Blog - Strona 128 z 1483 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 128

Rozwinęłam skrzydła w każdej sferze życia

0
Sandra Majerczyk

Wyobraźcie sobie zwyczajną, skromną dziewczynę z góralskiej rodziny. Z odrobinę niezwyczajnym imieniem, bo rodzice mieli fantazję…

Miałam 26 lat, męża, dziecko, spokojną pracę w branży turystycznej. Ale chciałam czegoś więcej. Potrzebowałam wyzwań, zmian, ruchu, energii, niespodzianek… i wtedy pojawił się on – mój Anioł Stróż Biznesu, czyli Michał Zubelewicz (obecnie dyrektor krajowy OVB). Opowiedział mi, czym się zajmuje. Spodobała mi się przede wszystkim niezależność i nieograniczone możliwości, jakie otwierają się przed współpracownikami OVB. A dodatkowo sprawdzony przez dziesięciolecia model działania i ścieżki dochodzenia do sukcesu.

Początki nie były łatwe. Kiedy minął pierwszy zachwyt, okazało się, że ta praca wymaga systematyczności, samodyscypliny, uczenia się nowych rzeczy i pokonywania własnych ograniczeń. Początkowo pracowałam, powiedzmy, „na pół gwizdka”, aby sprawdzić, czy rzeczywiście jest to zajęcie dla mnie. Życie toczyło się swoim torem: budowaliśmy dom, w naszej rodzinie pojawił się drugi synek, przydarzył mi się wypadek samochodowy, a niedługo później świat zatrzymał się z powodu pandemii.

I paradoksalnie – właśnie to spowodowało, że ruszyłam do przodu. Trochę na przekór problemom, których wszyscy wtedy doświadczaliśmy. Trochę może dlatego, że ta sytuacja uświadomiła nam wszystkim, a więc i potencjalnym klientom, że nic nie jest dane raz na zawsze, że żyjemy w burzliwych czasach, kiedy zmiana goni zmianę i niełatwo jest znaleźć stabilizację.

A właśnie to mamy do zaoferowania naszym klientom: spokój, bezpieczeństwo i nadzieję, że gdyby przytrafiło im się coś złego, oni sami lub ich rodziny będą mogły skorzystać z finansowej poduszki. Mając rezerwy finansowe, łatwiej jest zbudować czy odbudować majątek.

W czasie pandemii bardzo szybko nauczyłam się zdalnej pracy z klientami oraz współpracownikami. Prowadziłam analizy i doradztwo dla osób z całej Polski, zaczęłam rekrutować osoby z różnych regionów kraju. Zachwyciło mnie to, jakie możliwości daje tryb pracy zdalnej, jak wspaniale można rozwinąć skrzydła, oszczędzając czas i energię. Ten model pracy to wygoda zarówno dla klientów, jak i dla pracowników. Moja kariera rozkwitła! W ciągu trzech lat pokonałam cztery stopnie kariery w OVB – od reprezentanta do dyrektora okręgu.

Obecnie buduję bazę klientów bez żadnych ograniczeń oraz rozwijam i stabilizuję moją strukturę. Możliwość zupełnie dowolnego zaplanowania pracy pozwala mi spędzać więcej czasu z dziećmi i rozwijać moje pasje – sport i podróżowanie. Wiele z tych podróży to nagrody w konkursach organizowanych przez OVB. W ten sposób zwiedziłam Stany Zjednoczone, Karaiby, Meksyk i niezliczone miejsca w Europie. Śmiało mogę powiedzieć, że rozwinęłam skrzydła w każdej sferze mojego życia. Czuję się skuteczną, silną, dobrze zorganizowaną kobietą sukcesu. Również finansowego!

Sandra Majerczyk
dyrektorka okręgu OVB Polska

Balcia Insurance: 50% zniżki na ubezpieczenie w Cyber Monday

0
Źródło zdjęcia: Canva

2 grudnia w związku z Cyber Monday Balcia w Polsce i w krajach bałtyckich oferuje klientom możliwość zakupu wszystkich produktów ochronnych za połowę ceny. Specjalny kod rabatowy będzie dostępny w aplikacji Balcia APP tylko tego dnia. Jest on ważny do końca roku i uprawnia do zakupu wybranego ubezpieczenia z 50% upustem. 

Aby móc skorzystać z oferty, należy zalogować się 2 grudnia do aplikacji mobilnej Balcia App i poczekać na pojawienie się na stronie startowej aplikacji kodu rabatowego.

Kod można wykorzystać na zakup dowolnego produktu przez cały miesiąc:

  • bezpośrednio w aplikacji mobilnej,
  • na stronie internetowej Balcia Insurance,
  • u agenta ubezpieczeniowego współpracującego z Balcia.

(AM, źródło: Balcia)

Poszkodowani klienci LINK4 mogą liczyć na pomoc psychologa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

LINK4 rusza z nową akcją pomocy dla klientów poszkodowanych w wyniku powodzi. Osoby te mogą liczyć na bezpłatne wsparcie psychologów.

Aby skorzystać z tej formy pomocy, klient ubezpieczyciela musi zgłosić swoją chęć wzięcia udziału w akcji podczas rozmowy z konsultantem telecentrum LINK4, które kontaktuje się bezpośrednio z poszkodowanymi. Wszystkie szczegółowe informacje zostaną przesłane przez zakład mailem do klienta.

Według LINK4 jego akcja spotkała się z dużym odzewem.

(AM, źródło: LinkedIn)

Warta: Blisko połowa udających się na ferie kupuje polisę na kilka dni przed wyjazdem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jedna trzecia uczestników badania przeprowadzonego przez „ARC Rynek i Opinia” na zlecenie Warty już teraz planuje wyjazdy na ferie, a 26% z nadal się nad tym zastanawia. Co trzeci wyjeżdżający zamierza poświęcić na wyjazd więcej niż 3000 zł na osobę, chociaż niemal połowa szacuje, że wyda tyle samo co w zeszłym roku.

– Nie chcemy oszczędzać na komforcie – co jest całkowicie zrozumiałe. Polacy dużo pracują, więc kiedy już wyjeżdżają na urlop, chcą maksymalnie go wykorzystać. Widzimy to także w ubezpieczeniach. Skoro już wydajemy sporo pieniędzy na swój wyjazd, to chcemy się zabezpieczyć na każdą ewentualność – w tym nieprzewidzianą konieczność odwołania wyjazdu. Polacy są coraz bardziej świadomi, dlatego oprócz ubezpieczenia kosztów odwołania swojej podróży wykupują również polisy na wypadek nagłego zachorowania i następstw nieszczęśliwych wypadków – mówi Dorota Dziubałko, ekspertka Warty.

42% planujących wyjazd decyduje się zabezpieczyć przed kosztami odwołania podróży. To rozwiązanie pozwala uniknąć finansowych strat w przypadku nagłych zmian planów.

– Koszty rezygnacji z podróży mogą być znaczące, zwłaszcza gdy zaplanowaliśmy większe wydatki na bilety, zakwaterowanie czy atrakcje. Nadal jednak 18% badanych nawet nie wie o możliwości ubezpieczenia kosztów anulacji podróży, a warto pamiętać, że sytuacji, które zmuszają nas do rezygnacji z wyjazdu, może być wiele – od choroby dziecka, wypadku współuczestnika podróży, przez sytuacje zawodowe czy szkodę w mieniu – tłumaczy Dorota Dziubałko.

Badania pokazują, że jeżeli wyjeżdżający decydują się na wykupienie ubezpieczenia od kosztów odwołania podróży, to często nabywają polisę w momencie zakupu wycieczki – taką odpowiedź wskazało 37% respondentów. Są jednak osoby, które na taką decyzję potrzebują więcej czasu – 48% badanych robi to do tygodnia przed wyjazdem lub kilka dni po wykupieniu wyjazdu. Co ciekawe, to młodsi respondenci wskazywali na konieczność wykupienia takiego ubezpieczenia – w grupie wiekowej 18–24 co trzeci badany odpowiedział, że zdecydowanie planuje to zrobić, podczas gdy w grupie 45–65 takiej odpowiedzi udzieliło jedynie 12% ankietowanych.

(AM, źródło: Warta)

Europ Assistance Polska już w nowej siedzibie

0
Marcin Zieliński

18 listopada Europ Assistance Polska przeniosła się do nowej siedziby w kompleksie biznesowym myhive Park Postępu. Zmiana lokalizacji to kolejny krok wspierający realizację strategii ESG firmy.

– Zmiany wpisane są w DNA każdego przedsiębiorstwa, które chce się rozwijać. Dlatego i my zrobiliśmy kolejny krok ku lepszej przyszłości. Nową lokalizację wybraliśmy z kilku powodów. W naszej firmie chcemy, aby każdy pracownik czuł się częścią zespołu i miał łatwy dostęp do wszystkich komórek organizacyjnych, dlatego mamy znacznie więcej przestrzeni wspólnych niż w poprzednim biurze, gdzie możliwości w tym zakresie były mocno ograniczone. Nasi pracownicy mają teraz dostęp do nowoczesnej przestrzeni, w której organizowane są różne atrakcje i aktywności sprzyjające zachowaniu zdrowego stylu życia. Ponadto w Parku Postępu realizowane są projekty mające na celu zmniejszenie śladu węglowego, otrzymał on również certyfikat BREEAM za przyjazne dla środowiska rozwiązania technologiczne, co jest istotne w realizowanej przez nas strategii ESG – tłumaczy Marcin Zieliński, dyrektor generalny Europ Assistance Polska. 

Działania podejmowane przez Europ Assistance w ramach ESG to również promocja równości pod kątem płci i wieku, wspierająca rozwój zawodowy na wszystkich poziomach organizacji. Współpracując z usługodawcami, firma bada, w jaki sposób działają oni w zakresie ESG, np. czy wymieniają flotę na modele z lepszymi normami emisji spalin albo poszerzają ją o samochody hybrydowe.

Firma dąży też do ograniczenia swojego śladu węglowego. W tym celu powstał projekt Net-Zero Trajectory, który obejmuje 3 kluczowe fazy:

  • pomiar i analizę,
  • określenie celów,
  • działanie, czyli dążenie do redukcji emisji poprzez zaangażowanie w projekty wspierające ogólne zmniejszenie emisji wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa.

Stąd też decyzja o zmianie lokalizacji biura na miejsce bardziej przyjazne środowisku. Kompleks znajduje się w pobliżu linii tramwajowych i autobusowych, oferuje dostęp do stojaków na rowery, szatnie i natryski dla ich użytkowników oraz stacje rowerów miejskich w pobliżu biurowców.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

Grupa PZU „Mecenasem startupu roku”

0
Źródło zdjęcia: PZU

Kapituła konkursu „Diamenty Innowacji” organizowanego przez Executive doceniła zaangażowanie Grupy PZU we wspieranie innowacyjnych startupów, szczególnie w w dziedzinach healthtech oraz insurtech. Ubezpieczyciel zwyciężył w kategorii „Mecenas startupu roku”.

W uzasadnieniu podkreślono, że PZU oferuje nie tylko wsparcie finansowe, ale również możliwość testowania rozwiązań w rzeczywistych warunkach biznesowych, co pomaga młodym firmom technologicznym w rozwoju produktów. W imieniu Grupy PZU nagrodę odebrał Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji.

Zwieńczeniem konferencji Executive Innovation Forum 2024, podczas której odbyła się gala, był panel dyskusyjny „Debata liderów innowacji – ekosystemy przyszłości”. Wzięła w nim udział Monika Uzunkaya, menedżerka innowacji z Laboratorium Innowacji PZU.

– Od samego początku istnienia Laboratorium Innowacji, czyli już od 7 lat, innowacje w PZU wdrażamy w ścisłej współpracy z naszym wewnętrznym biznesem. W ramach prowadzonego przez nasz zespół programu PZU Ready for Startups zrealizowaliśmy już 76 projektów pilotażowych, które zaowocowały 47 wdrożeniami. Dzięki temu, że biznes jest zaangażowany w proces decyzyjny od samego początku, możemy pochwalić się wysokim procentem udanych wdrożeń – powiedziała Monika Uzunkaya.

(AM, źródło: LinkedIn)

Hiszpania: Telematyka poprawi bezpieczeństwo na drogach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Cambridge Mobile Telematics kontynuuje ekspansję w Europie. Eric Notteau został mianowany dyrektorem firmy na Hiszpanię i Portugalię. Jest to trzecie stanowisko kierownicze w Europie obsadzone od czerwca, po Włoszech i Francji. Nowy dyrektor doświadczenie zawodowe wyniósł z firm finansowych, takich jak Revolut i Santander.

W Hiszpanii narastają problemy związane z bezpieczeństwem drogowym i wyzwania dla branży ubezpieczeniowej. Częstość wypadków wzrosła o 6,9%, rosną koszta napraw, a 60% pojazdów ma ponad 10 lat. Połowa kierowców używa telefonu podczas jazdy, 8% pojazdów jest nieubezpieczonych. Wszystko to znajduje odzwierciedlenie we współczynniku łączonym ubezpieczycieli wynoszącym 104,8%.

Platforma CMT DriveWell dostarcza w czasie rzeczywistym dane dotyczące zachowań kierowcy na drodze, co pomogło ubezpieczycielom w Europie zmniejszyć roszczenia o 24%, a urazy wypadkowe o 5,5%. Hiszpańscy kierowcy już zapoznają się z opcjami ubezpieczeń cyfrowych, 90% z nich sprawdza polisy online.

– Nasze rozwiązania pomagają ubezpieczycielom zmniejszyć koszty i poprawić bezpieczeństwo. Jesteśmy gotowi wprowadzić je w Hiszpanii i Portugalii – deklaruje dyrektor CMT William V. Powers.

(AC, źródło: CMT)

Technologia źródłem ryzyka w obszarze finansów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jak powiedział gubernator Banku Japonii Kazuo Ueda, banki centralne muszą być świadome, że postęp technologiczny, taki jak w dziedzinie sztucznej inteligencji, może być źródłem nowych ryzyk dla stabilności finansowej.

– W miarę jak usługi finansowe stają się coraz bardziej zróżnicowane i złożone, kanały przekazywania ryzyka są coraz mniej transparentne, a aktualne regulacje finansowe mogą nie być w pełni przygotowane do zarządzania usługami finansowymi nowego typu. Uwidacznia się potrzeba operacyjnej odporności, w tym prawidłowego zarządzania cyberbezpieczeństwem i ryzykami podmiotów zewnętrznych – powiedział na Forum Finansowym w Tokio Kazuo Ueda.

(AC, źródło: Reuters)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 49/2024

0

Dodatek specjalny TECHNOLOGIE DLA UBEZPIECZEŃ:

  • K2G: Korzyści z wykorzystania alternatywnych danych w portfelach ubezpieczeniowych – str. 5
  • Maciej Kaczorek, e-point: Jak dane geoprzestrzenne mogą uratować sektor? – str. 6
  • Ailleron: Wyzwanie personalizacji w erze technologii – str. 7
  • Bogusław Bieda, Vindicat: Na czym polega digitalizacja windykacji regresów ubezpieczeniowych – str. 8
  • Marta Siedlecka: Projektowanie konwersacyjnego UX i AI rewolucjonizują doświadczenia klientów i efektywność – str. 8
  • Maria Alish, IBA: Jak Camunda zmienia branżę wobec nowych oczekiwań – str. 9
  • Agnieszka Jakuczek, Joanna Jastrzębska, eOFWCA: Z jednej strony usprawnienia, z drugiej rosnące koszty. Dlaczego? – str. 10
  • Joachim Wenning, Insurance Europe: Ubezpieczenie podstawą zarządzania ryzykiem cybernetycznym – str. 11

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. W OC lepiej, ale bez rewelacji – str. 2
  • Roger Hodgkiss, Generali: Czerwony lew ma apetyt na wzrost – str. 3
  • PZU: Powszechne ubezpieczenia katastroficzne odpowiedzią na wyzwania klimatyczne? – str. 4
  • Anna Szewczyk, UNIQA: 3500 agentów na spotkaniach z UNIQA, dziękujemy! – str. 13
  • Unum: 25 lat troski o życie i zdrowie Polaków – str. 14
  • Monika Markuszewska: Brokerze, szukasz lojalnego klienta? – str. 20
  • Jan Grzesikiewicz: Od chaosu do sukcesu – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Brytyjscy ubezpieczyciele płacą niespiesznie – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Co ty wiesz o ulgach podatkowych? – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak się wybić ponad przeciętność – str. 22
  • Małgorzata Kulik: Blanket exclusion – wyłączenie ogólne – str. 22

Maciej Fedyna będzie nadzorować zarządzanie ryzykiem w PZU SA

0

28 listopada do zarządu PZU SA został powołany Maciej Fedyna. W ramach swoich kompetencji ma on odpowiadać m.in. za zarządzanie ryzykiem. Tego samego dnia rada nadzorcza zdecydowała również o odwołaniu Wojciecha O. z czasowego wykonywania funkcji członka zarządu spółki.

Powołanie Macieja Fedyny następuje ze skutkiem od 16 grudnia na okres wspólnej kadencji obejmującej trzy pełne lata obrotowe 2023–2025. Nominacja musi być jeszcze zatwierdzona przez Komisję Nadzoru Finansowego

Maciej Fedyna od ponad 20 lat jest związany z branżą ubezpieczeniową. Jest absolwentem finansów i bankowości na SGH w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczął w 2001 r. w firmach audytorskich Arthur Andersen oraz EY. Od 2004 r. przez 7 lat związany był z Grupą PZU. Zajmował się m.in. wdrożeniem standardu MSSF oraz zasad i polityk w obszarze rachunkowości i finansów. Brał czynny udział w przygotowaniu debiutu giełdowego PZU.

Od 2011 r. pracował w Generali Polska, gdzie nadzorował obszar controllingu i informacji zarządczej, a od 2014 r. był członkiem zarządu odpowiedzialnym za obszar finansów. Współtworzył też strategię rozwoju grupy na polskim rynku, uczestniczył w krajowych i międzynarodowych transakcjach M&A, brał udział w zarządzaniu kapitałem oraz ryzykiem, m.in. nadzorując obszary aktuariatu i reasekuracji. Był członkiem Komitetu Ryzyka oraz ALM. W 2018 r. objął stanowisko prezesa zarządu przejętych przez Generali towarzystw Concordia Polska oraz Concordia Capital, kierując procesem fuzji podmiotów w strukturach grupy. Pod koniec czerwca 2020 r. został powołany na stanowisko prezesa zarządu Generali, jego kandydatura została zatwierdzona 29 października przez KNF, a już 19 listopada został odwołany z pełnionej funkcji.

Od czerwca 2021 roku Maciej Fedyna jest dyrektorem zarządzającym ds. finansowych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Brał udział w budowie systemów gwarancyjnych w sektorach ubezpieczeń, turystycznym i deweloperskim.

Od 16 grudnia w zarządzie PZU SA będą zasiadać: Artur Olech – prezes, Bartosz Grześkowiak, Elżbieta Häuser-Schöneich, Tomasz Tarkowski, Tomasz Kulik, Jan Zimowicz, Maciej Fedyna – członkowie.

Koniec czasowej delegacji Wojciecha O.

Równolegle do powołania Macieja Fedyny rada nadzorcza PZU SA zdecydowała o odwołaniu Wojciecha O. z czasowego wykonywania funkcji członka zarządu spółki. Uchwała RN z 28 sierpnia 2024 r. przewidywała jego delegowanie do zarządu spółki na trzy miesiące, liczone od 2 września. 27 listopada Wojciech O. został zatrzymany przez CBA. Jak przekazała Polskiemu Radiu Katarzyna Calów-Jaszewska z Prokuratury Krajowej, zatrzymanie nie dotyczy Collegium Humanum, lecz chodzi o sprawę o charakterze gospodarczym. Według nieoficjalnych doniesień medialnych chodzi o kredyty, których Alior Bank udzielał Zakładom Mięsnym Henryka Kani w okresie, kiedy menedżerem w tym banku był Wojciech O.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,331FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie