Blog - Strona 12 z 1528 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 12

Webinar: Jak lepiej wspierać klientów w skalowaniu sprzedaży?

0

25 czerwca o godzinie 11:00 odbędzie się webinar na temat tego, jak CRM pomaga wdrożyć skuteczny proces sprzedaży ubezpieczeń. Wydarzenie jest skierowane do osób zajmujących się sprzedażą, odpowiedzialnych za affinity oraz usługi dodane. Zapraszamy również brokerów obsługujących sektor instytucjonalny, którzy chcą lepiej wspierać swoich klientów w skalowaniu sprzedaży ubezpieczeń. Patronem medialnym webinaru jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się, jak za pomocą systemu CRM wdrożyć skuteczny proces sprzedaży i nad nim zapanować. Ponadto poznają zintegrowane narzędzia Salesbook i Insly.

W webinarze udział wezmą Piotr Bartos z Insly i Andrzej Popielski z Salesbook, a spotkanie poprowadzi Marcin Dudek z Salesbook.

Zapraszamy 25 czerwca 2025, o godzinie 11:00. Webinar odbędzie się na platformie ClickMeeting. Dołącz i przekonaj się, jak może wyglądać nowa era dystrybucji ubezpieczeń w Twojej firmie.

(KS, AM)

IT w Ubezpieczeniach: Co nowego na rynku?

0

26 czerwca 2025 r. odbędzie się organizowana przez GigaCon konferencja „IT w Ubezpieczeniach” poświęcona informatyzacji sektora. Patronem medialnym spotkania odbywającego się w formule online jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Tematyka wydarzenia koncentruje się na zaprezentowaniu najciekawszych nowości na rynku IT przeznaczonych dla sektora ubezpieczeniowego. Wiodące firmy z tej branży podczas swoich prezentacji polecą narzędzia sprzyjające usprawnieniu pracy, a podczas wykładów merytorycznych zaproszeni eksperci opowiedzą o swoich doświadczeniach, przeprowadzonych wdrożeniach oraz możliwościach rozwoju branży.

W trakcie konferencji będzie możliwość zadawania pytań prelegentom, podczas krótkich sesji Q&A po każdym wykładzie.

Agenda oraz bezpłatna rejestracja

(AM, źródło: GigaCon)

Telemedycyna pomoże ograniczyć wzrost kosztów polis zdrowotnych

0
Źródło zdjęcia: Brandscope

Rosnące ceny ubezpieczeń skłaniają rynek do szukania nowych rozwiązań, które mogą zmniejszyć tempo wzrostu, np. poprzez zwiększenie udziału telemedycyny w świadczeniach. Koszt teleporady jest bowiem 3-krotnie niższy w porównaniu z wizytą w przychodni.

Eksperci Saltus Ubezpieczenia zwracają uwagę, że 2024 był drugim rokiem z rzędu, w którym odnotowano wysoki, ponad 30% wzrost przypisu składki z ubezpieczeń zdrowotnych. Jego przyczyną nie jest wyłącznie wzrost liczby ubezpieczonych, ale także rosnące ceny polis zdrowotnych. To może wpłynąć na decyzje ubezpieczonych w najbliższej przyszłości.

– Rynek szuka rozwiązań, które mogą zmniejszyć zwyżki składek przy jednoczesnym utrzymaniu satysfakcjonującej dla ubezpieczonych ochrony. Cena ubezpieczenia jest w końcu jednym z głównych czynników, którym kierują się pracodawcy przy zakupie ubezpieczenia dla pracowników. Wśród rozwiązań, które mogą wpłynąć pozytywnie na cenę polisy, jest zwiększenie udziału i znaczenia telemedycyny – zauważa Rafał Romaniuk, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.

Jak korzystamy z telemedycyny?

Udział telemedycyny w zamawianych przez ubezpieczonych świadczeniach prywatnych utrzymuje się na wysokim poziomie. Według danych Saltus Ubezpieczenia w ten sposób odbywa się 40% konsultacji lekarskich – zarówno internistycznych, jak i specjalistycznych. Teleporady internistyczne stanowią 65% ogółu telekonsultacji, co oznacza, że w ten sposób wykonywanych jest 73% wszystkich porad internistycznych w ramach ubezpieczeń. Z kolei teleporady specjalistyczne stanowią odpowiednio 35% i 15%.

Rafał Romaniuk zwraca uwagę, że wysoka popularność telemedycyny wynika z kilku powodów, m.in. krótkiego czasu oczekiwania. – Czasem to jedynie kilkanaście minut w przypadku porad internistycznych. To niezwykle ważne dla pacjentów. W końcu najczęściej właśnie dlatego kupują ubezpieczenie, żeby szybko otrzymać pomoc, bez konieczności czekania w kolejce w przychodni – tłumaczy ekspert.

Ubezpieczyciele mogą postawić na telemedycynę

Popularność telemedycyny skłania przedstawicieli rynku do systematycznego zwiększania ich udziału w poszczególnych wariantach oferowanego ubezpieczenia. Drugi powód to cena telekonsultacji, która jest obecnie około 3-krotnie niższa w porównaniu z wizytami stacjonarnymi. Oferowanie teleporad otwiera ubezpieczycieli także na cudzoziemców mieszkających i pracujących w Polsce, ponieważ można je odbywać także w kilku obcych językach.

– Spodziewam się, że udział telemedycyny w ubezpieczeniach zdrowotnych będzie w związku z tym systematycznie rósł. Istnieje w końcu kilka możliwości ich włączenia w zakres świadczeń, nie tylko jako dodatku, jak to jeszcze niedawno miało miejsce. Przykładowo, ubezpieczenie może zakładać, że wszystkie wizyty internistyczne będą realizowane wyłącznie jako teleporady. Mogą być też podstawową formą konsultacji lekarskich, także specjalistycznych, uzupełnione o pakiet badań laboratoryjnych i diagnostycznych, które ubezpieczony będzie wykonywał stacjonarnie. Rozwiązań może być wiele, ale jedno jest pewne: zwiększenie udziału telemedycyny w zakresie ubezpieczenia na pewno zmniejszy jego składkę – mówi Rafał Romaniuk.

(AM, źródło: Brandscope)

ERGO Hestia ubezpieczeniowym numerem jeden w obszarze ESG

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Grupa ERGO Hestia zajęła pierwsze miejsce wśród ubezpieczycieli i trzecie w klasyfikacji generalnej „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie 2025”. Tym samym ubezpieczyciel po raz kolejny znalazł się w ścisłej czołówce najbardziej odpowiedzialnych firm w Polsce.

W 19. edycji „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”, organizowanego przez Kozminski Business Hub w Akademii Leona Koźmińskiego, wzięło udział ponad 60 firm. Ranking ocenia przedsiębiorstwa pod kątem jakości odpowiedzialnego i zrównoważonego zarządzania, zgodnego z wytycznymi ESG.

W tegorocznym zestawieniu ERGO Hestia znalazła się na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej, ex aequo z Żywiec Zdrój i Orange Polska. Taki wynik zapewnił firmie ponowne zajęcie pierwszego miejsca wśród wszystkich ubezpieczycieli. ERGO Hestia uplasowała się również na trzeciej pozycji w obszarze społecznym (S) i na pierwszej w obszarze środowiska (E ) oraz ładu korporacyjnego (G). 

– ESG nie jest dla nas zbiorem wskaźników czy regulacji, ale fundamentem współczesnego biznesu, który rozumie swoją rolę w kształtowaniu lepszej przyszłości. Nasza obecność w czołówce Rankingu ESG to potwierdzenie, że odpowiedzialność społeczna i środowiskowa to fundamenty, na których budujemy wartość dla naszych klientów, pracowników i całej społeczności. Ponowne miejsce na podium to dla nas impuls do dalszych działań, bo wierzymy, że prawdziwa innowacja rodzi się z odpowiedzialności – mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju ERGO Hestii.

O rankingu

„Ranking ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” to narzędzie, które od lat monitoruje dojrzałość zarządzania w największych polskich firmach, wspierając je w przygotowaniu do sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju i efektywnej współpracy z instytucjami finansowymi. Metodologia rankingu, przygotowana przez prof. Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosława Horodeckiego, analityka ESG, jest corocznie aktualizowana.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Rating kredytowy Triglav Group podniesiony do A+

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Agencja ratingowa S&P Global Ratings podniosła ocenę siły finansowej i rating kredytowy Triglav Group, a tym samym jej spółki dominującej Zavarovalnica Triglav oraz Pozavarovalnica Triglav Re z „A” na „A+”. Ocena ma stabilną perspektywę średnioterminową. S&P podniosła również ratingi obligacji podporządkowanych Triglav z „BBB+” na „A-”.

W uzasadnieniu swojej decyzji S&P podkreśliła silne wyniki Triglav w ciągu ostatnich 18 miesięcy, a także korzyści wynikające z pozycji lidera rynku w Słowenii i zyskownej ekspansji na rynki międzynarodowe. Zgodnie ze swoją strategią Triglav zwiększa międzynarodową dywersyfikację swoich operacji pod względem wolumenu działalności i strumieni zysków, co według S&P znacznie poprawia potencjalne możliwości zarobkowe firmy.

Agencja zauważyła, że poprawa ratingu kredytowego Triglav Group jest konsekwencją niedawnego podniesienia ratingu kredytowego Republiki Słowenii z „AA-” do „AA” ze stabilną perspektywą średnioterminową. S&P podkreśla ważną rolę Triglav Group w gospodarce tego państwa, którą ocenia jako silną i odporną, oraz pozytywny wpływ Słowenii jako kluczowego interesariusza na siłę finansową i wiarygodność kredytową grupy.

Stabilne perspektywy średnioterminowe, którym towarzyszy wysoki rating kredytowy, odzwierciedlają oczekiwania S&P, że Triglav utrzyma silne wyniki, zachowa bardzo mocną pozycję kapitałową i osiągnie rentowny wzrost na arenie międzynarodowej, wspierany przez wiodącą pozycję spółki na rynku w Słowenii.

(AM, źródło: Triglav)

Kirgistan: Dynamiczny wzrost aktywów sektora

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2024 r. rynek ubezpieczeniowy Republiki Kirgiskiej odnotowywał dynamiczny rozwój – aktywa firm ubezpieczeniowych sięgnęły 12,7 mld somów (ok. 0,14 mld euro) i wyniosły o 89,5% więcej niż w 2023 r.

Kapitał wzrósł do 5,8 mld somów, zobowiązania wyniosły 6,7 mld somów, a rezerwy ubezpieczeniowe sięgnęły 5,2 mld somów – wynika z danych opublikowanych przez urząd regulacji i nadzoru nad rynkiem finansowym. Rentowność sektora również odnotowała dodatnią dynamikę: zwrot z aktywów wyniósł 7%, a zwrot na kapitale 15%.

(AC, źródło: Xprimm)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 25/2025

0

Dodatek specjalny MULTIAGENT:

  • Mateusz Jarkowski, Generali: LEO Start w Generali – nowy wymiar współpracy z partnerami – str. 8
  • Roman Jędrzejak, Maciej Michalak, Opiekun Ubezpieczenia: Zmęczony wyłącznością? Sprawdź multiagencję Opiekun Ubezpieczenia – str. 9
  • Artur Zajdel, Dom Ubezpieczeniowy Spectrum: Innowacja jako operacyjny standard – str. 10
  • Tomasz Domalewski, Ecofinance: Agent do zadań specjalnych, czyli jak rozwinąć biznes agencyjny na podstawie ubezpieczeń specjalistycznych – str. 11
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka: Multiagent kontra chaos – str. 12
  • Anna Katarzyna Olech, LINK4: Nowa Strefa Agenta LINK4 to nowa era współpracy z agentami – str. 13
  • Kamil Franciszkiewicz, CUK Ubezpieczenia: Od etatu do siedmiu placówek – jak zaplanować rozwój multiagencji – str. 14
  • Jacek Rink, UNIQA: Komu naprawdę potrzebne jest autocasco? – str. 15
  • Artur Łuczak: Prosto, wygodnie, zdalnie – nowoczesne ubezpieczenia online – str. 16
  • Monika Ksol: Przepływ gotówki w multiagencji ubezpieczeniowej – str. 17
  • Sławomir Dąblewski: Benefit z przychodem dla pracownika – str. 17

Poza tym w numerze:

  • Rafał Hiszpański, Direct ubezpieczenia: Nie jesteśmy kolejną efemerydą z tanim OC – str. 2
  • Artur Makowiecki: Jednorazowy wyskok czy już trend? – str. 4
  • TUW PZUW: Owocna dekada wzajemności – str. 5
  • PZU LAB: Nowe ryzyka w przemyśle – str. 7
  • Bogusław Gębarowski: Etyka biznesu – fundament sukcesu czy slogan? – str. 21
  • Marcin Kowalik: O co najczęściej pytają kandydaci poszukujący pracy w ubezpieczeniach – str. 22

EIOPA: Proces sprzedaży polis inwestycyjnych wymaga udoskonalenia

0
Źródło zdjęcia: EIOPA

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych opublikował 17 czerwca wyniki pierwszego koordynowanego przez Unię Europejską badania typu „Tajemniczy Klient”, w ramach którego zbadano proces sprzedaży ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych (IBIP) w ośmiu państwach członkowskich UE. Z jego rezultatów wynika, że chociaż dystrybutorzy często przekazują klientom istotne informacje, istnieją obszary wymagające poprawy pod względem ujawnień, przejrzystości i efektów dla konsumentów.

W ramach badania trwającego od stycznia 2024 r. do listopada 2024 r. wyszkoleni klienci odwiedzili ubezpieczycieli, banki, agentów, brokerów i urzędy pocztowe w 8 państwach członkowskich. Dokonywali w nich zakupów testowych IBIP w rzeczywistych sytuacjach, aby ocenić procesy gromadzenia informacji przez dystrybutorów, praktyki ich ujawniania, a także zdolność do oferowania produktów odpowiadających potrzebom i celom konsumentów. Celem badania było zebranie informacji z pierwszej ręki na temat procesu sprzedaży IBIP, a nie ocena zgodności dystrybutorów z wymogami. 

Ustalenia opierają się przede wszystkim na postrzeganiu procesu sprzedaży przez kupujących, którzy zostali poproszeni o przekazanie informacji zwrotnych za pośrednictwem standardowych kwestionariuszy obejmujących następujące aspekty:

  • praktyki dystrybutorów w zakresie gromadzenia informacji,
  • dostarczanie klientom informacji na temat kosztów i ryzyka związanych z produktem, w tym dostarczanie obowiązkowych dokumentów (dokument zawierający kluczowe informacje i ujawnianie informacji na temat zrównoważonego rozwoju).

Główne ustalenia dotyczące przekazywania informacji

Z badania wynika, że 74% dystrybutorów poszukiwała informacji na temat zdolności kupujących do utrzymywania produktów przez zalecany okres, w tym na temat horyzontu inwestycyjnego, statusu zatrudnienia i ogólnej sytuacji finansowej. Aspekty związane z ich tolerancją na ryzyko i preferencjami w zakresie zrównoważonego rozwoju wykazują jednak mniej pozytywne wyniki.

W trakcie procesu sprzedażowego ponad dwie trzecie dystrybutorów przekazało informacje na temat ryzyka, oczekiwanych zwrotów i zalecanych okresów utrzymania. W mniej niż połowie wszystkich interakcji zostały dostarczone pełne informacje dotyczące kosztów. Analiza wykazała również, że tak zwane „dokumenty zawierające kluczowe informacje” (KID), o ile zostały dostarczone, pomagały klientom w zrozumieniu cech produktu.

Dostosowanie produktów do wymagań i potrzeb kupujących

Produkty oferowane przez dystrybutorów zasadniczo odpowiadały określonemu profilowi kupujących, przy czym 84% IBIP było zgodnych z co najmniej jednym z wcześniej określonych potrzeb i celów. Niemniej jednak badanie wykazało ograniczoną korelację między dokładnością procesu sprzedaży a dostosowaniem oferowanych produktów do profili kupujących. Dłuższe i bardziej szczegółowe sesje nie przełożyły się na lepsze wyniki dla kupujących, co wskazuje na możliwą potrzebę uproszczenia procesu sprzedaży. 

– Choć z ogólnych ustaleń wynika, że klienci są na ogół pytani o swoje wymagania i potrzeby w trakcie procesu sprzedaży oraz otrzymują odpowiednie informacje o produkcie i ujawnienia, to jednak odnotowano przypadki słabych wyników konsumenckich, wymagających dalszej analizy – powiedziała Petra Hielkema, przewodnicząca EIOPA. – W szczególności musimy przyjrzeć się bliżej temu, czy liczne wymogi wprowadzone z biegiem czasu w procesie dystrybucji nie doprowadziły przypadkowo do mniej korzystnych wyników dla konsumentów. Ważne jest zbadanie, czy podejście do sprzedaży bardziej zorientowane na rezultaty mogłoby przynieść lepsze wyniki konsumentom – zwłaszcza w połączeniu z prostymi, przejrzystymi i opłacalnymi produktami – dodała.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: EIOPA)

Tomasz Żelski opuszcza PZU

0
Tomasz Żelski

Tomasz Żelski, dotychczasowy dyrektor zarządzający ds. IT i digitalizacji Grupy PZU (CTO/CIO), odchodzi ze stanowiska po 15 latach pracy dla ubezpieczyciela. „5500 dni trwała moja podróż na pokładzie PZU” – napisał menedżer w serwisie LinkedIn.

„Miałem zaszczyt być częścią transformacji PZU z tradycyjnej firmy ubezpieczeniowej w największą grupę finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Wspólnie zmieniliśmy wszystko: od logo przez procesy, systemy, technologie, metody pracy i współpracy, aż po wdrożenie mojePZU – naszego okna do cyfrowego kontaktu z ponad 5 milionami klientów. Moja droga w PZU również ewoluowała: od wsparcia użytkowników, przez infrastrukturę, systemy, licencje, architekturę, governance, development, cyberbezpieczeństwo, innowacje – aż po powołanie technologicznej spółki PZU Tech” –  podkreślił Tomasz Żelski.

Przypomniał, że wraz z ekspertami zakładu realizował wiele projektów, w tym transformujących model pracy grupowej dla całej organizacji, które utorowały drogę rozwiązaniom chmurowym i umożliwiły szeroką adopcję AI wśród pracowników firmy. Do sukcesów zaliczył również uruchomienie pierwszego w sektorze finansowym laboratorium PZU GPTLab.

Tomasz Żelski jest ekspertem w dziedzinie IT z ponad 25-letnim doświadczeniem. Z Grupą PZU związany od 2010 r. Prowadził jedno z największych wdrożeń usług chmurowych na rynku w obszarze modern workplace, a także liczne projekty transformacyjne, modernizacyjne oraz implementujące skuteczne zarządzanie długiem technologicznym. Odpowiadał za strategię IT, projekty informatyczne, architekturę, rozwój oprogramowania, szeroko rozumiany governance IT również na poziomie Grupy PZU. Nadzorował Laboratorium Innowacji analizujące rocznie ponad 1000 startupów i innowacji, z których najlepsze są wdrażane w Grupie PZU. Doprowadził do powstania obszaru BigData i GPT Lab zajmującego się testowaniem rozwiązań opartych o AI/LLM, a także zbudowania na rynku świadomości marki IT PZU w ramach działań wizerunkowych i rekrutacyjnych pod hasłem „Silni w IT”. Wcześniej pracował w PTK Centertel – operatorze sieci komórkowej Orange, w którym odpowiadał za rozwój aplikacji internetowych i mobilnych. W 2024 otrzymał od Polskiej Izby Ubezpieczeń, w ramach której zasiada w Komisji ds. Digitalizacji, odznakę „Za zasługi dla ubezpieczeń”.

Rozmowa Aleksandry Wysockiej z Tomaszem Żelskim

(AM, źródło: LinkedIn, gu.com.pl)

LINK4 zmodyfikował ofertę turystyczną

0
Źródło zdjęcia: LINK4

W związku z rozpoczynającym się sezonem wakacyjnych wyjazdów LINK4 wprowadził kilka nowości w ubezpieczeniu Podróże. Przede wszystkim podniósł sumę ubezpieczenia kosztów leczenia i assistance do 2 mln zł.

– Wsłuchując się w potrzeby klientów, wzbogaciliśmy naszą ofertę o te elementy, które są szczególnie istotne z punktu widzenia osoby ubezpieczonej. Zmiany obejmują m.in. podniesienie sumy ubezpieczenia kosztów leczenia do 2 mln zł oraz włączenie do standardowego zakresu ochrony kosztów leczenia chorób przewlekłych – do 100% sumy ubezpieczenia kosztów leczenia. Dodatkowo, z myślą o aktywnych turystach, rozszerzyliśmy ochronę o takie sporty jak coraz popularniejszy kitesurfing, bez konieczności opłacania dodatkowej składki – podkreśla Agata Ambroziak-Rogulska, dyrektorka Departamentu Produktu LINK4.

Zmiany w ubezpieczeniu Podróże obejmują m.in.:

  • podniesienie sumy gwarancyjnej w ubezpieczeniu OC w życiu prywatnym do 1 mln zł,
  • rozszerzenie ochrony o choroby przewlekłe – do 100% sumy ubezpieczenia kosztów leczenia i assistance w standardzie, bez dodatkowej składki,
  • organizację i pokrycie kosztów kontynuacji leczenia oraz rehabilitacji w Polsce po nieszczęśliwym wypadku za granicą (do 5000 zł, w tym rehabilitacja do 1000 zł),
  • włączenie kitesurfingu do standardowego zakresu ubezpieczenia bez konieczności dodatkowego rozszerzenia zakresu o uprawianie sportów wysokiego ryzyka,
  • pokrycie kosztów komory dekompresyjnej.

Standardowo w przypadku nagłego zachorowania czy też nieszczęśliwego wypadku pokryte zostaną koszty konsultacji lekarskich, hospitalizacji, badań i zabiegów ambulatoryjnych, zakupu niezbędnych lekarstw i środków opatrunkowych, transportu do placówki medycznej. Ubezpieczyciel proponuje także wiele świadczeń assistance, np.: zakwaterowanie osoby najbliższej w razie hospitalizacji ubezpieczonego, transport do Polski (jeżeli stan zdrowia tego wymaga) czy opiekę i transport dzieci ubezpieczonego do kraju. Bierze na siebie także koszt poszukiwań i ratownictwa w górach lub na wodzie.

Nowa, rozszerzona oferta ubezpieczenia Podróże jest dostępna dla klientów od 17 czerwca 2025 r.

Turysta nie zawsze ubezpieczony

Z badań przeprowadzonych na zlecenie LINK4 wynika, że 7 na 10 wyjazdów respondentów  w celach prywatnych za granicę było ubezpieczonych. Wybierając ubezpieczenie, badanym najczęściej zależy, by polisa obejmowała ochroną koszty leczenia za granicą i następstwa nieszczęśliwych wypadków (NNW).

Prawie 40% respondentów deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy prywatnie było za granicą raz, 31% wyjechało z kraju 2 razy, a 16% ma na koncie trzy wyjazdy zagraniczne. Jedna na dziesięć badanych osób potwierdziła, że w ubiegłym roku była za granicą pięć i więcej razy.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że jeśli chodzi o ubezpieczenia wyjazdów, sytuacja najlepiej prezentuje się w przypadku wycieczek organizowanych przez biura podróży. Pod ochroną znalazła się większość takich podróży. Gorzej było w przypadku wycieczek  zagranicznych organizowanych samodzielnie. Tylko niecałe 60% z nich było ubezpieczonych.

O badaniu

Badanie przeprowadzone metodologią CAWI przez WiseRabbit w kwietniu 2025 na grupie 1020 Polaków w wieku 18–60 lat, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy przynajmniej raz podróżowali prywatnie za granicę.

(AM, źródło: LINK4)

18,442FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie