Blog - Strona 13 z 1521 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 13

Cyfrowa polisa na UX – czego nauczyły nas audyty 99grit Score?

0
Andy Woynarowski

Czy proces zakupu ubezpieczenia online może być równie łatwy jak zamówienie pizzy? Od lat projektuję doświadczenia cyfrowe dla największych graczy ubezpieczeniowych i wiem jedno: UX to dziś waluta lojalności klientów.

W ramach projektu 99grit Score przeprowadziliśmy serię audytów trzech dużych firm ubezpieczeniowych – i to nie byle jakich: Aviva UK, Allianz Germany i Mapfre Spain. Każdą z nich oceniliśmy przez pryzmat dziewięciu kluczowych kryteriów – od przejrzystości interfejsu, przez funkcjonalność, aż po dostępność wsparcia w trudnych momentach.

Dlaczego to takie ważne?

  • 70% klientów zmieni ubezpieczyciela dla lepszego UX, nawet jeśli polisa będzie droższa.
  • 67% użytkowników porzuca wypełnianie formularzy, jeśli proces zaczyna przypominać przesłuchanie u urzędnika.
  • 45% klientów przyznaje, że słaba obsługa cyfrowa obniża ich zaufanie do firmy.

UX to dziś nie koszt. To inwestycja w przetrwanie.

Kto króluje na cyfrowym torze wyścigowym?

Oto wyniki 99grit Score:

1. miejsce – Aviva UK (87/100)
Aviva rozegrała tę rundę jak mistrzowie Formuły 1. Przejrzysty interfejs, logiczna ścieżka użytkownika i funkcjonalność, która nie irytuje – tylko sporadyczne wpadki przy edytowaniu danych przypominają, że nie ma jeszcze ideałów.

2. miejsce – Allianz Germany (75/100)
Allianz oferuje proces jak dobrze zorganizowaną autostradę – do momentu, w którym nagle trzeba zawrócić i nie bardzo wiadomo jak. Brakuje trochę wskazówek i elastyczności, ale całość broni się solidną strukturą i wysoką jakością wykonania.

3. miejsce – Mapfre Spain (54/100)
Mapfre to trochę jak klasyczny samochód z duszą – piękna historia, ale przydałby się nowy GPS. Brakuje spójności komunikacji i wsparcia użytkownika, a proces kalkulacji przypomina dłuższą podróż bez postoju. Za to potencjał na transformację? Ogromny!

Co łączy wszystkich? A co ich różni? Wszyscy trzej gracze mogliby zainwestować więcej w elastyczność użytkownika – łatwość cofania się, edycji danych i nawigowania w procesie. Ale jedno trzeba im oddać: przejrzystość wizualna i wysoka kultura prezentacji informacji to standard, a nie wyjątek. Mapfre, mimo niskiego wyniku, ma największe pole do skokowej poprawy. Czasem stary samochód po tuningu staje się gwiazdą wyścigów.

A gdzie polski rynek?

W Polsce obserwujemy dynamiczny rozwój zespołów UX, ale wielu specjalistom wciąż brakuje dostępu do „tajemnej wiedzy” o produktach – taryfach, kalkulacjach ryzyka, szkodowości. A bez tej wiedzy nawet najlepszy projektant działa trochę jak pilot bez mapy. Jeśli branża otworzy się bardziej na współpracę i dzielenie się doświadczeniem, zbudujemy cyfrowe rozwiązania nie tylko szybkie, ale też skuteczne.

Warto wiedzieć: każdy dodatkowy punkt w 99grit Score realnie zwiększa wynik finansowy kanałów direct. Większy wynik = więcej zakończonych procesów zakupowych = mniej zmarnowanych budżetów marketingowych.

O tych efektach i o tym, jak łączyć świetne UX z wynikami biznesowymi, porozmawiamy szerzej podczas Beyond Summit 2025. Jeśli masz ochotę na rozmowę o przyszłości cyfrowych ubezpieczeń, zapraszam do kontaktu! (Obiecuję: zero nudnych prezentacji, więcej konkretów i inspiracji).

