W ubiegłym roku najwięcej wniosków o interwencję zgłoszonych do Rzecznika Finansowego dotyczyło spraw ubezpieczeniowych. Mimo spadku udziału takich spraw w ogólnej liczbie wystąpień (66% wobec 74% w 2017 r.), 7 miejsc w pierwszej dziesiątce firm, pod adresem których zgłoszono najwięcej wniosków, zajmują zakłady ubezpieczeń – zauważa „Dziennik Gazeta Prawna”.
Ponad jedna czwarta zgłoszeń dotyczyła Grupy PZU. Jej życiowa spółka – PZU Życie –odpowiadała za więcej niż 60% skarg pod adresem towarzystw z tego sektora. Trzecia lokata w zestawieniu przypadła Ergo Hestii, w przypadku której blisko 90% wniosków klientów dotyczyło likwidacji szkód. Z kolei UNIQA odnotowała większy udział w liczbie skarg, niż ma w rynku. Maciej Czyż, dyrektor zarządzający pionem wsparcia klienta firmy, zapewnia, że od dłuższego czasu zakład prowadzi działania, które poprawiają i usprawniają procesy obsługi klientów. Zwraca uwagę, że liczba interwencji klientów ogółem dosyć istotnie spadła, zaś sama UNIQA nie obserwuje trendu wzrostowego, jeśli chodzi o liczbę zgłaszanych skarg.
Więcej:
„Dziennik Gazeta Prawna” z 9 kwietnia, Łukasz Wilkowicz „Już niemal dwa miliony reklamacji klientów”
https://edgp.gazetaprawna.pl/…
(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)