Klient kupił za drogo, armator stracił ubezpieczenie

0
455

Gatik Ship Management, jeden z dziesięciu największych właścicieli tankowców klasy Aframax, stracił ubezpieczenie swojej floty. Powód? Przewóz rosyjskiej ropy kupionej za cenę wyższą od limitu ustalonego przez państwa G7 – podał „Puls Biznesu” za Bloomberg.

„PB” przypomniał, że wspomniany limit został ustalony pod koniec 2022 r. Przewiduje on zakaz przewozu rosyjskiej ropy, jeśli została ona sprzedana w cenie powyżej 60 USD za baryłkę.

Gatik dysponuje flotą 48 tankowców, z której każdy choć raz w tym roku przewoził ropę i produkty ropopochodne z Rosji. Z informacji agencji wynika, że 34 z nich nie posiada już ubezpieczenia. Ochrony udzielało im konsorcjum ubezpieczeniowe American Club. Bez ubezpieczenia statki te nie będą mogły zawijać do wielu portów oraz korzystać z kluczowych fragmentów szlaków morskich, np. cieśniny Bosfor.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 21 kwietnia, Marek Druś „Właściciel floty tankowców stracił ubezpieczenie za naruszenie sankcji na rosyjską ropę”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)