Kontraktowanie nowych partnerów medycznych wyzwaniem dla ubezpieczycieli zdrowotnych

0
819

Polska Izba Ubezpieczeń poinformowała, że na koniec trzeciego kwartału 2023 r. już 4,69 mln Polaków korzystało z dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych. – To dobra wiadomość, która motywuje rynek do dalszego rozwijania tych produktów ubezpieczeniowych. Jednak w tym roku trzeba będzie moim zdaniem dołożyć dodatkowych starań, żeby ten pozytywny trend utrzymać – uważa Marcin Załęski, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.

Ekspert wskazuje, że głównymi problemami, z którymi mierzą się obecnie Polacy szukający pomocy medycznej i ubezpieczyciele, są rosnące ceny usług medycznych i dostępność świadczeń.

– To z jednej strony wpływa pozytywnie na rynek ubezpieczeń zdrowotnych, ponieważ skłania kolejne osoby do zakupu polisy. Kolejki do placówek publicznych z roku na rok są coraz dłuższe, zatem szukamy pomocy prywatnie. A wobec coraz wyższych cen wizyt i badań, decyzja o zakupie ubezpieczenia wielu osobom wydaje się bardziej racjonalna od płacenia za każdą wizytę oddzielnie – podkreśla Marcin Załęski. – Z drugiej strony, coraz większa liczba osób chodzących do lekarzy prywatnie powoduje, że rynek niepublicznych świadczeń medycznych powoli łapie zadyszkę, zwłaszcza w dużych miastach, i kolejki także w przychodniach prywatnych są coraz dłuższe. Dlatego najwięcej wysiłku ubezpieczyciele wkładają w kontraktowanie nowych partnerów medycznych. W końcu to jedna z głównych przewag polis nad abonamentami medycznymi – ubezpieczeni mogą korzystać z dużo szerszej listy placówek w tym również największych operatorów medycznych – dodaje.

(AM, źródło: Brandscope)