Lokalne kompetencje kluczowe w korpo

0
1124

Od czerwca mam przyjemność zarządzać w Polsce nową jednostką grupy Allianz – Allianz Commercial. Odpowiadam za rozwój i underwriting ubezpieczeń dla klientów korporacyjnych; kieruję mocnym, zorientowanym na rynek zespołem. Powstanie osobnej struktury dla klientów korporacyjnych to efekt zmian wprowadzonych w grupie Allianz na świecie. Allianz Commercial to centrum wiedzy i globalna linia grupy zajmująca się ubezpieczaniem średnich i dużych przedsiębiorstw oraz ryzyk specjalistycznych. Wśród naszych klientów są największe na świecie marki konsumenckie, instytucje finansowe i gracze branżowi, globalna branża lotnicza i spedycyjna, a także przedsiębiorstwa rodzinne i średnie, które stanowią trzon gospodarki.

Nazwa handlowa Allianz Commercial łączy dużą działalność w zakresie ubezpieczeń korporacyjnych Allianz Global Corporate & Specialty (znanego na rynku jako AGCS) z działalnością prowadzoną przez krajowe podmioty obsługujące przedsiębiorstwa średniej wielkości.

Jesteśmy obecni w ponad 200 krajach i terytoriach za pośrednictwem własnych zespołów lub też sieci i partnerów grupy Allianz. W 2023 r. zintegrowana działalność Allianz Commercial przyniosła globalnie ok. 18 mld euro składki brutto.

Chcemy działać jak jeden Allianz także w Polsce, niezależnie od tego, czy mówimy o kliencie MidCorp, czy LargeCorp, o ubezpieczeniach specialty czy też wymagających programach reasekuracji dla polskich ryzyk. Tym samym zapewniamy spójną ofertę dla różnych grup klientów korporacyjnych.

Nasze atuty to zaangażowani, zorientowani na rynek pracownicy, siła finansowa i najcenniejsza marka ubezpieczeniowa świata. Nasz cel to pomagać klientom przygotować się na nadchodzące wydarzenia oraz zapewniać szeroki zakres rozwiązań tradycyjnego i alternatywnego transferu ryzyka, wyjątkowe doradztwo w zakresie ryzyka oraz usługi międzynarodowe.

Pracujemy wytrwale nad odbudową i zwiększeniem pozycji Allianz na rynku ubezpieczeń korporacyjnych w Polsce. Sięgamy po bogatą ofertę, pojemności reasekuracyjne oraz ekspertyzę macierzystej grupy.

Kluczową rolę odgrywają jednak lokalne kompetencje i wiedza o potrzebach polskich klientów i brokerów. Takie kompetencje mamy i ciągle je wzmacniamy. Nasz zespół odpowiada kompleksowo za underwriting i sprzedaż ubezpieczeń korporacyjnych oraz relacje z brokerami.

Zaczęliśmy od zmian struktury. Zmieniliśmy standardy pracy, kończymy digitalizację całego procesu i wiele integracji systemów, aby mieć jak najlepsze dane o klientach i szybciej przygotowywać oferty. Mamy świadomość, że wciąż jeszcze sporo pracy przed nami, ale jesteśmy na to gotowi i zdeterminowani do rozwoju.

Nasza oferta dla polskich klientów obejmuje ubezpieczenia mienia przedsiębiorstw, utraty zysku, odpowiedzialności cywilnej (w tym D&O), ubezpieczenia ryzyk finansowych, mienia w transporcie.

Mamy też ofertę w zakresie ryzyk specjalistycznych: aviation, entertainment czy cyber. We współpracy z grupą Allianz przygotowujemy też rozwiązania specjalnie dla klientów międzynarodowych.

Jesteśmy otwarci na nowe ryzyka i dzielimy się z klientami fachową wiedzą o ograniczaniu ekspozycji na te zagrożenia. Ciekawymi przykładami dzielą się koledzy z mojego zespołu.

Katarzyna Laurenza
dyrektorka zarządzająca Allianz Commercial w Polsce