Andy Woynarowski
prezes 99grit

Wada oświadczenia woli nie zadziałała

0
Sławomir Dąblewski

Pecunia non olet to powiedzenie cesarza rzymskiego Wespazjana, które przeszło do historii i dziś jest chętnie przywoływane. O tym, że pieniądze nie cuchną, można przekonywać się na co dzień, w skali mikro i makro. Ot choćby prowadząc interesy gospodarcze i polityczne z międzynarodowym terrorystą dysponującym surowcami energetycznymi.

Przed laty Danuta Rinn i Bogdan Czyżewski śpiewali: Pieniądze szczęścia nie dają? Być może. Lecz kufereczek stóweczek daj Boże. Polisa na życie też nie zapewnia szczęścia, ba – wnosi ze sobą pewne obciążenie finansowe. Gdy jednak przychodzi do jej realizacji, okazuje się, że przysporzenie z niej płynące nie jest niechciane. Jest mniejszą lub większą korzyścią finansową.

W opisywanym przypadku sporu sądowego mąż zmarłej małżonki toczył bój o uznanie oświadczenia o zmianie uposażonego za obarczone wadą oświadczenia woli skutkujące jego nieważnością. Konkretnie – chodziło o brak świadomości lub swobody składającego oświadczenia woli z art. 83 Kodeksu cywilnego. Stan taki oznacza zaburzoną psychikę osoby dokonującej czynności prawnej, który skutkuje sankcją nieważności czynności prawnej. Rzecz szła oczywiście o pieniądze w postaci sumy ubezpieczenia z tytułu śmierci. W procesie, na skutek zeznań świadków wyszło na jaw, że małżonek kochał małżonkę, ale inaczej. Używał wobec niej rękoczynów, źle ją traktował, miał inną kobietę. Sam przeczył zeznaniom świadków. Co innego jednak, gdy chodzi o uczucia, szacunek i właściwe relacje, co innego, gdy w grę wchodzą pieniądze – spore pieniądze z polisy.

Ubezpieczona chorowała krótko, zmarła na jeden z nowotworów złośliwych. Stan zdrowia ulegał szybkiemu pogorszeniu, co dotyczyło zarówno stanu fizycznego, jak i psychicznego. Zażywała bardzo silne leki przeciwbólowe, psychotropowe, przeciwlękowe, uspokajające. Na krótko przed śmiercią przeniosła się do siostry. Powodem zmiany miejsca zamieszkania były trwające od lat nieporozumienia z mężem, przemoc fizyczna, uniemożliwianie kontaktów z rodziną, związek z inną kobietą. U siostry znalazła pomoc w chorobie i opiekę do ostatnich dni. Na krótko przed śmiercią udała się wraz z siostrą do przedstawicielki ubezpieczyciela, gdzie złożyła oświadczenie o zmianie uposażonego. Po tej zmianie jedyną uposażoną została siostra. Z oświadczenia przedstawicielki towarzystwa wynikało, że ubezpieczona była świadoma, zachowywała się swobodnie, nie zaobserwowała żadnych nacisków na zmianę ze strony siostry.

Mąż nieukojony w bólu po śmierci małżonki zdawał się zmierzać prostą drogą do zakwestionowania oświadczenia o zmianie uposażonego i przejęcie sumy ubezpieczenia, której wypłaty odmówił mu pozwany ubezpieczyciel. Stan psychiczny małżonki związany z ciężką chorobą miał skutkować nieważnością dokonanej czynności prawnej. Nie wystarczy jednak samo powołanie się na wadę oświadczenia woli, należy wskazać na dowody. A tych zabrakło.

Z uwagi na powstałe wątpliwości sąd dopuścił do opinii biegłego sądowego z zakresu psychiatrii. Z opinii tej wynikało, że stan zdrowia psychicznego umożliwiał zmarłej wiarygodne, świadome i swobodne podjęcie decyzji i wyrażenie swojej woli oraz że dysponowała odpowiednim zasobem walorów intelektualnych i emocjonalnych, by oprzeć się ewentualnemu naciskowi ze strony innych osób. Na podstawie ustalonego stanu faktycznego, dokumentacji medycznej oraz opinii biegłego sąd uznał, że nie zostały wyczerpane przesłanki zawarte w dyspozycji art. 82 k.c., wobec czego brak było podstaw do uznania oświadczenia jako bezwzględnie nieważnego. Stąd powództwo podlegało oddaleniu.

Na podst. Sygn. akt I C 451/22, wyrok z 11.10.24, SR w Sopocie.

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

#ubezpieczeniowyLIVE: Multiagent – lato 2025

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 17 czerwca 2025 roku w godzinach 13:00–14:30.

W programie:

  • Nowa era GAP: elastyczność, która działa – Jacek Świercz, dyrektor ds. rozwoju Defend Insurance 
  • Agent do zadań specjalnych, czyli jak rozwinąć biznes w ubezpieczeniach specjalistycznych – Tomasz Domalewski, prezes zarządu Ecofinance 
  • Autocasco? Komu to potrzebne? – Jacek Rink, dyrektor Działu Rozwoju Ubezpieczeń Komunikacyjnych UNIQA 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

  

(AM)

PFR: Aktywa PPK wzrosły o jedną piątą od początku roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

– Pracownicze Plany Kapitałowe to program, który okazał się sukcesem: w ostatnich pięciu miesiącach zanotował 20% wzrost aktywów. Rośnie nam także liczba aktywnie oszczędzających osób, jest ich około 3,8 miliona – podkreślił Mariusz Jaszczyk, wiceprezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju ds. finansów i rozwoju podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. Jego zdaniem Polacy boją się rynku kapitałowego, bo go nie rozumieją.

Na początku 2025 roku wartość depozytów bankowych osób fizycznych i firm w Polsce wyniosła dwa biliony złotych, a nadwyżka płynności sektora bankowego przekroczyła 460 mld zł. Uczestnicy panelu pt. „Od oszczędności do rozwoju polskiego rynku kapitałowego – jak uwolnić ukryty kapitał?” podkreślali, że znaczna część tych środków jest zdeponowana w NBP, co nie przyczynia się do wzrostu gospodarczego.

– Polacy zgromadzili już blisko dwa biliony polskich złotych, lokując je tak naprawdę na rachunkach bieżących, które nie są produktami przeznaczonymi do długoterminowego oszczędzania. Wszyscy wiemy, gdzie jesteśmy dzisiaj w Polsce, jak potrzebne jest finansowanie dla dużych inwestycji i kapitał długoterminowy – wskazał Mariusz Jaszczyk.

Podkreślił, że PFR jest operatorem PPK. – My jako oszczędzający, nie musimy robić nic, np. nie mamy potrzeby martwić się o strategię inwestycyjną, bo ona jest dostosowana do naszego wieku. Gdy stajemy się coraz starsi, ulega zmianie i dostosowuje się tak naprawdę do momentu, kiedy będziemy mieli dostęp do tych środków, już na emeryturze – mówił wiceprezes zarządu PFR.

Jego zdaniem problem niskiego zainteresowania inwestycjami można próbować rozwiązać poprzez edukację. Osoby świadome możliwości i korzyści, jakie daje lokowanie pieniędzy w instrumenty finansowe, być może będą skłonne do przenoszenia środków z lokat do bardziej aktywnych form oszczędzania.

– Jeżeli chodzi o edukację, to w strukturze Polskiego Funduszu Rozwoju mamy spółkę PFR Portal PPK, która zajmuje się stricte dostarczaniem wiedzy na temat pracowniczych planów kapitałowych, ale również szerzej – oszczędzania długoterminowego i aspektów emerytalnych – stwierdził Mariusz Jaszczyk.

Dodał, że Polacy boją się produktów inwestycyjnych i rynku kapitałowego, bo ich nie rozumieją. Ten strach pośrednio przyczynia się do tego, że trzymają oszczędności na rachunkach bieżących, zamiast w produktach długoterminowego oszczędzania.

Wiceprezes PFR wskazał jeszcze jeden sposób, który jego zdaniem mógłby zachęcić Polaków do bardziej aktywnego oszczędzania.

– W ostatnich tygodniach pojawiła się świetna inicjatywa, polegająca na tym, że w aplikacji mObywatel moglibyśmy mieć dostęp do informacji na temat ilości zgromadzonych środków w produktach długoterminowego oszczędzenia czy w produktach emerytalnych – powiedział Mariusz Jaszczyk.

Jego zdaniem wgląd w środki zgromadzone w PPK (albo w pracowniczych programach emerytalnych) będzie budował wiedzę o oszczędzaniu i być może zachęci do sięgania po kolejne produkty z rynku kapitałowego.

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

PZU dołączył do IAA Polska

0

Do grona członków IAA Polska dołączył przedstawiciel polskiego rynku ubezpieczeń. Kurię marketerów wzmocnił PZU.

– Cieszymy się, że tuż przed zakończeniem kadencji obecnego zarządu do IAA Polska dołączają kolejne dwie firmy. W trakcie całej dwuletniej kadencji nasze szeregi zasiliło aż 15 nowych organizacji. Ponad 200 członków to nie tylko dowód zaufania, ale przede wszystkim szansa na jeszcze skuteczniejsze działanie IAA Polska na rzecz całej branży – powiedział Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.

IAA to Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Komitet Organizacyjny polskiego oddziału IAA powołano w 1991 roku. Wiosną 1993 r. nastąpiła rejestracja organizacji, która jest obecnie najszerszą, najbardziej wpływową reprezentacją branży komunikacji marketingowej w Polsce.

(AM, źródło: IAA)

Allianz Partners wyróżniony certyfikatem Great Place To Work®

0

Allianz Partners otrzymał certyfikat Great Place To Work®. To wyróżnienie przyznawane na podstawie opinii obecnych pracowników na temat ich doświadczeń w miejscu pracy.

Great Place To Work® to globalny autorytet w zakresie kultury organizacyjnej, doświadczeń pracowników oraz przywództwa, które przekładają się na wzrost przychodów, wysoką liczbę pozyskiwanych talentów oraz innowacyjność.

– Certyfikacja Great Place To Work to niezwykle pożądane wyróżnienie, które wymaga konsekwentnego i świadomego podejścia do tworzenia pozytywnego doświadczenia pracowników – mówi Sarah Lewis-Kulin, Vice President of Global Recognition Great Place To Work®. Podkreśla, że certyfikacja opiera się wyłącznie na opiniach pracowników, zbieranych w czasie rzeczywistym. – Wyróżnienie pokazuje, że Allianz Partners tworzy jedno z najbardziej przyjaznych i wspierających miejsc pracy – dodaje.

– Jesteśmy niezwykle dumni z otrzymanego wyróżnienia, bo jest potwierdzeniem, że tworzymy środowisko, w którym pracownicy czują się doceniani, słuchani i zaangażowani. Certyfikacja Great Place To Work® to nie tylko powód do radości, ale przede wszystkim zobowiązanie, aby konsekwentnie rozwijać kulturę opartą na zaufaniu, empatii i współodpowiedzialności. To, w którym miejscu obecnie się znajdujemy jako Allianz Partners, zawdzięczamy pracownikom. Ich głos ma dla nas kluczowe znaczenie i realnie wpływa na to, jak kształtujemy całą organizację – mówi Agnieszka Krupa, dyrektorka zarządzająca Allianz Partners.

(AM, źródło: dfusion)

ERGO Hestia: Rusza siódma edycja instagramowego konkursu

0

„WILDNESS” – pod takim hasłem odbywa się kolejny, siódmy już instagramowy konkurs, który ERGO Hestia organizuje we współpracy z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii. Ta inicjatywa od lat łączy świat mediów społecznościowych z przestrzenią sztuki, dając szansę utalentowanym twórcom na zaprezentowanie swojej wrażliwości i kreatywności.

Konkurs, trwający od 5 czerwca do 4 sierpnia 2025 r., zachęca do artystycznej interpretacji tematu „dzikości”. Uczestnicy mają wolność w wyborze formy wyrazu. Prace mogą być symboliczne, abstrakcyjne lub dosłowne, najważniejsza jest autentyczność przekazu i pokazanie indywidualnej wrażliwości.

– Instagram to platforma, która w dużej mierze przyczyniła się do popularyzacji fotografii mobilnej, otwierając drzwi dla kreatywności i dając każdemu szansę na wyrażenie siebie poprzez obraz – mówi Maria Rosa, dyrektorka Departamentu Marketingu i PR ERGO Hestii oraz prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii. – Tym razem uczestnicy konkursu zmierzą się z tematem „dzikości”. To pojęcie szerokie i inspirujące, które może objawiać się w chaosie natury, surowości form czy też nieokiełznanych ludzkich emocjach – dodaje.

Nagroda główna to Artystyczna Podróż na Sri Lankę o wartości 30 000 zł oraz najnowszy dostępny iPhone w wersji Pro 512 GB. Przyznane zostaną też dwa wyróżnienia, którymi są najnowsze dostępne iPhone’y w wersji Pro 512 GB.

Zwycięzców konkursu oraz najciekawsze prace poznamy podczas tegorocznej edycji Inside Seaside w Gdańsku.

Profil Artystyczna Podróż pod artystycznym patronatem ERGO Hestii zgromadził już ponad 25 700 obserwujących, a hashtag #artystycznapodroz został użyty na Instagramie ponad 616 tysięcy razy.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

TUW „TUW” sponsorem regat Marina Cup

0
Źródło zdjęcia: TUW „TUW”

7 i 8 czerwca 2025 roku na wodach Zatoki Gdańskiej po raz 18. zostały rozegrane regaty TUW „TUW” Marina Cup. Organizatorem imprezy był Gdański Ośrodek Sportu, a sponsorem tytularnym po raz trzeci zostało TUW „TUW”.

Regaty o Puchar Mariny Gdańsk to impreza sportowa z wieloletnią tradycją i renomą, w której od lat bierze udział czołówka najlepszych kapitanów oraz ich załogi. W tym roku w żeglarskich zmaganiach uczestniczyło 21 załóg, które rywalizowały w trzech klasyfikacjach: Puchar Zatoki Gdańskiej – klasy ORC i KWR, Morski Żeglarski Puchar Polski – klasa ORC (FC i DH), Off-Shore Racing DH – klasa ORC (DH).

Na najwyższym stopniu podium w klasie ORC stanęła załoga jachtu Neoprofil (sternik Piotr Adamowicz), a rywalizowało osiem jednostek. W najliczniejszej, bo liczącej 9 jachtów grupie KWR, zwyciężył Hadar (sternik Rafał Lachowicz). W kategorii Open bezkonkurencyjny był Scamp Three (sternik Maciej Gnatowski). Klasyfikację ułożono na podstawie wyników czterech wyścigów.

(AM, źródło: TUW  „TUW”)

Balcia partnerem Nocnego Biegu Firmowego

0
Źródło zdjęcia: biegfirmowy.pl

Balcia została partnerem pierwszej edycji Nocnego Biegu Firmowego, który odbędzie się 13 czerwca 2025 roku na warszawskim Torze Wyścigów Konnych Służewiec. Wydarzenie to połączy aktywność fizyczną, integrację zespołu oraz wsparcie szczytnego celu charytatywnego.

Nocny Bieg Firmowy to kontynuacja wieloletniej tradycji Biegu Firmowego – jednej z największych inicjatyw sportowo-charytatywnych w Polsce. Tegoroczna edycja ma charakter wydarzenia, które łączy sport, muzykę, światła i dobrą energię. Wszystko po to, by nieść pomoc 19 dzieciom z niepełnosprawnościami – podopiecznym Fundacji Everest, wymagającym kosztownego leczenia i rehabilitacji.

Balcia jako partner wydarzenia wystawi drużynę złożoną z pracowników, którzy wspólnie pokonają dystans 5 kilometrów. Bieg rozpocznie się o godzinie 22:00. Oświetlona trasa, muzyczne strefy, animacje, a także silent disco i strefa relaksu stworzą klimat wydarzenia.

Balcia od lat promuje wśród swoich pracowników wartości związane z aktywnością fizyczną, dobrostanem psychicznym i społeczną odpowiedzialnością.

– W Balcia wierzymy, że silne zespoły budują się nie tylko w biurze, ale przede wszystkim poprzez wspólne przeżycia, cele i wartości. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy nie tylko wziąć udział w Nocnym Biegu Firmowym, ale także wspierać go jako partner. To wydarzenie idealnie łączy wszystko, co dla nas ważne – zdrowie, relacje i pomaganie innym – mówi Beata Grott, dyrektorka polskiego oddziału Balcia Insurance.

Relację z przygotowań drużyny, materiały zza kulis oraz emocję z samego biegu będzie można obejrzeć na profilach Balcii w mediach społecznościowych.

(AM, źródło: 38pr)

PIU: Powódź z 2024 roku wiele nauczyła ubezpieczycieli i reasekuratorów

0
Źródło zdjęcia: PIU

9 czerwca 2025 roku w warszawskim hotelu Westin odbyło się seminarium reasekuracyjne Polskiej Izby Ubezpieczeń. Tematem przewodnim wydarzenia, które zgromadziło ekspertów z branży ubezpieczeniowej, reasekuracyjnej, środowisk naukowych oraz administracji publicznej i nadzoru była analiza wrześniowej powodzi z 2024 roku, która dotknęła południowe i zachodnie województwa Polski. Zakłady ubezpieczeń zlikwidowały wtedy ok. 130 tys. szkód, wypłacając ponad 2 mld zł odszkodowań.

Spotkanie otworzyli Piotr Wrzesiński, wiceprezes PIU, oraz Marcin Kowalski, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Reasekuracji i przewodniczący Podkomisji ds. reasekuracji.

Seminarium rozpoczęło się od prezentacji dotyczących modelowania ryzyka powodziowego oraz wpływu zmian klimatycznych na częstość i intensywność zjawisk katastroficznych. Theodor Fiala PhD (Aon), Paweł Franków (Guy Carpenter) oraz Martina Botter PhD (Swiss Re Institute) wskazali na rosnącą potrzebę aktualizacji modeli ryzyk katastroficznych i uwzględniania długoterminowych zmian klimatycznych.

Istotny akcent położono na rolę ubezpieczeń w ochronie samorządów – ten temat poruszył Wojciech Kmiecicki (TUW PZUW) – a także na ocenę zagrożeń z perspektywy meteorologicznej i hydrologicznej, o czym mówili prof. Tamara Tokarczyk (IMGW) i dr Krzysztof Chudy (Politechnika Wrocławska).

O aktualnych i planowanych inwestycjach w infrastrukturę przeciwpowodziową mówił z kolei Mateusz Balcerowicz (Wody Polskie), zwracając uwagę na znaczenie budowli hydrotechnicznych w ograniczaniu ryzyka.

Na zakończenie odbyła się dyskusja panelowa moderowana przez dr hab. Monikę Kaczałę (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), której uczestnicy zastanawiali się, czy Polska za dziesięć lat będzie lepiej przygotowana na katastrofy naturalne.

PIU podkreśla, że seminarium dostarczyło cennych wniosków. Izba zapewnia, że spotkanie stanie się punktem wyjścia do dalszych prac w ramach jej komisji i podkomisji zajmujących się reasekuracją, ubezpieczeniami majątkowymi oraz zarządzaniem ryzykiem.

materiały i prezentacje ekspertów

(AM, źródło: PIU)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie