Blog - Strona 135 z 1482 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 135

FinTech & InsurTech Digital Congress: Cyfryzacja i personalizacja usług finansowych wśród wiodących tematów

0

2 grudnia w The Westin Warsaw Hotel w Warszawie odbędzie się 16. FinTech & InsurTech Digital Congress. Podczas wydarzenia zaproszeni eksperci będą dyskutować na temat aktualnych trendów w rozwoju technologii sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas InsurTech Digital Congress uczestnicy będą rozmawiać o najważniejszych zmianach oraz aktualnych trendach w rozwoju technologii sektora ubezpieczeniowego. Tematyka kongresu obejmuje szerokie spektrum zagadnień, zgrupowanych w trzech kluczowych blokach tematycznych.

  1. W ramach Future of Finance & Investments zostaną zaprezentowane przykłady strategii globalnego skalowania firm, które przekształcają lokalne sukcesy w globalne ambicje. Eksperci omówią także innowacyjne modele wzrostu, ewolucję integracji finansów z innymi sektorami oraz kluczowe kwestie związane z zarządzaniem ryzykiem strategicznym. Omówione zostaną tematy dotyczące nowej dynamiki inwestycyjnej i wyzwań kapitałowych, takich jak przyciąganie zagranicznego kapitału oraz wspieranie rozwoju ekosystemu inwestycyjnego w Polsce i regionie CEE.
  2. W kontekście bloku Changing Tech Landscape szczególna uwaga zostanie poświęcona technologiom zwiększającym odporność operacyjną, minimalizującym błędy ludzkie i zapobiegającym awariom systemów. Eksperci omówią także zarządzanie ryzykiem w zakresie bezpieczeństwa, wykrywanie oszustw z wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz rolę automatyzacji i biometrii w procesie płatności. Dalsze analizy skupią się na roli innowacyjnych technologii w ochronie danych, wdrażaniu AI i migracji do chmury, jak również na kluczowych aspektach regulacyjnych, które wpływają na otoczenie biznesowe.
  3. W ostatniej części wydarzenia, Digitalization & Personalization, uczestnicy skupią się na cyfryzacji i personalizacji usług finansowych, poznają wnioski z raportu poświęconego roli klienta w technologii. Dodatkowo eksperci omówią wpływ cyfrowych agentów na interakcje z klientami, a także rosnące oczekiwania użytkowników wobec usług finansowych i ubezpieczeniowych. Dyskusja obejmie również strategie banków w dostosowaniu się do nowych wymagań bezpieczeństwa oraz znaczenie hiperpersonalizacji w cyfrowej akwizycji klientów.

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska.

Agenda

Bilety

(AM, źródło: MMC Polska)

Zmarł Jaromir Netzel, były prezes PZU SA

0

W wieku 65 lat zmarł Jaromir Netzel, gdyński adwokat, który w latach 2006–2007 pełnił funkcję prezesa zarządu PZU SA – podał serwis trojmiasto.pl.

Jaromir Netzel ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu Gdańskiego. Od 1993 r. prowadził własną kancelarię adwokacką w Gdyni. W latach 1997–2001 pracował w banku PKO BP, gdzie zajmował stanowisko doradcy i dyrektora zarządzającego pionem rynków. W latach 2005–2006 był przedstawicielem Skarbu Państwa w radzie nadzorczej Dalmor w Gdyni. 8 czerwca 2006 r. został powołany na stanowisko prezesa zarządu PZU SA. 30 sierpnia 2007 r. został zatrzymany przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego w związku z tzw. aferą gruntową. Następnego dnia został odwołany funkcji prezesa największego polskiego ubezpieczyciela.

Więcej:

Trójmiasto.pl z 20 listopada, Michał Sielski, „Zmarł Jaromir Netzel, gdyński adwokat”

(AM, źródło: trójmiasto.pl)

KUKE chce być na podium w gwarancjach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych planuje, że do końca pierwszego kwartału przyszłego roku jej zielone gwarancje będą oferowane przez przynajmniej dziesięć instytucji finansowych. Obecnie znajdą się one w ofercie trzech banków, a do końca roku KUKE ma podpisać kolejne trzy umowy – informuje xyz.pl.

Janusz Władyczak, prezes ubezpieczyciela, mówi serwisowi, że widzi duże zainteresowanie programem zarówno wśród banków, jak i firm. Część z nich ma czekać tylko na to, by ich banki wprowadziły zieloną gwarancję do oferty. Korporacja zakłada, że w I kwartale 2025 r. co najmniej dziesięć banków będzie już aktywnie oferować gwarancje, a ona sama do końca przyszłego roku udzieli gwarancji na 10 mld zł.

Portal zwraca uwagę, że zielone gwarancje to najnowsza, ale tylko jedna z wielu ofert portfelu ubezpieczyciela, KUKE specjalizuje się bowiem w ubezpieczeniach kredytu kupieckiego i gwarancjach. Działalność firmy w ubiegłym roku pozwoliła jej na osiągnięcie historycznego zysku w wysokości 57,5 mln zł. Janusz Władyczak jest zdania, że Korporacja jest w stanie pobić ten rekord dzięki dużym transakcjom ubezpieczonym w tym roku w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Azji. Prezes podkreśla, że KUKE staje się dużym graczem przy kontraktach zbrojeniowych i infrastrukturalnych, a dzięki m.in. tego typu transakcjom i ich rosnącej wartości jeszcze w tym roku dzięki znajdzie się na podium w segmencie gwarancji ubezpieczeniowych. Dodatkowymi atutami mają być: duża pojemność gwarancyjna, doświadczenie z obsługi podmiotów w różnych segmentach infrastruktury oraz wsparcie polskich firm w przetargach za granicą. Problemem jest natomiast rosnąca szkodowość na rynku. Janusz Władyczak przyznaje, że ściągalność wierzytelności jest coraz słabsza. Wśród 20 największych rynków, na których należności ubezpiecza KUKE, Polska i Niemcy mają największy odsetek wystąpienia szkód.

Więcej:

xyz.pl z 22 listopada, Piotr Sobolewski „Zielone gwarancje KUKE weszły do oferty banków. Spółka chce wejść do Ameryki Południowej i liczy na rekordowy zysk”

(AM, źródło: xyz.pl)

Allianz promuje ubezpieczenia w kinach

0
Źródło zdjęcia: Allianz

22 listopada rozpoczęła się kampania kinowa Allianz Polska, której celem jest promocja ubezpieczeń na życie i zdrowie oraz wzmocnienie wizerunku marki. Działania reklamowe obejmą sieci Multikino i Kinads oraz warszawski KinoGram. Kampania potrwa do 19 grudnia.

Głównym elementem kampanii jest 30-sekundowy spot reklamowy „Posłuchaj głosu serca”,  w którym zamieszczony jest kod QR prowadzący do specjalnej strony kampanii. Jej założeniem jest zwiększenie rozpoznawalności naszej marki w obszarze ubezpieczeń na życie i zdrowie oraz wsparcie sprzedaży.

– Kontynuujemy bardzo dobrze przyjętą kampanię z początku roku, która zachęca do wzajemnej troski o siebie i o zdrowie, do profilaktyki i… wyboru dobrego ubezpieczenia na życie i zdrowie. Wracamy do tej kampanii w przedświątecznej atmosferze, która sprzyja skupieniu się na naszych najbliższych, okazaniu im więcej uwagi. Liczymy, że dzięki magii kina nasz spot trafi do serc Polek i Polaków – mówi Michał Podogrodzki, dyrektor Departamentu Market Management, Komunikacji i PR Allianz Polska.

Reklama będzie wyświetlona na blisko 700 ekranach, w ponad 300 kinach:

  1. sieci Multikino, obecnej w dużych miastach,
  2. sieci Kinads, popularnej w mniejszych miejscowościach,
  3. w KinoGramie, warszawskim kinie premium.

