Link4: Dziesięć lat współpracy z agentami

0
710

18 maja minęła dziesiąta rocznica sprzedaży pierwszego ubezpieczenia Link4 w kanale agencyjnym. Obecnie generuje on ponad połowę przypisu składki zakładu.

– Dziś świętujemy wspólną rocznicę w dość niecodziennych warunkach, ale tak jak 10 lat temu tak i teraz pokazujemy, że nasze doświadczenia ze zdalnych kanałów sprzedaży potrafimy dobrze przenieść na grunt agencyjny i pomóc w bezpiecznym zarządzaniu i budowaniu biznesów – podkreśla Agnieszka Wrońska, prezes zarządu Link4. – Agent ma dziś bardzo mocną pozycję na polskim rynku, dlatego że każdego dnia nieustannie wspiera swoich klientów. A jak pokazują kolejne badania, to wsparcie w oczach klientów jest bezcenne – dodaje.

Historyczna polisa – ubezpieczenie pojazdu – została sprzedana za pośrednictwem multiagencji Unilink. Od tego czasu poziom sprzedaży agencyjnej Link4 sukcesywnie zwiększał się, by od kilku lat utrzymywać się na zbliżonym poziomie co kanał direct. W 2019 roku współpracujący z firmą agenci wygenerowali ponad 560 mln zł składki brutto. To ponad połowa ubiegłorocznego przypisu, wynoszącego 1,02 mld zł.

– 10 lat temu startowaliśmy ze 160 agentami, którzy sprzedawali nasze polisy, a dziś jest ich ponad 20 tys. Co ciekawe, wciąż współpracujemy z ok. 60 agentami, z którymi zaczynaliśmy przygodę dekadę temu – zauważa Łukasz Jantz, dyrektor Pionu Sprzedaży Agencyjnej Link4. – Wspólnie z agentami wykonaliśmy ogrom pracy, by móc dziś mówić, że ta współpraca jest naprawdę dobra. Nie zawsze było łatwo, ale z każdej lekcji wyciągaliśmy wnioski i szliśmy do przodu – dodaje.

Ubezpieczyciel podkreśla, że obecnie jego kanał agencyjny może korzystać m.in. ze Strefy Agenta Link4, za pośrednictwem której mogą przekazywać dokumenty polisowe klientów, oraz specjalnej infolinii Zespołu Wsparcia Agenta, rozwiązującej problemy związane z obsługą techniczną oraz wspierającej informacyjnie pośredników. Tylko w 2019 roku Zespół odebrał blisko 340 tys. telefonów.

Zakład udziela też wsparcia technologicznego. W 2018 roku jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku podjął współpracę z firmą Bacca, która dostarcza terminale płatnicze Tubapay. Dzięki nim współpracujący z firmą agenci mogą szybko rozliczyć płatności bezgotówkowe za sprzedane polisy. Z kolei w 2019 roku Link4 wdrożył aplikację mobilną dla agentów, która pozwala m.in. na wykonanie zdjęć do oględzin pojazdu czy przygotowanie oferty dla klienta.

W tym roku firma przyspieszyła prace nad polisą zdalną, umożliwiając w tydzień od wprowadzenia stanu epidemicznego zawieranie umów na odległość, bez konieczności podpisu klienta na dokumentach polisowych. W tym samym czasie wdrożyła także możliwość przeprowadzania inspekcji bez udziału agenta. Klient może samodzielnie zrobić zdjęcia szkody i przesłać je do agenta, który po ich weryfikacji załącza je do Strefy Agenta Link4 online.

W 2019 roku Link4 rozwinął strukturę organizacyjną sprzedaży agencyjnej, tworząc po raz pierwszy w swojej historii model terenowy. Ubezpieczyciel podzielił Polskę na 13 obszarów i powołał regionalnych kierowników sprzedaży, którzy odpowiadają za współpracę z agentami na gruncie lokalnym. Koncepcja pod nazwą Bliżej Agenta ma na celu dotarcie z ofertą do mniejszych agentów, którzy do tej pory nie mieli możliwości sprzedaży produktów Link4. Firma zaproponowała współpracę tym agencjom, które nie mają podpisanych umów z dotychczas współpracującymi z ubezpieczycielem ogólnopolskimi agencjami sieciowymi.

 – Do każdej nowej umowy o współpracy podchodzimy indywidualnie, mając na względzie budowanie przyjaznych i długofalowych relacji. I to podejście niezmiennie towarzyszy nam od 10 lat – podsumowuje Łukasz Jantz.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Link4)