OVB Holding AG z silnym wzrostem sprzedaży w trzecim kwartale

0
294

OVB Holding AG zwiększył przychody z tytułu pośrednictwa o 5,3%, do 260,3 mln euro, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r. Wzrosły także liczba klientów oraz pośredników.

W porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. baza klientów OVB powiększyła się o 4,7%, do 4,46 mln osób. Ogólnoeuropejski zespół sprzedaży wzrósł o 4,4%, do 5896 osób, kontynuując w ten sposób czteroletni trend wzrostowy.

Motorem napędowym sprzedaży OVB był segment Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku firma odnotowała wzrost przychodów z tytułu pośrednictwa o 14,6%, do 146,1 mln euro. W pozostałych segmentach – Niemcy i Europa Południowa i Zachodnia – nastąpiły spadki rok do roku. W samym trzecim kwartale OVB zwiększyło przychody z tytułu pośrednictwa o 15,8% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, dzięki wzrostom we wszystkich segmentach. Także i tu liderem była Europa Środkowa i Wschodnia, notując wynik na poziomie 24,2%.

Wynik operacyjny wyniósł 11,4 mln euro, wobec 15,4 mln euro rok wcześniej.

– Oprócz wzrostu kosztów związanych z inflacją i szkoleniami, wpływ na to miały również wydatki związane z nową strategię korporacyjną „OVB Excellence 2027” – wyjaśnił CFO OVB, Frank Burow. – Bez tego bylibyśmy w stanie znacząco poprawić nasz wynik finansowy, a tym samym wygenerować zysk na akcję na poziomie z poprzedniego roku – dodał.

Perspektywy na cały rok

Jeśli dynamika obserwowana w trzecim kwartale utrzyma się, to zdaniem zarządu OVB możliwe jest osiągnięcie przez grupę w roku obrotowym 2023 przychodów z tytułu pośrednictwa w przedziale 350–360 mln euro. Spodziewany wynik operacyjny to 16–19 mln euro.

(AM, źródło: OVB)