Blog - Strona 129 z 1467 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 129

Moody’s: Tragiczny bilans powodzi w Hiszpanii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Powodzie, które zdewastowały hiszpański region Walencji pod koniec października, będą przyczyną spodziewanych szkód ubezpieczeniowych przekraczających 3,5 mld euro – przewiduje agencja Moody’s na podstawie oficjalnych szacunków.

Prognozy oparte są na pierwszych 72 tys. zgłoszonych szkód, których według Ministerstwa Gospodarki w kolejnych tygodniach należy się spodziewać więcej – podała agencja ratingowa cytowana przez Bloomberg. „Podczas gdy całkowita wielkość skutków gospodarczych dla regionów dotkniętych kataklizmem nie jest jeszcze znana, spodziewamy się znacznych strat dla lokalnych gospodarek, poniesionych przez sektor publiczny i prywatny” – stwierdzili analitycy Moody’s.

Najtragiczniejsza katastrofa naturalna ostatnich czasów w Hiszpanii przyniosła ponad 200 ofiar śmiertelnych w 75 miastach i mniejszych miejscowościach. Nadal też nie odnaleziono ponad 20 osób. Na ulicach zalega błoto, dziesiątki tysięcy samochodów zostało zniszczonych, wielu ludzi straciło domy. Uszkodzeniom uległy drogi i linie kolejowe.

Około 4500 firm w Walencji i okolicach ucierpiało bezpośrednio, zniszczeniu uległy 53 tys. hektary ziemi rolnej, straty w uprawach sięgną 150 mln euro – podaje Bloomberg za Moody’s.

Rząd Hiszpanii ogłosił pierwszy pakiet pomocy finansowej o wartości do 10,6 mld euro zawierający pomoc bezpośrednią i wspierane przez państwo gwarancje pożyczek dla gospodarstw domowych, osób samozatrudnionych i firm.

Likwidacją szkód z funduszy publicznych zajmuje się głównie ubezpieczeniowe konsorcjum odszkodowawcze powołane w Hiszpanii w XX w. dla zapewnienia ochrony na wypadek zdarzeń o charakterze nadzwyczajnym, zazwyczaj nieobjętych ochroną w ramach ubezpieczeń prywatnych. Jak podkreślają analitycy, prywatne firmy ubezpieczeniowe, takie jak Mapfre, Mutua Madrilena, Allianz, AXA, GCO i Generali, pokryją jedynie część strat.

AC

Clemens Jungsthöfel zostanie nowym CEO Hannover Re

0
Clemens Jungsthöfel

Jean-Jacques Henchoz, dyrektor generalny Hannover Re, nie przedłuży wygasającego kontraktu i odejdzie z firmy z dniem 31 marca 2025 r., choć pozostanie z nią blisko związany. Jego następcą zostanie obecny dyrektor finansowy Clemens Jungsthöfel, który zacznie pełnić funkcję CEO reasekuratora 1 kwietnia 2025 r. Zwolnione przez niego stanowisko zajmie tego samego dnia Christian Hermelingmeier, obecny dyrektor finansowy HDI Global.

– Okres kierowania Hannover Re był dla mnie bardzo satysfakcjonujący, zarówno zawodowo, jak i osobiście — powiedział Jean-Jacques Henchoz. – Celem mojego kolejnego rozdziału zawodowego jest wniesienie wkładu w postaci mojego doświadczenia w rolach niewykonawczych i doradczych. Do końca marca będę nadal pełnił funkcję CEO Hannover Re i zapewnię uporządkowane przekazanie obowiązków Clemensowi Jungsthöfelowi, którego uważam za idealnego następcę – dodał.

– Bardzo żałujemy decyzji Jean-Jacques Henchoza – powiedział Torsten Leue, przewodniczący rady nadzorczej Hannover Re. – Chciałbym mu podziękować, również w imieniu rady nadzorczej, i życzyć mu wszystkiego najlepszego i wszelkich sukcesów w kolejnym rozdziale jego kariery – dodał. Podkreślił, że „jest zachwycony” wyborem Clemensa Jungsthöfela, który „cieszy się doskonałą reputacją wśród naszych klientów i partnerów biznesowych, na rynku kapitałowym i wśród naszych pracowników”. Torsten Leue pochwalił również Christiana Hermelingmeiera, który w jego opinii „w imponujący sposób wykazał się swoją wiedzą specjalistyczną i jakością przywództwa w zarządzie HDI Global”.

Jean-Jacques Henchoz kierował Hannover Re od 2019 r. W tym czasie kapitalizacja rynkowa reasekuratora wzrosła prawie dwukrotnie, do około 29 mld euro, dzięki silnemu, rentownemu wzrostowi. W ciągu ostatnich sześciu lat zwrot z kapitału własnego wynosił średnio 14,7%.

Clemens Jungsthöfel od 2020 r. zajmuje stanowisko dyrektora finansowego Hannover Re. Przez poprzednie dwa lata piastował analogiczną funkcję w HDI Global. Od 1998 do 2018 r. pracował w KPMG. Od 2011 r. jako partner w firmie audytorsko-konsultingowej doradzał wyłącznie firmom ubezpieczeniowym i reasekuracyjnym. Jest audytorem, doradcą podatkowym i wykwalifikowanym agentem ubezpieczeniowym.

Christian Hermelingmeier od września 2020 r. jest dyrektorem finansowym HDI Global. Pełni również funkcję przewodniczącego rady dyrektorów HDI Reinsurance Ireland SE. Był wcześniej szefem działu kontrolingu w dziale ubezpieczeń prywatnych i korporacyjnych Talanx Group w Niemczech. Posiada doktorat z matematyki biznesowej i jest wykwalifikowanym aktuariuszem.

(AM, źródło: Hannover Re)

Mają we krwi benzynę i… ubezpieczenia?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Volkswagen Financial Services (VW FS) obejmuje w Polsce niemal 20% rynku leasingu i finansowania flot, co oznacza obsługę 270 tysięcy klientów oraz 86 tysięcy finansowanych pojazdów. Kluczowym elementem strategii VW FS jest nie tylko finansowanie, ale również integracja ubezpieczeń, serwisu i assistance w jeden kompleksowy pakiet. W czasach, gdy klienci oczekują przewidywalności kosztów i wygody, firmy oferujące ubezpieczenia jako część szerszej oferty zyskują na znaczeniu. Przedstawiciele Volkswagena lubią mawiać o sobie, że mają we krwi benzynę. Czy mają również ubezpieczenia?

Kompleksowe ubezpieczenia – istotna część oferty, nie tylko dodatek

W 2024 roku VW FS sprzedał 214 tysięcy polis ubezpieczeniowych, co świadczy o dużym zapotrzebowaniu na ubezpieczenia zintegrowane z leasingiem i najmem. Dzięki współpracy z firmami ubezpieczeniowymi o niemieckim kapitale, takimi jak Allianz, ERGO Hestia i Warta, VW FS może oferować klientom pełne spektrum ochrony – od ubezpieczeń komunikacyjnych po assistance. Polisa staje się jednym z kluczowych elementów finansowania, gwarantując ochronę na wypadek szkód i oszczędzając czas klientów.

VW FS zachęca również do zakupu polis online – za każdą zakupioną w taki sposób polisę sadzi drzewo. Program ten zyskał popularność, aż 40% klientów wskazało, że miał on wpływ na ich decyzję o zakupie polisy w formie zdalnej. Mimo to klienci wciąż oczekują rozmowy z doradcą, by oferta była odpowiednio dopasowana. Model „ekspert plus online” – rozmowa z fachowcem, a potem szybka finalizacja transakcji kilkoma kliknięciami – wyznacza nowy standard na rynku ubezpieczeń.

Digitalizacja i zmieniające się preferencje klientów

Digitalizacja jest koniecznością w nowoczesnych usługach finansowych i VW FS zdecydowanie inwestuje w rozwiązania cyfrowe. Badania pokazują, że 62% klientów firmy wybiera model hybrydowy, w którym najpierw omawia szczegóły ubezpieczenia z doradcą, a następnie dokonuje zakupu online. Model ten odpowiada na potrzeby osób oczekujących wygody, ale też wsparcia w decyzjach dotyczących bardziej skomplikowanych produktów ubezpieczeniowych.

Tradycyjni klienci flotowi – duże firmy zarządzające licznymi pojazdami – często preferują bezpośredni kontakt, co wymaga dostosowania kanałów obsługi i łączenia nowoczesnych narzędzi cyfrowych z klasycznym doradztwem. Równowaga między technologią a wsparciem pośrednika staje się kluczowa, aby sprostać oczekiwaniom wszystkich segmentów klientów.

Najem i drugi obieg – nowy sposób użytkowania samochodów

VW FS odnotowuje wzrost popularności najmu jako alternatywy dla tradycyjnego modelu posiadania pojazdu. Zarówno klienci indywidualni, jak i firmy coraz częściej decydują się na wynajem pojazdów na okres dwóch–trzech lat, co pozwala na korzystanie z mobilności bez długoterminowych zobowiązań. VW FS wprowadza więc model „drugiego obiegu”, w którym auta po zakończeniu najmu są ponownie wynajmowane lub sprzedawane jako pojazdy używane.

W przypadku VW FS aż 50% samochodów wracających po zakończeniu leasingu jest ponownie finansowanych przez tę samą firmę, co świadczy o wysokim poziomie lojalności klientów oraz atrakcyjności oferty wynajmu aut poleasingowych. Taki model sprawdza się szczególnie w przypadku marek premium, gdzie klienci mogą użytkować samochód na preferencyjnych warunkach, a firma maksymalizuje wykorzystanie zasobów.

Elektromobilność – odpowiedź na nowe oczekiwania

W ramach strategii Grupy Volkswagen w zakresie elektryfikacji floty VW FS wprowadza ofertę wynajmu i leasingu pojazdów elektrycznych, oferując pełny pakiet serwisowy i ubezpieczenie. Rynek aut elektrycznych rozwija się dynamicznie, choć wyzwania związane z wartością odsprzedaży i infrastrukturą ładowania sprawiają, że klienci podchodzą do niego z pewną rezerwą. VW FS pozwala im więc testować pojazdy elektryczne bez konieczności ponoszenia kosztów pełnej inwestycji w zakup tego rodzaju auta, co przyciąga osoby poszukujące elastycznych rozwiązań.

W miarę wzrostu dostępności infrastruktury i poprawy technologii VW FS przewiduje, że auta elektryczne będą coraz bardziej popularne, a model najmu i leasingu operacyjnego okaże się dla nich idealnym rozwiązaniem, eliminując ryzyka związane z własnością.

Satysfakcja i lojalność – przewaga w konkurencyjnym rynku

VW FS konsekwentnie dąży do zapewnienia najwyższej jakości obsługi, co potwierdzają wyniki badań satysfakcji klientów: aż 96% klientów finansujących pojazdy z VW FS jest zadowolonych z obsługi, a 97% pozytywnie ocenia oferowane ubezpieczenia. Na konkurencyjnym rynku lojalność klientów staje się kluczowym zasobem, zwłaszcza gdy reputacja marki jest łatwo poddawana ocenie w internecie.

– Największym ryzykiem jest dziś ryzyko reputacyjne. Musimy być blisko klienta, słuchać go i działać szybko – mówi Mikołaj Woźniak, prezes VW FS.

Badania pokazują, że 89% klientów jest zadowolonych z procesu zakończenia umowy – etapu kluczowego dla budowania lojalności. Wysoki poziom satysfakcji przekłada się na liczne powroty klientów po kolejne usługi, co świadczy o skuteczności strategii zorientowanej na długotrwałe relacje.

Nowy standard dystrybucji ubezpieczeń – przyszłość rynku

Firmy, które oferują ubezpieczenia jako część szerszej oferty obejmującej finansowanie, serwis i assistance, są coraz częściej wybierane przez klientów. Wygoda wynikająca z możliwości załatwienia wszystkiego w jednym miejscu i zamknięcia całego procesu w jednej umowie to oszczędność czasu i prostsze zarządzanie finansami. To także odpowiedź na rosnące oczekiwania rynku, na którym kompleksowość oferty staje się jednym z głównych kryteriów wyboru.

Rosnąca rola firm leasingowych i dealerów w dystrybucji ubezpieczeń stawia jednak przed nimi nowe wyzwanie – zapewnienie wysokiej jakości doradztwa ubezpieczeniowego. W wielu firmach o korzeniach leasingowych poziom doradztwa ubezpieczeniowego nie zawsze dorównuje standardom wypracowanym przez doświadczone multiagencje, dla których specjalistyczna wiedza z zakresu ubezpieczeń jest kluczowa. Dealerzy, którzy znają się na samochodach, muszą mierzyć się z wymaganiami, jakie na rynku ubezpieczeń stawiają klienci oczekujący profesjonalizmu na poziomie najlepszych agencji ubezpieczeniowych.

Wysoka jakość doradztwa jest nie tylko odpowiedzią na potrzeby klientów, ale też wymogiem nadzoru ubezpieczeniowego, który coraz częściej kontroluje i nakłada kary za błędy w analizie potrzeb klienta. Co ważne, odpowiedzialność ta dotyczy nie tylko agentów i brokerów, ale również innych dystrybutorów, w tym firm leasingowych oraz dealerów, którzy wchodzą na rynek ubezpieczeń.

Aleksandra E. Wysocka

Dołącz do drużyny Doradców Ubezpieczeniowych Generali

0

Jeśli masz doświadczenie w branży ubezpieczeniowo-finansowej i szukasz nowych wyzwań, świetnie trafiłeś! Generali rośnie
w siłę i rozbudowuje sieć sprzedaży. Z chęcią zapraszamy do współpracy ludzi przedsiębiorczych, lubiących kontakt z ludźmi
i pomaganie im, chcących mieć wpływ na pogodzenie pracy z życiem prywatnym a przy okazji ceniących pracę w zgranych
zespołach. U nas czeka Cię wiele okazji do integracji i pracy z uśmiechem na co dzień.

Co może Cię u nas spotkać?

  • Dobra atmosfera pracy, która sprzyja rozwojowi i sukcesom
  • Atrakcyjne warunki współpracy i wsparcie w rozwijaniu biznesu
  • Szansę na pracę w firmie, która daje możliwości rozwoju międzynarodowego w dynamicznym i pełnym pasji środowisku

Masz ochotę na nowy krok w karierze?


Dołącz do nas – odwiedź naszą stronę kariery


Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter reklamowy i informacyjny oraz nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 & 1
Kodeksu cywilnego.
Generali Finance Sp. z o.o.
ul. Senatorskiej 18, 00-082 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem KRS: 0000166290, kapitał zakładowy 15.230.000 PLN, NIP: 521-32-45-366, należąca do Grupy
Generali, figurująca w Rejestrze Grup Ubezpieczeniowych prowadzonym przez Instytut Nadzoru Ubezpieczeniowego
(IVASS) pod nr 26.

TUW „TUW”: Bartosz Okrasa zatwierdzony jako wiceprezes zarządu

0
Bartosz Okrasa

Bartosz Okrasa jest już oficjalnie wiceprezesem TUW „TUW” odpowiedzialnym za obszar zarządzania ryzykiem. Komisja Nadzoru Finansowego na posiedzeniu 8 listopada jednogłośnie wyraziła zgodę na jego powołanie.

Bartosz Okrasa objął  stanowisko wiceprezesa zarządu TUW „TUW” odpowiedzialnego za obszar zarządzania ryzykiem z dniem 1 lipca tego roku. Z rynkiem ubezpieczeń jest związany od blisko 17 lat. Karierę rozpoczynał w Warcie, skąd na blisko 6 lat przeniósł się do InterRisk, gdzie pełnił funkcję m.in. dyrektora Departamentu Controllingu Finansowego. Od lipca 2019 r. jest członkiem zarządu i CFO TUW „TUW”.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

ASF Premium rusza w trasę

0
Joanna Małkus

Praca agenta to nieustanne dbanie o potrzeby własnych klientów oraz aktualizowanie wiedzy z zakresu ubezpieczeń i regulacji prawnych w tym obszarze. Z pewnością każdy może czuć się przytłoczony mnogością i różnorodnością produktów oraz dosyć częstymi modyfikacjami prawa.

Aby nadążać za zmianami, trzeba wygospodarować czas na naukę, co z pewnością bywa nie lada wyzwaniem.

Zauważamy też, że grupa odbiorców naszych produktów ewoluuje, zmieniają się jej potrzeby, wartości i życiowe priorytety. Raz przyjęty i sprawdzony kilka lat temu proces sprzedaży teraz wymaga aktualizacji bądź całkowitej zmiany.

Jako multiagencja doskonale rozumiemy te wyzwania, dlatego też już w listopadzie ruszamy w Polskę. Chcemy być bliżej agentów, móc porozmawiać z nimi o ich potrzebach oraz podzielić się obserwacjami na temat zmieniającego się rynku. Chętnie też dowiemy się, jakie są ich spostrzeżenia, obawy, ale i oczekiwania wobec podmiotów takich jak my.

Dla kogo są spotkania z cyklu „Po Drodze z ASF”?

Nasze spotkania kierujemy do wszystkich agentów, także tych spoza sieci ASF Premium. Zależy nam na poznaniu zdania jak największej grupy osób. A może przy okazji okaże się, że jest nam ze sobą po drodze?

O czym będziemy mówić?

Chcemy podzielić się z agentami naszą wiedzą i doświadczeniem. Widzimy, jak zmienia się otoczenie naszych partnerów, i na te zmiany chcemy także reagować. Dlatego też w trakcie spotkań poruszamy takie zagadnienia jak:

  1. Trendy w ubezpieczeniach na 2025 rok i kierunki rozwoju dominujące w branży ubezpieczeniowej. Jak korzystać z najnowszych rozwiązań do dalszego rozwoju swojej działalności i jeszcze lepszej obsługi klientów.
  2. Jak współpracować z pokoleniem Z? Pokolenie Z to grupa młodych ludzi, którzy wkraczają właśnie na rynek – nie tylko jako nowi klienci ubezpieczeniowi, ale także jako potencjalni pracownicy. Ich potrzeby są inne niż starszych pokoleń, dlatego warto zrozumieć, jak się z nimi komunikować i jak budować długotrwałe relacje, które przyniosą korzyści obu stronom.
  3. Relacje z klientem. Każdy doświadczony agent wie, jak ważne są relacje z klientami. To nie tylko kwestia sprzedaży, ale przede wszystkim zaufania.
  4. Sztuczna inteligencja i sposoby na jej wykorzystanie w rozwoju i promowaniu działalności. AI to narzędzie, które może pomagać w skutecznym docieraniu do nowych klientów i promowaniu swojej oferty. Na spotkaniach pokażemy, jak z niej korzystać, by uprościć codzienną pracę i zyskać więcej czasu na rozwój swojej agencji.

Nasze spotkania to nie tylko inspirujące prelekcje, ale także możliwość wymiany doświadczeń z innymi agentami ubezpieczeniowymi z całej Polski. Dajemy sobie i naszym gościom szansę na nawiązanie kontaktów, które mogą zaowocować współpracą lub wspólnymi projektami.

Chętnie porozmawiamy też o możliwościach współpracy w ramach naszej multiagencji. Jeśli ktoś rozważa skorzystanie z naszej oferty wsparcia, ale ma wątpliwości lub pytania, chętnie na miejscu udzielimy wszystkich informacji.

Kiedy i gdzie się widzimy?

Organizujemy spotkania w sześciu miastach Polski, dzięki czemu na pewno łatwiej będzie do nas dołączyć, nie tracąc czasu na dojazd do Centrali ASF Premium:

  1. Siedlce – 15 listopada 2024 r.
  2. Gdańsk – 29 listopada 2024 r.
  3. Bydgoszcz – 6 grudnia 2024 r.
  4. Wrocław – 17 stycznia 2025 r.
  5. Katowice – 24 stycznia 2025 r.
  6. Poznań – 7 lutego 2025 r.

Każde ze spotkań rozpoczyna się częścią oficjalną i kończy częścią mniej formalną, dającą przestrzeń do luźniejszych, niezobowiązujących rozmów.

Jak się zapisać?

Aby dołączyć do wydarzenia, należy wypełnić krótki formularz na końcu strony www.podrodze.asfpremium.pl Liczba miejsc na każde spotkanie jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

Podsumowanie

Nasza seria spotkań to świetna okazja, aby dowiedzieć się, jak rozwijać swoją działalność, poznać najnowsze trendy i spotkać się z innymi profesjonalistami z branży. Niezależnie od tego, czy ktoś dopiero zaczyna swoją karierę, czy już działa od wielu lat – zawsze warto uczyć się nowych rzeczy i poszerzać swoje horyzonty.

Zapraszamy wszystkie osoby, które są ciekawe, co może przynieść 2025 rok i na co warto się przygotować.

Joanna Małkus
członkini zarządu ASF Premium

5 minut gradu i 86 tys. zł odszkodowania

0
Źródło zdjęcia: Canva

W obliczu zmieniającego się klimatu i coraz częstszych anomalii pogodowych ubezpieczenie upraw staje się nieodzownym elementem zarządzania gospodarstwem rolnym. Ochrona przed stratami, a przede wszystkim skuteczna likwidacja szkód to kluczowe aspekty, które umożliwiają rolnikom utrzymanie stabilności finansowej nawet w najtrudniejszych warunkach.

Dlaczego warto ubezpieczać uprawy?

Nieprzewidywalność warunków atmosferycznych, takich jak grad, przymrozki czy deszcz nawalny, może w kilka minut zniweczyć miesiące pracy rolników. Z tego powodu ubezpieczenie upraw staje się coraz bardziej popularne i niezbędne. Jak pokazują przykłady z praktyki Warty, dobrze dobrane ubezpieczenia są w stanie uratować finanse gospodarstwa przed poważnymi stratami.

Warta oferuje kompleksową ochronę przed najczęstszymi zagrożeniami. Wśród opcji dostępnych dla klientów znajdują się m.in. ubezpieczenia od gradu, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków oraz deszczu nawalnego. Te produkty pozwalają na zabezpieczenie plonów na każdym etapie ich wzrostu, co jest kluczowe w obliczu zmieniającego się klimatu.

Odszkodowanie pokrywa szkody

O tym, jak ważne jest ubezpieczenie, przekonał się pan Mariusz z województwa małopolskiego. Po przejściu chmury gradowej nad jego polem kukurydzy cukrowej stracił plony warte blisko 86 tys. zł. Dzięki ubezpieczeniu w Warcie rolnik otrzymał odszkodowanie, które pozwoliło mu na kontynuowanie działalności. Proces likwidacji szkody przebiegł sprawnie, a rzeczoznawcy oszacowali straty podczas oględzin w terenie.

W innym przypadku, pan Waldemar z województwa lubuskiego, którego pszenica została zniszczona przez grad, zapłacił jedynie 130 zł składki. Po wystąpieniu szkody otrzymał odszkodowanie w wysokości ponad 7000 zł. To przykład, jak niewielka inwestycja w ubezpieczenie może ochronić gospodarstwo przed dużymi stratami.

Proces likwidacji szkód w Warcie

Szybka i skuteczna likwidacja szkód to jeden z priorytetów Warty. Firma przywiązuje szczególną wagę do sprawnej obsługi klientów, zapewniając transparentność całego procesu. Zgłoszenia szkód mogą być dokonywane za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej lub telefonicznie.

Po zgłoszeniu szkody na miejsce zdarzenia wysyłani są rzeczoznawcy, którzy dokonują oględzin upraw. Rzeczoznawca na polu określa procentowo fizyczne uszkodzenia roślin, a procentowy ubytek plonu określany jest na podstawie norm.

Kwota odszkodowania jest obliczana na podstawie rzeczywistej powierzchni uszkodzonej uprawy, wydajności plonu, ceny jednostkowej podanej w umowie ubezpieczenia oraz procentowego ubytku plonu. Klienci otrzymują decyzję wraz z załączonym wyliczeniem odszkodowania.

Ochrona upraw w praktyce

Przykład pana Jacka z województwa wielkopolskiego, który ubezpieczył swoje uprawy rzepaku, pokazuje, jak ważna jest ochrona przed przymrozkami. W okresie kwitnienia rzepaku przymrozki spowodowały znaczną utratę plonów. Warta zrealizowała oględziny, które pozwoliły na precyzyjne oszacowanie szkody. Dzięki ubezpieczeniu rolnik otrzymał odszkodowanie, które w pełni pokryło straty.

Innym przykładem jest pan Damian z województwa świętokrzyskiego, którego plantacja buraka czerwonego została zniszczona przez deszcz nawalny. W wyniku intensywnych opadów doszło do zamulenia i wymycia roślin. Warta przyjęła odpowiedzialność za szkodę całkowitą, a poszkodowany otrzymał odszkodowanie w wysokości 18 525 zł, co pozwoliło mu na pokrycie strat i kontynuację działalności.

Zwiększenie ochrony dzięki obniżeniu franszyzy integralnej

Jednym z istotnych elementów oferty Warty jest możliwość obniżenia franszyzy integralnej. Standardowo wynosi ona 10%, jednak dla niektórych upraw, takich jak zboże czy rośliny strączkowe, może być obniżona nawet do 6%. To korzystne rozwiązanie dla rolników, ponieważ zmniejsza próg, od którego wypłacane jest odszkodowanie. Warta jest jedynym ubezpieczycielem oferującym taką możliwość, co wyróżnia ją na rynku.

Ubezpieczenie dostępne z dofinansowaniem

Ubezpieczenie upraw to dziś nie tylko opcja, ale konieczność w obliczu coraz bardziej nieprzewidywalnych warunków atmosferycznych. Warta oferuje kompleksową ochronę, która pozwala rolnikom zminimalizować straty i zapewnia stabilność finansową.

Kluczowym elementem jest sprawna likwidacja szkód, co potwierdzają liczne przykłady zadowolonych klientów. Dzięki szerokiej ofercie produktów każdy rolnik może dostosować ubezpieczenie do swoich potrzeb, zapewniając sobie spokój w obliczu niepewnych warunków pogodowych.

Ubezpieczenie dostępne jest w opcji z dofinansowaniem i bez wsparcia budżetu państwa.

Agnieszka Fajfer-Radwan
ekspertka ubezpieczeń upraw, Warta

Liderzy programu PZU MSP Biznes Partner

0
Marcin Sroka

W dniach 14–15 października 2024 r. PZU zainaugurował wyjątkowe wydarzenie dla multiagentów w programie MSP Biznes Partner. Było to spotkanie elitarnej grupy profesjonalistów, którzy wykazali się wyjątkowym zaangażowaniem i skutecznością, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży oraz promowania najwyższych standardów obsługi i pozyskiwania klienta biznesowego.

Spotkanie miało na celu przede wszystkim docenienie pracy multiagentów, ale także pogłębioną analizę wyzwań sektora MŚP oraz wypracowanie wspólnych rozwiązań w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku. W obliczu dynamicznych zmian gospodarczych oraz wzrastających oczekiwań przedsiębiorców PZU stawia na kompleksowe rozwiązania i bezpośredni dialog z partnerami.

Fundamenty współpracy z sektorem MŚP

Program MSP Biznes Partner stanowi kluczowy element strategii rozwoju Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej PZU w obszarze dystrybucji wśród małych i średnich przedsiębiorstw. W jego ramach multiagenci otrzymują zaawansowane wsparcie w zakresie sprzedaży i underwritingu. Pozwala to na precyzyjniejsze dopasowanie ofert do specyficznych potrzeb sektora MŚP.

Marcin Sroka, dyrektor Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej PZU, podkreślił, że inicjatywa ta jest odpowiedzią na wyzwania nowoczesnego rynku, gdzie dobrze uszyty, zgodnie z potrzebami klienta, produkt, szybkość, profesjonalizm i innowacja stanowią kluczowe przewagi konkurencyjne. W dobie zaawansowanej cyfryzacji i automatyzacji procesów PZU podnosi standardy obsługi, inwestując w kompetencje multiagentów i udostępniając im dedykowane narzędzia.

Wzmacnianie więzi i dzielenie się wiedzą ekspercką

Spotkanie Grupy Konsultacyjnej MSP Biznes Partner miało charakter premierowy i stało się platformą wymiany pogłębionej wiedzy eksperckiej. Doświadczeni multiagenci mogli dzielić się swoimi najlepszymi praktykami, poszerzyć wiedzę produktową i procesową, a także poznać kierunki rozwoju w sprzedaży ubezpieczeń PZU dla sektora MŚP.

Jestem przekonany, że dzięki intensywnym dyskusjom możemy lepiej zrozumieć dynamiczne potrzeby zarówno klientów, jak i pośredników, a co za tym idzie, wyprzedzać oczekiwania rynku. To stanowi fundament naszej strategii rozwoju – zaznaczył Marcin Sroka.

MSP Gold Biznes Partner – elitarni liderzy

Kluczowym punktem spotkania była wieczorna ceremonia, podczas której wręczono prestiżowe certyfikaty MSP Biznes Partner dla elitarnej grupy 50 Gold partnerów.

MSP Gold Biznes Partner to multiagenci, którzy w ciągu roku wyróżnili się spektakularnymi wynikami w dystrybucji produktów PZU dla małych i średnich przedsiębiorstw. Certyfikaty są potwierdzeniem ich profesjonalizmu, wysokich kompetencji i biegłości w sprzedaży ubezpieczeń MŚP.

Innowacyjna oferta ubezpieczeniowa dla MŚP

PZU, dostrzegając wzrastające wymagania klientów biznesowych, oferuje dla sektora MŚP nie tylko ubezpieczenie PZU Firma, ale szeroki wachlarz usług. Od standardowego ubezpieczenia OC i AC po zaawansowane rozwiązania, takie jak PZU Auto Szyba czy unikalny Pomoc w Drodze. Ubezpieczyciel intensywnie rozwija segment assistance dla pojazdów ciężarowych, ciągników oraz autobusów, co pozwala na kompleksową ochronę floty firmowej.

Kluczowym elementem jest uproszczony proces ofertowania, który zredukował liczbę niezbędnych danych oraz skrócił czas przygotowania oferty, a także umożliwia lepsze dopasowanie do indywidualnych potrzeb klientów.

Budowanie przyszłości branży ubezpieczeniowej

Marcin Sroka w swoim przemówieniu zachęcał do proaktywnego angażowania się w rozwój programu oraz intensywnego dialogu na linii multiagencja–PZU. Działając zgodnie z podejściem win-win, PZU dąży do maksymalizacji korzyści dla wszystkich stron zaangażowanych w procesy sprzedażowe i obsługowe. 

Chcemy, aby nasi partnerzy czuli pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Zapewniamy dedykowane narzędzia, regularne szkolenia oraz infolinię, by na bieżąco odpowiadać na potrzeby – podkreślił Marcin Sroka.

Naszym celem jest sprawić, aby produkty PZU non-motor były wśród multiagentów ofertą pierwszego wyboru. Program MSP Biznes Partner wpisuje się w ten cel.

W ramach programu firma koncentruje się na budowaniu zaufania i długoterminowych relacji opartych na satysfakcjonującej obsłudze i rozwoju. To inicjatywa, która ma potencjał nie tylko zwiększyć konkurencyjność, ale także podnieść standardy obsługi i oferty ubezpieczeniowej dla całego sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.


MÓWIĄ MULTIAGENCI

Mała agencja, wielkie możliwości

15 lat temu w Michałowicach pod Warszawą powstała agencja, która z czasem urosła do rozmiarów, o jakich na początku nawet nie marzyłam. Dziś obsługujemy klientów w całej Polsce, a dzięki pracy online granice przestały dla nas istnieć.

Naszą specjalizacją są małe i średnie przedsiębiorstwa – klienci, którzy szukają solidnego partnera, a nie tylko sprzedawcy ubezpieczeń. I to właśnie ich lojalność, ich zaufanie sprawia, że nasz portfel klientów stale rośnie. Ubezpieczamy firmy z niemal każdej branży – od znanych restauracji tureckich i wietnamskich przez firmy transportowe po wielkie hale magazynowe, które klienci wynajmują. Do tego dochodzą firmy budowlane, branża zdrowotna – pielęgniarki, fizjoterapeuci (OC zawodowe). Ostatnio zgłosiła się do nas sieć dziewięciu przedszkoli. To kolejne ekscytujące wyzwanie ubezpieczeniowe!

Co do spotkania w ramach Grupy Konsultacyjnej PZU. Część dotycząca ubezpieczeń na życie była dla mnie bardzo inspirująca. „Majątek” to moja główna specjalizacja, ale powoli rozwijam także ubezpieczenia na życie. Moim celem jest zmiana podejścia klientów – chciałabym, żeby polisy na życie nie były traktowane jako zło konieczne, ale jako coś prestiżowego, jak w Stanach Zjednoczonych. Dążę do tego, aby moi klienci widzieli w tym korzyść i pewność, a nie tylko obowiązek.

Spotkanie z PZU to była prawdziwa wymiana doświadczeń. Dyskutowaliśmy zarówno o problemach technicznych, które napotykamy, jak i o tym, jak możemy usprawnić procesy, na przykład APK. Takie rozmowy są niezwykle cenne – poznawanie ludzi z różnych działów, wymiana wiedzy, zrozumienie, co działa, a co można poprawić. To spotkania, które motywują do działania, pokazują, że zawsze jest miejsce na rozwój.

Dla mnie najważniejsze jest to, że PZU słucha swoich agentów. Docenia naszą pracę i naprawdę bierze pod uwagę nasze doświadczenia w podejmowaniu decyzji.

Justyna Kwiatkowska
Centrum Ubezpieczeń JK Sp. z o.o.


Ubezpieczenia dla branży medycznej? To u mnie!

W branży ubezpieczeniowej działam 25 lat. Doskonale pamiętam swoją pierwszą polisę – ubezpieczenie mieszkania. Tego klienta obsługuję do dziś!

W tym samym czasie nastąpiła reforma służby zdrowia, która otworzyła przede mną nowe możliwości. Zdecydowałem się specjalizować w ubezpieczeniach medycznych. Pracuję we Wrocławiu, a Dolny Śląsk to mój naturalny teren działania. Z biegiem lat moje portfolio zaczęło jednak obejmować cały kraj.

Mam świetny zespół. Osiem osób, które pracują razem ze mną w biurze. Przez lata nauczyłem się delegować zadania – każda osoba w zespole ma swoje specjalizacje, dzięki czemu wszystko działa sprawnie. Ja natomiast skupiam się na relacjach z klientami i rozwiązywaniu trudniejszych kwestii, a techniczną stronę zostawiam moim ludziom.

Jeśli chodzi o Grupę Konsultacyjną PZU, to było moje drugie spotkanie. Muszę powiedzieć, że to jest naprawdę wyjątkowa inicjatywa. Mamy okazję bezpośrednio rozmawiać z osobami, które tworzą produkty i procesy – jesteśmy dosłownie „u źródła”. To nie są teoretyczne rozmowy – możemy dzielić się naszymi doświadczeniami, mówić, co działa, a co nie, i wspólnie szukać rozwiązań.

Zderzanie naszych perspektyw – agenta, który pracuje z klientem na co dzień, i osób odpowiedzialnych za produkty, często prowadzi do konkretnych zmian. Czasem oczywiście nie wszystko można zrealizować od razu, ale to, że nasze sugestie są brane pod uwagę i wprowadzane, daje mi satysfakcję.

Tomasz Czerwiński
Biuro Ubezpieczeniowo-Finansowe


Ubezpieczenia MŚP to moja specjalność

Prowadzę multiagencję Ubezpieczenia i Finanse „RAVAN” już od 15 lat, a w branży ubezpieczeń jestem od prawie dwóch dekad. Moje „Trójmiasto”: Lipno, Toruń, Włocławek – to obszar, na którym pracuję i buduję silne relacje z klientami, głównie małymi i średnimi przedsiębiorstwami.

Zależy mi na profesjonalnych, długofalowych relacjach z przedsiębiorcami z sektora MŚP. Specjalizuję się w ubezpieczeniach majątkowych i OC działalności. Obsługuję szerokie spektrum firm: od budowlanki przez firmy remontowe i wykończeniowe po bardziej wymagające sektory, takie jak produkcja czy recykling.

Na ostatnim spotkaniu Grupy Konsultacyjnej PZU MSP Biznes Partner poczułam prawdziwą energię – to było coś więcej niż typowe szkolenie. Miałam okazję porozmawiać z ludźmi z działu produktu, underwritingu i likwidacji szkód. Bezpośredni kontakt z takimi ekspertami to nie tylko ogromna dawka wiedzy, ale też możliwość dzielenia się doświadczeniami i realnymi wyzwaniami, z jakimi mierzymy się w terenie. Spotkania z innymi agentami z całej Polski zawsze są wartościowe, bo choć każdy działa na swoim obszarze, wymieniamy się najlepszymi praktykami, a rozmowy są autentyczne – żadnej rywalizacji, tylko wsparcie i inspiracja.

To, co dla mnie najbardziej istotne, to fakt, że nasze opinie naprawdę mają znaczenie. Dzięki tej współpracy w ramach Grupy Konsultacyjnej łatwiej o ustalenie szczegółów skomplikowanych polis czy szybkie załatwienie zgód na kluczowe decyzje dla klientów. Kiedy znamy się z osobami z PZU „po drugiej stronie” biurka, wszystko staje się prostsze, a my mówimy jednym językiem. Takie spotkania sprawiają, że praca jest jeszcze bardziej efektywna i że wciąż mamy ochotę rozwijać się i podnosić jakość obsługi.

Sylwia Rawska
Ubezpieczenia i Finanse „RAVAN”

Polisa nie tylko dla ciała

0
Grzegorz Piotrowski

Czy Polacy myślą o własnym zdrowiu psychicznym? Dostrzegli już potrzebę, a nawet konieczność zadbania o własne ciało, o czym świadczy zwiększająca się liczba sprzedawanych pakietów medycznych, i coraz częściej myślą o tym, jak zadbać o umysł. To dobrze, gdyż kwestia prawidłowej kondycji psychicznej odgrywa w ich życiu coraz większą rolę.

Stres, nadmierne emocje, lęki, przygnębienie lub depresja czy różnego rodzaju uzależnienia to niestety w dużej mierze efekt czasów, w których przyszło obecnie żyć. I nieważne, czy dotyczy to życia osobistego, czy jest konsekwencją wykonywanej pracy, gdyż finalnie i tak będzie generować problemy, z którymi coraz więcej osób po prostu nie umie sobie poradzić. Ich konsekwencje mogą być naprawdę poważne i, co gorsza, wcale nie dotyczą tylko jednej grupy społecznej. Demokratycznie dotykają bowiem naprawdę wszystkich: starszych i młodych, kobiet i mężczyzn, zamożnych i ubogich.

Czy Polacy radzą sobie w takich sytuacjach? Oczywiście są osoby na tyle silne, aby samodzielnie przezwyciężyć nasilające się trudności i kłopoty, których doświadczają, ale niestety nie jest to wcale tak powszechne. Jeżeli jednak nie radzą sobie w pracy lub w domu, to nie mają już oporów, aby poszukać pomocy u specjalistów, która w wielu przypadkach jest naprawdę niezbędna.

Zapotrzebowanie na pomoc psychologiczną i psychiatryczną rośnie z każdym rokiem. Jak pokazują dane ZUS, w 2023 r. z powodu zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania wystawiono 1,4 mln zwolnień lekarskich. To o 8,7% więcej niż w 2022 r. O 9,5% rok do roku wzrosła też liczba dni nieobecności w pracy z powodu tej grupy chorób.

Widzimy więc, że problem zdrowia psychicznego narasta. Potwierdzają to dane TU Zdrowie. W 2023 r. w porównaniu z 2022 r. liczba konsultacji u psychologa czy psychiatry zrealizowanych na rzecz ubezpieczonych wzrosła o 59%. Tak dynamiczny trend zauważalny jest zarówno wśród dorosłych, jak i dzieci. Patrząc na dane z I połowy 2024 r. odnotowaliśmy wzrost o kolejne 35% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Ok. 60% osób korzystających z tych konsultacji w poszczególnych latach skorzystała z nich co najmniej dwa razy, a blisko 27% przynajmniej cztery razy. Jednocześnie obserwujemy coraz większą świadomość na temat zdrowia psychicznego, zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców – mówi Teresa Domańska, dyrektorka ds. oceny ryzyka ubezpieczeniowego w TU Zdrowie.

Przyznanie się przed samym sobą do różnego rodzaju problemów, nieradzenia sobie ze stresem dnia codziennego czy np. tragediami osobistymi to pierwszy, ale bardzo ważny krok na drodze do zdrowia i właściwej kondycji psychicznej. Trudno bowiem w sytuacji, w jakiej znaleźli się np. mieszkańcy południowo-zachodniej Polski, którzy ucierpieli w wyniku powodzi, tracąc nierzadko dorobek całego życia, samodzielnie stawić czoło lękom o przyszłość.

Nie ma oczywiście pewności, czy wsparcie psychologa bądź psychoterapeuty będzie w takiej sytuacji skuteczne, ale bez niego powrót do normalnego życia może się okazać znacznie trudniejszy i czasochłonny. I na dodatek będzie to proces znacznie bardziej „bolesny” nie tylko dla tych, którzy ucierpieli, ale również dla ich najbliższych.

Cdn.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

Akademia Ubezpieczeń: Jak najefektywniej pozyskiwać klientów?

0

28 listopada odbędzie się konferencja online organizowana przez Akademię Ubezpieczeń. Wydarzenie poświęcone sprzedaży produktów ubezpieczeniowych jest skierowane do wszystkich działających w ubezpieczeniach na życie. Podczas konferencji odbywającej się pod batutą Ryszarda Zawadzkiego, 20-krotnego członka MDRT, i Damiana Zawadzkiego, mentora i twórcy Akademii Ubezpieczeń, uczestnicy będą mogli również poszerzyć wiedzę z zakresu prawa czy też łączenia świata medycyny ze światem ubezpieczeń. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas siedmiu godzin merytorycznych wykładów wystąpi 13 prelegentów. Dzięki ich prelekcjom goście konferencyjni:

  • poznają niezwykle efektywne sposoby na pozyskanie klienta, z których regularnie i z sukcesami korzystają topowi agenci;
  • poznają najskuteczniejsze metody pracy na portfelu, dzięki którym będą mogli systematycznie zwiększać sprzedaż bez poszukiwania nowych klientów;
  • dowiedzą się, jak przełożyć uczestnictwo w grupach i spotkaniach networkingowych na nowe polisy oraz poznają przykłady pozyskiwania rekomendacji do klientów VIP;
  • zbudują strategię na produkcję w 2025 roku i dowiedzą się, które działania przekładają się konkretnie na nową produkcję, a które są stratą czasu;
  • dowiedzą się, jak rozmawiać z każdym rodzajem klienta i dzięki sprawdzonym ścieżkom sprzedaży będą mogli zwiększyć swoją efektywność zamykania spotkań nawet 4-krotnie;
  • poznają najważniejsze zagadnienia z zakresu sukcesji, testamentów i dziedziczenia prosto od specjalistów z dziedziny prawa oraz dowiedzą się, jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce na spotkaniu handlowym.

Goście specjalni pokażą uczestnikom, jak można połączyć świat medycyny ze światem ubezpieczeń na życie.

Zapisy, agenda i bilety

(AM, źródło: Akademia Ubezpieczeń)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie