Klienci wciąż potrzebują doradców przy zakupie ubezpieczenia

0
591

Z badania przeprowadzonego przez CUK Ubezpieczenia wynika, że choć pandemia jeszcze przyspieszyła rozwój internetowego kanału sprzedaży ubezpieczeń, to wsparcie doradcy przy wyborze ubezpieczenia nadal jest dla klientów bardzo ważne.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że grupą wiekową, która najczęściej wskazuje na potrzebę skorzystania z pomocy doradców, są osoby w przedziale wiekowym 18–24 lata (51,7%). Według ekspertów multiagencji może to wynikać z faktu, że ubezpieczenia nie są dla nich produktem pierwszej potrzeby i nie posiadają doświadczenia w tym zakresie. Drugą grupą (50,6%) są osoby powyżej 50. roku życia, które nie zawsze swobodnie poruszają się w świecie nowych technologii i internetu, a bardziej komfortowo czują się, dokonując zakupu bezpośrednio u doradcy.

W badaniu, które zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research na zlecenie CUK Ubezpieczenia, respondenci zostali zapytani również o to, czy w 2020 roku zdecydowali się na zakup ubezpieczenia, którego do tej pory nie posiadali. Jednym z najchętniej wybieranych było ubezpieczenie na życie.

– Tutaj wyniki są pewnym zaskoczeniem – 31,4% respondentów, którzy do tej pory nie posiadali takiego ubezpieczenia, zdecydowało się na jego zakup w 2020 roku. Jest to efekt pandemii Covid-19, która pokazała, jak ważne są dla nas bezpieczeństwo i poczucie stabilizacji. 64,6% badanych uważa, że posiadanie ubezpieczenia na życie jest szczególnie ważne w pandemicznej rzeczywistości. Głównymi powodami zakupu są gwarancja zabezpieczenia rodziny na wypadek trudnej sytuacji oraz otrzymanie odszkodowania w razie poważnego zachorowania – komentuje Anna Pawłowska-Kruzińska, dyrektor marketingu CUK Ubezpieczenia.

Z kolei jednym z rzadziej wybieranych ubezpieczeń wśród osób, które wcześniej go nie posiadały, było NNW dziecka (11,4%). Przyczyną mniejszego zainteresowania tego typu ubezpieczeniem jest fakt, że większość roku szkolnego dzieci spędziły w domach na nauczaniu zdalnym.

Badanie pokazuje, że preferowaną formą nabycia polisy jest zakup stacjonarny bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeniowym (56,8%) lub poprzez multiagencję (37,5%). Nieco mniejszą popularnością cieszą się kanały online – towarzystw ubezpieczeniowych (27%) i multiagencji (21,4%). Najrzadziej wybierana jest infolinia.

– Analizując wyniki badania, widać, że hybrydowość kanałów sprzedaży jest kierunkiem, który warto rozwijać – tego od firm ubezpieczeniowych oczekują klienci. Aby mogli kupować ubezpieczenia tak, jak lubią i jak jest im wygodnie. Pomimo postępu technologicznego i rozwoju kanałów cyfrowych rola doradcy ubezpieczeniowego nadal będzie kluczowa dla całego procesu zakupowego i budowania relacji – podsumowuje Anna Pawłowska-Kruzińska.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)