Z początkiem kwietnia wchodzą w życie zmiany w modelu zarządzania własną siecią agencyjną Avivy. Powstaje 13 regionów, którymi kierować będą dyrektorzy od dawna związani z firmą.
Większość nowych rozwiązań została wypracowana wspólnie z przedstawicielami sieci sprzedaży podczas warsztatów, gdzie podejmowany był temat efektywności pracy oraz wyzwań, przed którymi stoi rynek ubezpieczeń. W efekcie model zarządzania został spłaszczony, aby jeszcze sprawniej wspierać pracę agentów. Zmiany obejmują też nowe ścieżki kariery, zwiększone wsparcie oraz nowe benefity dla menedżerów sprzedaży.
Zadaniem dyrektorów regionalnych jest inicjowanie działań sprzedażowych i rozwojowych, realizacja planów sprzedażowych, praca w terenie z menedżerami i agentami, wspieranie rekrutacji i rozwoju młodych agentów, wspieranie rozwoju kompetencji dyrektorów i menedżerów w swoim regionie, a także wymiany najlepszych praktyk.
– Mamy największą i najbardziej efektywną sieć własną sprzedającą ubezpieczenia na życie w Polsce i chcemy, aby tak pozostało. Wprowadzamy zmiany, aby jak najlepiej spełniać oczekiwania klientów, działać efektywniej i nadal się rozwijać, wyznaczając standardy rynku. Niezmienne w naszej pracy pozostają – chęć pomagania ludziom i poczucie misji.
Mamy w swoim gronie świetnych liderów sprzedaży i 13 z nich powierzyliśmy role dyrektorów regionalnych. Stawiamy mocno na rekrutację i wsparcie agentów poprzez szkolenia i grupy mentoringowe prowadzone przez najlepszych – członków MDRT. Jest się u nas od kogo uczyć, zarówno ubezpieczeniowego rzemiosła, jak i misji. Sieć Avivy to najlepsze w naszym kraju miejsce do rozwoju zawodowego dla agentów i menedżerów sprzedaży. Zainteresowanych zapraszam do kontaktu z dyrektorami regionalnymi – mówi Jolanta Karny, wiceprezes, szef sprzedaży Avivy.
Monika Kulińska, członek zarządu, people director w Avivie, podkreśla: – Mamy świadomość, że wprowadzając tę zmianę, musimy postawić na silnych i inspirujących liderów – i na takich stawiamy. Każdy z dyrektorów regionalnych ma doświadczenie, wiedzę i pasję, nie boi się nowych wyzwań. Jednym z takich wyzwań będzie m.in. rekrutacja agentów. To trudny, ale społecznie bardzo potrzebny zawód, co do którego mamy ambitne plany. Chcemy rekrutować nowe osoby, mające świadomość misji tej pracy. W dzisiejszym świecie, gdzie automatyzujemy coraz więcej aktywności, zawód agenta jest rozwojowy, bo opiera się na relacjach międzyludzkich. W sprzedaży ubezpieczeń na życie i zdrowotnych niezwykle ważna jest umiejętność słuchania, empatii i rozmowy o ważnych, a zarazem delikatnych sprawach, takich jak zdrowie, finanse i plany życiowe. Takich ludzi szukamy i w ich rozwój chcemy inwestować.