W ponad 45 kinach sieci Multikino będą ją wspierać dodatkowe nośniki elektroniczne.

(AM, źródło: Allianz)

UNIQA: Silny wzrost pomimo powodzi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Składki przypisane UNIQA Insurance Group za pierwsze dziewięć miesięcy roku obrotowego 2024 wzrosły w stosunku do wyniku z analogicznego okresu poprzedniego roku o 9,2%, do 5,96 mld euro. Z kolei zysk brutto zwiększył się o 1,4% r/r, do poziomu 340,3 mln euro.

Grupa odnotowała wzrost we wszystkich segmentach. Ubezpieczenia majątkowe i osobowe poprawiły się o 11,2% względem poprzedniego roku, w ubezpieczeniach zdrowotnych UNIQA odnotowała wzrost o 10% a w biznesie życiowym – o 2,6%. Wpływ na osiągnięcia w analizowanym okresie miał wrześniowy niż Borys i wywołane przez niego powodzie, z tytułu których ubezpieczyciel wypłacił 184 mln euro. UNIQA zakłada, że całkowite szkody spowodowane przez żywioł wyniosą około 230 mln euro brutto. Skutki szkód katastroficznych spowodowały też, że wskaźnik mieszany brutto w biznesie non-life zwiększył się o 2,3 punktu procentowego, do 93,3%. 

Regulacyjny współczynnik kapitału według Solvency II, który jest uważany za wskaźnik kapitalizacji, na dzień bilansowy 30 września 2024 roku kształtował się na wysokim poziomie 262%.

– Ogromne szkody powodziowe, które miały miejsce we wrześniu w Austrii, Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i Rumunii, są najgorszymi, jakie musieliśmy odnotować w ciągu ostatnich 20 lat. Niemniej jednak udało nam się wypracować solidny wynik – skomentował Andreas Brandstetter, dyrektor generalny UNIQA Insurance Group. 

UNIQA opuszcza trzy kraje

Zgodnie z założeniami nowej strategii UNIQA ogłosiła wycofanie się z Albanii, Kosowa i Macedonii Północnej – najmniejszych rynków Bałkanów Zachodnich, których udział w składce UNIQA wyniósł ostatnio 1,5%. Funkcjonujące umowy z klientami będą nadal realizowane, a współpraca z międzynarodowymi klientami korporacyjnymi będzie kontynuowana.

Sprzedaż jest uzależniona od uzyskania niezbędnych zezwoleń urzędowych. Zamknięcie transakcji ma nastąpić w drugim kwartale 2025 roku.

 

(AM, źródło: UNIQA)

Coface: Firmy z regionu CEE odporne na zawirowania gospodarcze

0
Źródło zdjęcia: Canva

Najnowsza edycja Coface CEE Top 500 pokazała niezwykłą odporność największych firm w regionie Europy Środkowej i Wschodniej na wpływ niesprzyjającego otoczenia gospodarczego, charakteryzującego się takimi zjawiskami, jak wysoka inflacja czy malejący popyt, a także niepewność geopolityczna.

Szesnasta edycja ukazującego się co roku rankingu Coface klasyfikuje 500 największych firm w regionie pod względem obrotów i analizuje dodatkowe wskaźniki, w tym liczbę pracowników, ramy biznesowe, sektory i oceny wiarygodności kredytowej firm.

– W 2023 r. region Europy Środkowej i Wschodniej stanął w obliczu bezprecedensowych wyzwań gospodarczych związanych z wysoką inflacją i osłabionym popytem, które dotknęły nawet największe firmy – mówi Jarosław Jaworski, CEO Coface w regionie CEE. – Pomimo tych trudności wielu firmom udało się utrzymać obroty, prezentując swoją odporność w trudnym środowisku – dodaje.

Całkowity obrót wszystkich 500 spółek wzrósł o 2,5%, do 1,1 bln euro. Zagregowane zyski netto spadły o 17,4%, do 44,91 mld euro. Firmy z Top 500 zatrudniały 2,4 miliona osób (+1% r/r).    

Krajowym liderem rankingu pozostała Polska, a PKN Orlen umocnił się na prowadzeniu dzięki 34% wzrostowi obrotów. Na kolejnych miejscach znalazły się: czeska SkodaAuto, MOL Hungary, Jeronimo Polska, PGE oraz węgierska MVM Energetika. Z tego grona tylko węgierskie firmy odnotowały spadek obrotów. Pozostałe wygenerowały wyższe przychody niż przed rokiem.

Po trzech latach sektor motoryzacyjny i transportowy odzyskał pierwsze miejsce ze wzrostem obrotów o 16,8% i zyskiem netto większym o 40,8%.

Pełny ranking

(AM, źródło: Coface)

Howden wzmocnił pozycję w Hongkongu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Howden Group ogłosił przejęcie Storfield, brokera specjalizującego się w ubezpieczeniach dla małych i średnich firm oraz klientów o wysokich dochodach. Grupa podkreśliła, że akwizycja wzmacnia jej pozycję w Hongkongu, poszerza zasięg geograficzny w całej Azji i pokazuje zaangażowanie w inwestowanie w specjalistyczną wiedzę dla klientów w regionie.

– To kolejny przykład szerszej strategii Howdena, mającej na celu poszerzenie obecności w Azji. Następuje po niedawnym wejściu Howdena na japońskie rynki reasekuracyjne i detaliczne wraz z uruchomieniem Howden Re Japan, strategicznym partnerstwem z Keystone ILS i przejęciem Foresight – skomentował Chye Huat Goh, CEO Howden Asia.

Alfred Sham, CEO Howden Hongkong, dodał, że przejęcie Storfielda to kamień milowy w rozwoju działalności Howdena w Hongkongu, z dodatkową wartością dla klientów i partnerów.

– Po prawie 40 latach niezależnego rozwoju, Howden jest naturalnym wyborem dla kolejnego rozdziału Storfield. Jesteśmy przekonani, że połączenie naszej lokalnej wiedzy i globalnych możliwości Howdena pozwoli nam lepiej służyć klientom – podsumował.

(AM, źródło: PIU)

Mimo zauważalnego wpływu powodzi, PZU osiągnął solidne wzrosty

0
Źródło zdjęcia: PZU

Niemal dwumiliardowy wzrost przychodów brutto z ubezpieczeń, spadek zysku o blisko 0,5 mld zł przy wysokim skorygowanym wskaźniku rentowności kapitałów własnych na poziomie 16,8% – to najbardziej charakterystyczne osiągnięcia Grupy PZU, uzyskane w okresie styczeń–wrzesień obecnego roku. 2 grudnia ubezpieczyciel zaprezentuje nową strategię na kolejne trzy lata.

Przychody brutto z ubezpieczeń Grupy PZU za trzy kwartały 2024 r. wyniosły 21,8 mld zł, co było wynikiem o 1,9 mld zł, tj. 9,4%, wyższym od uzyskanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. W samym trzecim kwartale zakład odnotował wzrost tego wskaźnika o 8,6%, do ponad 7,5 mld zł. Zysk netto, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, po 9 miesiącach wyniósł 3,66 mld zł, wobec 4,17 mld zł przed rokiem (ponad 1,21 mld zł w samym III kw.). Skorygowany wskaźnik zwrotu na kapitale (aROE) w ujęciu narastającym sięgnął 16,8%

Powódź odcisnęła swoje piętno

Na wynik i rentowność oddziaływały zwiększone koszty odszkodowań i świadczeń po licznych szkodach pogodowych, jakie wystąpiły w Polsce w kwartałach drugim i trzecim. Wyłączenie negatywnego wpływu tych zdarzeń na rentowność ubezpieczeń rolnych oraz pozakomunikacyjnych (ok. 450 mln zł netto na udziale własnym) sprawiłoby, że zysk netto uplasowałby się na porównywalnym poziomie jak 12 miesięcy wcześniej. W przypadku samej powodzi w południowo-zachodniej Polsce, na koniec września PZU prognozował docelową wartość odszkodowań powodziowych na ok. 500 mln zł brutto, w tym 275 mln zł brutto na udziale własnym (pozostała część po stronie reasekuratorów).

– Dzięki bardzo dużej sile kapitałowej oraz dobrym programom reasekuracyjnym potrafimy sprawnie radzić sobie z tak dużymi wyzwaniami, jakimi były szkody w uprawach rolnych wiosną czy wielka powódź we wrześniu – podkreśla Artur Olech, prezes PZU. – Już wypłaciliśmy naszym klientom poszkodowanym w powodzi prawie 400 mln zł zaliczek i odszkodowań. To pieniądze, które realnie trafiły do powodzian, pomagając im podnieść się po tragedii i rozpocząć sprzątanie i odbudowę lub remonty przed zimą – dodaje.

Wsparcie dla powodzian

Od 12 września do 20 listopada PZU przyjął od klientów ponad 48 tys. zgłoszeń szkód powodziowych i wydał decyzje w przypadku ponad 46 tys. z nich.

– Mamy kompleksowy i bardzo sprawny system reagowania na tego rodzaju klęski żywiołowe, który przy niedawnej powodzi potwierdził swoją skuteczność. Wydaliśmy już decyzje w aż ponad 96% zgłoszonych dotąd do PZU szkód powodziowych – wskazuje prezes PZU. 

Niezależnie od obsługi poszkodowanych przez powódź klientów, Grupa PZU przeznaczyła na wsparcie samorządów, służb i organizacji zaangażowanych w walkę z powodzią 26 mln zł. Zasadnicza cześć środków pochodziła z funduszu prewencyjnego PZU SA i PZU Życie.

Mocny wkład banków

Pozytywnie na wypracowany wynik i rentowność grupy wpłynęły wyniki z działalności inwestycyjnej (bez działalności bankowej) w wysokości 2,1 mld zł oraz z działalności bankowej. Kontrybucja  Pekao i Alior Banku do wyniku netto PZU, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła po dziewięciu miesiącach 1,6 mld zł, o 6,3% więcej niż na koniec września ub.r.

– Wdrażamy nowy model operacyjny, oparty na tzw. business unitach, wprowadziliśmy nowe produkty i usługi w wielu segmentach, wzmacniamy naszą sieć sprzedaży i współpracę z pośrednikami, budujemy relacje z klientami korporacyjnymi. Przez ten czas intensywnie pracowaliśmy też nad założeniami rozwoju Grupy PZU na lata 2025–2027. Nową strategię przedstawimy już wkrótce, 2 grudnia – dodaje Artur Olech.

Ubezpieczenia pozakomunikacyjne napędzają biznes non-life

Przychody Grupy PZU z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych na rynku polskim po trzech kwartałach 2024 r. wzrosły o 10,8%, do 13,2 mld zł. Rentowność wyrażona wskaźnikiem mieszanym COR ukształtowała się na poziomie 94,7%. Najmocniej – o 15,2% – wzrosła sprzedaż w ubezpieczeniach pozakomunikacyjnych . Największą dynamikę w tej grupie produktów odnotowano w ubezpieczeniach korporacyjnych, gdzie przychody zwiększyły się o 23,3%, a wynik z usług ubezpieczenia wzrósł o 4,5%, do 326 mln zł. Motorem napędowym sprzedaży w tym segmencie były m.in. ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz OC i assistance.

Z kolei w biznesie komunikacyjnym PZU utrzymał dwucyfrowy wzrost sprzedaży w AC, rosnąc o 11%, do blisko 3,5 mld zł. W OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przychody wzrosły o 4,3%. W analizowanym okresie PZU wprowadził wiele nowych produktów i usług wspierających sprzedaż w najszybciej rozwijających się segmentach, m.in. Platformę Cargo jako pierwszy z elementów tworzonego samoobsługowego serwisu dla przedsiębiorców mojaFirma.pzu.pl, kompleksowe pakietowe ubezpieczenie dla rolników PZU Gospodarstwo Rolne Plus czy nowe usługi assistance w ofercie PZU Auto Pomoc w Drodze.

„Życiówka” rośnie, bancassurance szybuje

Z kolei przychody PZU Życie na polskim rynku wzrosły o 7%, do blisko 6,5 mld zł. Marża operacyjna wyniosła 26,2%. W ubezpieczeniach grupowych i indywidualnie kontynuowanych, które odpowiadają za ponad 90% przychodów towarzystwa, przychody poszły w górę o 6,1%, do 5,8 mld zł. Marża w tej grupie zwiększyła się do niemal 24%, głównie wskutek spadku śmiertelności i szkodowości. W przypadku ubezpieczeń indywidualnych na życie przychody wzrosły o 17,5%, do 551 mln zł.

– Wyszliśmy ze stagnacji, która w poprzednich latach była problemem ubezpieczeń na życie. Dzięki modernizacji oferty, nowym produktom, również intensywnym kampaniom marketingowym i prewencyjnym, konsekwentnie zwiększamy nie tylko sprzedaż, ale co ważniejsze – rentowność i tym samym wynik operacyjny. Po trzech kwartałach tego roku wynik z ubezpieczeń na życie ogółem wzrósł rok do roku o 16,6%, do niemal 1,7 mld zł, a w przypadku ubezpieczeń indywidualnych czy inwestycyjnych jego dynamika była nawet dwukrotnie większa – mówi Jarosław Mastalerz, prezes PZU Życie.

Dzięki dobrej koniunkturze na rynku bankowym, m.in. rosnącej sprzedaży pożyczek gotówkowych i kredytów hipotecznych, wzrosła sprzedaż ubezpieczeń powiązanych z tymi produktami, zwłaszcza życiowych. W efekcie tego współpraca z bankami przyniosła PZU ponad 1,5 mld zł składki ubezpieczeniowej brutto, o 40,8% więcej niż rok wcześniej, z czego prawie 0,6 mld zł w samym III kw. (+47,5% r/r). Z tej kwoty ponad 1,1 mld zł, o 35,1% więcej niż 12 miesięcy wcześniej, pochodziło ze współpracy z Pekao i Alior Bankiem 

Zdrowie i zarządzanie aktywami w dobrej kondycji

Liczba umów zdrowotnych w Grupie PZU na koniec września sięgnęła 3,5 mln szt. To w głównej mierze efekt sprzedaży dodatków do ubezpieczeń ochronnych na życie, związanych m.in. z dostępem do lekarzy specjalistów, rehabilitacji ambulatoryjnej czy wybranych badań i zabiegów.

Przychody w całym filarze zdrowia wyniosły blisko 1,4 mld zł, o niemal 19% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Przychody generowane przez placówki wciąż rozwijanej sieci PZU Zdrowie wzrosły w tym czasie o 17,1%, do 595 mln zł, a przychody z ubezpieczeń oraz abonamentów medycznych o 20,3%, do 792 mln zł.

Już prawie 39% wizyt pacjenci PZU Zdrowie umawiają za pośrednictwem platformy samoobsługowej lub aplikacji mobilnej mojePZU. Utrzymuje się też wysoki poziom konsultacji telemedycznych (ponad 31% wszystkich udzielonych konsultacji). 

Aktywa klientów zewnętrznych w TFI PZU, Pekao TFI i Alior TFI wzrosły o blisko 34% do 64,2 mld zł. Aktywa klientów zewnętrznych zarządzane przez samo TFI PZU wzrosły w tym okresie o 29,9%, do 31,1 mld zł. Na koniec września towarzystwo zarządzało aktywami zgromadzonymi w PPK o wartości 6,2 mld zł. Pod tym względem TFI PZU jest wiceliderem rynku, mając w nim udział na poziomie 21,6%.

Siła kapitałowa

Na koniec trzeciego kwartału wartość aktywów całej Grupy PZU sięgnęła blisko 494 mld zł, co oznacza wzrost o 27,3 mld zł w porównaniu do tego samego okresu 2023 r. Wskaźnik Wypłacalność II plasuje się na poziomie 233%, co wyraźnie przekracza średnią dla europejskich ubezpieczycieli.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Nowości w życiu i zdrowiu. Jesień 2024

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 26 listopada 2024 roku w godzinach 13:00–14:30. Partnerem strategicznym programu jest Laven. 

W programie:

  • Nowości w ubezpieczeniach komplementarnych Laven – Piotr Karda, prezes zarządu Laven
  • Jak produkt dotyczący zdrowia psychicznego wpisuje się w potrzeby pracodawców: 1,5 roku doświadczeń Nationale-Nederlanden – Anna Kwiatkowska, menedżerka ds. rozwoju produktów grupowych Nationale-Nederlanden
  • Leczenie za Granicą PLUS z medycyną precyzyjną: nowatorskie podejście w leczeniu onkologicznym – Dariusz Rutkowski, Sales & Account Management Director Further 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

Luxtrade kolejnym polskim nabytkiem insurtechu bolttech

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Insurtech bolttech wzmocnił swoją pozycję na polskim rynku, przejmując Luxtrade, firmę specjalizującą się w sprzedaży zregenerowanych urządzeń mobilnych. Szczegóły finansowe przejęcia Luxtrade nie zostały ujawnione.

Założona w 2017 roku Luxtrade dysponuje nowoczesnym centrum serwisowym, rozwiniętymi kanałami sprzedaży online, siecią stacjonarnych punktów sprzedaży oraz centrum logistycznym w Pszczynie. Włączając jej ofertę do swojej, bolttech zamierza wykorzystać wiedzę i pozycję rynkową firmy do wzbogacenia oferty usług w Polsce. Insurtech podkreśla, że przejęcie wpisuje się w jego strategię, mającą na celu dalszy rozwój w Europie oraz rozszerzenie obecnej oferty produktowej.

– Przejęcie Luxtrade to dla nas ważny krok w rozwoju firmy. Luxtrade cieszy się renomą pod względem jakości, bezpieczeństwa produktów i wzorowej obsługi klienta, co idealnie współgra z naszą misją. Razem stworzymy silniejszy zespół, który będzie w stanie jeszcze lepiej odpowiedzieć na rosnące oczekiwania rynku – powiedział Aleksander Wistuba, President, Poland, and Head of Partnership Success, Europe & Africa bolttech.

– Jesteśmy dumni z tego, co udało nam się osiągnąć jako czołowa firma w branży. Jesteśmy przekonani, że nasze usługi pomogą w stworzeniu bardziej zrównoważonych i dostosowanych do potrzeb klientów rozwiązań. Dołączenie do bolttech było dla nas naturalnym krokiem, biorąc pod uwagę wspólne cele i możliwości dynamicznego rozwoju – powiedział Tomasz Kowalczyk, założyciel i CEO Luxtrade. 

Przejęcie Luxtrade wzmacnia pozycję bolttech w segmencie ubezpieczeń wbudowanych oraz w obszarze rozwiązań z zakresu ekonomii cyrkularnej dla urządzeń mobilnych.

Akwizycja Luxtrade to kolejne przejęcie bolttech w Polsce. W 2023 r. insurtech nabył Digital Care, a następnie przeprowadził rebranding firmy na bolttech Polska w czerwcu tego roku.

(AM, źródło: Prowly)

18,328FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie