Nowe wytyczne uzgodnione przez ubezpieczycieli morskich z rynku londyńskiego mają usprawnić współpracę dotyczącą likwidację szkód w transporcie morskim. Dokument wspiera bardziej efektywną komunikację między różnymi stronami zaangażowanymi w reagowanie na zdarzenie ubezpieczeniowe skutkujące roszczeniem.
Dokument sporządziła Połączona Komisja ds. Szkód Morskich (JMCC) i międzynarodowa grupa (IG) P&I Clubs.
– Oczywista jest ogromna korzyść dla wszystkich zaangażowanych stron z posiadania procedury skutecznego wczesnego porozumienia między ubezpieczycielami a armatorami, którzy doznają dużej szkody, szczególnie gdy wymagane są pilne decyzje – skomentowała Amy Dallaway, przewodnicząca JMCC obejmującej grupy zrzeszone w International Underwriting Association i Lloyd’s Market Association. – Zrozumienie problemów wszystkich zainteresowanych stron i podejście oparte na współpracy będą skutkować jasną komunikacją i przyczynią się do skutecznego zarządzania likwidacją szkód.
Wytyczne dla współpracy między JMCC a IG ustanawiają strukturę ułatwiającą wstępny kontakt między underwriterami z rynku londyńskiego i poszczególnymi klubami P&I. Określają również minimum szczegółów, które powinny być wzięte pod uwagę w każdej sprawie szkody.
– Wytyczne są ważnym krokiem naprzód, zapewniającym ramy dla ścisłej współpracy underwriterów majątkowych i IG P&I Clubs w interesie ubezpieczonych w sytuacji szkodowej – podsumował Ben Harris, prezes Komisji ds. Ratowania Mienia przy IG. – Dzieląc się informacjami i wiedzą, możemy zapewnić wszystkim interesariuszom świadomość działań. Dzięki wspólnemu podejmowaniu decyzji unikamy opóźnień i zapewniamy najlepszą możliwą reakcję na szkodę, zwłaszcza przy zagrożeniu dla życia, majątku i środowiska.
(AC, źródło: Insurance Journal)