Nationale-Nederlanden rusza z kampanią na temat zdrowia

0
591

„Lepiej działać niż omijać temat rakiem” to tytuł nowej kampanii Nationale-Nederlanden, której celem jest skłonienie Polaków do refleksji nad własnym zdrowiem i zachęcenie ich do zapewnienia sobie szerokiego wsparcia na wypadek ewentualnej choroby. Akcja ubezpieczyciela została poprzedzona obserwacją społeczną, sprawdzającą, jak wybrane osoby reagują na informację o wskaźniku zachorowalności.

– Z opublikowanego nie tak dawno raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że 81% Polaków obawia się raka, ale tylko jedna trzecia uważa, że może on ich bezpośrednio dotknąć. Wielu z nas – co jest zrozumiałe – odsuwa od siebie myśl o zachorowaniu. Podejmujemy działania dopiero wtedy, gdy nowotwór staje się dla nas lub naszych bliskich faktem. Pomimo licznych debat oraz akcji społecznych nawołujących do profilaktyki przeciwnowotworowej, wielu Polaków wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ma realny wpływ na swoje zdrowie i może zmniejszyć ryzyko wystąpienia nowotworu. Poprzez zainicjowaną właśnie kampanię chcemy im przypomnieć, że o własnym zdrowiu i zabezpieczeniu się na wypadek tej choroby, m.in. za pomocą specjalnego ubezpieczenia, warto pomyśleć zawczasu– mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i marki w Nationale-Nederlanden.

Na potrzeby kampanii Nationale-Nederlanden przeprowadziło w partnerstwie z Fundacją Alivia oraz portalem Medonet obserwację społeczną, której celem było sprawdzenie, jak Polacy reagują na informację, że co czwarta osoba może zachorować na nowotwór. Na parkingu przy centrum handlowym co czwarte miejsce parkingowe zostało oznaczone specjalną naklejką z informacją o tych statystykach. Reakcje klientów na nie rejestrowała z ukrycia kamera. Film dokumentujący przebieg tej akcji zostanie wykorzystany w komunikacji digitalowej.

Działaniem wspierającym kampanię będzie współpraca z youtuberami, m.in. Rafałem Gęburą, gospodarzem programu „7 metrów pod ziemią”. W ramach akcji na portalach Onet i Medonet publikowane będą treści poradnikowe. Dodatkowo na stronie internetowej ubezpieczyciela pojawią się video-porady psychonkologa z Fundacji „Twarze Depresji” oraz materiały contentowe związane z ofertą firmy.

–  Chcemy pokazać, że lepiej działać, niż omijać trudne tematy dotyczące naszego zdrowia. Dlatego mówimy wprost o szacunkach dotyczących zachorowania na nowotwory w Polsce i zachęcamy do profilaktyki – również w zakresie finansowym. W ramach kampanii promujemy szerokie wsparcie, które oferujemy naszym klientom: materialne, praktyczne, psychologiczne, a także stałą pomoc ze strony naszych doradców  – dodaje Marta Maszewska-Danielewicz.

Kampania została zrealizowana we współpracy z agencją Bluecloud Interactive. Za realizację materiałów video odpowiada natomiast VIDEOactions – agencja filmowa.

Link do wideo dokumentującego obserwację społeczną:

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)