Blog - Strona 129 z 1483 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 129

Ubezpieczyciele przekażą jedną setną przypisu na fundusz do spraw niewypłacalności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

28 listopada do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych trafił projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wysokości procentu składki wnoszonej przez krajowe zakłady ubezpieczeń na rzecz funduszu do spraw niewypłacalności. To konsekwencja wejścia w życie nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej, implementującej do polskiego porządku prawnego postanowienia noweli dyrektywy komunikacyjnej. W jej wyniku zostały wprowadzone m.in. regulacje mające na celu zapewnienie wypłaty odszkodowania poszkodowanym w wyniku wypadku, jeśli ich ubezpieczyciel okaże się niewypłacalny.

Obowiązująca od 6 listopada regulacja stanowi, że w przypadku niewypłacalności zakładu Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny będzie organem odpowiedzialnym za wypłatę odszkodowań za zdarzenia zaistniałe na terytorium RP (w przypadku zdarzeń zagranicznych będzie to PBUK). W celu realizacji tego zadania w ramach UFG zostanie wyodrębniony fundusz do spraw niewypłacalności, będący rachunkiem obejmującym dochody i koszty oraz aktywa i zobowiązania związane z realizacją tego zadania.

Fundusz będzie oparty o trzy źródła finansowania:

  1. możliwość przekazywania nadwyżki bilansowej UFG w części nieprzekraczającej 75% jej wysokości;
  2. mechanizm składki dodatkowej – byłaby ona uiszczana w przypadku wszczęcia postępowania upadłościowego albo likwidacyjnego względem określonego zakładu ubezpieczeń, jeśli środki zgromadzone w funduszu do spraw niewypłacalności okazałaby się niewystarczające;
  3. cykliczne wpłaty dokonywane przez określone zakłady ubezpieczeń.

Jedna setna zebranej składki na nowy fundusz

I tej ostatniej pozycji dotyczy proponowane rozporządzenie. Projekt stanowi, że krajowe zakłady ubezpieczeń posiadające zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych będą wnosiły na rzecz funduszu do spraw niewypłacalności 0,01% składki przypisanej brutto w danym roku kalendarzowym z w/w ubezpieczenia obowiązkowego. Składka będzie wnoszona przez ubezpieczycieli w terminie 30 dni od dnia upływu kwartału kalendarzowego, w którym został dokonany przypis, czyli 4 razy w roku i będzie określana w okresie od stycznia do grudnia danego roku kalendarzowego.

Projekt zakłada, że rozporządzenie wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2025 r. Projektodawca ustalił 14-dniowy termin konsultacji.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Sejm za szerszym katalogiem upraw ubezpieczanych w ramach dotowanych polis

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

27 listopada Sejm przyjął nowelizację ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich. Projektowana regulacja przewiduje rozszerzenie katalogu upraw, do których będą stosowane dopłaty do składek ubezpieczenia płaconych przez rolników. Ponadto zniesione zostaną bariery w dostępie do preferencyjnego ubezpieczenia drzew i krzewów owocowych oraz truskawek.

Nowela została przyjęta wraz z poprawką zgłoszoną podczas II czytania i przyjętą przez Komisję Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Przewiduje ona przesunięcia terminu rozpoczęcia ubezpieczeń od przymrozków z 15 kwietnia na 1 kwietnia. Za przyjęciem regulacji było 413 posłów, 5 przeciw, 11 wstrzymało się. Nowelizacja trafiła do dalszych prac w Senacie.

Przyjęta przez Sejm nowela przewiduje rozszerzenie katalogu upraw, do których będą stosowane z budżetu państwa dopłaty do składek ubezpieczenia płaconych przez producentów rolnych. Chodzi o słonecznik, facelię, len, konopie włókniste, bobowate drobnonasienne, rośliny zielarskie oraz gorczycę. Ponadto zniesione zostaną bariery w dostępie do preferencyjnego ubezpieczenia drzew i krzewów owocowych oraz truskawek.

Więcej w artykule na portalu GU.

(AM, źródło: Sejm, gu.com.pl)

Kto jest odpowiedzialnym i przyjaznym pracodawcą?

0
Źródło zdjęcia: PFR Portal

8 listopada kolejnych 24 pracodawców odebrało wyróżnienia w programie „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca”. Była to 9. edycja gali organizowanej przez PFR Portal PPK, której celem jest nagrodzenie firm zaangażowanych we wdrażanie pracowniczych planów kapitałowych. Łącznie takim tytułem może pochwalić się 138 pracodawców.

Program „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca” powstał w 2019 r., by doceniać i wyróżniać te firmy i instytucje, które wykazały się szczególnym zaangażowaniem we wdrażaniu pracowniczych planów kapitałowych. Wykorzystują one PPK jako element systemu benefitów pracowniczych i osiągają wysoką partycypację w programie.

Laureatów wyróżnienia wskazują instytucje finansowe prowadzące PPK. Są to przedstawiciele zarówno dużych, międzynarodowych firm, jak też z instytucji samorządowych, naukowych i polskich firm rodzinnych.

Bezpieczeństwo finansowe pracowników

Spotkanie rozpoczęli Piotr Matczuk, prezes PFR SA, oraz Marta Damm-Świerkocka, członkini zarządu PFR Portal PPK. Program PPK funkcjonuje już pięć lat, w tym momencie wartość aktywów netto przekroczyła 29 mld zł, z czego 5 mld zł to wygenerowany przez instytucje finansowe zysk dla uczestników.

Obecnie w PPK oszczędza 3,65 mln uczestników oraz 326 tys. firm, z czego najwięcej pracodawców jest z województwa mazowieckiego (17% wszystkich umów), śląskiego (12%) i wielkopolskiego (11%).

– Bardzo cieszymy się z ponadprzeciętnego zaangażowania w program PPK, który jest kluczowy dla polskiej gospodarki. Pracownicze plany kapitałowe to program, który systematycznie rośnie i który zarabia, obecnie wygenerował zysk w wysokości 5 mld zł – powiedział Piotr Matczuk.

PPK jako benefit nowoczesnego pracodawcy

– Coraz więcej pracowników dostrzega, że PPK to benefit, który nie przynosi korzyści tu i teraz, ale jest odroczoną gratyfikacją. Jest coraz bardziej zauważalny przez pracowników, buduje wizerunek pracodawcy jako tego odpowiedzialnego i troszczącego się o przyszłość pracowników, stanowi ważny element ESG i przede wszystkim pomaga zatrzymać pracownika – podkreślała Marta Damm-Świerkocka.

Warto spojrzeć na PPK jako na nowoczesny benefit. Wpłaty do PPK nie stanowią podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne oraz fundusze pozaubezpieczeniowe i są dla pracodawcy kosztami uzyskania przychodu. Może być dla pracodawcy alternatywnym sposobem premiowania pracownika, który może w ten sposób skonstruować swój system premiowy i różnicować wpłaty do PPK, np. ze względu na staż pracy.

Laureaci

Dotychczas nagrodę specjalną w programie „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca” otrzymało już 138 laureatów. W IX edycji gali wyróżnienie otrzymały następujące firmy i instytucje:

  • Atlas Copco Polska sp. z o.o.
  • Banqsoft AS sp. z o.o. oddział w Polsce
  • Coca-Cola HBC Polska sp. z o.o.
  • Contractus Agro sp. z o.o.
  • Elproma Elektronika sp. z o.o.
  • Esbank w Radomsku
  • Falck Digital Technology Poland sp. z o.o.
  • Herbapol Lublin SA
  • Igloocar sp. z o.o. w Dębicy
  • Kirchhoff Polska sp. z o.o.
  • NDG Medical sp. z o.o.
  • Polkomtel sp. z o.o.
  • Port Lotniczy Lublin SA
  • Remitly Poland sp. z o.o.
  • SentinelOne Poland sp. z o.o.
  • Sews-Cabind Poland sp. z o.o.
  • SMR Polska Sp. z o.o.
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersyteckie Centrum Zdrowia Kobiety i Noworodka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego sp. z o.o.
  • Zakład Usług Komunalnych sp. z o.o. w Puławach
  • Przedsiębiorstwo „ART Płakowice” sp. z o.o.
  • Lubelskie Zakłady Remontowe sp. z o.o.
  • Pixel Technology sp. z o.o.
  • Shell Polska sp. z o.o.

Laureaci wyróżnienia opowiadali o początkach wdrażania programu, dziękowali za przyznanie nagrody i podkreślali ważną rolę pracowniczych planów kapitałowych w systemie benefitów pracowniczych. Wydarzenie poprowadziła dziennikarka Radia Wnet Jaśmina Nowak.

Wszystkim nagrodzonym pracodawcom serdecznie gratulujemy! Mamy nadzieję, że promowanie pozytywnych przykładów pokaże kolejnym pracodawcom, że warto wspierać pracowników w gromadzeniu oszczędności w PPK.


Zapis gali * Fotorelacja

Przyczyna zgonu nieznana

0
Sławomir Dąblewski

Dzwoni do mnie asystentka jednego ze wspólników spółki, informując, że syn prezesa zastał go w pozycji leżącej na kanapie, niewykazującego oznak życia. Powiadomił pogotowie ratunkowe oraz policję, czeka na ich przyjazd.

Jak powinien postąpić lekarz pogotowia ratunkowego, gdy już pojawi się na miejscu zdarzenia, jaką przyczynę zgonu wpisać w karcie zgonu? No cóż, lekarze najczęściej wpisują w karcie zgonu ogólne hasło w rodzaju zatrzymanie krążenia lub zgon nagły o nieustalonej przyczynie i jeśli są po temu podstawy – wykluczają działanie osób trzecich. Tak było i w tym przypadku. I choć możliwe jest wystąpienie zawału serca lub udaru mózgu, szczególnie gdy zmarły wcześniej się leczył, czego dowodem może być dokumentacja medyczna, bez dodatkowego badania nie sposób jednoznacznie tego stwierdzić.

To, że wpisanie w karcie zgonu przyczyny zgonu ma znaczenie, nie wymaga specjalnej argumentacji. Chodzi o sytuacje, gdy zmarły był ubezpieczony na życie, a różnica między sumą ubezpieczenia z przyczyny śmierci naturalnej i sumą ubezpieczenia z tytułu śmierci spowodowanej zawałem serca lub udarem mózgu jest istotna. Syn zmarłego wstrzymał się ze zgłoszeniem roszczenia, występując z wnioskiem o przeprowadzenie sekcji zwłok.

Rodzina zmarłej osoby może wystąpić o sekcję zwłok, ale placówki medyczne nie mają obowiązku wykonywania jej na żądanie. Zainteresowani, np. uposażeni z polisy na życie, mogą w takim przypadku wywalczyć sądownie takie prawo, dowodząc, że przyczyna śmierci, jaką umieszczono w karcie zgonu, jest niejasna i zbyt ogólna. Na podstawie obowiązujących przepisów zwłoki mogą zostać poddane sekcji, gdy: 1/ nie jest możliwe jednoznaczne ustalenie przyczyn zgonu, 2/ do zgonu doszło krótko po przyjęciu do szpitala lub w drodze do niego (maksymalnie do 12 godzin od przyjęcia), 3/ śmierć nastąpiła gwałtownie, jednocześnie nie będąc wynikiem jakiegokolwiek urazu, 4/ występują przesłanki, że zgon nastąpił w wyniku błędu medycznego.

Sekcja zwłok ma zatem udzielić odpowiedzi na pytania o przyczyny i okoliczności zgonu. Pozwala ustalić, czy śmierć była skutkiem działania lub zaniechania innych osób, w tym personelu medycznego, zaś protokół sekcji jest kardynalnym dowodem w sprawach karnych i cywilnych dotyczących śmierci człowieka.

Rodzina, która zamierza podjąć w związku ze śmiercią kroki prawne, powinna zadbać o przeprowadzenie badania zwłok przez lekarza medycyny sądowej. To postępowanie może mieć rozstrzygający wpływ na skuteczność dalszych działań prawnych, np. ubiegania się o wypłatę świadczenia z ubezpieczenia z podwyższoną sumą ubezpieczenia.

Informacja o wynikach sekcji zwłok zmarłego klienta zapewne dotrze do mnie na dniach, a wraz z nią dokumentacja niezbędna do zgłoszenia roszczenia z tytułu śmierci. Nie każdy wszakże, mając w głowie trudną życiowo sytuację związaną ze śmiercią osoby bliskiej, pomyśli o tym, że zmarły był ubezpieczony i można ubiegać się o świadczenie z tego tytułu w podwyższonej wysokości (jeśli było przewidziane ubezpieczeniem). Rodzina pogrążona w żałobie jest zajęta sprawami związanymi z pochówkiem, przyjmuje w dobrej wierze zapisy w karcie zgonu i na nich poprzestaje.

W internecie można natrafić na opisy sporów pomiędzy ubezpieczycielami a uprawnionymi z ubezpieczenia, w których zapadły wyroki korzystne dla tych drugich, gdy sądy oparły się na dokumentacji medycznej zmarłego i zeznaniach świadków. Bez protokołu z sekcji zwłok.

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

Uniknij pułapek tradycyjnej dyskusji

0
Dariusz Góras, Notestorming. Atlas narzędzi rozwiązywania problemów w biznesie i rozwoju osobistym, Wydawnictwo Onepress, cena 47,40 zł

Metoda notestormingu opiera się na użyciu karteczek samoprzylepnych w procesie poszukiwania pomysłów i podejmowania decyzji podczas warsztatów, sesji rozwojowych i spotkań biznesowych, co czyni je wysoce bardziej efektywnymi niż tradycyjna rozmowa lub dyskusja.

Istotą notestormingu jest „zobaczenie” problemu i znalezienie jego rozwiązania na drodze od myślowego rozważania do konkretnej pisemnej formy.

Notestorming pozwala:

  • Skupić się na pisemnej komunikacji, co zapewnia przestrzeń do głębszej refleksji nad analizowaną sprawą.
  • „Zobaczyć” sytuację problemową z różnych perspektyw, na przykład pod kątem możliwości, ryzyka, alternatywnych działań lub najlepszych decyzji.
  • Uniknąć pułapek tradycyjnej dyskusji, która zazwyczaj aktywizuje dominujące lub ekstrawertyczne osoby przy biernej postawie pozostałych.
  • Oprzeć się na poszanowaniu i tolerancji wobec wszystkich opinii lub poglądów na dany temat.
  • Zwiększyć zaangażowanie uczestników dzięki równemu udziałowi w procesie wymiany pomysłów.
  • Łatwiej wizualizować pomysły i strategie, co może przyspieszyć proces podejmowania decyzji i implementacji.
  • Wspierać indywidualną odpowiedzialność za wkład w działanie grupy poprzez aktywne uczestnictwo i udział w procesie twórczym.
  • W sposób demokratyczny podejmować decyzje w procesach grupowych.

W książce Dariusza Górasa „Notestorming. Atlas narzędzi rozwiązywania problemów w biznesie i rozwoju osobistym”, oprócz notestormingu szczegółowo omówiono 50 narzędzi przystosowanych lub stworzonych od nowa. Przedstawione rozwiązania mogą podnieść efektywność spotkań, sesji i warsztatów prowadzonych przez moderatorów, facylitatorów, trenerów, coachów, konsultantów, terapeutów, menedżerów, liderów projektów, nauczycieli, animatorów, a nawet właścicieli firm i członków zarządów. Słowem, przez osoby, których funkcja i rola wiążą się z szeroko pojętym wsparciem innych ludzi. Jeżeli należysz do tego grona – to książka dla ciebie!

Sprzedaż ubezpieczeń: Czego unikać i na czym się koncentrować?

0
Adam Kubicki

Faktem jest, że w sprzedaży nie da się przewidzieć, kto będzie twoim następnym klientem. Ludzie kupują i nie kupują z wielu różnych przyczyn – niektóre z nich mają coś wspólnego z tobą i twoim produktem, inne zaś wynikają z powodów, nad którymi nie masz żadnej kontroli.

Musisz więc skoncentrować się na tym, co możesz kontrolować, a więc na czynnościach, w które angażujesz się każdego dnia. Możesz bowiem kontrolować samego siebie i to, co robisz od ósmej rano do szóstej wieczorem. A poprzez kontrolowanie swoich własnych działań możesz pośrednio kontrolować swoje wyniki sprzedaży. Dzięki takiemu podejściu unikniesz postawy zależności. Taka postawa to sposób myślenia związany ze zdaniem: Moja sprzedaż zależy od … Po trzech kropkach możemy wpisać czynniki, takie jak: stan gospodarki, zachowania konkurencji, zamożność klientów, pomoc menedżera itp.

Oto kluczowe pytanie z zakresu zarządzania czasem: „Czy to, co robię teraz, prowadzi prostą drogą do sprzedaży?”. Jeśli nie, naciśnij hamulec i natychmiast przestań to robić. Pamiętaj, że gdy pracujesz na etacie, płacą ci jedynie za „pokazanie się” w biurze. Jeśli jednak pracujesz w sprzedaży, to twoje zarobki zależą od rezultatów twojej pracy. Nikt nie zapłaci ci za „bycie miłym”. Nikt nie zapłaci ci za punktualne przychodzenie do pracy i siedzenie w niej aż do wieczora. Prowizję dostajesz tylko wtedy, gdy uda ci się przeprowadzić sprzedaż, dlatego też powinieneś koncentrować się w pełni tylko na tym.

Są cztery pytania, które powinieneś zadawać sobie codziennie i bez przerwy, aby zachować pełną koncentrację i nie zboczyć ani na chwilę z obranego toru:

Które czynności są najbardziej efektywne i przynoszą najwyższą wartość? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Twoje najważniejsze zadania to pozyskiwanie klientów, prowadzenie prezentacji i kontynuowanie negocjacji zakończonych zamknięciem sprzedaży. Na te czynności powinieneś każdego dnia poświęcać 80% swojego czasu.

Jak zarabiam pieniądze? Wyobraź sobie, że twoje dzieci pytają: „Mamusiu/tatusiu, za co dostajesz pieniądze?”. Co byś odpowiedział? W przypadku sprzedawcy odpowiedź może być tylko jedna: „Płacą mi za sprzedaż. Moje zarobki zależą od tego, ile transakcji przeprowadzę i ile uda mi się sprzedać”. Ciągłe zadawanie sobie tego pytania – i udzielanie na nie odpowiedzi – pomoże ci skoncentrować się na twojej pracy.

Co takiego mogę zrobić – ja i tylko ja – co, dobrze zrobione, będzie miało naprawdę duże znaczenie? To jedno z najlepszych pytań z dziedziny zarządzania samym sobą. Każdego dnia i w każdej godzinie są takie zadania, które tylko ty możesz wykonać. Jeżeli zrobisz je dobrze, będą miały naprawdę istotne znaczenie dla ciebie i całej twojej przyszłości. Czasem te zadania mogą obejmować pozyskiwanie nowych klientów i rozmawianie z nimi. Czasem chodzi o poszerzanie wiedzy i rozwijanie umiejętności, tak aby stać się profesjonalistą w każdym calu. Czasem te czynności sprowadzają się do planowania swojego dnia i właściwej organizacji czasu.

Jakie byłoby najlepsze wykorzystanie mojego czasu w tej chwili? To zasadnicze pytanie dotyczące zarządzania czasem. Bez względu na odpowiedź, jakiej sobie udzielisz, upewnij się, że to, co robisz w tej chwili, ma wartość i że dopóki tego nie skończysz, nie zajmiesz się niczym innym.

Postanów sobie, że od momentu, w którym rano rozpoczniesz pracę, aż do chwili, w której ją skończysz wieczorem, będziesz przepracowywał cały swój czas pracy. Już ta jedna decyzja sprawi, że w niezwykle krótkim czasie staniesz się jednym z najbardziej efektywnych i najlepiej zarabiających agentów ubezpieczeniowych.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

EIOPA chce zwiększyć świadomość Europejczyków w zakresie ograniczania skutków katastrof naturalnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) opublikował dokument konsultacyjny w sprawie opracowania narzędzia podnoszenia świadomości. Ma ono pomóc obywatelom w lepszym zrozumieniu, w jaki sposób ich własność jest narażona na zagrożenia naturalne, jakie korzyści wynikają z odpowiedniego ubezpieczenia oraz jakie środki zapobiegawcze można podjąć w celu ograniczenia potencjalnych strat.

W związku z coraz częściej występującymi katastrofami naturalnymi oraz koniecznością podniesienia świadomości obywateli na temat zagrożeń katastroficznych i ryzyka klimatycznego EIOPA zaproponowała opracowanie narzędzia, które może być wykorzystywane przez wszystkich Europejczyków w celu lepszego zrozumienia potencjalnego wpływu zmiany klimatu na ich właściwości. Zdaniem urzędu w ramach tego rozwiązania należy udostępnić następujące kluczowe informacje:

  • ocenę ryzyka w odniesieniu do zagrożeń naturalnych związanych z nieruchomością w oparciu o jej lokalizację,
  • środki zapobiegania ryzyku dostępne dla najczęstszych rodzajów zagrożeń
  • środki związane z ochroną ubezpieczeniową, dostarczające informacji na temat znaczenia bycia świadomym wyłączeń, na temat potencjalnych krajowych systemów ubezpieczeń obowiązujących m.in. w przypadku klęsk żywiołowych.

W dokumencie EIOPA uwzględnia najczęstsze i najbardziej szkodliwe zagrożenia w Europie, a mianowicie: trzęsienia ziemi, powodzie rzeczne, huragany, pożary lasów i powodzie przybrzeżne.

Urząd jest przekonany, że podnoszenie świadomości obywateli na temat ich narażenia na zagrożenia naturalne skutecznie pomoże zmniejszyć lukę w ochronie ubezpieczeniowej w przypadku klęsk żywiołowych w UE i przyczyni się do długoterminowej odporności naszego społeczeństwa na zmianę klimatu. 

(AM, źródło: EIOPA)

PIU opublikowała najnowszą wersję programu audytu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Podkomisja ds. Audytu i Kontroli Wewnętrznej Polskiej Izby Ubezpieczeń zaprezentowała nowe opracowanie zatytułowane „Program Audytu Systemu Zarządzania”. Publikacja stanowi kontynuację programów audytu wybranych procesów/obszarów przygotowanych przez Podkomisję ds. audytu i kontroli wewnętrznej w latach ubiegłych i zamieszczonych wśród publikacji Izby.

Prezentowany program audytu przedstawia procedury związane z prowadzeniem audytu systemu zarządzania zakładem ubezpieczeń. Przygotowany został w formie szczegółowych pytań do wyodrębnionych podobszarów tego procesu poprzedzonych analizą ryzyka.

Intencją autorów jest zaprezentowanie materiału pomocnego w przeprowadzeniu audytu systemu zarządzania i wychodzącego naprzeciw oczekiwaniom organu nadzoru, a także wymogom wynikającym z wytycznych EIOPA. Publikacja jest wyłącznie propozycją, z której przeprowadzający badanie audytowe mogą skorzystać. Ani podział na podprocesy, ani poszczególne listy pytań nie są kompletne, lecz są jedynie wstępem do rozpoczęcia pracy nad właściwym programem audytowym. W zależności od organizacji, jej wielkości, struktury i wielu innych czynników program należy modyfikować, tak aby dostosować zakres badania do realiów, w jakich działa zakład ubezpieczeń.

Program audytu – system zarządzania

(AM, źródło: PIU)

PZU Zdrowie otworzyło pierwsze centrum medyczne w Toruniu

0
Źródło zdjęcia: PZU Zdrowie

PZU Zdrowie oddało do użytku pierwsze własne centrum medyczne w Toruniu. Zlokalizowana przy ul. Pod Dębową Górą 9 placówka ma charakter wielospecjalistyczny i przyjmuje pacjentów z pakietami oraz indywidualnie.

– PZU Zdrowie jest jednym z liderów rynku prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce, a przyjęta nowa strategia uczyni z nas szczególnie istotnego gracza – nie tylko nowoczesną firmę, ale przede wszystkim ważnego partnera publiczno-prywatnego. Mówię to, mając zaszczyt otworzyć oficjalnie tę piękną i długo oczekiwaną w Toruniu placówkę własną PZU Zdrowie, która aktualnie obsługuje pacjentów komercyjnych, natomiast dokładamy starań, aby poszerzyć jej działalność także o aspekt współpracy z publicznym systemem ochrony zdrowia z korzyścią dla lokalnej społeczności. Nowa placówka poszerza zakres działającej od roku w Toruniu pracowni diagnostyki obrazowej i ułatwia możliwość dostępu do tych świadczeń – powiedział w trakcie uroczystego otwarcia dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes zarządu PZU Zdrowie.

– Nowa inwestycja to przestrzeń 825 metrów kwadratowych, na których mieści się 17 gabinetów, m.in. ginekologiczne, okulistyczne, laryngologiczne, a także pracownia RTG czy USG. Jesteśmy przygotowani do świadczenia opieki dla pacjentów indywidualnych, jak i pracowników firm w ramach medycyny pracy. Chcemy mocno postawić na profilaktykę i zmotywować mieszkańców Torunia do tego, aby dbali o swoje zdrowie na co dzień, nie tylko w razie choroby. Wkrótce ruszamy z programem Stref Zdrowia, na które już teraz bardzo serdecznie zapraszam – podkreśliła Justyna Bujanowska, dyrektorka Regionu Gdańsk sieci medycznej PZU Zdrowie.

Z szerokiej opieki zdrowotnej mogą skorzystać zarówno pacjenci z pakietami medycznymi PZU Zdrowie, jak i bez. W Toruniu znajduje się także pracownia diagnostyki obrazowej PZU Zdrowie. Operator współpracuje tu także z prawie 30 placówkami partnerskimi. 

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

UNIQA sponsorem strategicznym Biegiem Pomagam

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

UNIQA w Polsce została sponsorem strategicznym Biegu pomocników Św. Mikołaja – Biegiem Pomagam. Inicjatywa ma na celu wsparcie młodych ludzi zmagających się z depresją i promocję zdrowia psychicznego.

7 grudnia w Łazienkach Królewskich w Warszawie odbędzie się trzecia edycja Biegiem Pomagam, czyli Biegu pomocników Św. Mikołaja. W wydarzeniu będą uczestniczyć zarówno biegacze z klubu pracowniczego UNIQA Running Team, jak i wolontariusze, którzy będą pomagać na trasie biegu i w miasteczku biegowym.

– Bieganie jest jednym z najpopularniejszych sportów uprawianych przez naszych pracowników. W ciągu roku pod barwami naszego klubu pracowniczego bierzemy udział w wielu imprezach biegowych. Teraz jako odpowiedzialny pracodawca nie tylko promujemy aktywność fizyczną, ale też wspieramy ważny społecznie cel, który jest w pełni zgodny z działaniami realizowanymi także przez Fundację UNIQA, czyli wsparcie dobrostanu psychicznego młodych ludzi – mówi Justyna Anioł, koordynatorka klubu biegowego UNIQA Running Team.

Organizatorem biegu – już po raz trzeci – jest Stowarzyszenie Terapeutów. Tegoroczna edycja ma na celu wsparcie organizacji pomocy terapeutycznej dla młodzieży w wieku 12–18 lat. Stowarzyszenie planuje cykliczne spotkania w formie terapeutycznych grup wsparcia, które będą przebiegać w bezpiecznej i przyjaznej dla nastolatków atmosferze.

– Bardzo się cieszymy, że UNIQA dołącza do naszej biegowej rodziny. Od samego początku czujemy wspólnotę celów i rozumiemy, jak ważne jest wsparcie młodych ludzi w ich kondycji psychicznej. W naszym biegu łączymy dwa kluczowe elementy, czyli zaangażowanie uczestników w pomoc innym oraz zapewnienie możliwości skorzystania z tej pomocy tym, którzy jej potrzebują – podkreśla Natalia Macioch, prezeska Stowarzyszenia Terapeutów.

(AM, źródło: UNIQA)

18,330FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie