Blog - Strona 11 z 1539 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 11

Prudential mierzy wysoko

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Harmonijny rozwój na przestrzeni ostatnich 12 lat umożliwił Prudential w Polsce osiągnięcie rentowności. Teraz ubezpieczyciel chce zwiększyć skalę swojej działalności, w czym mają mu pomóc rozbudowa oferty oraz sieci dystrybucji, a także wykorzystanie nowoczesnych technologii – informuje XYZ.pl.

Jarosław Bartkiewicz, prezes Prudential w Polsce, sprzedającego polisy pod marką Pru, w rozmowie z serwisem podkreśla, że jego firma rośnie w szybszym tempie niż rynek, zarówno pod względem składki przypisanej brutto, jak i sprzedaży nowych polis, notując corocznie historyczne rezultaty. Celem jest utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu przypisu, liczby klientów (obecnie jest ich 120 tys.) oraz zysków. Dla osiągnięcia tego zakład zamierza jeszcze w tym roku zwiększyć sieć agencyjną z obecnych 900 do 1 tys. pośredników.

Prudential chce też rozwinąć dystrybucję za pośrednictwem bancassurance. Obecnie współpracuje z jedynie z Velo Bankiem. Choć Jarosław Bartkiewicz deklaruje zadowolenie z partnerstwa, to przyznaje, że jego firma wraz z bankiem pracuje nad zwiększeniem efektywności sprzedaży i podniesieniem jej jakości. Towarzystwo rozmawia też o współpracy z innym bankiem.

Filarem Prudential pozostają ubezpieczenia oszczędnościowe i emerytalne. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się polisy ochronne i inwestycyjne. Aby zdynamizować sprzedaż, firma chce poszerzyć swoją propozycję produktową o dodatkowe umowy (ridery) do polis na życie lub oszczędnościowych. Jarosław Bartkiewicz przyznaje, że jego firma chce, aby polisy obejmowały np. pokrycie kosztów leczenia za granicą.  Zastrzega jednocześnie, że Pru nie zamierza wchodzić ani w ubezpieczenia grupowe, ani w polisy majątkowe. Prezes przyznaje również, że ubezpieczyciel chce wykorzystać sztuczną inteligencję w procesach wewnętrznych, np. do wsparcia pracowników.

Więcej:

XYZ.pl z 4 lipca, Piotr Sobolewski „Polski Prudential rośnie szybciej niż rynek. Postawi na zdrowie, cyfryzację i zatrudni więcej agentów”

(AM, źródło: XYZ.pl)

Resort aktywów państwowych popiera przejęcie PZU przez Pekao

0
Źródło zdjęcia: PZU

Jakub Jaworowski, minister aktywów państwowych, w wywiadzie dla „Business Insider Polska” przyznał, że transakcja, w ramach której Bank Pekao ma przejąć PZU SA, jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla spółek nadzorowanych przez MAP, ale też dla całej polskiej gospodarki. Szef resortu zadeklarował się jako zwolennik tej transakcji, któremu bardzo zależy, by doszła do skutku.

Zapytany o warunki brzegowe z punktu widzenia MAP dla wspomnianego przejęcia, Jakub Jaworowski kategorycznie oświadczył, że Skarb Państwa jako akcjonariusz nie poprze żadnego rozwiązania, które nie pozostawi kontroli nad Pekao SA w rękach państwa (obecnie bank jest kontrolowany przez PZU SA, a ten z kolei – przez SP). Pozostałe kwestie mają charakter operacyjny, bo rzeczywiście jest to bardzo złożona transakcja. Minister przyznał też, że na razie nie zapadła ostateczna decyzja dotycząca przyszłości Alior Banku w strukturze Grupy PZU. Priorytetem zarządów Pekao SA i PZU SA jest bowiem przeprowadzenie transformacji grupy w holding.

Więcej:

Business Insider Polska z 7 lipca, Bartek Godusławski „Państwowe spółki napełnią budżet. Minister aktywów państwowych zapowiada sowite dywidendy”

(AM, źródło: Business Insider Polska)

Blisko 4500 placówek w sieci partnerskiej INTER Polska

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

INTER Polska znacząco rozszerzył sieć partnerskich placówek medycznych, dostępnych dla klientów korzystających z grupowych ubezpieczeń zdrowotnych „INTER Zdrowie” oraz „INTER Vision”. Liczy ona obecnie blisko 4500 punktów na terenie całego kraju.

Nowe lokalizacje znacząco zwiększają dostępność do świadczeń zdrowotnych – zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach. Klienci zyskują łatwiejszy dostęp do lekarzy specjalistów, badań diagnostycznych oraz zabiegów.

Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość całodobowego umawiania wizyt i badań – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez infolinię.

– Potrojenie liczby placówek oraz możliwość umawiania wizyt niezależnie od dnia tygodnia czy świąt to istotny krok w realizacji naszej strategii rentownego rozwoju ubezpieczeń zdrowotnych dla wymagających klientów. To także wyraz konsekwentnej realizacji naszej kluczowej wartości: orientacji na klienta – komentuje Dariusz Kondas, członek zarządu spółek INTER w Polsce.

– Dzięki rozbudowanej sieci – blisko 4500 placówek medycznych – możemy skutecznie kierować naszą ofertę do firm z całej Polski, nie ograniczając się jedynie do największych miast. To istotna zmiana – dziś jesteśmy w stanie zapewnić każdemu pracownikowi równy dostęp do świadczeń zdrowotnych, niezależnie od tego, czy mieszka w Warszawie, Olsztynie, Koszalinie, czy w mniejszej miejscowości. To właśnie taka dostępność, w połączeniu z szerokim zakresem usług, wyróżnia naszą ofertę na rynku. Stanowi ona realną odpowiedź na potrzeby firm, które chcą zadbać o zdrowie wszystkich swoich pracowników – bez względu na ich lokalizację – podkreśla Monika Siemiątkowska, dyrektorka Biura Sprzedaży Grupowych Ubezpieczeń INTER Polska.

(AM, źródło: INTER Polska)

Nationale-Nederlanden ma 76 nowych przedstawicieli w Million Dollar Round Table

0
Źródło zdjęcia: MDRT

76 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało w tym roku członkami Million Dollar Round Table, międzynarodowego stowarzyszenia zrzeszającego czołowych profesjonalistów w branży ubezpieczeń na życie. To o jedno wyróżnienie więcej niż w roku ubiegłym.

MDRT – The Premier Association of Financial Professionals® to niezależne międzynarodowe stowarzyszenie, które gromadzi najlepszych specjalistów w obszarze ubezpieczeń i usług finansowych z ponad 700 firm działających w 80 krajach. Kandydaci do członkostwa muszą spełniać wysokie wymagania w zakresie wyników sprzedażowych, ale także wykazać się nienaganną postawą etyczną i przestrzeganiem zasad fair play w relacjach z klientami i współpracownikami.

– Bycie w gronie MDRT to nie lada wyróżnienie dla ubezpieczeniowców. Bardzo się cieszę, że w tym gronie znajduje się aż 76 przedstawicieli Nationale-Nederlanden. To potwierdzenie naszych kwalifikacji i umiejętności pracy z klientami, którzy obdarzają nas zaufaniem w najważniejszych momentach swojego życia – mówi Tomasz Zyśko, dyrektor ds. Klienta Indywidualnego, zarządzający Obszarem Klienta Indywidualnego Nationale-Nederlanden.

Struktura MDRT obejmuje kilka poziomów wyróżnienia, zależnych od wyników sprzedaży. W tym roku aż pięcioro doradców Nationale-Nederlanden uzyskało członkostwo na wyższym poziomie – „Court of the Table”. Są to odpowiednio Anna Kalitowicz, Ilona Krawczyk, Bożena Duda, Roman Madaj oraz Romuald Papiorok.

Najwyższym odznaczeniem w ramach MDRT pozostaje „Top of the Table”.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Od 8 lipca dostępna zbiorcza informacja o aktualnych wpisach w rejestrze agentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

8 lipca 2025 roku o godzinie 10:00 Urząd Komisji Nadzoru Finansowego udostępni zakładom ubezpieczeń zbiorczą informację o aktualnych wpisach w rejestrze agentów, objętych wpisem danego zakładu. Dane zostaną zaprezentowane według stanu na dzień 30 czerwca 2025 roku.

Dostęp do plików wymaga uwierzytelnienia osoby uprawnionej przez zakład ubezpieczeń za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego.

Osoby uprawnione będą miały dostęp do plików do 21 lipca 2025 r.

(AM, źródło: KNF)

Zagraniczny wypoczynek poza sezonem zazwyczaj z polisą turystyczną

0
Źródło zdjęcia: Canva

Z badania wykonanego na zlecenie Compensy wynika, że rośnie liczba osób, które decydują się na wypoczynek poza szczytem wyjazdów. Ośmiu na dziesięciu ankietowanych deklaruje, że stara się unikać wyjazdów w lipcu i sierpniu, a co trzeci z nich robi to regularnie. Coraz większe znaczenie mają również bezpieczeństwo oraz jakość wypoczynku.

Podróżowanie poza sezonem przestało być niszową strategią unikania tłumów – staje się nowym standardem w planowaniu urlopów, szczególnie wśród osób młodszych i starszych. Co trzeci przedstawiciel generacji Z regularnie wybiera urlop poza miesiącami letnimi, podobnie jak osoby po 55. roku życia. Te grupy mają największą elastyczność w planowaniu czasu. Inaczej wygląda sytuacja trzydziestolatków i czterdziestolatków z dziećmi w wieku szkolnym – są oni ograniczeni kalendarzem edukacyjnym, choć już 60% z nich marzy o wakacjach poza letnimi miesiącami.

Najważniejszym elementem bezpiecznego urlopu poza Polską jest dobry i sprawdzony hotel – wskazało go 48% ankietowanych. Tuż za nim uplasował się łatwy dostęp do pomocy w razie choroby lub wypadku (36% wskazań) oraz posiadanie dobrego ubezpieczenia turystycznego (35%). 62% ankietowanych deklaruje, że zabiera na zagraniczny wyjazd polisę podróżną. Kolejne 20% robi to od czasu do czasu, a do podróżowania po świecie bez ubezpieczenia przyznaje się 17% badanych.

– Ubezpieczenie turystyczne to zaledwie ułamek kosztu całego wyjazdu, a może uchronić przed wieloma problemami. Dlatego przygotowując się do wyjazdu na urlop poza Polską, warto zadbać nie tylko o bilety czy hotel, ale także o odpowiednią polisę. Jest ona gwarantem spokojnego wypoczynku bez konieczności martwienia się, co zrobić w przypadku i niespodziewanej choroby lub nieszczęśliwego wypadku – mówi Małgorzata Jakuta, menedżerka zespołu ubezpieczeń turystycznych Compensy.

O badaniu

Badanie „Wakacje Polaków 2025 – między bezpieczeństwem a przygodą” zostało zrealizowane w dniach 18–23 czerwca 2025 roku na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów w wieku powyżej 18 lat, którzy deklarują podróżowanie co najmniej raz w roku. Badanie przeprowadziła SW Research Agencja Badania Rynku i Opinii metodą CAWI.

(AM, źródło: Compensa)

Allianz Partners: Inne odsłony definicji wakacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Co drugi polski uczestnik badania „International Travel Confidence Index 2025”, przeprowadzonego na zlecenie Allianz Partners, planuje wakacyjny wyjazd na festiwal. Niemal co czwarty zabiera na urlop laptopa do pracy, a co trzeci rusza w drogę solo.

Dla 74% badanych ważne jest doświadczanie podczas wakacji czegoś nowego i innego. Dlatego 47% planuje udział w biletowanym wydarzeniu kulturalnym lub sportowym podczas wyjazdu, a 43% traktuje taką imprezę jako główny cel podróży. Identyczny odsetek deklaruje aktywny wypoczynek z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu (np. rowery, deski SUP, sprzęt wspinaczkowy).

Interesującym trendem jest praca zdalna z wakacyjnych lokalizacji – 25% badanych planuje pracować zdalnie przez kilka tygodni, a 22% przez kilka miesięcy, dołączając tym samym do grona tzw. cyfrowych nomadów.

– Widzimy umacnianie się nowego modelu turystyki, gdzie zaciera się granica między pracą a wypoczynkiem. Workation to nie tylko chwilowa moda, ale odpowiedź na potrzeby nowego pokolenia pracowników, które ceni sobie elastyczność i możliwość łączenia rozwoju zawodowego z poznawaniem świata – tłumaczy Agnieszka Krupa, dyrektorka zarządzająca Allianz Partners Polska.

Jednocześnie 30% respondentów planuje w tym roku samotne podróże – to trend, który w całej Europie zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia.

Cyberbezpieczeństwo jako nowe wyzwanie

Wraz z planami związanymi z udziałem w festiwalach czy łączeniem wakacji z pracą zdalną zmienia się podejście podróżnych do cyberbezpieczeństwa. 54% ankietowanych obawia się cyberzagrożeń wynikających np. z niebezpiecznych publicznych połączeń wi-fi czy ogólnodostępnych stacji ładowania urządzeń mobilnych, co wpływa na sposób, w jaki przygotowują się do wyjazdu.

– Cyfryzacja niesie za sobą nie tylko korzyści, ale i nowe ryzyka. Polacy słusznie obawiają się cyberzagrożeń. Statystyki pokazują, że turyści są szczególnie narażeni na ataki cyberprzestępców, ponieważ często korzystają z niezabezpieczonych sieci i są mniej ostrożni podczas wakacji – ostrzega Agnieszka Krupa.

Niepewność geopolityczna i środowiskowa wpływa na decyzje

W coraz większym stopniu na wakacyjne decyzje wpływa niepewność geopolityczna i środowiskowa. Dla 47% badanych globalna sytuacja ma realne przełożenie na wybór kierunku podróży. Z kolei 46% obawia się zagrożeń fizycznych – takich jak przestępczość czy potencjalne niepokoje społeczne w miejscu pobytu. Na trzecim miejscu plasują się kwestie klimatyczne – 42% respondentów przyznaje, że ryzyka związane z kryzysem klimatycznym, np. upały, pożary czy powodzie, są istotnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji o wakacyjnym wyjeździe.

Świadomość przekłada się na ubezpieczenia

Większa świadomość ryzyk związanych z podróżowaniem wpływa na decyzje dotyczące ubezpieczeń turystycznych. Stąd też 40% respondentów kupuje polisę specjalnie na wakacje – to rekordowy wynik w skali Europy.

– Ten wynik to efekt rosnącej świadomości Polaków dotyczącej ryzyk związanych z podróżowaniem, ale także doświadczeń z ostatnich lat, gdy pandemia czy ekstremalne zjawiska pogodowe wielokrotnie wpływały na plany wakacyjne i przebieg wyjazdów. Polacy uczą się, że ubezpieczenie to nie koszt, ale inwestycja w spokój podczas urlopu – podsumowuje Agnieszka Krupa.

O badaniu

Badanie „International Travel Confidence Index 2025” zostało przeprowadzone na zlecenie Allianz Partners przez OpinionWay na grupie 9300 osób z 9 europejskich krajów metodą CAWI w dniach 11–22 kwietnia 2025 r. W Polsce badaniem objętych zostało 1045 respondentów.

(AM, źródło: dfusion)

Nowe oszustwo związane z ubezpieczeniami zdrowotnymi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ostatnich tygodniach specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa obserwują wzrost liczby oszustw związanych z ubezpieczeniami zdrowotnymi. Ich celem jest kradzież danych medycznych i finansowych. Skala problemu doprowadziła do wydania ostrzeżenia przez FBI, w którym wymieniono oznaki sugerujące, że ktoś podający się za agenta ubezpieczeniowego może być przestępcą.

Z ostrzeżenia FBI wynika, że oszuści wykorzystują realistycznie wyglądające wiadomości e-mail i SMS, podszywając się nie tylko pod pracowników sektora ubezpieczeniowego, lecz także pod ekspertów do spraw cyberbezpieczeństwa, którzy rzekomo chcą „pomóc” w rozwiązaniu nieistniejącego problemu. Dzięki podniesieniu wiarygodności komunikatów oraz szablonów wiadomości e-mail oszuści coraz skuteczniej wyłudzają dane od swoich ofiar, w tym informacje zdrowotne, dokumentację medyczną, dane związane z bankowością i dane dostępu do kont.

 „Przestępcy wysyłają e-maile i wiadomości tekstowe do pacjentów i pracowników służby zdrowia, fabrykując oficjalne komunikaty od zaufanych organów służby zdrowia” – czytamy w komunikacie prasowym FBI. „Wiadomości te mają na celu wywarcie presji na ofiary, aby ujawniły chronione informacje dotyczące zdrowia, dokumentację medyczną, osobiste dane finansowe lub zapewniły zwrot kosztów rzekomych nadpłat za usługi lub usługi nieobjęte ubezpieczeniem”.

– Ochrona przed nowoczesnymi oszustwami internetowymi jest coraz trudniejsza. Cyberprzestępcy podczas korespondencji z ofiarą korzystają nie tylko z najskuteczniejszych metod manipulacyjnych, lecz także ze wsparcia ze strony AI. Dlatego to niezwykle istotne, aby zawsze zachowywać czujność podczas rozmowy z kimś, kto nieoczekiwanie się z nami skontaktuje. Warto także pamiętać o tym, aby zabezpieczyć swoje urządzenie za pomocą skutecznego systemu antywirusowego, który uchroni nas nie tylko przed złośliwym oprogramowaniem, lecz także przed niebezpiecznymi linkami, spreparowanymi stronami internetowymi i innymi internetowymi zagrożeniami – mówi Arkadiusz Kraszewski z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

(AM, źródło: Marken Systemy Antywirusowe)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 27-28/2025

0

Dodatek specjalny PRZESTĘPCZOŚĆ UBEZPIECZENIOWA – LATO 2025:

  • PIU: Wzrost wartości wykrytych fraudów dowodzi rosnącej skuteczności ubezpieczycieli – str. 9
  • Marcin Markowski, BBB Alfa: Wątpliwe roszczenie? Pomoże detektyw – str. 10
  • Przemysław Czapliński, Intana: BrokerUFG na pierwszej linii frontu walki z fraudami – str. 11
  • Dorota Rembiszewska: Chrońmy branżę przed nieuczciwymi doradcami, zanim stracimy zaufanie klientów – str. 12
  • Robert Jaliński: Uwaga na fraudy komunikacyjne – str. 12
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka: Niebezpieczna polisa – str. 13
  • ControlExpert: Przyszłość likwidacji szkód i zarządzania naprawami – str. 14

Dodatek specjalny ŻYCIE I ZDROWIE:

  • Mariusz Kulig: Międzynarodowe leczenie z Further w praktyce – str. 15
  • dr Jacek Gleba, MDT Medical: Jak zwiększyć rentowność portfela zdrowotnego o 30% z korzyścią dla pacjentów? – str. 16
  • Aneta Żelazny, epruf: Nowe podejście do kompleksowości oferty ubezpieczeń zdrowotnych – str. 17
  • Robert Tomaszewski, ERGO Hestia: MyHealth od GenePlanet w ERGO 4 – innowacja w ubezpieczeniach życia i zdrowia – str. 18
  • Marcin Rybarczyk, ERGO Hestia: Współpłacenie to recepta na zdrowszy rozwój ubezpieczeń medycznych – str. 19
  • Michał Mazurek: O czym klient nie pomyśli – str. 20
  • Zuzanna Mirota: Między NFZ a prywatną polisą – zdrowie to nie temat na później – str. 21

Poza tym w numerze:

  • Katarzyna Dąbrowska, Adam Pasternak-Winiarski, Deloitte: Planowanie restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji – str. 4
  • ASF Premium to drużyna, która wie, dokąd zmierza – str. 7
  • Sebastian Radek: Co zrobiłbym inaczej, gdybym dziś zaczynał karierę agenta? – str. 26
  • Małgorzata Plota: Chatboty i AI w obsłudze klienta firm ubezpieczeniowych – automatyzacja czy osobiste podejście? – str. 27
  • dr Róża Błaś: Gamifikacja w programach affinity –w co grają ubezpieczyciele? – str. 27
  • Piotr Kusz: A co byłoby, gdyby OWU znów były jak dawniej? – str. 28
  • Sławomir Dąblewski: Czy ubezpieczenie OC jest przychodem pracownika? – str. 29
  • Grzegorz Piotrowski: Z ust do ust – str. 29
  • Adam Kubicki: Co oprócz słów wpływa na sukces w negocjacjach? – str. 30
  • Małgorzata Kulik: Emocje w ubezpieczeniach – o przemocy – str. 30

Andrzej Klesyk zatwierdzony przez KNF na stanowisku prezesa zarządu PZU SA

0
Andrzej Klesyk

Andrzej Klesyk jest już pełnoprawnym prezesem zarządu PZU SA. 2 lipca 2025 roku jednogłośną zgodę na jego powołanie wyraziła Komisja Nadzoru Finansowego.

Andrzej Klesyk został powołany w skład zarządu zakładu 27 lutego 2025 roku przez radę nadzorczą. Do czasu uzyskania zgody nadzoru RN PZU SA powierzyła Andrzejowi Klesykowi pełnienie obowiązków prezesa zarządu. Powołanie nastąpiło od dnia 3 marca 2025 r. na okres wspólnej kadencji, obejmującej trzy pełne lata obrotowe 2023–2025.

Życiorys Andrzeja Klesyka

Obecnie w skład zarządu PZU SA wchodzą: Andrzej Klesyk, Elżbieta Häuser-Schöneich, Tomasz Kulik, Tomasz Tarkowski, Jan Zimowicz, Maciej Fedyna i Bartosz Grześkowiak.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,486FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie