Marki internetowe na rynku ubezpieczeń przynoszą miliardy dolarów

0
850

Ubiegłoroczne przychody globalnego rynku porównywarek/agregatorów ubezpieczeń wyniosły prawdopodobnie około 6,74 mld dol. – podał portal xprimm, powołując się na analizę Insuramore.

W skali globalnej badanie zidentyfikowało 339 marek internetowych w całości lub częściowo skoncentrowanych na działalności na rynku ubezpieczeniowym, przy czym stwierdzono, że ponad 250 grup posiada jedną lub więcej z nich. Uważa się jednak, że czołowa setka grup odpowiadała za 97,6% wartości globalnego rynku w 2021 r. Jego prawdopodobnym liderem jest BHL Holdings z siedzibą w Guernsey, będący operatorem m.in. ComparetheMarket.com.

Najwięcej marek ubezpieczeniowych znajduje się w USA, choć jak zastrzegają autorzy analizy, jest to raczej efekt wielkości tamtejszego sektora niż udziału w dystrybucji. W ślad za USA podążają Francja, Wielka Brytania, Niemcy i Indie. Łącznie w tych pięciu krajach znajduje się 126 marek. Nieco ponad 70% łącznej liczby 339 marek zajmuje się wyłącznie porównaniem cen polis, a reszta agreguje również inne produkty finansowe (np. depozyty, pożyczki), zajmując się także usługami niefinansowymi (np. energetyka, telekomunikacja).

(AM, źródło: xprimm.com)