Na polski rynek wchodzą lekowe ubezpieczenia komplementarne

0
3633

Inteligentne wykorzystanie danych w ochronie zdrowia, zdrowie publiczne, polityka lekowa i rola sektora prywatnego w polskim systemie ochrony zdrowia to główne tematy konferencji „Priorytety w Ochronie Zdrowia 2020”, zorganizowanej przez wydawnictwo Termedia we współpracy z periodykami „Menedżer Zdrowia” i „Kurier Medyczny” 16 stycznia 2020 r. na Zamku Królewskim w Warszawie.

Podczas obrad pojawiły się również wątki ubezpieczeniowe. Redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej” Aleksandra Wysocka wzięła udział w panelu pt. „Ubezpieczenia komplementarne w Polsce – dostęp do nowoczesnej medycyny na światowym poziomie”. – Komercyjne ubezpieczenia mogą znacząco zwiększyć dostępność do specjalistycznych procedur medycznych oraz leków nowej generacji, które nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia – mówiła Aleksandra Wysocka. – Branża ubezpieczeniowa jest gotowa, żeby wesprzeć system publiczny w miejscach, gdzie ten wyraźnie sobie nie radzi – dodała. Wśród panelistów znaleźli się również Andrzej Jacyna – były prezes Narodowego Funduszu Zdrowia, Janusz Meder – prezes Polskiej Unii Onkologii, Piotr Karda – doradca zarządu i projekt manager Meritum L.A.. Dyskusję moderował Krzysztof Łanda.

Ubezpieczenia zdrowotne są jedną z najszybciej rosnących linii biznesowych, aczkolwiek wciąż wolumeny sprzedaży są niewielkie, a zasięg dodatkowych ubezpieczeń daleki od powszechnego. W ofercie dominują produkty zapewniające opiekę ambulatoryjną. Funkcjonują też ubezpieczenia na wypadek poważnego zachorowania czy ubezpieczenia onkologiczne, najczęściej jako dodatki do ubezpieczeń na życie. Ubezpieczyciele oferują też rozwiązania pozwalające na leczenie za granicą (Best doctors). Brakuje jednak rozwiązań, które dają dostęp do leków nierefundowanych. To ma się wkrótce zmienić, za sprawą start-upu Meritum.

Bardzo cieszę się, że mogliśmy zaprezentować koncepcję ubezpieczeń komplementarnych. Ubezpieczenia zdrowotne mają duże dynamiki wzrostu natomiast dalej nie stanowią znaczącej części w przypisie towarzystw ubezpieczeniowych. Polisy zdrowotne komplementarne mogą to zmienić ponieważ oferują bardzo innowacyjne rozwiązanie. Polisa komplementarna to świadczenie w postaci leków i technologii medycznych zawartych w polisie a nie refundowanych przez NFZ. Agenci są najważniejszym ogniwem do sukcesu sprzedaży polis komplementarnych. Wierzę, że agenci którzy chcą dobrze doradzić klientom ubezpieczenie, zaproponują polisę komplementarną, która zapewni klientowi w przypadku choroby dostęp do najnowocześniejszych leków nierefundowanych przez NFZ – mówi Piotr Karda.

Nowy produkt ma trafić do sprzedaży agencyjnej w drugim kwartale 2020 roku. O szczegółach będziemy informować na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Zobacz też:

AW