Klientki Compensy najczęściej jeżdżą Volkswagenami lub Oplami

0
433

Z przygotowanego na Dzień Kobiet raportu Compensy wynika, że klientki ubezpieczeń komunikacyjnych oferowanych przez towarzystwo najczęściej wybierają samochody marki Volkswagen, Opel i Toyota. Jeżdżą młodszymi autami o mniejszej pojemności i mocy silnika niż mężczyźni, a także częściej niż oni decydują się na rozszerzenie OC o polisę AC.

Raport powstał na bazie danych dotyczących aktywnych w lutym 2020 r. ubezpieczeń OC i AC w Compensie. – Przeanalizowaliśmy podstawowe kryteria dotyczące ponad 100 tys. naszych klientek i ich samochodów. Dzięki skali tej analizy dowiedzieliśmy się, jakie marki i modele są najczęściej wybierane przez kobiety i czym charakteryzują się te samochody. Byliśmy również w stanie określić, jak panie podchodzą do zakupu ubezpieczeń OC i AC – mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU.

Na początku 2020 roku numerem jeden wśród klientek zakładu są auta marki Volkswagen, które stanowią 10,4% pojazdów należących do badanej grupy. Na drugim miejscu znajdują się Ople (9,5%) a na trzecim Toyoty (8,5%). Pierwszą piątkę zamykają Fordy (7,7%) oraz Renaulty (6,2%).

Z jakich marek samochodów najczęściej korzystają kobiety w Polsce?
Lp. Marka samochodu Najpopularniejszy model
1. Volkswagen Golf
2. Opel Astra
3. Toyota Yaris
4. Ford Focus
5. Renault Clio
6. Skoda Fabia
7. Audi A4
8. Fiat Punto
9. Peugeot 206
10. Citroen C4
dane: Compensa TU

Jeśli zaś chodzi o konkretne modele aut, top 3 „kobiecych” samochodów to: Toyota Yaris, Volkswagen Golf i Opel Astra.

Dzięki analizie udało nam się również ustalić, że kobiety jeżdżą o 2 lata młodszymi samochodami od mężczyzn. Co nie oznacza, że są to auta nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Co ciekawe, kobiety o 5% częściej od mężczyzn decydują się na wzbogacenie obowiązkowego OC o polisę AC w rozszerzonym zakresie. Dodatkami, na jakie najczęściej decydują się klientki, są: assistance, NNW, wsparcie w powrocie do zdrowia po wypadku, ochrona szyb czy opon.

(AM, źródło: Brandscope)