Lemonade: Fronting narzędziem ekspansji

0
583

Insurtech Lemonade zawarł umowę frontingową z Home State Insurance Group. Partnerstwo stanowi znaczący krok w strategii ekspansji Lemonade, szczególnie w dziedzinie ubezpieczeń komunikacyjnych.

Ujawniono, że Home State Insurance Group odnotowało sumę składek sięgającą ok. 7,5 mln dol. za ubezpieczenia komunikacyjne Lemonade w 2023 r. Jest to pierwszy przypadek współpracy Lemonade Insurance Agency z innym podmiotem ubezpieczeniowym. Potwierdzając to partnerstwo, doroczne sprawozdanie Lemonade ujawniło, że począwszy od grudnia 2022 r. firma zaczęła pobierać składki związane z polisami komunikacyjnymi zawartymi w Teksasie, na mocy umowy frontingowej z innym ubezpieczycielem z siedzibą w tym stanie.

Uruchomienie Lemonade Car w listopadzie 2021 r. nastąpiło jednocześnie z nabyciem ubezpieczyciela działającego na zasadzie pay-per-mile, Metromile za 145 mln dol. w akcjach Lemonade. To strategiczne posunięcie wzmocniło pozycję Lemonade, dostarczając aktywów w postaci ponad 155 mln dol. w pieniądzach, ponad 110 mln dol. w składkach i licencji na działalność ubezpieczeniową w 49 stanach. Mimo że stosunkowo nowy na rynku, Lemonade Car poszerzył swój zasięg, działając w 7 stanach. Dyrektor generalny Lemonade Daniel Schreiber podkreśla znaczenie ubezpieczeń komunikacyjnych, które stanowiły w 2023 r. ok. 15% wpłaconych składek z polis czynnych.

(AC, źródło: Insurtech Insights)