Rozmowa z Izabelą Łużyńską, menedżerką ds. rozwoju sieci franczyzowej Fostertravel.pl
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Specjalizujecie się w sprzedaży produktów turystycznych. Czy to potencjalnie ciekawy temat dla multiagencji ubezpieczeniowych?
Izabela Łużyńska: – Biorąc pod uwagę coraz większe zainteresowanie multiagencji ubezpieczeniowych, które decydują się na współpracę z nami, uważam, że jest to ciekawy temat, aby rozszerzyć swoją działalność. Najczęściej są to firmy z lokalem spełniającym nasze wymogi, mocną pozycją w lokalnym środowisku, pasją do podróży oraz biznesowym podejściem do swojej działalności.
Dla potwierdzenia moich słów, w naszej sieci franczyzowej jest salon, który zgłaszając swoją chęć współpracy w 2015 r., zajmował się doradztwem ubezpieczeniowym. Obecnie prowadzenie salonu stało się dla nich pasją, a fantastyczne wyniki są osiągane dzięki zaangażowaniu w ciągły rozwój i chęci do zdobywania wiedzy produktowej.
Czym dokładnie się zajmujecie?
– Fostertravel.pl to nowoczesny portal turystyczny oraz dynamicznie rozwijająca się franczyzowa sieć partnerska. Działamy na rynku turystycznym od ponad 20 lat. Oprócz sprzedaży agencyjnej oferujemy kompleksowe usługi dotyczące sprzedaży biletów lotniczych, organizacji podróży służbowych i grupowych. Reasumując, działamy w świecie turystycznym od wyjazdów zorganizowanych touroperatorskich, przez programy językowe, po podróże służbowe i indywidualne.
Współpracujemy z ponad 70 touroperatorami krajowymi i międzynarodowymi. Ta współpraca umożliwia partnerom Fostertravel.pl oferowanie swoim klientom szerokiej gamy produktów turystycznych, które odpowiadają ich potrzebom i preferencjom. Współpracujemy z czołowymi touroperatorami polskimi i zagranicznymi, w tym Coral Travel Poland, Itaka, Rainbow Tours, Anex Tour Poland, TUI Poland, Exim Tours, Grecos Holiday, Sun & Fun, Ecco Holiday czy NEKERA.
Fostertravel.pl otrzymuje regularnie wiele nagród i wyróżnień za doskonałą obsługę klientów i imponujące wyniki sprzedaży. Te osiągnięcia są świadectwem zaangażowania firmy w świadczenie wysokiej jakości usług dla klientów i partnerów franczyzowych.
Partnerzy franczyzowi firmy korzystają z regularnych szkoleń oraz wyjazdów studyjnych, które pozwalają im stale poszerzać swoją wiedzę produktową, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami turystycznymi.
Co Was wyróżnia na silnie konkurencyjnym rynku sieciowych agencji turystycznych?
– Przede wszystkim to, że nasza firma mimo dynamicznego rozwoju nie zmieniła się w korporację. Nasi partnerzy znają konsultantów czy opiekunów z imienia i nazwiska. Poznajemy się podczas szkoleń w centrali biura.
Cechuje nas elastyczność i otwartość w takich tematach jak aranżacja lokalu czy jego wystrój. Nie szukamy problemów, tylko znajdujemy ich rozwiązania. Widzimy, że dla multiagencji ubezpieczeniowych to duży atut. Czują się bezpiecznie w zespole, który wprowadza ich w świat turystyczny, wspiera w działaniu i dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Jaką dokładnie ofertę macie dla agentów ubezpieczeniowych?
– Oferta jest identyczna jak dla osób spoza sfery ubezpieczeniowej. Przede wszystkim oferujemy swoją jakość i doświadczenie w branży. Angażujemy się w rozwój i bardzo cenimy sobie obopólną współpracę. Aby nasza relacja miała rzeczywisty sens, potrzebujemy autentycznego i bardzo silnego zaangażowania w działalność turystyczną.
Dbamy o to, aby nasze salony partnerskie świadczyły wysoką jakość standardu usług – wizualizacyjnych i przede wszystkim merytorycznych. Oferujemy pełne wsparcie marketingowe, techniczne, produktowe, pomagając osiągnąć sukces w konkurencyjnym rynku turystycznym i zdobyć status czołowego biura podróży na lokalnym rynku.
Jak można zacząć współpracę z Fostertravel.pl?
– Osoba zainteresowana współpracą może skontaktować się z nami drogą e-mailową bądź telefoniczną (https://www.fostertravel.pl/franczyza/), przedstawiając się i załączając krótką charakterystykę z informacją o dokładnej lokalizacji swojego biura, popartą dokumentacją zdjęciową. Następnie rozpoczynamy z zainteresowanym wiele działań i rozmów szczegółowych dążących do podpisania umowy na autoryzowaną sprzedaż usług turystycznych i prowadzenie Salonu Fostertravel.pl.
Zwracamy dużą uwagę na posiadanie atrakcyjnie zlokalizowanego lokalu oraz gotowości na zmiany, oczywiście tych na plus. Mam tu na myśli umieszczenie zewnętrznego brandingu naszej sieci (instalacji kasetonu plus oferty w witrynie), licznych szkoleń, jak i brandingu wewnętrznego zgodnie z naszą autorską koncepcją.
Jak współpraca wygląda od strony przychodowej?
– Partnerzy franczyzowi Fostertravel.pl korzystają z bardzo atrakcyjnej struktury prowizyjnej bazującej na wartości sprzedaży usług turystycznych. Przedstawiciel otrzymuje 80% wartości prowizji od stawek wypracowanych przez sieć. Jest to bardzo atrakcyjny program partnerski na tle konkurencyjnym.
A jakie koszty poza częściową adaptacją lokalu ponosi partner?
– Poza przystosowaniem lokalu do naszych wymogów partner nie ponosi żadnych kosztów licencyjnych czy franczyzowych. Jedyny stały koszt to opłaty za użytkowanie systemów rezerwacyjnych.
Czy wspieracie działania marketingowe partnerów na lokalnym rynku?
– Jak najbardziej jesteśmy otwarci i regularnie wspieramy nasze Salony Fostertravel.pl w przeróżnych projektach promocyjnych i materiałach reklamowych. Chcemy, aby marka Fostertravel.pl ukazywała wizerunek najlepszego agenta w mieście.
Wspólnie z naszymi partnerami chcemy rozwijać i budować silny wizerunek marki. Co ważniejsze, mamy taki sam cel – chcemy realizować marzenia klientów o odkrywaniu nowych miejsc, o wypoczynku i zwiedzaniu nawet najdalszych zakątków świata.