Mondial Assistance: Krajobraz usług pomocowych w czasach społecznej izolacji

0
671

Z danych dotyczących wezwań assistance samochodowego zebranych przez Mondial Assistance wynika, że w minionym miesiącu (10.03. – 10.04.) klienci firmy mniej korzystali z aut. Pracownicy Centrum Operacyjnego odebrali dużo mniej telefonów od kierowców z prośbą o pomoc niż rok wcześniej.

– Nastąpił ogromny spadek ruchu drogowego, nie tylko na terenie kraju, ale i w całej Europie, co wprost przełożyło się na mniejszą ilość wezwań assistance dla samochodów. Pracownicy Centrum Operacyjnego odbierają o kilkadziesiąt procent mniej telefonów z prośbą o pomoc. Szczególnie widoczne było to w święta wielkanocne, kiedy to ilość wezwań w Polsce spadła aż o 73%, a poza granicami kraju o 79% – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.

Moto assistance w Europie

Poza granicami Polski najczęściej z pomocy assistance korzystano w Niemczech (47%, -48 p.p.), na Ukrainie (14%, +110 p.p.) oraz we Francji (8%, -60 p.p.). Ogromny spadek zapotrzebowania na usługi assistance nastąpił we Włoszech (-96 p.p.), Hiszpanii (-82 p.p.) oraz na Słowacji (-81 p.p.).

Moto assistance w Polsce

– W czasie od 10 marca do 10 kwietnia 2020 roku nastąpił spadek wezwań assistance samochodowego o 30%. Najczęściej pomoc potrzebna była w województwie mazowieckim (20%), śląskim (10 proc.), dolnośląskim oraz małopolskim (po 8%) i wielkopolskim (7%) – mówi Piotr Ruszowski.

W porównaniu do 2019 roku w trakcie Wielkanocy zapotrzebowanie na usługi pomocowe zmniejszyło się o 73 p.p. Najwięcej wezwań było z województwa mazowieckiego, śląskiego oraz dolnośląskiego. Najmniej z opolskiego, lubelskiego oraz podlaskiego. 

Assistance medyczne w Polsce

Podczas ostatniego miesiąca najczęściej potrzebna była pomoc assistance w wyniku nagłego zachorowania (68% zgłoszeń z terenu Polski) oraz wypadku (28%). Większość osób potrzebujących wsparcia zwracała się z prośbą o pomoc w zorganizowaniu telekonsultacji medycznej (+1430 p.p.), zakupu leków w ramach polisy (-41 p.p.) oraz wizyty lekarskiej (- 43 p.p.).

– Z tygodnia na tydzień zauważamy, że największym wyzwaniem stają się domowe wizyty lekarskie, gdyż zaczyna brakować lekarzy. Wielu z nich musi pozostać na kwarantannie, co pokazuje, jak ważna jest akcja #NieKłamMedyka. Na szczęście telekonsultacje działają sprawnie i nasi klienci chętnie z nich korzystają. Wizyty w placówkach odbywają się bez zakłóceń. Wyjątkiem są zabiegi rehabilitacyjne, których świadczenie zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. zostało wstrzymane – dodaje Piotr Ruszowski.

Assistance domowe

– Podczas ostatniego miesiąca zaobserwowaliśmy, że pomimo spadku wezwań assistance domowego zainteresowanie taką pomocą jest większe niż assistance medycznym. Wszystkie serwisy są w miarę dostępności naszych techników realizowane przez nich na bieżąco – dodaje Piotr Ruszowski.

Podsumowując ostatni miesiąc, Mondial Assistance zauważyło znaczący wzrost wykorzystania usług telemedycznych.

– Możemy śmiało zaryzykować twierdzenie, że telemedycyna jest absolutnym wygranym aktualnej sytuacji – już wkrótce będzie to standardowy serwis, po który chętnie będą sięgać klienci – komentuje Piotr Ruszowski.

(AM, źródło: Mondial Assistance)