Od 6 do 16 maja odbędą się IV wirtualne charytatywne Regaty Ubezpieczeniowe MileDOBRA. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez Fundację Ocean Marzeń jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Wirtualne regaty MileDOBRA to akcja charytatywna, w której może wziąć udział każdy. Przekazując środki na konkretną załogę, może sprawić, by ta załoga wygrała regaty, a dodatkowo wspomóc Fundację Ocean Marzeń.
W ramach IV edycji regat Fundacja będzie zbierać środki na sfinansowanie szkoleń na stopnie żeglarskie w Bazie ZEGRZE, gdzie w sezonie 2025 odbędzie się 12 szkoleń dla 137 kadetów, którzy będą zdobywać swoje pierwsze patenty oraz szkolić się na sterników i instruktorów.
Firmy, które zgłoszą się do regat, otrzymają wirtualny jacht z nazwą swojej szkoły na stronie regat. Kiedy ktoś z jej klientów, znajomych czy pracowników wpłaci pieniądze, klikając na jacht, wtedy ten przesunie się w stronę mety. Każdy 1 zł przesuwa jednostkę o 1 milę do przodu. Wygrywa ta załoga, która dopłynie najdalej. Osoby przekazujące środki na konto danej załogi podają jedynie swój adres e-mail i imię, i są kierowane do platformy Przelewy24, gdzie dokonują transakcji.
Podczas regat zostanie uruchomiona specjalna kampania w ramach Google Ads, pozwalająca na zwiększenie ruchu na stronie regat, gdzie umieszczone są nazwy szkół biorących udział w regatach.
Zgłoszenie do regat jest bezpłatne i można go dokonać do 5 maja 2025 roku na adres: fundacja@oceanmarzen.org.pl.
Podsumowując wyniki 2024 r., nie sposób oprzeć się wrażeniu, że towarzystwa ubezpieczeń na życie się nie rozwijają. Całkowity wzrost zebranej składki w dziale I ubezpieczeń w 2024 r. w porównaniu z 2023 r. wyniósł 3,3%. Średnia inflacja ogłoszona przez GUS za 2024 r. wyniosła w tym czasie 3,60%.
Nasuwa się prosty wniosek, że towarzystwa nie są w stanie odnowić sprzedaży do poziomu inflacji.
IKE i IKZE w IV kwartale
IV kwartał dał szansę wielu firmom na sprzedaż produktów finansowych połączonych z ubezpieczeniami, a które są ważne dla klientów w celach podatkowych. Są to IKE, a zwłaszcza IKZE. Dzięki takim działaniom firmy poprawiły swoje wyniki w całym roku w porównaniu z wynikami po trzech kwartałach.
Na pewno dzięki temu zebrano wyższą składkę w dziale I, ale pytanie, czy to również miało odzwierciedlenie w zyskach danych firm i w jakim zakresie? To pytanie pozostanie bez odpowiedzi, bowiem są to poufne dane dostępne tylko dla zarządów i rad nadzorczych firm ubezpieczeniowych.
Nowe polisy i stary portfel
Oczywiście mówimy o całkowitych wynikach, a nie o nowej sprzedaży. Jeśli będziemy oceniać tylko tę (popularnie określaną jako nowe pesele), to pewnie towarzystwa mogłyby się pochwalić bardzo dużymi wzrostami. Ale przecież dział sprzedaży odpowiada za sprzedaż nowych polis i utrzymanie starego portfela, który również daje składkę co roku.
Oczywiście można tłumaczyć to mniejszą populacją do ubezpieczenia, ale również słabszą jakością zarządzania w porównaniu z działem II, który osiągnął wzrost 10,77%. Dbanie o portfel klientów to obowiązek wszystkich menedżerów, nie tylko tych związanych ze sprzedażą.
Włodzimierz Mazur
Zauważalny trend
Dział II kolejny rok daje sobie lepiej radę niż dział I. Pisząc podsumowania wyników w poprzednich latach, zauważałem trend, który zmierzał do tego, iż ubezpieczenia majątkowe będą zbierały trzykrotnie większą składkę od ubezpieczeń życiowych.
Ten trend nadal się utrzymuje i jest wysokie prawdopodobieństwo, że wyniki sprzedaży za 2025 r. w zebranej składce w dziale II ubezpieczeń, to jest w ubezpieczeniach majątkowych, będą trzy razy większe od ubezpieczeń życiowych. To dobrze świadczy o menedżerach majątkowych. Oczywiście wiele TU osiąga wzrosty sprzedaży dwucyfrowe, kilkakrotnie powyżej średniej krajowej. Szczególnie te towarzystwa będę chciał wyróżnić.
Życiowe podium
W podsumowaniu wyników po trzech kwartałach wyróżniałem UNUM. To towarzystwo utrzymało bardzo dobre tempo sprzedaży, osiągając wzrosty na poziomie blisko 23%. UNUM należy się więc wyróżnienie roku. Można się spodziewać, że w przyszłym roku prześcignie grupę kapitałową ERGO Hestia, która powoli systematycznie osiąga wzrosty powyżej średniej rynkowej, jednak jej dynamika jest znacznie niższa od grupy UNUM. Przyszły rok zapowiada się ciekawie w rywalizacji tych dwóch TU.
Tak jak w podsumowaniu po III kw., drugą pozycję w wynikach roku należy przyznać towarzystwu ubezpieczeń na życie Warta Życie. Osiągnęła ona wzrosty sprzedaży na poziomie ponad 16% i kolejny rok znajduje się w czołówce najlepszych TU na życie na rynku polskim. Druga grupa kapitałowa na rynku polskim rozwija się bardzo dynamicznie, goniąc lidera rynkowego.
I na trzecim miejscu chciałbym wyróżnić za wyniki roku 2024 PZU Życie. Przy tej wielkości firmy osiągnięcie wzrostu sprzedaży na poziomie blisko 10% to znaczący wynik. Wzrost zebranej składki o blisko 1 mld zł daje PZU Życie miejsce na podium. Pochwalić należy również firmy, które osiągnęły wzrosty powyżej średniej rynkowej i u których widać wyraźny trend wzrostowy znacznie powyżej średniej rynkowej. Należą do nich ERGO Hestia, UNIQA i Allianz. Na ich tle słabo przedstawiają się wyniki firmy, która obchodzi trzydziestolecie istnienia na rynku polskim, a jest nią Nationale-Nederlanden, choć przekroczyła średnią krajową.
Kto się wyróżnia w majątku
Dział II ubezpieczeń jest znacznie prostszy do analizy w porównaniu z działem I. Systematycznie znacznie szybciej się rozwija już od kilku lat. Wzrosty powyżej 10% w skali roku są standardem, zaskoczeniem niższe wyniki, natomiast liderzy osiągają wzrosty ponad 20%, co widać na załączonej tabeli i zaznaczeniach na zielono. Nasz lider rynkowy PZU, choć nie przekroczył średniej krajowej, był bardzo blisko i osiągnął przyzwoity wynik jak na jego wielkość.
Znacznie powyżej średniej rynkowej spośród dużych TU są wyniki następujących towarzystw ubezpieczeniowych, które chciałbym wyróżnić: UNIQA, Warta, ERGO Hestia.
Compensa wkracza w nowy rozdział po połączeniu spółek Grupy VIG, osiągając już mały, ale wzrost sprzedaży, co można zaobserwować w tabeli, porównując wyniki sprzedaży w tym i poprzednim roku.
Bardzo pozytywnie należy odebrać wzrosty sprzedaży w grupie Allianz. Po długim okresie spadku w poprzednich latach, po połączeniu z Avivą nabiera rozpędu. Fuzja ma szanse pokazać duże zdolności menedżerskie dawnych menedżerów Avivy w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi. Będziemy obserwować wyniki Allianz w kolejnych latach, życząc temu i innym towarzystwom ubezpieczeniowym stałych wzrostów.
Perspektywy
Bardzo ciekawie zapowiada się najbliższy rok. Zmienna sytuacja w biznesie, nowy prezydent w Stanach Zjednoczonych, bardzo różne opinie analityków. Mamy spadki giełdowe i nie wiadomo, jak to wszystko się dalej rozwinie, jeśli chodzi o giełdy, instrumenty finansowe, stopy procentowe i politykę ceł na świecie. Możliwe są bankructwa przedsiębiorstw, a to będzie miało przełożenie na wartość zebranej składki w 2025 r.
Będziemy obserwować wyniki towarzystw majątkowych i życiowych i zobaczymy, które firmy dadzą sobie z tym najlepiej radę.
Z początkiem maja stanowisko dyrektorki Makroregionu Południowego w Departamencie Sprzedaży – Sieci Agencyjna i Franczyzowa obejmie Magdalena Lisiak – poinformowała UNIQA.
Magdalena Lisiak jest związana z branżą ubezpieczeniową od dwóch dekad. W ciągu ostatnich 11 lat przeszła po kolei przez fuzje Liberty Direct i AXA oraz AXA i UNIQA. Ostatnio pełniła funkcję menedżerki regionu.
– Od samego początku związana jestem z regionem łódzkim. Pracę menedżerki cenię za możliwość współpracy z ciekawymi ludźmi oraz szansę na ciągłe podnoszenie kompetencji. Rozwój regionu dawał mi mnóstwo satysfakcji w codziennej pracy. Przez te 11 lat z roku na rok łódzkie pięło się do góry w rankingach ogólnopolskich, za co jestem wdzięczna mojej sieci agentów. Teraz jestem gotowa na kolejne wyzwania – mówi Magdalena Lisiak.
– Dotychczasowe doświadczenie Magdy w pracy z multiagentami, doskonała znajomość rynku i wartości, jakie Magda reprezentuje, oraz wiedza, jaką zdobyła, przechodząc przez dwie fuzje, umacniają mnie w przekonaniu, że sprosta kolejnym wyzwaniom i będzie budować efektywny zespół – dodaje Anna Szewczyk, dyrektorka Departamentu Sprzedaży – Sieć Agencyjna i Franczyzowa UNIQA.
UNIQA wprowadziła szereg nowości w ofercie ubezpieczeń komunikacyjnych. Celem wprowadzonych zmian jest zwiększenie ochrony kierowców i pasażerów, uproszczenie procesów oraz precyzyjniejsze dopasowanie produktów do potrzeb klientów.
Główną nowością jest „Droga do zdrowia” – nowa klauzula do ubezpieczenia NNW. Jej zakres obejmuje m.in. organizację i finansowanie wizyt lekarskich, rehabilitacji, zakup leków i sprzętu rehabilitacyjnego (do 5 tys. zł) oraz świadczenia szpitalne. Ochrona obejmuje zarówno kierowcę, jak i pasażerów, a realizacja świadczeń odbywa się we współpracy z ponad 2,5 tys. placówkami medycznymi w całej Polsce.
– Wprowadzając ochronę „Droga do zdrowia”, odpowiadamy na głosy naszych klientów, którzy oczekują świadczeń zdrowotnych w ramach ubezpieczeń komunikacyjnych. To dobrze sprofilowany zakres w przystępnej cenie, który kosztuje zaledwie 35 zł za cały rok. Zapewniamy też szybki dostęp do lekarzy, w przypadku teleporady do trzech godzin, a dla wizyt stacjonarnych do 24 godzin. Świadczenia są organizowane przez nasze Centrum Alarmowe Assistance – wyjaśnia Jacek Rink, dyrektor Działu Rozwoju Ubezpieczeń Komunikacyjnych UNIQA.
Szersza ochrona szyb
W ramach modyfikacji wprowadzono też pięć wariantów ubezpieczenia szyb, dostępnego zarówno przy OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, jak i pakietach OC+AC. Poza nowymi sumami ubezpieczenia (6 tys. zł i 10 tys. zł) klient może zdecydować, czy zakresem ubezpieczenia mają być objęte również szkody zaistniałe za granicą oraz czy naprawa ma być wykonana przy użyciu oryginalnych szyb. W UNIQA szkody szybowe nie wpływają na historię ubezpieczeniową i nie są raportowane do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Zniesiony jest też udział własny przy pierwszej szkodzie. Dodatkowo w przypadku braku możliwości naprawy w 48 godzin zakład pokrywa koszty parkingu strzeżonego oraz kalibracji systemów ADAS.
Wyższy limit, składka bez zmian
UNIQA zmodyfikowała również zakres ochrony w ubezpieczeniu bagażu i fotelików, rozszerzając ją o foteliki dziecięce. Podniesiona została też suma ubezpieczenia (z 5 tys. zł do 8 tys. zł), przy jednoczesnym utrzymaniu składki na dotychczasowym poziomie.
– Wprowadzone zmiany mają na celu poprawę jakości ochrony ubezpieczeniowej i lepsze dopasowanie ofert dla klientów. Kontynuujemy tym samym strategię stawiania klienta w centrum naszych działań – podsumowuje Jacek Rink.
Nowe polisy AC będą automatycznie obejmować terytorium całej Europy, bez potrzeby dopłaty. Klienci z rozszerzoną wersją będą mogli kontynuować ją z zakresem europejskim.
Do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów został wpisany projekt rozporządzenia w sprawie określenia zdarzeń wchodzących w zakres ryzyka nadzwyczajnego występujących na terytorium Ukrainy. Ma on stworzyć ramy dla zatwierdzonego przez KE programu pomocowego reasekuracji z udziałem Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, dzięki któremu polskie firmy transportowe chcące bezpośrednio dostarczać towary ukraińskim odbiorcom będą mogły ubezpieczyć taką działalność w krajowych zakładach ubezpieczeń.
W uzasadnieniu do projektu napisano, że po pełnoskalowej agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę w 2022 r. zakłady ubezpieczeń oferujące ubezpieczenia transportowe wyłączają z ochrony obszar państwa ukraińskiego w obowiązujących umowach ubezpieczenia lub wstrzymują zawieranie nowych w odniesieniu do rynku nad Dnieprem, o standardowych wyłączeniach ryzyk wojennych nie wspominając. Problem dotyczy szczególnie OC przewoźnika, ubezpieczeń cargo oraz AC. W efekcie tego przewóz towarów na terytorium Ukrainy w związku z wysokim ryzykiem wystąpienia szkód na skutek zdarzeń związanych z działaniami wojennymi staje się nieopłacalny. Projekt ma na celu usunięcie tej przeszkody i tym samym zwiększenie udziału przewoźników w obsłudze wymiany handlowej pomiędzy Polską i Ukrainą, co zdaniem projektodawcy pozwoli na poprawę sytuacji branży transportowej w Polsce.
Doprecyzowanie zakresu ochrony
Proponowane rozwiązanie polega na określeniu na podstawie upoważnienia ustawowego dla Rady Ministrów, zawartego w art. 2 ust. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o ubezpieczeniach gwarantowanych przez Skarb Państwa (UUGSP), zdarzeń wchodzących w zakres ryzyka nadzwyczajnego w rozumieniu art. 2 ust. 8b tego aktu, występujących na terytorium Ukrainy, oraz przyczyn i dopuszczalnego okresu przejmowania tak określonego ryzyka przez KUKE, a także ograniczeniu ryzyka nadzwyczajnego do ryzyk pokrywanych ubezpieczeniami z grupy 3, 4, 7, 10 i 13 działu II, wedle załącznika do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2024 poz. 838, z późn. zm.), tj. dotyczących transportu drogowego i szynowego (kolejno ubezpieczenia: casco pojazdów lądowych, casco pojazdów szynowych, przedmiotów w transporcie, obejmujące szkody w transportowanych przedmiotach, niezależnie od każdorazowo stosowanych środków transportu, OC wszelkiego rodzaju wynikającej z posiadania i użytkowania pojazdów lądowych z napędem własnym, łącznie z ubezpieczeniem odpowiedzialności, OC ogólnej).
Zielone światło KE
Zgodnie z zamysłem projektodawcy projekt będzie stanowił ramy dla programu pomocowego reasekuracji. Na jego wdrożenie wyraziła zgodę Komisja Europejska. Program wsparcia reasekuracyjnego w ubezpieczeniach w transporcie ma wartość 1,5 mld euro (6,4 mld złotych). Pomoc przewidziana w programie będzie miała formę reasekuracji gwarantowanej przez Skarb Państwa na poziomie 80%. Pozostałe 20% wezmą na siebie ubezpieczyciele. Program będzie obowiązywał do 30 czerwca 2027 r.
Projekt rozporządzenia ma zostać przyjęty przez Radę Ministrów w III kwartale 2025 r.
Za nami sześć miesięcy funkcjonowania programu Fleet4You oferowanego przez Societe Generale Insurance (SGIP) adresowanego do firm użytkujących flotę minimum pięciu pojazdów do 3,5 tony. Pół roku uprawnia do przeprowadzenia pierwszych analiz.
Chciałabym się z państwem podzielić podsumowaniem. Dla przypomnienia podaję główne założenia:
Oferujemy pakiet ubezpieczeń: OC, AC, NNW, Zielona Karta, w tym ubezpieczenie auto casco typu all risk;
Umożliwiamy dostęp do sieci rekomendowanych przez ubezpieczyciela warsztatów;
Dostarczamy ubezpieczenie bagażu i kluczyków od kradzieży bez dodatkowych kosztów;
Gwarantujemy:
niezmienność składki przez 12 miesięcy od przyjęcia oferty,
brak konsumpcji sumy ubezpieczenia,
elastyczne podejście do ceny, z atrakcyjną stawką dla bezpiecznie jeżdżących kierowców.
Chcę podkreślić, że program jest niewątpliwie atrakcyjny, jeżeli chodzi o wysokość składki ubezpieczeniowej dla tych klientów, którzy dbają o bezpieczeństwo jazdy oraz rejestrują niewielką liczbę szkód ubezpieczeniowych. Taryfy budujemy na podstawie kilkunastu parametrów, w tym frekwencji szkodowej za ostatnie lata. Jeśli na podstawie raportów z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego flota jest mało szkodowa, to firma może spodziewać się atrakcyjnych składek dla pojazdów wchodzących do programu, ale również tych, które zostaną objęte programem w ciągu 12 miesięcy, licząc od startu pierwszej polisy.
Nasze skuteczne działania nad rozwojem dystrybucji doprowadziły do nawiązania współpracy z wieloma brokerami, a liczba przygotowywanych ofert dla klientów znacząco rośnie tydzień do tygodnia. Odpowiadamy na zapytania w ciągu kilku dni. Zawsze wracamy z wyjaśnieniem, także wówczas, kiedy ze względu na wykluczenia (np. działalność kurierska lub wynajem krótkoterminowy) nie jesteśmy w stanie przygotować oferty cenowej.
Wierzymy w długotrwałe relacje oraz wzajemne zaufanie, a informacje od klientów wpływają na modyfikacje programu.
Jak wspomniałam, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi klientami, rozmawiamy o ich potrzebach i pomysłach dotyczących kształtu programu i procesów jego obsługi. Jednym z przykładów jest assistance. Wystartowaliśmy bez „zaszytego” komponentu assistance. Biorąc jednak pod uwagę potrzebę naszych klientów, którzy ten element traktują jako niezbędne wsparcie dla funkcjonowania biznesu, teraz finalizujemy dodanie wariantu podstawowego w ramach ceny pakietu oraz wariantów rozszerzonych za dopłatą dodatkowej składki ubezpieczeniowej.
Zmniejszyliśmy również minimalną liczbę pojazdów we flocie z dziesięciu do pięciu, dzięki czemu poszerzamy dostępność programu do jeszcze szerszego grona klientów. To tylko dwa, najbardziej znaczące przykłady zmian.
Wprowadziliśmy też modyfikacje listy wykluczeń czy zmiany prezentowania oferty klientowi. Wszelkie uwagi analizujemy i na ich podstawie modyfikujemy program z korzyścią dla naszych klientów.
Zachęcamy do kontaktu z nami w celu nawiązania współpracy. Wierzymy w długoterminowe partnerstwo, umiejętność słuchania, proaktywność i wzajemny szacunek.
W zakresie likwidacji szkód program Fleet4You obsługuje wieloletni partner Societe Generale Insurance w Polsce (SGIP) – ISON Care. Jest to multispecjalistyczna spółka świadcząca wysokiej jakości usługi z zakresu assistance, likwidacji szkód i call center. Korzenie spółki sięgają 1995 r.
Nasze 30-letnie doświadczenie w wielu obszarach powiązanych z rynkiem ubezpieczeń pozwala nam w doskonały sposób wykorzystywać posiadaną wiedzę, tak by dostarczane przez nas rozwiązania miały kompleksowy charakter, a jednocześnie były proste i skuteczne. Wiedza i doświadczenie idą w parze z rozwojem wykorzystywanych narzędzi i technologii.
Powyższe czynniki to klucz do skuteczności, a także nasza odpowiedź na najnowsze trendy w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych.
Jakie są te najnowsze trendy? Jakie są obecnie największe wyzwania w tym obszarze? Pozwolę sobie kilka z nich wymienić oraz spróbuję nakreślić, w jaki sposób ISON Care przekłada to na praktykę i rzeczywiste procesy.
Aktualne trendy i wyzwania
Rosną koszty likwidacji szkód. W 2024 r. ubezpieczyciele wypłacili rekordowe kwoty odszkodowań: niemal 11 mld zł z tytułu OC oraz ponad 8,2 mld zł z AC, co stanowi wzrost odpowiednio o 16% i 19,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzrost ten wynika z rosnących kosztów napraw, inflacji oraz wyższych kwot wypłacanych odszkodowań. Inflacja szkodowa jest faktem i trend ten będzie postępował. Odpowiedzią jest skuteczne zarządzanie tymi kosztami, wprowadzanie narzędzi upraszczających ścieżkę obsługi klienta oraz mechanizmów wykrywających ewentualne nieprawidłowości.
Ważnym, czasem niewystarczająco docenianym, elementem jest doświadczony zespół oraz struktura zarządzania, będąca połączeniem kompetencji i solidności. Tak, dla nas tzw. czynnik ludzki wciąż jest bardzo ważny, a technologia stanowi jego wsparcie, a nie substytut.
Cyfryzacja, także w likwidacji szkód komunikacyjnych, stale postępuje. Rynek inwestuje w technologie, których celem jest usprawnienie procesu likwidacji szkód, np. wprowadzane są samoobsługowe aplikacje, które umożliwiają klientom samodzielne zgłaszanie szkód i monitorowanie statusu ich likwidacji. Cyfryzacja procesów oraz personalizacja ofert stają się standardem, co ma na celu zwiększenie efektywności i satysfakcji klientów.
Przykładem technologii łączącej wiedzę i doświadczenie naszych specjalistów z najnowszymi rozwiązaniami opartymi na AI jest narzędzie do weryfikacji nadesłanej dokumentacji szkodowej. Niestety zjawisko fraudów wciąż jest dość powszechne, a metody nieuczciwych klientów coraz bardziej wyrafinowane. Zastosowanie sztucznej inteligencji pozwala wykryć, czy dokumentacja nie była w jakiś sposób zmanipulowana, a zgłoszona szkoda nie była kolejną próbą oszustwa ubezpieczeniowego.
Innym obszarem stanowiącym wyzwanie dla sektora ubezpieczeniowego jest ESG. Nowe dostosowania, kolejne wymogi sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju oraz związane z tym koszty.
Fleet4You – flota w rękach profesjonalistów
Program Fleet4You to doskonała oferta ubezpieczeniowa dla małych i średnich flot. Poza ewidentnymi zaletami dostarczanymi bezpośrednio przez SGIP innym kluczowym czynnikiem jest profesjonalna i efektywna obsługa powstałych szkód.
Zarządzanie procesem szkodowym dzisiaj to nie tylko technologia, ale także doświadczenie, jakość i partnerstwo. Za tę część procesu odpowiada zespół specjalistów i ekspertów z ISON Care. Współpraca z SGIP w ramach Fleet4You to kolejny krok w budowaniu przyszłościowych, skutecznych rozwiązań dla rynku ubezpieczeń. Your ISON is Always On.
Rafał Buczak dyrektor sprzedaży i marketingu ISON Care rafal.buczak@isoncare.pl, +48 734 180 008
Życie to podróż – pełna niespodzianek, zakrętów i nieoczekiwanych przystanków. Czasem jednak na tej drodze pojawiają się poważne przeszkody.
Choroba może zburzyć nasz spokój i poczucie bezpieczeństwa w jednej chwili. W takich momentach najważniejsze jest, by mieć wsparcie, które pozwoli skupić się na tym, co najważniejsze – powrocie do zdrowia, bez dodatkowych zmartwień o kwestie finansowe czy organizacyjne.
– Z perspektywy klienta dobre ubezpieczenie pokrywa nie tylko leczenie, ale też inne wydatki związane z trudną sytuacją, w jakiej się znalazł. Dlatego tak ważna jest kompleksowość oferty, co widać na przykładzie ERGO 4 – zaznacza Robert Tomaszewski, dyrektor ds. ubezpieczeń detalicznych w ERGO Hestii na Życie. – Dziś nasz produkt jest jednym z najbardziej kompleksowych zabezpieczeń na wypadek problemów poważnych chorób czy nieszczęśliwych wypadków.
Za każdą liczbą kryje się prawdziwa historia – i realne zagrożenie:
60 Polek dziennie słyszy diagnozę nowotworu piersi. Dziesięć z nich umiera.
Wśród 50 mężczyzn dziennie diagnozowanych z rakiem prostaty u 25% występują już przerzuty.
Prawie 850 tys. Polaków pobiera rentę z tytułu niezdolności do pracy – nowotwory to przyczyna aż 25% tych przypadków*.
ERGO 4 – w podróży z chorobą
– Poczucie bezpieczeństwa w obliczu choroby to coś więcej niż pieniądze. To spokój ducha, który pozwala skupić się na leczeniu – mówi Robert Tomaszewski. – Dlatego ERGO 4 zostało stworzone tak, by zapewniać wsparcie finansowe, organizacyjne i medyczne w najtrudniejszych momentach życia.
Na jakie zalety ERGO 4 klienci najczęściej zwracają uwagę?
W przypadku diagnozy jednej z 50 poważnych chorób – wypłata nawet do 1 mln zł.
Środki można przeznaczyć na dowolny cel – także niezwiązany z leczeniem.
Pakiet usług assistance wspiera w codziennych obowiązkach podczas leczenia.
Leczenie za granicą
W ramach ubezpieczenia Global Doctors organizacja i finansowanie leczenia w renomowanych klinikach na całym świecie – aż do 2 mln euro.
Pokrycie kosztu transportu i zakwaterowania dla osoby towarzyszącej.
Dostęp do nowoczesnych terapii często niedostępnych lub nierefundowanych w Polsce, w tym do medycyny precyzyjnej i badań klinicznych.
Miesięczna renta
W przypadku utraty zdolności do pracy lub trwałej utraty samodzielności – gwarantowana miesięczna renta, która zabezpiecza utracony dochód.
Ochrona aż do 85. roku życia w obliczu np. choroby Alzheimera czy zaawansowanego otępienia.
Dlaczego właśnie ERGO 4?
Każdy klient ma inne potrzeby – dlatego ERGO 4 zostało zbudowane na trzech filarach:
Przejrzystość – proste i jasne warunki, bez ukrytych klauzul.
Elastyczność – sam decydujesz, jaki zakres ochrony jest ci potrzebny.
Kompleksowość – od uszczerbków na zdrowiu NW po ubezpieczenie życia.
Minęło już kilka tygodni od Data Economy Congress, ale koncepcje, które były tam przedstawione, będą aktualne jeszcze przez długi czas. I ja potrzebowałem chwili, żeby je dobrze przetrawić. Jednak myślę, że warto do nich wrócić.
Data Economy Congress zgromadził w jednym miejscu wielu ekspertów, liderów biznesu i przedstawicieli sektora technologicznego. Mają oni sporo mądrych przemyśleń dotyczących wyzwań i możliwości w dziedzinie sztucznej inteligencji, przetwarzania oraz jakości danych.
Przyszłość i zastosowania genAI
Wiele sesji skupiło się na przyszłości sztucznej inteligencji (AI) oraz potencjalnym wpływie generatywnej AI (genAI) na biznes. W ciekawym i inspirującym wykładzie prof. Włodzisław Duch przedstawił wizję przyszłości, w której AI osiąga poziom istoty inteligentnej.
A kilka kolejnych prezentacji i debat potwierdziło, że wiele organizacji w naszym kraju pracuje nad wdrożeniami gen AI w automatyzacji własnych procesów biznesowych.
Jakość danych i data governance
Druga grupa sesji koncentrowała się coraz bardziej na problemach z zarządzaniem jakością danych oraz data governance. Prelegenci zwracali uwagę, że zarówno w aspekcie decyzji ludzkich, jak i automatyzacji przy pomocy AI to jakość danych decyduje o tym, czy efekt wspiera rozwój naszych firm, czy wręcz przeciwnie.
Szczególnie ciekawa wydała się sesja, w ramach której przedstawiciele firm podzielili się porażkami przy wdrażaniu nowych projektów właśnie w obszarach integracji i jakości danych.
Niezależność technologiczna
Tematem, który bardzo często przewijał się w dyskusjach, było niestabilne obecnie otoczenie polityczne gospodarki światowej, które skłania nas do zastanawiania się nad technologiczną niezależnością Polski i Europy. Jedno z wystąpień dotyczyło zresztą wprost możliwości uniezależnienia się Europy w zakresie produkcji chipów.
Tej samej niezależności, choć bardziej na poziomie rozwoju produktów IT oraz dbania o talenty, dotyczyło wystąpienie nagrodzonego w czasie wieczornej gali tytułem Leader of The Year Jarosława Królewskiego.
Co za trzy lata?
Ciekawym aspektem kończącym wiele debat w trakcie kongresu było pytanie: „O czym będziemy rozmawiać za trzy lata?”. I tu prelegenci podzielili się w zasadzie na dwa obozy. Pierwszy z nich skupiał się na fakcie, że obszary data związane z AI rozwijają się tak szybko, że nie da się przewidzieć wyzwań, z jakimi będziemy się mierzyć w tak długim okresie.
Z drugiej strony padało zdanie: „O tym samym, o czym rozmawiamy i dziś”. Odpowiedź o tyle prawidłowa, że praca nad jakością i ładem danych w zasadzie nigdy się nie kończy. Rozmawialiśmy o niej trzy lata temu i za kolejne trzy temat będzie nadal aktualny.
Portfel RESO Ubezpieczenia poszerzył się o nowy produkt: Truck Assistance International. Opracowana przez ekspertów z AXA Partners CEE z myślą o potrzebach branży TSL oferta zapewnia rozszerzoną pomoc drogową i techniczną dla pojazdów ciężarowych, dostawczych oraz autokarów.
Truck Assistance obejmuje szereg usług dla firm transportowych. W zależności od wybranego pakietu (Basic, Grand, Extra, Best), ubezpieczony może liczyć na:
naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia (do 1200 euro),
holowanie pojazdu – nawet do 17 000 euro,
repatriację pojazdu do Polski lub wskazanego warsztatu,
zakwaterowanie kierowcy, transport zastępczy, pomoc tłumacza,
organizację pomocy prawnej i dostarczenie dokumentów,
pokrycie kosztów hospitalizacji i wizyty lekarskiej,
pomoc w opłaceniu mandatu w trasie.
Ubezpieczenie zapewnia całodobową ochronę na terenie całej Europy, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Klienci korzystają z sieci ponad 21 tys. wyspecjalizowanych usługodawców i mogą liczyć na wsparcie w języku polskim. Ochrona w ramach Truck Assistance International może obejmować m.in. ciągniki siodłowe, pojazdy ciężarowe i dostawcze powyżej 3,5 t DMC, naczepy, przyczepy i autokary. Ubezpieczenie dostępne jest także dla pojazdów do 3,5 t DMC – w zależności od pakietu.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.