Medicover Ubezpieczenia wprowadza sprzedaż polis zdrowotnych online

0
164

Medicover Ubezpieczenia uruchomił cyfrową platformę sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych. Pozwala ona użytkownikom na szybki wybór oraz zakup polisy zdrowotnej. Za pomocą platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

– Wiemy, że klienci oczekują od nas szybkiego, samodzielnego wyboru polisy oraz zakupu online, a nowe rozwiązanie, które proponujemy, całkowicie na te potrzeby odpowiada – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży Medicover.

Ekspert precyzuje, że chodzi cyfrową platformę sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych: ubezpieczeniamedicover.pl.

– Budowa platformy ubezpieczeniamedicover.pl to kamień milowy naszej strategii cyfryzacji usług medycznych. Celem jest stworzenie nowoczesnego, dostępnego i spójnego ekosystemu usług zdrowotnych. Chcemy, by nasi klienci mogli w pełni zarządzać swoim pakietem medycznym – szybko, wygodnie i bez barier. To zmiana technologiczna, ale także jakościowa – redefiniujemy standard obsługi klienta w branży ubezpieczeń zdrowotnych – mówi Krzysztof Świetlik, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu Medicover.

– Jesteśmy przekonani, że nowa platforma wpłynie pozytywnie na zwiększenie zainteresowania usługami i ubezpieczeń Medicover. Widzimy już dzisiaj pierwsze efekty – automatyzacja procesów spowodowała, że klienci pozytywnie oceniają nasze nowe rozwiązanie. Doceniają możliwość samodzielnego wyboru zakresu opieki, łatwość obsługi, uproszczoną ścieżkę zakupową i szybką aktywację ubezpieczenia – przekonuje Łukasz Żuchliński.

Użytkownicy platformy mogą samodzielnie dobrać pakiet usług medycznych do swoich potrzeb, porównać dostępne opcje i rozpocząć formalności. Mogą również zdalnie wykupić ubezpieczenia dla bliskich. Zintegrowane płatności online pozwalają natychmiastowo sfinalizować transakcję przez system Przelewy24. Użytkownik może korzystać z usług medycznych Medicover już kilka minut po opłaceniu składki. System eliminuje papierowe dokumenty.

– Od momentu wystartowania platformy ubezpieczeniamedicover.pl obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania sprzedażą online, jak też samej sprzedaży. To pokazuje, że klienci w dzisiejszych czasach oczekują prostych rozwiązań, które nie wymagają długiego kontaktu z klientem czy też dopełnienia skomplikowanych formalności – tłumaczy Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży Medicover. Jak podkreśla, zaletą jest pełna transparentność serwisu – klient od razu widzi, co kupuje, co obejmuje pakiet i ile to kosztuje.

Projekt NESP, w ramach którego powstała platforma, to kolejny krok w stronę cyfryzacji sprzedaży. NESP został zintegrowany z kluczowymi rozwiązaniami technologicznymi Medicover, m.in. automatycznym systemem oceny ryzyka medycznego, cyfrową bazą danych klientów oraz platformą płatności online.

– Budowa platformy od strony technologicznej wymagała precyzyjnej koordynacji kilku jednostek technologicznych, biznesowych i operacyjnych. Całość wymagała integracji kilku aplikacji, formularzy self-service, aplikacji do zarządzania ryzykiem medycznym, zbudowanej na platformie Webcon, aplikacji do zarządzania kontraktami. To wszystko zamknęliśmy w płatnościach online, korzystając z platformy Przelewy24 – wskazuje Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów Medicover.

Jak podkreśla Krzysztof Świetlik, platforma sprzedaży online to kolejne rozwiązanie cyfrowe, w które Medicover zainwestował w ostatnich latach, obok nowej aplikacji Medicover OnLine czy systemów zdalnych konsultacji.

– W planach mamy dalszą automatyzację obsługi klienta, digitalizację procesu odnowienia polisy oraz rozwój personalizowanych ofert w oparciu o dane behawioralne – zapowiada. 

(AM, źródło: Newseria)