UNIQA to dziś większa firma, z bardziej kompleksową ofertą i jeszcze lepszym serwisem. Widać to wyraźnie w pionie ubezpieczeń korporacyjnych oraz dla segmentu mieszkalnictwa. Mamy spory apetyt na ryzyko i odpowiednio duży poziom pojemności.
Naszym nadrzędnym celem w trakcie fuzji UNIQA i AXA było, by z każdej części biznesowej wybrać to, co w nas najlepsze, i połączyć, by powstało coś jeszcze lepszego. Można powiedzieć, że w przypadku tego połączenia 1+1=3.
Mamy świetną ofertę, odpowiednie pojemności, kompetencje underwritingowe, wiedzę i doświadczenie, które będą odpowiednie zarówno dla dużych, w tym międzynarodowych brokerów, jak i dla brokerów mniejszych, działających lokalnie.
Kompleksowa oferta
UNIQA po połączeniu to ponad miliard złotych składki w segmencie korporacyjnym, za który w 70% odpowiadają brokerzy. Daje nam to silne czwarte miejsce wśród majątkowych towarzystw ubezpieczeniowych. Mamy ok. 80 tys. klientów, posiadamy sieć ponad 2 tys. agentów i współpracujemy z 800 brokerami.
W efekcie tak rozległa sieć w całej Polsce – 6 regionów, 15 biur, 43 przedstawicielstwa oraz 250 pracowników i współpracowników – przekłada się na lepszy serwis, dostępność naszych usług, szybkość oraz płynność działania. A to bardzo ważne, ponieważ UNIQA ma klientom wiele do zaoferowania. W tym kompletną ofertę produktową dla wszystkich segmentów rynku oraz silne specjalizacje w poszczególnych liniach biznesowych. Wystarczy tu wspomnieć o mocnym segmencie ubezpieczeń OC czy gwarancji. W tych ostatnich jesteśmy numerem 2 na rynku z 93 mln zł składki.
W ryzykach transportowych wykorzystujemy bardzo dobrze funkcjonujące dotychczas produkty, a także stawiamy na rentowny portfel flotowy.
Pozostajemy dużym graczem w programach międzynarodowych, z największą siecią obsługową na świecie, za którą odpowiada AXA XL. Nadal więc będziemy wspierać polskie firmy, które działają na całym świecie. Wykorzystujemy też wiedzę i doświadczenie w oferowaniu atrakcyjnej niszy, jaką jest UNIQA Art.
Absolutną wizytówką UNIQA przed połączeniem była działalność na rynku mieszkalnictwa, gdzie od wielu lat jesteśmy liderem. Roczny przypis z tego obszaru to ok. 300 mln zł. Ten obszar w nowej UNIQA będzie dalej rozwijany. Obecnie ubezpieczamy 63 tys. wspólnot i 1900 spółdzielni. „Przy czynszu” w UNIQA chronimy ponad pół miliona mieszkań. Pomysł na rozwój tego biznesu pozostaje niezmienny.
I chcemy pozostać numerem 1, oferując klientom i pośrednikom najlepszy produkt, obsługę oraz technologię. Taką jak np. aplikacja iUNIQA, która wyróżnia nas na rynku i ułatwia życie naszym klientom i pośrednikom. I w zależności od ich potrzeb i oczekiwań będziemy dalej wprowadzać kolejne nowości i udogodnienia.
Bezpośredni kontakt
W naszej strategii szczególne miejsce ma klient. Naszą wartością jest klientocentryczność oraz pozytywne doświadczenia klienta. Dostosowujemy rozwiązania do specyfiki branż klientów, uwzględniając cały wachlarz produktów dostępnych w ofercie, w tym ubezpieczenia grupowe na życie czy programy affinity.
Budujemy długoterminowe relacje z klientami i w taki sam sposób – partnerski – traktujemy brokerów. Dlatego też będziemy kontynuować i rozwijać Akcelerator Wiedzy Brokera – bezpłatny program szkoleniowy dostępny na platformie szkoleniowej UNIQA, gdzie zarejestrowanych jest już ponad 1400 brokerów. Wkrótce znajdą się tam kolejne nowości.
Ponadto podjęliśmy też decyzje o kontynuacji elitarnego programu szkoleniowego we współpracy z Center-for-Leadership i prof. Cezarym Wójcikiem pod szyldem UNIQA School of Management. Dla dotychczasowych absolwentów programu od września otwieramy klub Alumni.
Nie zapominamy także o tym, co najważniejsze dla brokerów i ich klientów, czyli o procesie likwidacji szkód. Nie robimy tu żadnych rewolucji – najważniejsza jest jakość i kontakt: z likwidatorem, brokerem, klientem. Stawiamy na budowanie relacji.
Zmiany przeprowadzone w UNIQA przez ostatni rok to nowe możliwości dla wszystkich naszych klientów i partnerów. Stworzyliśmy nową firmę, opartą na silnych fundamentach – bardzo od siebie różnych, ale świetnie ze sobą współgrających. Wchodzimy na rynek z ofertą atrakcyjną dla każdego klienta. I mniejszego, i większego.
Projektując nowy wygląd UNIQA, myśleliśmy o tym, by każdy mógł z nami znaleźć wspólny język i odpowiednie rozwiązania biznesowe. I jesteśmy przekonani, że cały ten biznes będziemy obsługiwać tak samo dobrze jak dotychczas, a nawet lepiej.
Rafał Kukier
dyrektor zarządzający Pionu Mieszkalnictwa, UNIQA
Tomasz Szarek
dyrektor zarządzający Pionu Klienta Korporacyjnego i Rozwoju Biznesu, UNIQA