Blog - Strona 1455 z 1464 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1455

Japonia: Potrzeba kuszących produktów życiowych

0

Młodsi konsumenci (millenialsi i pokolenie Z) ubezpieczeń na życie w Japonii migrują do nowych kanałów sprzedaży, takich jak multiagenci, których wolą od wyłącznych przedstawicieli – zauważa EY w raporcie poświęconym perspektywom japońskich ubezpieczeń na 2020 r.

Tacy klienci muszą zostać zidentyfikowani i należy im zaoferować atrakcyjniejsze produkty. Poza tym potrzeby konsumentów przesuwają się z ochrony na wypadek śmierci, w kierunku ochrony na życie (zdrowia, dochodu itp.). Wobec tego ubezpieczyciele życiowi starają się szybko opracować i wprowadzić na rynek nowe produkty i usługi z wartością dodaną, żeby zwiększyć przychody. Jednak trudno jest wprowadzać nowe produkty w niesprzyjającym otoczeniu ekonomicznym, w którym utrzymują się niskie stopy procentowe.

W miarę rozwoju technologii do branży ubezpieczeniowej wchodzą konkurenci niebędący ubezpieczycielami (na przykład inne firmy usług finansowych), ważniejsze niż kiedykolwiek dla ubezpieczycieli na życie staje się tworzenie ekosystemu z insurtechami. Odczuwając presję zarówno kosztową, jak i konkurencyjną, obecni na rynku ubezpieczyciele na życie szukają takich rozwiązań jak chmura, sztuczna inteligencja i inne technologie, aby zastąpić niewydajne systemy, zwiększyć sprawność operacyjną i ulepszyć swoje możliwości analizy danych i infrastrukturę. Prawie 90% japońskich gospodarstw domowych ma polisy ubezpieczenia na życie. Jednak wartość aktywnych polis spadła drastycznie od szczytu w 1996 r., kiedy wynosiła 13,7 mld dol. Jednym z powodów jest stale malejąca od 1997 r. liczba pracujących.

(AC, źródło: AIR)

Odc. 97 – Generalnie z myślą o firmach

0

Co ubezpieczyciel może dodać do ubezpieczenia majątkowego, żeby zapobiegać szkodom i wzmacniać relacje z klientami? Gościem podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” jest Bartłomiej Mateńka, dyrektor Departamentu Inżynierów Oceny Ryzyka w Generali.

Z audycji dowiecie się:

  • Jak działają badania termowizyjne i jakie zagrożenia w zakładzie produkcyjnym mogą wykryć?
  • Ile razy klient spotyka się z ubezpieczycielem i dlaczego powinien więcej niż dwa?
  • Jak pracownicy radzą sobie w praktyce ze sprzętem gaśniczym?
  • Ile może kosztować nie wyciągnięcie wtyczki z gniazdka na czas?
  • Czy każda firma potrzebuje programu ciągłości działania (BCM)?
  • Jakie szkody są najbardziej niebezpieczne dla przetrwania firmy na rynku?
  • Dlaczego zakup polisy BI u niektórych obniża czujność?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 96 – Czy polscy ubezpieczyciele zdążą wdrożyć MSSF 17?

0

Od kilku lat na świecie i w Polsce mówi się o wprowadzeniu nowych standardów sprawozdawczości finansowej dla zakładów ubezpieczeń – MSSF 17. Co to oznacza? Gośćmi podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” są Arkadiusz Kramza i Jakub Świniarski, eksperci PwC z zespołu usług doradczych dla branży ubezpieczeniowej.

Z podcastu dowiecie się:

  • Dlaczego zdecydowano się na tak gruntowną zmianę standardów sprawozdawczości?
  • Czy MSSF 17 muszą zostać wprowadzone przez wszystkie firmy ubezpieczeniowe w Polsce?
  • Jak wygląda przygotowanie polskich ubezpieczycieli do wdrożenia nowych standardów raportowania?
  • Czy wdrożenie nowych standardów sprawozdawczości będzie wymagało dużych zmian w towarzystwach?
  • Czy działające na polskim rynku spółki-córki międzynarodowych grup ubezpieczeniowych otrzymają gotowe narzędzia do raportowania zgodnie z nowymi standardami?
  • Czy polskich ubezpieczycieli mogą spotkać jakieś sankcje za niedostosowanie do nowych standardów sprawozdawczości na czas?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo, że wdrożenie MSSF 17 zostanie odroczone?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 95 – Jak wspierać doradców bankowych w sprzedaży ubezpieczeń

0

Czy możliwa jest profesjonalna sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w okienkach bankowych? Gośćmi podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” są: Aleksandra Droszcz, dyrektor Działu Kompetencji i Wsparcia Sprzedaży, Renata Augustynowicz-Sobota, dyrektor Biura Wsparcia Regionalnego, i Patryk Bakłanowski, dyrektor ds. wsparcia regionalnego z PKO Ubezpieczenia.

Z podcastu dowiecie się:

  • Kiedy zaczyna się skuteczne wdrożenie nowego produktu?
  • Jakie metody przekazywania wiedzy produktowej są najskuteczniejsze?
  • Co doradcom bankowym sprawia największą trudność?
  • Czy e-learning wystarcza, żeby w pełni opanować wiedzę o produkcie?
  • Jakie produkty najlepiej sprzedają się w okienku bankowym?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 94 – Benefity 2020: hity i kity

0

W ścisłej czołówce benefitów pracowniczych znajdują się ubezpieczenia grupowe i programy zdrowotne. Czy to wszystko, co pośrednik ubezpieczeniowy może zaoferować klientom korporacyjnym? A może warto poszerzyć zakres swojego doradztwa?
Gościem 94. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” jest Grzegorz Gasiecki z multiagencji ProPlus.
Z odcinka dowiecie się:

  • jakie są największe wady programów ubezpieczeniowych funkcjonujących w polskich firmach?
  • w jaki sposób pracodawca powinien wybrać najlepsze benefity dla swojej załogi?
  • jakich błędów należy unikać wdrażając benefity pracownicze?
  • co pracodawca może zrobić dla pracowników przy ograniczonym budżecie?
  • czy pośrednik ubezpieczeniowy powinien w ogóle zajmować się benefitami?
  • czy warto różnicować benefity w jednej firmie?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 93 – Jak działa UNIQA dla biznesu?

0

Co UNIQA ma do zaoferowania firmom? O nowej linii „UNIQA dla biznesu” opowiada Tomasz Szarek. Z podcastu dowiecie się:

  • Dlaczego klient korporacyjny czuje się zagubiony w relacji z ubezpieczycielami?
  • W jaki sposób technologia pomaga w kwotacji?
  • Co zrobić, żeby jeden klient nie otrzymywał wielu różnych ofert od tego samego ubezpieczyciela?
  • Jak powinien zareagować ubezpieczyciel, gdy zapytanie w sprawie jednej firmy napływa od wielu pośredników?
  • Czy Klienci mogą współuczestniczyć w tworzeniu produktów?
  • W jakich branżach UNIQA się specjalizuje?
  • Jak dobrze ubezpieczyć HoReKa

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 92 – Kogo stać, by nie oszczędzać w PPK?

0

Pracodawcy zatrudniający ponad 250 pracowników już wybrali dostawców pracowniczych planów kapitałowych. Pierwszą turę podsumowuje Konrad Kluska, członek zarządu Compensy Życie, odpowiedzialny za PPK. Z audycji dowiecie się:

  • jaka była rekordowa partycypacja wśród klientów Compensy
  • jak pracodawcy i pracownicy reagowali na elektroniczne szkolenia
  • jakie jest miejsce PPK w strategii Compensy
  • dlaczego pośrednicy interesują się wdrożeniem PPK u swoich klientów
  • jakie były najczęstsze obawy pracowników
  • jakie argumenty przemawiają za oszczędzaniem

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 91 – Ile jest warta twoja multiagencja?

0

Gdybyś chciał sprzedać swoją agencję ubezpieczeniową, to jaką cenę mógłbyś uzyskać? Rynek się wyraźnie konsoliduje i takich transakcji jest z każdym rokiem coraz więcej. Gośćmi podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” są: Krzysztof Janik („CFO na godziny”) z Enterprise Startup i Marcin Konopka z Berg System. Rozmawiamy o tym:

  • jak obliczyć wartość multiagencji ubezpieczeniowej
  • jak zwiększyć wartość multiagencji
  • jak sensownie porównywać multiagencje między sobą
  • jak się przygotować do sukcesji lub sprzedaży firmy
  • w jaki sposób uporządkowanie procesów w firmie przekłada się na jej wartość
  • czy istnieje prosty wzór pozwalający określić wartość multiagencji?
  • jak uporządkować swoją wiedzę o klientach, żeby równocześnie zwiększyć wartość swojej firmy?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 90 – Najczęstsze błędy przy wdrażaniu PPK – Przemysław Gawlak, Esaliens TFI

0

Pierwsza runda wyścigu o wdrożenie pracowniczych planów kapitałowych w polskich firmach dobiega końca. Zdecydowana większość firm zatrudniających ponad 250 osób już wybrała dostawcę PPK. Gościem podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Przemysław Gawlak z Esaliens TFI. Z audycji dowiecie się:

  • czy już można porównywać wyniki funduszy zdefiniowanej daty?
  • co jest kluczowe przy wdrożeniu PPK z perspektywy pracodawcy?
  • jakie błędy popełniają pośrednicy porównując ze sobą dostawców PPK?
  • na co multiagenci i brokerzy powinni zwrócić uwagę w II turze wdrożeń PPK?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 89 – Ekonomia behawioralna w ubezpieczeniach – Marcin Drogosz, Europa Ubezpieczenia

0

Jak ludzie kupują ubezpieczenia? Ekonomia behawioralna dowodzi, że wcale nie musi to być proces racjonalny. Gościem tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego #RozmowyBezAsekuracji jest Marcin Drogosz z firmy Europa Ubezpieczenia, który opowiada, jak zasady ekonomii behawioralnej zostały przełożone na skrypty sprzedażowe. Z podcastu dowiecie się też:

  • jak ludzie chcą kupować, a jak nie chcą?
  • czy stosowanie ekonomii behawioralnej to manipulacja?
  • jak wykorzystanie ekonomii behawioralnej wpływa na sprzedaż?
  • co ekonomia behawioralna ma wspólnego z IDD?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,287FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie