanie genAI przez klientów ubezpieczeniowych – zarówno narzędzi zapewnianych przez ubezpieczycieli, jak i tych ogólnego zastosowania. Ludzie chętnie przyjmują wygodę i możliwości personalizacji, jakie daje genAI, ale niepokoją się o poufność danych, trafność i zachowanie dostępu do wsparcia przez człowieka.  

Zapotrzebowanie na genAI jest największe w kwestii porównań produktów i stawek – prawie 70% klientów, kupując ubezpieczenie, użyło niezależnie narzędzi genAI. Ponad 40% respondentów martwi się bezpieczeństwem danych i dezinformacją przy samodzielnym korzystaniu z narzędzi genAI. Niemal 40% ocenia utratę kontaktu z człowiekiem jako największy problem z narzędziami genAI dostarczanymi przez ubezpieczycieli.  

(AC, źródło: Geneva Association)