Blog - Strona 155 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 155

Daniel Zahorenko zatwierdzony jako prezes Agro Ubezpieczenia TUW

0
Daniel Zahorenko

Na posiedzeniu Komisji Nadzoru Finansowego 11 października 2024 roku zgodę na powołanie na prezesa zarządu Agro Ubezpieczenia TUW oraz Pocztowego TUnŻ otrzymał Daniel Zahorenko.

Daniel Zahorenko ukończył studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Szczecińskim oraz Executive Master of Business Administration. Od 2001 r. jest związany z Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, gdzie przez wiele lat pełnił kluczowe funkcje, m.in. kierownika Wydziału Ubezpieczeń, kierownika Placówki Terenowej, dyrektora Oddziału Regionalnego, dyrektora Centrum Rehabilitacji Rolników, radcy prezesa KRUS oraz jego zastępcy. W 2016 roku pracował na stanowisku zastępcy dyrektora Departamentu Finansów w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a następnie z ramienia FSUSR współrealizował projekt nowoczesnych ubezpieczeń rolniczych, doprowadzając do objęcia w Pocztowym TUW 49,5% udziałów przez Fundusz. W latach 2017–2022 związany był z Ubezpieczeniami Pocztowymi jako dyrektor zarządzający odpowiedzialny za produkty, sprzedaż i wsparcie sprzedaży. Od marca 2021 r. pełnił funkcję wiceprezesa zarządu Pocztowego TUW, a następnie od lutego 2022 roku, po nabyciu przez Fundusz 100% udziałów w towarzystwie, wiceprezesa zarządu Agro Ubezpieczenia TUW. Od 1 stycznia 2024 roku pełnił obowiązki prezesa zakładu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Mamy to! Połączenie Vienna Life zmienia układ sił na rynku

0
Tomasz Borowski

Rozmowa z Tomaszem Borowskim, prezesem zarządu Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA Vienna Insurance Group

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Vienna Life po połączeniu dołącza do czołówki ubezpieczycieli na życie. Jak zamierzacie wykorzystać tę nową pozycję, aby jeszcze mocniej zaznaczyć swoją obecność w branży?

Tomasz Borowski: – Połączenie trzech spółek, a co za tym idzie, połączenie najlepszych doświadczeń i kompetencji, otwiera przed nami nowe możliwości. Duże i silne towarzystwa, takie jak nowa Vienna Life, mają większe zdolności inwestycyjne i osiągają efekt skali w wielu obszarach. Już teraz optymalizujemy procesy, usprawniamy obsługę klientów i pośredników, podnosząc jej jakość i efektywność.

To również oznacza szybsze podejmowanie decyzji oraz wprowadzanie lepszych, bardziej dopasowanych do rynku produktów. Nasza nowa pozycja to szansa na bardziej kompleksową, multiproduktową współpracę z partnerami, co ostatecznie przełoży się na bardziej zadowolonych klientów i pozwoli otoczyć ich opieką.

Czy planujecie wejście na nowe rynki lub w nowe segmenty? Jakie są to obszary?

– Jako zintegrowana Vienna Life wykorzystujemy mocne strony trzech wcześniejszych spółek, czyli ugruntowaną pozycję na rynku ubezpieczeń indywidualnych i grupowych oraz bogatą ofertę ubezpieczeń oszczędnościowych i inwestycyjnych. Przejęliśmy także cenne kompetencje w zakresie bancassurance oraz rozwiązań emerytalnych.

Dzięki fuzji zyskaliśmy zasoby, które umożliwiają nam rozwój w miejscach, które wcześniej były trudniejsze do osiągnięcia dla pojedynczej, średniej wielkości firmy, takich jak inwestycje w innowacje oraz nowe narzędzia wspierające sprzedaż i obsługę.

A jak ta fuzja wpłynie na rynek w szerszym kontekście? Czy widzicie szansę na zmianę reguł gry w branży?

– Dzięki efektowi skali i większym możliwościom inwestycyjnym możemy realnie wpływać na standardy branżowe. Wraz z połączeniem rozpoczęliśmy szeroko zakrojony proces transformacji technologicznej, który ma nas doprowadzić do tego, żebyśmy byli w czołówce najlepszych rozwiązań nie tylko pod kątem tego, co oferujemy klientom i pośrednikom, ale też jak oferujemy.

Punkt startu mamy bardzo dobry. Staliśmy się uniwersalnym ubezpieczycielem, który stoi na dwóch mocnych filarach. Mamy 800 tys. klientów i ubezpieczamy niemal 4000 firm i korporacji. Pokrywamy całą strukturę pośredników na rynku – od multiagencji, przez brokerów, po banki. Dzięki temu możemy dotrzeć do każdego segmentu klientów.

Co połączenie zmienia z punktu widzenia pośredników?

– Fuzja oznacza dla pośredników dostęp do szerokiego, zintegrowanego portfolio produktów, co pozwala na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb różnych klientów. Współpraca z Vienna Life to teraz możliwość pracy z jedną, silną marką, która oferuje kompleksowe rozwiązania zarówno dla klientów indywidualnych, jak i grupowych. Ponadto uproszczenie procesów i bardziej elastyczne produkty oznaczają większe możliwości sprzedażowe i lepszą obsługę.

A jakie korzyści mogą odczuć Wasi klienci w najbliższym czasie?

– Zachowujemy pełne portfolio produktów, dzięki czemu mamy kompleksową ofertę, która już teraz odpowiada na potrzeby różnych grup klientów. Działając wspólnie, jesteśmy w stanie dostarczyć klientom nową jakość – nie tylko w zakresie samych produktów, ale także procesów obsługi.

Naszym celem jest zapewnienie jeszcze większego bezpieczeństwa i ochrony ubezpieczeniowej oraz podniesienie standardów obsługi na najwyższy poziom. Dzięki temu klienci zyskają bardziej spersonalizowane produkty, szybsze procesy i pozytywne doświadczenia na każdym etapie współpracy.

W kontekście globalnych zmian gospodarczych i technologicznych, na jakie megatrendy stawiacie, aby Wasza nowo powstała firma mogła utrzymać przewagę konkurencyjną przez kolejne lata?

– Oczywiście stawiamy na digitalizację, bo żyjemy w erze cyfrowej, gdzie technologie, takie jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i automatyzacja, stają się codziennością, a nie tylko trendem. Cyfrowe rozwiązania usprawniają procesy obsługi, zwiększają zwinność operacyjną i tworzą bardziej przyjazną infrastrukturę.

Jako Vienna Life chcemy dostarczać produkty dostosowane do nowych potrzeb. Zwracamy np. uwagę na demografię i starzejące się społeczeństwo. W nadchodzących latach coraz więcej osób będzie poszukiwać kompleksowych ubezpieczeń życiowych, zdrowotnych i emerytalnych, co otwiera ogromne możliwości. Oferowanie spersonalizowanych i elastycznych rozwiązań dla różnych grup wiekowych staje się kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnących oczekiwań dotyczących jakości życia.

Jak zamierzacie się rozwijać w najbliższych latach?

– Naszym celem jest rentowny wzrost, wzmacnianie pozycji na rynku ubezpieczeń grupowych i indywidualnych oraz rozwój technologii. Zacieśniamy współpracę z pośrednikami i aktywnie będziemy też poszukiwać nowych partnerstw. Chcemy być liderem w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań ubezpieczeniowych, jednocześnie podnosząc jakość obsługi klienta i innowacyjność naszych produktów.

Mamy ambicję, by nie tylko reagować na zmiany rynkowe, ale także je kształtować, oferując unikalne produkty, które wyróżnią nas na tle konkurencji. Już teraz mamy przygotowany szczegółowy plan rozwoju i w kolejnych miesiącach będziemy sukcesywnie odkrywać kolejne karty, wprowadzając nowe produkty i rozwiązania.

Co było kluczowym czynnikiem sukcesu w tym procesie?

– Połączenie w jeden organizm aż trzech podmiotów jest wyzwaniem. Teraz wiemy to nawet jeszcze lepiej niż na starcie tego projektu. Kluczowe w nim było pełne zaangażowanie naszych zespołów i precyzyjne zarządzanie procesem zmiany. Dzięki temu udało nam się z sukcesem przeprowadzić integrację o niespotykanej wcześniej skali na rynku ubezpieczeń.

Każdy etap fuzji opierał się na maksymalizacji synergii między spółkami, by w efekcie budować zwinną i efektywną operacyjnie firmę, która będzie umacniać swoją pozycję.

Jak SIGNAL IDUNA organizuje leczenie w szpitalu?

0
Aneta Kłębokowska

Grupowe ubezpieczenie zdrowotne SIGNAL IDUNA to doskonała forma zapewnienia pracownikom dostępu do opieki medycznej na wysokim poziomie. Umożliwia skorzystanie z szerokiego zakresu usług zdrowotnych, w tym z hospitalizacji.

Kluczowym elementem tego rodzaju ubezpieczeń są pakiety szpitalne, które zapewniają ochronę zdrowotną w sytuacjach wymagających leczenia stacjonarnego w szpitalu. Dają one pracodawcom możliwość wyboru odpowiedniego zakresu ochrony dla swoich pracowników, co wpływa na ich komfort oraz poczucie bezpieczeństwa.

Czym są pakiety szpitalne?

Pakiety szpitalne w ramach grupowego ubezpieczenia zdrowotnego SIGNAL IDUNA zapewniają komfortowe warunki hospitalizacji uwzględniające możliwość pobytu w pokoju o podwyższonym standardzie (w tym rodzica, jeśli dziecko nie ukończyło 15. roku życia), do 48 godzin dyżurów pielęgniarskich po zabiegach operacyjnych oraz wybór lekarza prowadzącego.

Katalog zabiegów szpitalnych obejmuje zabiegi okulistyczne, laryngologiczne, chirurgię onkologiczną, chirurgię ogólną, chirurgię naczyniową, chirurgię proktologiczną, kardiochirurgię i kardiologię inwazyjną, zabiegi ortopedyczne, zabiegi urologiczne i układu rozrodczego męskiego, zabiegi ginekologiczne oraz biopsje.

W zakresie ubezpieczenia znajduje się zasiłek szpitalny od 6. do 20. dnia hospitalizacji za dzień, maksymalnie do 70 dni pobytu w ciągu roku polisowego. Refundacja kosztów procedur związanych z urodzeniem dziecka, w tym pobyt w pokoju o podwyższonym standardzie oraz znieczulenie i indywidualny dyżur pielęgniarki lub położnej, to dodatkowy atut oferty. 

Możliwość wyboru odpowiedniego pakietu

SIGNAL IDUNA oferuje cztery pakiety szpitalne. Pracodawcy mają możliwość wyboru jednego pakietu dla wszystkich pracowników lub zróżnicowania oferty na podstawie obiektywnych kryteriów.

Zróżnicowanie ofert pozwala dostosować poziom ochrony do potrzeb oraz wymagań danej grupy zatrudnionych, co z jednej strony zwiększa atrakcyjność ubezpieczenia, a z drugiej – poprawia motywację do pracy.

Możliwe jest zawarcie ubezpieczenia szpitalnego jako osobnej umowy.

Proces organizacji zabiegu

Proces organizacji leczenia szpitalnego w ramach grupowego ubezpieczenia SIGNAL IDUNA jest maksymalnie uproszczony. Zaczyna się od zgłoszenia przez ubezpieczonego prośby o autoryzację hospitalizacji. Można to zrobić telefonicznie lub e-mailowo, co jest wygodne i pozwala zaoszczędzić dużo czasu.

Kolejnym krokiem jest proces autoryzacji, który obejmuje ocenę ryzyka. Jeżeli decyzja o autoryzacji jest pozytywna, dział sieci medycznej kontaktuje się z wybraną placówką medyczną, aby ustalić dokładny termin zabiegu. Czasami wymagane jest wystawienie promesy, czyli pisemnego potwierdzenia finansowania zabiegu przez SIGNAL IDUNA. Po ustaleniu terminu informacja ta zostaje przekazana ubezpieczonemu, który jest przygotowany do hospitalizacji.

SIGNAL IDUNA organizuje hospitalizację w ponad 90 szpitalach w całym kraju. Jesteśmy gotowi także na organizowanie usługi w szpitalach spoza listy współpracujących z nami placówek medycznych.

Zalety grupowego ubezpieczenia zdrowotnego z pakietem szpitalnym

Grupowe ubezpieczenie zdrowotne z pakietem szpitalnym to rozwiązanie korzystne zarówno dla pracodawców, jak i pracowników.

Pracodawcy zyskują możliwość zaoferowania atrakcyjnych benefitów pracowniczych, które mogą poprawić atmosferę w firmie oraz zwiększyć lojalność pracowników.

Z kolei zatrudnieni mają pewność, że w razie potrzeby będą mieli szybki dostęp do wysokiej jakości opieki szpitalnej poza publicznym systemem ochrony zdrowia.

Aneta Kłębokowska

dyrektorka Biura Sprzedaży Korporacyjnej
SIGNAL IDUNA Polska TU SA

www.signal-iduna.pl

Unilink zmienia rynek ubezpieczeniowy na lepsze dla agentów i na zasadach agentów

0
Aleksandra Friedel, Igor Rusinowski

Unilink to największy dystrybutor ubezpieczeń w Polsce i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, dynamicznemu rozwojowi i najlepszej społeczności agentów marka Unilink zdobyła zaufanie milionów klientów i stała się synonimem jakości, profesjonalizmu, a także game changerem w branży pośrednictwa ubezpieczeniowego.

Numer 1 w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

W Polsce Unilink obsługuje ponad 4 mln klientów, co świadczy o ogromnym zaufaniu, jakim darzą markę agenci i klienci. Za cały 2024 r. Unilink SA spodziewa się łącznej składki przypisanej brutto na poziomie ponad 3 mld zł.

Grupa Unilink jest największym dystrybutorem ubezpieczeń w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, obecnym w siedmiu krajach regionu, z pozycją lidera w Polsce (marka Unilink), Bułgarii (marka I&G Insurance Brokers i SDI), Rumunii i Mołdawii (marka Safety Broker), Czechach i Słowacji (marka Insia) oraz Chorwacji (marka Euro Posredovanje).

Grupa Unilink w całym 2024 r. spodziewa się składki na poziomie ponad 8 mld zł. Grupa jest obecna we wszystkich kanałach sprzedaży, ze szczególną koncentracją na kanale agencyjnym. W całym regionie CEE Grupa współpracuje z ponad 15 tys. agentów i posiada 3000 placówek.

Rozwój i sukcesy Grupy Unilink

Na poziomie międzynarodowym firma nie ustaje w rozwoju: w kwietniu 2023 r. Grupa Unilink dołączyła do czołowego globalnego fintechu i brokera ubezpieczeniowego Acrisure, by wykorzystać ogólnoświatową obecność i ekspertyzę nowego właściciela i przyspieszyć międzynarodowy rozwój.

Z początkiem stycznia 2024 r. Grupa Unilink dokonała zakupu firmy Euro Posredovanje, głównego brokera ubezpieczeniowego w Chorwacji. Obecnie pracuje nad wejściem na trzy nowe rynki zagraniczne, co zwiększyłoby do dziesięciu liczbę krajów, w których jest obecny Unilink.

Od czterech lat Unilink z powodzeniem i dumą wspiera Polską Ligę Siatkówki (PLS), dzięki czemu marka jest widoczna nie tylko na parkiecie podczas pucharowych rozgrywek, lecz także w telewizji, docierając do milionów widzów podczas transmisji sportowych zmagań.  

Innowacyjne narzędzia i technologie

Jednym z kluczowych elementów sukcesu Unilink jest innowacyjność technologiczna. Z końcem sierpnia 2024 r. wprowadzone zostało nowe narzędzie – UniWersum, które łączy w sobie najlepsze praktyki dotychczasowych systemów UniCRM i UniMarket.

UniWersum to nie tylko rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami oraz sprzedaży ubezpieczeń, ale także dynamiczna platforma online, tworzona przez agentów i dla agentów. Dzięki UniWersum agenci mogą efektywniej zarządzać swoimi zadaniami i znacząco przyspieszyć proces obsługi klienta, co przekłada się na podniesienie jakości i komfortu pracy agenta. Platforma ta będzie się nieustannie rozwijać, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby zmieniającego się rynku.

UniWersum to znacząca ewolucja w zarządzaniu sprzedażą polis. W efekcie bliskiej współpracy z agentami stworzona przez Unilink platforma odpowiada na potrzeby w zakresie usprawnienia całości procesu obsługi i widocznie oszczędza czas. Agenci mogą skupić się na tym, co najważniejsze – zadbaniu o bezpieczeństwo klienta poprzez relacje, profesjonalną analizę potrzeb i dobór najlepszych ubezpieczeniowych rozwiązań – mówi Aleksandra Friedel, prezeska Unilink SA.

Nowoczesna i szeroka sieć dystrybucji

Dzięki konsekwentnemu budowaniu marki jej rozpoznawalność wśród klientów stale rośnie. Nieustannie zwiększamy liczbę placówek partnerskich, którym oferujemy mocne wsparcie marketingowe podnoszące konkurencyjność na rynku lokalnym. Unilink oddaje do współpracy z agentami największy pośród multiagencji zespół dyrektorów regionalnych, pracujących osobno dla ubezpieczeń majątkowych, jak i od życia i zdrowia. To rozwiązanie zapewnia bliskie, regularne relacje biznesowe i właściwą opiekę merytoryczną. Posiadamy także odrębny pion w strukturze firmy przeznaczony dla wsparcia agentów w zakresie obsługi korporacyjnej.

Firma gwarantuje agentom i partnerom jasne i przejrzyste zasady współpracy, efektywne procesy oraz bardzo szybkie i niezawodne reguły rozliczeń. Poprzez wykorzystanie robotyzacji obsługa dokumentów jest szybka i bezproblemowa.

W Programie UniPartner dzięki współpracy z agentami Unilink jest już 1200 placówek na terenie całego kraju. Firma zapewnia m.in. nowoczesne oznakowanie oraz szerokie wsparcie w lokalnych działaniach promocyjnych i rozwojowych, w tym m.in. zwrot części kosztów marketingowych. Tak rozbudowana sieć dystrybucji pozwala skutecznie dotrzeć do najpełniejszego grona klientów i oferować najlepsze rozwiązania ubezpieczeniowe z oferty ponad 40 towarzystw.

Unilink jest idealnym wyborem na każdym etapie zawodowym agentów, wspierając ich w wejściu do tej profesji, zdobyciu wiedzy i niezbędnych szkoleń, poprzez rozwój i szybkie skalowanie biznesu, aż po sukcesję.

Unilink to nie zwykła firma, Unilink to społeczność najlepszych agentów, którzy każdego dnia dbają o bezpieczeństwo swoich klientów. Nasze innowacyjne podejście i zaangażowanie w rozwój technologii sprawiają, że jesteśmy niekwestionowanym liderem w branży pośrednictwa ubezpieczeniowego. Unilink zmienia rynek ubezpieczeniowy na lepsze i co ważniejsze, robi to dla agentów i na zasadach agentów – podsumowuje Igor Rusinowski, prezes Grupy Unilink.

Trasti oficjalnie spółką akcyjną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

26 września 2024 roku Trasti oficjalnie stało się spółką akcyjną. Ubezpieczyciel podkreśla, że nowy status to dla niego nie tylko nowy etap, ale także kolejny ważny krok w strategii rozwoju i budowy pozycji stabilnego, mocnego podmiotu na rynku ubezpieczeń.

Trasti to partner międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej Triglav W pierwszej połowie obecnego roku firma pozyskała 150 tys. nowych klientów i zebrała 115,5 mln zł składek ubezpieczeniowych. Sprzedaż w ubezpieczeniach dobrowolnych (bez OC posiadaczy pojazdów mechanicznych) poszła w górę o 17% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Zakład zaspokoił 8 tys. roszczeń, wypłacając w sumie 40 mln zł odszkodowań i świadczeń.

(AM, źródło: LinkedIn, gu.com.pl)

Pakiet Dom w aplikacji mobilnej Credit Agricole

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Bank Credit Agricole udostępnił w aplikacji mobilnej CA24 Mobile ubezpieczenie Pakiet Dom. Dzięki temu jego klienci mogą ubezpieczyć swój dom lub mieszkanie przez smartfona.

–  Technologia jest po to, żeby ułatwiać życie i oszczędzać cenny czas. Dążymy do tego, żeby klienci Credit Agricole jak najwięcej spraw mogli załatwić w kanałach zdalnych – wygodnie i bez wychodzenia z domu. Od teraz w aplikacji CA24 Mobile będą mogli kupić w kilku prostych krokach ubezpieczenie Pakiet DOM – mówi Joanna Hryńczuk, menedżerka e-Commerce Credit Agricole.

Pakiet DOM to ubezpieczenie, które zapewnia ochronę domu lub mieszkania w przypadku pożaru, huraganu, gradu, wandalizmu, nawalnego deszczu i innych nieszczęśliwych zdarzeń.

Żeby wykupić ubezpieczenie, wystarczy wejść do aplikacji CA24 Mobile w zakładkę „Korzyści”, a następnie kliknąć przycisk „Oferta”, wejść w „Ubezpieczenia” oraz wybrać opcję „Dom i majątek”. Ostatnim krokiem jest wybór Pakietu Dom spośród dostępnej oferty. Klient może sprawdzić, co obejmuje ubezpieczenie, formę opłaty i kraj, na terenie którego ono obowiązuje. W zakładce „Dokumenty” znajdzie też OWU, informacje o produkcie oraz o banku. Po zakupie można sprawdzić w aplikacji wszystkie szczegóły ubezpieczenia, a także informacje, jak zgłosić szkodę.

(AM, źródło: prnews.pl)

Ubezpieczenie BI lekiem na koszty przestoju wskutek powodzi

0
Źródło zdjęcia: Canva

Firmy poszkodowane przez powódź mogą liczyć na pokrycie kosztów poniesionych szkód, jeśli oprócz ubezpieczenia mienia posiadają również polisę od utraty zysku (ang. Business Interruption, BI) – wskazuje „Puls Biznesu”.

Marcin Zimowski, dyrektor w pionie klientów strategicznych Marsh Polska, mówi gazecie, że według badań szkody materialne to często tylko wierzchołek góry lodowej, a konsekwencje w postaci choćby dodatkowych kosztów działalności czy utraty przychodów potrafią być nawet pięciokrotnie większe. Tymczasem dzięki BI sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstwa ma szansę wrócić do stanu sprzed szkody. Ewa Nowosielska, dyrektorka działu ubezpieczeń majątkowych i OC WTW Polska wyjaśnia, że polisa pozwala odbudować zdolność produkcyjną oraz pozycję przedsiębiorcy na rynku, a co za tym idzie – poziom obrotów do stanu sprzed szkody.

Dariusz Łukasik, lider praktyki nieruchomości Aon Polska wskazuje, że ubezpieczenie utraty zysku kierowane jest głównie do korporacji, choć pojawiają się też takie możliwości w polisach kierowanych do małych i średnich firm. Brak jednak danych na temat odsetka firm, szczególnie z sektora MŚP, kupujących polisy BI.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 14 października, Sylwia Wedziuk „Przestój firmy po szkodzie można ubezpieczyć”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

PZU Zdrowie promuje profilaktykę zdrowotną wśród seniorów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU Zdrowie we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej przygotowało cykl bezpłatnych webinarów na temat zdrowia osób w dojrzałym wieku. To już trzecia edycja Akademii Seniora, tym razem w jesiennej odsłonie.

Według danych GUS osoby w wieku seniorskim stanowią już blisko 1/4 polskiego społeczeństwa. Dlatego tak ważne jest budowanie świadomości na temat własnego wpływu na zdrowie i wspieranie kompetencji zdrowotnych niezależnie od wieku.

Odpowiedzią PZU Zdrowie na tę potrzebę jest projekt edukacyjny promujący profilaktykę zdrowotną wśród osób dojrzałych. Do tej pory odbyły się już Zimowa Akademia Seniora na początku 2024 roku i Letnia Akademia Seniora w 2022 roku, które zgromadziły kilkanaście tysięcy odbiorców.

W agendzie trzeciej edycji zaplanowano tematy aktualne dla zdrowia seniorów, dobrane w konsultacji z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, znającym potrzeby tej grupy odbiorców, tak aby uzupełnić wiedzę stałych i nowych słuchaczy.

Spotkania będą odbywać się na portalu ABCsenior.com. Poprowadzą je eksperci PZU Zdrowie.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Amerykanie w szpitalach dużo płacą i długo czekają

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczenia zdrowotne stanowią większość wydatków ubezpieczeniowych obywatela USA, co po raz kolejny dowodzi, że Stany Zjednoczone jako kraj mają najdroższy na świecie system opieki zdrowotnej.

Jednak mimo wysokiej ceny, jaką Amerykanie płacą za usługi zdrowotne i gigantycznych przychodów brutto, jakie amerykańskie szpitale uzyskują co roku, średni czas oczekiwania na wizytę u lekarza ogólnego w USA jest dużo dłuższy niż w Europie – podaje serwis clickoutmedia.

Z danych zaprezentowanych przez AltIndex.com wynika, że przychody amerykańskich szpitali są o prawie 60% wyższe, a obsługa świadczeń czterokrotnie powolniejsza niż w Europie. Amerykanin wydaje 13 500 dolarów na ubezpieczenie zdrowotne, aby czekać 21 dni na wizytę. Mimo że USA dysponują najbardziej zaawansowaną technologią medyczną i wysoko wykwalifikowanymi specjalistami, wysokie koszta administracyjne, skomplikowany system ubezpieczeniowy i brak regulacji cen powodują, że jest to kraj o najwyższych cenach usług medycznych, począwszy od cen leków na receptę, na cenach pobytu w szpitalu skończywszy. Badanie konsumenckie ujawniło, że średni czas oczekiwania na wizytę u lekarza pierwszego kontaktu w USA wynosił w 2023 r. około trzech tygodni, cztery razy dłużej niż europejska średnia wynosząca 5 dni. Z kolei czas oczekiwania na planowe zabiegi operacyjne wskazuje na trend odwrotny – najkrótszy jest w USA i Szwajcarii i wynosi 28 dni, podczas gdy we Francji i Hiszpanii odpowiednio 63 i 77 dni.

Do 2028 r. przychody amerykańskich szpitali wzrosną o niemal 20% i wyniosą 1,78 bln dol. W 2024 r. amerykański rynek szpitalny wygeneruje 1,5 bln dol., ponad jedną trzecią światowych przychodów szpitalnych. Jest to szokujące w zestawieniu z rynkiem europejskim, gdzie szpitale zarobią do końca roku 960 mld dol., niemal 60% mniej od amerykańskich.

AC

SCOR: Cyfrowa platforma reasekuracji życiowej i zdrowotnej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Globalny gigant reasekuracyjny SCOR uruchomił SCOR Digital Solutions, nową platformę przeznaczoną do integrowania i wzmacniania jego narzędzi cyfrowych do obsługi ubezpieczeń na życie i zdrowotnych.

Platforma ma na celu uproszczenie dostępu do underwritingu SCOR i obsługi roszczeń poprzez konsolidację aktywów cyfrowych, takich jak Velogica i VClaims, co umożliwia ubezpieczycielom zwiększenie wydajności i podejmowanie lepszych decyzji dzięki wykorzystaniu zaawansowanych możliwości gromadzenia i obróbki danych.

Platforma koncentruje się na automatyzacji procesów i doskonaleniu doświadczenia klienta w szybko ewoluującym środowisku cyfrowym. Wznosząc na wyższy poziom wykorzystanie danych i ich analizę, SCOR Digital Solutions pozwoli ubezpieczycielom usprawnić selekcję ryzyk i podejmowanie decyzji, przy jednoczesnym opanowywaniu nowych źródeł danych, co przyspieszy działanie.

Ta strategiczna inicjatywa potwierdza przekonanie SCOR do zapewniania wysokiej jakości danych i technologii, które odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości reasekuracji i wspieraniu klientów na ich drodze cyfrowej transformacji.

(AC, źródło: Insurtech Insights)

18,297FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie