Blog - Strona 164 z 1543 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 164

Further przedstawia Medycynę Precyzyjną

0
Mariusz Kulig

Further jest obecny na polskim rynku od ponad dziesięciu lat, współpracuje z 12 ubezpieczycielami, dostarczając swoje rozwiązania jako komplementarne ubezpieczenia zdrowotne do ubezpieczeń na życie.

Z każdym rokiem przybywa chętnych na kupno ubezpieczenia Leczenia za Granicą, Drugiej Opinii Medycznej, Prywatnej Diagnostyki, powodując, że obecna liczba naszych klientów sięga ponad 140 tys.

Do grona tych klientów z końcem bieżącego roku będą mieli okazję dołączyć także ci, którzy są zainteresowani kompleksową ochroną z tytułu ubezpieczenia Leczenie za Granicą z Medycyną Precyzyjną.

Medycyna spersonalizowana

Kilka słów o medycynie spersonalizowanej lub nazywanej również medycyną celowaną albo precyzyjną. Dlaczego jest ona taka ważna? Ponieważ daje spersonalizowane podejście do leczenia raka, oferując właściwy lek we właściwej dawce dla właściwego pacjenta.

Skąd o tym wiadomo? Z badania molekularnego przeprowadzanego na próbce materiału pochodzącej od chorego w najnowocześniejszych laboratoriach na świecie metodą NGS (z ang. Next Generation Sequencing), czyli sekwencjonowanie nowej generacji genomu człowieka. Innymi słowy, jest to obecnie najdokładniejsza metoda badania DNA, analizująca geny człowieka i pomagająca zdiagnozować liczne choroby o podłożu mutacji genetycznej, często wykorzystywana w onkologii. 82% onkologów korzystających z testów NGS potwierdziło, że wyniki tych badań wpłynęły na ich zalecenia dotyczące sposobu leczenia. 

Metoda NGS jest kosztowna, procedura przeprowadzania tych badań jest skomplikowana, wymaga użycia nowoczesnej aparatury analitycznej i nie zawsze jest refundowana przez NFZ.

Leczenie ukierunkowane molekularnie

Produkt Further, Leczenie za Granicą z Medycyną Precyzyjną, oprócz możliwości zorganizowania leczenia w najlepszych klinikach na świecie z dostępem do najnowocześniejszych terapii lekowych daje także możliwość przeprowadzenia badania genetycznego pacjenta w przypadku zdiagnozowanego nowotworu w celu dobrania najskuteczniejszej terapii i opracowania spersonalizowanego planu leczenia na podstawie eksperckiego raportu klinicznego.

Wielu lekarzy/onkologów ma ograniczoną wiedzę na temat genomiki i nie jest w stanie odpowiednio zinterpretować złożonych wyników. Dlatego Further oferuje dostęp do wysoce wyspecjalizowanej Molecular Tumour Board czy Rady Eksperckiej, składającej się z patologów, onkologów i ekspertów genetycznych, którzy mogą przełożyć złożoną naukę na informacje przydatne klinicznie. Tylko 38% onkologów uważa, że posiada wystarczającą wiedzę o medycynie precyzyjnej.

Ponadto umożliwia dostęp do badań klinicznych na całym świecie i rodzinne testy genetyczne wraz z doradztwem. Jest to o tyle ważne, że badania genetyczne określonych mutacji dziedzicznych u bezpośrednich członków rodziny ułatwiają wczesne wykrywania raka, w tym wsparcie doradcy genetycznego w przypadku pozytywnego wyniku.

Wczesne wykrycie nowotworu jest kluczowym czynnikiem wpływającym na pomyślne wyniki, np. szansa na przeżycie w przypadku wczesnego wykrycia raka piersi jest cztery razy większa, a w przypadku wczesnego wykrycia raka jelita grubego aż sześć razy większa.

To również dostęp do najnowocześniejszej terapii przeciwnowotworowej, jaką jest terapia CAR-T, która wykorzystuje układ odpornościowy pacjenta i zaawansowaną inżynierię genetyczną, aby walczyć z nowotworami dzięki zmodyfikowanym genetycznie limfocytom T (jedne z najważniejszych komórek układu odpornościowego).

Leczenie ukierunkowane molekularnie to obecnie najskuteczniejsza forma leczenia pacjentów onkologicznych. Natomiast problemem jest brak finansowania z NFZ ze względu na wysokie koszty badań genetycznych i leków celowanych. Dlatego chorzy na raka często samodzielnie szukają dostępu do tych terapii lub decydują się na niestandardowe działania, jak zbiórki internetowe, kupują leki komercyjnie, szukają badań klinicznych na własną rękę. Praktycznie nie ma tygodnia, aby w mediach nie pojawiła się historia osoby chorej na raka, która oprócz zmagania się ze śmiertelną chorobą musi zmagać się także ze znalezieniem środków na sfinansowanie drogiej i często niedostępnej w Polsce terapii.

Przy ubezpieczeniu leczenia za granicą większość tych materialnych problemów przestaje istnieć, gdyż wszelkie koszty leczenia pokrywa ubezpieczyciel.

Druga Opinia Medyczna z Medycyną Precyzyjną (DMO+) to kolejna alternatywna ścieżka szybkiej i dokładnej diagnostyki w kierunku chorób nowotworowych, jaką daje produkt Further w porównaniu z tradycyjną Drugą Opinią Medyczną obecną na rynku od kilkudziesięciu lat w praktycznie niezmiennej formie.

Jest to rozwiązanie, które oprócz oferty ubezpieczenia indywidualnego stanowi doskonałe uzupełnienie produktu dla bancassurance, affinity czy ubezpieczeń pracowniczych, szczególnie że nie jest wymagana ocena ryzyka.

Obecnie kończymy wdrażanie nowego produktu Leczenia za Granicą z Medycyną Precyzyjną wśród kilku towarzystw ubezpieczeniowych i mamy nadzieję, że produkt będzie dostępny na naszym rynku już na przełomie tego roku.

Mariusz Kulig
Account Manager w Polsce
Further Group

Ochrona sygnalistów zgodna z RODO

0
Teresa Grabowska

Obowiązujące od 25 września 2024 r. przepisy o ochronie sygnalistów powodują, że podmioty obowiązane, np. brokerzy czy agenci ubezpieczeniowi, muszą zająć się przepisami rozporządzenia RODO, a konkretnie dokumentacją, w której należy dokonać obowiązkowych zmian.

Przepisy RODO w kontekście sygnalistów to proces nierozerwalny. Unijny prawodawca już w motywie 83 dyrektywy o ochronie sygnalistów poczynił zastrzeżenie, że przetwarzanie danych osobowych musi być dokonywane zgodnie z zapisami art. 5 i 25 RODO.

Myśląc o sygnalistach, należy mieć na uwadze szeroki zakres osób, jakimi należy się zaopiekować, a dokładnie ich danymi osobowymi. Czyje to dane? Przede wszystkim sygnalistów, ale również osób pomagających w zgłoszeniu, świadków, osób, których dotyczy zgłoszenie, osób pokrzywdzonych czy członków komisji prowadzącej postępowania wyjaśniające. To nie koniec, bo mogą to być też dane osobowe zabezpieczone w materiałach dowodowych, np. korespondencji e-mail czy z logów w systemach informatycznych.

Bezpieczne przetwarzanie danych w systemie whistleblowing

Przetwarzanie danych ma miejsce na wszystkich etapach systemu whistleblowing.

Obowiązkowe zmiany w dokumentacji RODO

1. aktualizacja Rejestru czynności przetwarzania (RCP),

2. spełnienie obowiązku informacyjnego – art. 13, 14 RODO,

3. przekazanie okresowych upoważnień i oświadczeń do przetwarzania danych,

4. przestrzeganie zasad: Privacy by design, Privacy by default,

5. stosowanie zasady minimalizacji,

6. wykonanie analizy ryzyka – art. 32 RODO,

7. wykonanie DPIA – Oceny skutków dla ochrony danych osobowych – art. 35 RODO,

Podmioty prowadzące RCP muszą w nim uwzględnić nowe czynności przetwarzania danych osobowych związane z obsługą zgłoszeń sygnalistów i określić: cel i podstawę prawną przetwarzania, kategorie danych i osób, których dane dotyczą, opis zastosowanych środków technicznych i organizacyjnych oraz okres retencji, czyli planowany termin usunięcia danych. Okres przechowywania tych danych osobowych to trzy lata.

Realizacja obowiązku informacyjnego wymaga: ustalenia statusu osób występujących w zgłoszeniu oraz ograniczenia zakresu przekazywanej informacji z uwagi na bezwzględną ochronę tożsamości osób uczestniczących w całym procesie, tzn. nie podajemy informacji o źródle danych. Ponadto w klauzuli informacyjnej mamy obowiązek poinformować o możliwości dokonywania przez sygnalistów zgłoszeń zewnętrznych i ujawnień publicznych.

Należy zadbać o nadanie odpowiednich upoważnień osobom obsługującym proces zgłoszeń oraz odebrania od nich oświadczeń.

Analogicznie jak w przypadku stosowania przepisów RODO, należy uwzględnić ochronę danych osobowych i prywatności na etapie tworzenia założeń projektu nowego produktu lub usługi (privacy by design) i wprowadzania domyślnych ustawień zapewniających maksymalny, stały stopień prywatności (privacy by default).

Mamy obowiązek stosować zasadę minimalizacji,co oznacza wyraźne, ustawowe ograniczenie zakresu przetwarzania danych osobowych (art. 8 pkt. 4 u.o.s.). Przetwarzamy dane osobowe tylko w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub ewentualnego podjęcia działania następczego. Natomiast dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, powinny być zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane – 14 dni.

Przeprowadzenie analizy ryzyka to najważniejszy obowiązek, jaki nakłada rozporządzenie RODO. Wadliwie przeprowadzona, nieaktualizowana często bywa wskazywana przez prezesa UODO jako jeden z elementów, które przyczyniły się do nałożenia administracyjnej kary pieniężnej.

W procesie analizy ryzyka na gruncie przepisów o ochronie sygnalistów należy uwzględnić: wybór kanału zgłoszeń (ustne/pisemne) oraz sposób realizacji i wybór narzędzi obsługi zgłoszeń (aplikacja, strona www.)

DPIA (Data Protection Impact Assessment) – Ocena skutków dla ochrony danych to nowy obowiązek, którego wymaga wprowadzony system whistleblowing.

DPIA to proces oceny ryzyka, który obejmuje analizę metod przetwarzania danych, ocenę potencjalnych zagrożeń oraz wdrożenie odpowiednich środków ochronnych, a jej przeprowadzenie jest obowiązkowe.

Dokonując DPIA, stawiamy się na miejscu osoby, której dane dotyczą, i analizujemy, co złego może się stać w wyniku nieprawidłowego przetwarzania danych.

Ryzyka, które musimy uwzględnić w DPIA, to:nieautoryzowane ujawnienie tożsamości sygnalisty, dostęp osób nieuprawnionych do treści zgłoszenia, manipulacja danymi czy zagrożenia technologiczne.

Podsumowanie

Przedstawiłam katalog zadań, jakie ma administrator w zakresie prawidłowej ochrony danych osobowych w procesie przyjmowania i realizacji zgłoszenia od sygnalisty. Dla podmiotów, które mają prawidłowo wdrożone procedury RODO, to zadanie nie będzie zbyt trudne, bo będzie polegało na dokonaniu pewnych uzupełnień czy zmian w już posiadanej dokumentacji oraz przeprowadzenia dodatkowej analizy ryzyka z uwagi na inne aspekty.

Oczywiście największym wyzwaniem będzie przeprowadzenie DPIA, która jest procesem budowania i pokazywania zgodności z zapisami RODO. Ochrona sygnalistów to nie tylko wymóg prawny, ale przede wszystkim element budowania silnej i etycznej organizacji.

Zainteresowanych Wzorem DPIA lub praktycznym przykładem DPIA zapraszam do kontaktu.

Teresa Grabowska
TG-Doradztwo i Zarządzanie
biuro.tg.doradztwo@gmail.com

Ewa Pitera rzeczniczką prasową Europa Ubezpieczenia

0
Ewa Pitera

Ewa Pitera objęła stanowisko rzeczniczki prasowej Europa Ubezpieczenia. W ramach swoich obowiązków będzie odpowiadać za komunikację zewnętrzną firmy oraz budowanie wizerunku HDI Embedded na rynkach międzynarodowych.

Ewa Pitera ma wieloletnie doświadczenie w komunikacji korporacyjnej i finansowej. Ostatnio doradzała strategicznie w zakresie komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej firmom z sektora ubezpieczeń, usług finansowych, e-commerce, handlu detalicznego, branży medycznej oraz diagnostycznej, realizując projekty w Polsce i na rynkach międzynarodowych. W dotychczasowej karierze pracowała dla firm ubezpieczeniowych, takich jak m.in. ERGO Hestia, PKO Ubezpieczenia, Allianz, Liberty Ubezpieczenia (obecnie UNIQA) czy też dla Rankomat.

Wcześniej pełniła funkcje menedżerskie w międzynarodowych i polskich agencjach public relations, m.in. Publicis Consultants Rowland, zajmując się kompleksowym budowaniem wizerunku organizacji, komunikacją w procesach transformacji, fuzji i przejęć oraz zarządzaniem w obliczu kryzysów.

Ewa Pitera jest również wykładowczynią na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Akademii Biznesu i Finansów Vistula. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

John Neal zostawia Lloyd’s dla Aon

0
John Neal

8 stycznia Lloyd’s of London ogłosił odejście swojego dyrektora generalnego, Johna Neala. Opuści on zajmowane stanowisko w 2025 r., po ponad sześciu latach piastowania dotychczasowej funkcji, by dołączyć do Aon, gdzie będzie globalnym dyrektorem generalnym działu reasekuracji i globalnym prezesem ds. rozwiązań klimatycznych. Jak poinformowano w komunikacie, data odejścia Johna Neala  zostanie podana „w odpowiednim czasie”.

– Od czasu mianowania Johna na stanowisko CEO w 2018 r. wniósł on ogromny wkład w działalność Lloyd’s – powiedział Bruce Carnegie-Brown, prezes zarządu Lloyd’s. – W 2025 r. John będzie nadal wspierał zarówno planowaną sukcesję nowego przewodniczącego Rady Lloyd’s, jak i zmianę kierownictwa wykonawczego – dodał.

– Będę na zawsze wdzięczny moim kolegom i wielu innym osobom na rynku Lloyd’s za możliwość wdrożenia rozwiązań, które zapewniły silne i zrównoważone wyniki finansowe oraz pozycjonują Lloyd’s na przyszły sukces. Nie mogę się doczekać, aby wesprzeć w Aon kolegów starających się zaspokoić potrzeby klientów w zakresie reasekuracji i dostarczać inteligentne rozwiązania ubezpieczeniowe, które pomogą rozwiązać niektóre z najbardziej pilnych wyzwań na świecie, zwłaszcza w odniesieniu do transformacji klimatycznej – dodał John Neal.

Przed dołączeniem do Lloyd’s John Neal pełnił funkcję CEO QBE, globalnej grupy ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. W Aon będzie podlegać Andy’emu Marcellowi, dyrektorowi generalnemu Risk Capital, oraz będzie członkiem zespołu kierowniczego Risk Capital firmy.

– Z radością witam Johna w Aon. Wnosi on bogate doświadczenie, strategiczną wizję i głębokie zrozumienie zmieniających się potrzeb naszych klientów. Jego przywództwo będzie miało kluczowe znaczenie dla wsparcia zespołu w rozwiązywaniu wyzwań, przed którymi stoją organizacje w zakresie megatrendów w handlu, technologii, pogodzie i sile roboczej, a także w opracowywaniu rozwiązań, które pozwolą naszym klientom rozwijać się w szybko zmieniającym się świecie – powiedział Andy Marcell.

W 2024 roku swoje odejście z Lloyd’s zapowiedział Bruce Carnegie-Brown. Jego następcą zostanie Charles Roxburgh, który przejmie obowiązki w maju 2025 r.

(AM, źródło: Lloyd’s of London, Aon, gu.com.pl)

VIG Re wzmacnia i reorganizuje zarząd

0
Ivana Jurčíková

Z początkiem stycznia doszło do zmian organizacyjnych w zarządzie VIG Re. Mają one na celu wzmocnienie kierunku strategicznego firmy i jej efektywności operacyjnej.

Ivana Jurčíková, obecna członkini zarządu, objęła nowo utworzone stanowisko Chief Operating Officer (COO, dyrektor operacyjny). W ramach swoich obowiązków będzie nadzorować inicjatywy na rzecz transformacji cyfrowej VIG Re, mające na celu usprawnienie działalności operacyjnej i poprawę obsługi klienta.

Do zarządu dołączył też Wolfgang Hajek. Jako dyrektor finansowy (CFO) będzie zarządzał i nadzorował wszystkie wymiary finansowe VIG Re, w tym planowanie finansowe, zarządzanie bilansem ekonomicznym i regulacyjnym.

– Z radością witamy Wolfganga w naszym zarządzie i cieszymy się, że Ivana obejmuje nowo utworzone stanowisko COO – powiedział Tobias Sonndorfer, prezes i dyrektor generalny VIG Re. – Te zmiany odzwierciedlają nasze zaangażowanie we wzmacnianie zespołu kierowniczego i napędzanie zrównoważonego wzrostu.

– Nominacje Wolfganga Hajka na stanowisko CFO i Ivany Jurčíkovej na stanowisko COO stanowią znaczący krok naprzód w strategicznym rozwoju VIG Re — stwierdził dr Peter Thirring, przewodniczący rady nadzorczej reasekuratora. 

Zarząd VIG Re na dzień 1 stycznia 2025 r.: Tobias Sonndorfer, prezes zarządu i dyrektor generalny, Wolfgang Hajek, dyrektor finansowy, Ivana Jurčíková, dyrektorka operacyjna, Stephan Wirz, dyrektor ds. biznesowych.

(AM, źródło: VIG Re) 

Polisa na życie najpopularniejszym benefitem pracowniczym w sektorze MŚP

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponad 90% mikro, małych i średnich firm uczestniczących w badaniu zrealizowany przez Instytut Keralla Research na zlecenie VanityStyle zadeklarowało, że zapewnia swoim pracownikom świadczenia pozapłacowe. Najpopularniejszym jest ubezpieczenie na życie.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że przynajmniej jeden benefit oferuje pracownikom 92% ankietowanych z sektora MŚP, w tym 94% średnich i 97% małych podmiotów oraz 85% mikroprzedsiębiorstw. Najczęściej jest to ubezpieczenie na życie, które zapewnia 35% respondentów, w tym co drugi zatrudniający od 50 do 249 pracowników.

– Ubezpieczenia na życie stają się strategicznym narzędziem w sektorze MŚP, szczególnie w obliczu rosnącej konkurencji o pracowników. To stosunkowo niedrogi benefit, który buduje lojalność zespołu, ale również wzmacnia wizerunek firmy jako odpowiedzialnego i troskliwego pracodawcy – mówi Grzegorz Gasiecki, prezes multiagencji ProPlus specjalizującej się w ubezpieczeniach grupowych. – W wielu przypadkach polisy grupowe są elastyczne, co umożliwia ich dopasowanie do specyfiki branży, np. ochrony przed ryzykami związanymi z pracą fizyczną czy mobilnością. Popularnym rozwiązaniem są tzw. kafelki, umożliwiające indywidualny dobór zakresu ochrony do potrzeb pracowników – dodaje.

Na drugim miejscu znalazły się spotkania integracyjne i okolicznościowe, które organizuje 29% badanych, a na trzecim – prywatna opieka medyczna, oferowana przez co czwartego ankietowanego, w tym 30% z małych i średnich firm oraz 15% z segmentu mikro.

(AM, źródło: VanityStyle)

Unilink doceniony za dbałość o dobrostan psychofizyczny pracowników

0
Źródło zdjęcia: Unilink

Unilink został wyróżniony certyfikatem „Firmy dbającej o dobrostan psychofizyczny pracowników w 2024 roku” przez organizację Sophia Health. To wyróżnienie jest dowodem na zaangażowanie spółki w promowanie zdrowia i dobrostanu wśród swoich pracowników oraz w społeczności agentów ubezpieczeniowych.

W 2024 roku pracownicy i agenci ubezpieczeniowi Unilink uczestniczyli m.in. w ośmiu profesjonalnych sesjach edukacyjnych, które miały na celu rozwijanie świadomości zdrowotnej. Sesje te, przygotowane przez ekspertów z Sophia Health, obejmowały szeroki zakres tematów okołozdrowotnych, takich jak zarządzanie stresem, zdrowe nawyki żywieniowe, profilaktyka nowotworowa u kobiet i mężczyzn, techniki relaksacyjne oraz znaczenie aktywności fizycznej. Oprócz tych webinariów edukacyjnych, firma zapewniła swoim pracownikom bezpłatne profilaktyczne badania przesiewowe.

– Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia, które stanowi ważny element naszej kultury organizacyjnej DBAM. Dbanie o dobrostan naszych pracowników jest dla nas priorytetem, a otrzymany certyfikat z przyjemnością dopisujemy do naszych dotychczasowych osiągnięć i wyróżnień – powiedział Mateusz Borowiecki, dyrektor HR Unilink.

(AM, źródło: Unilink)

Companjon zapewni finansowy parasol wydatkom posiadaczy kart Visa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Companjon, insurtech specjalizujący się w rozwiązaniach z zakresu ubezpieczeń, nawiązał współpracę z operatorem kart płatniczych Visa. Dzięki temu podmioty oferujące karty w tym systemie będą mogły zaproponować swoim klientom ochronę poniesionych wydatków na wypadek wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, takich jak ekstremalne temperatury lub ulewne deszcze.

Wydawcy kart, którzy zdecydują się na rozwiązanie pod nazwą Weather Protection, będą mogli zaoferować klientom dodatkową ochronę przed warunkami pogodowymi w określonych przypadkach. Przykładowo: klient, który zarezerwuje bilet na koncert plenerowy, może otrzymać ochronę na wypadek opadów deszczu.

Companjon będzie odgrywać rolę dostawcy technologii, ubezpieczyciela i gwaranta ryzyka dla tego rozwiązania.

(AM, źródło: Companjnon)

9,5 mln zł dla ofiar błędów medycznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec wydał w 2024 roku ponad 160 pozytywnych decyzji o przyznaniu świadczenia pieniężnego ze środków Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Łączna kwota udzielonego wsparcia sięga 9,5 mln zł.

W minionym roku do Rzecznika wpłynęło ponad 1500 wniosków o przyznanie świadczenia z Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Wydanych zostało ponad 260 decyzji, w tym 162 pozytywne. Łączna kwota wypłat to blisko 9,5 mln zł. Średnia przyznana kwota wynosi około 60 tys. zł. Pieniądze z Funduszu uzyskało 83 poszkodowanych pacjentów oraz 79 osób bliskich zmarłych pacjentów.  Żaden z wnioskodawców nie zrzekł się przyznanego na jego rzecz świadczenia.

– Liczba wpływających do nas wniosków, ale przede wszystkim to, że przyznawane przez nas rekompensaty są akceptowane przez pacjentów i ich bliskich, pokazują jak potrzebny był Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych. Tworząc go, opieraliśmy się na modelach działających w krajach skandynawskich, przede wszystkim w Danii – powiedział Bartłomiej Chmielowiec. – Cieszę się, że możemy w tym obszarze działać na rzecz osób poszkodowanych w zdarzeniach medycznych, ale też podnosić bezpieczeństwo pacjentów dzięki wytycznym, które kierujemy do podmiotów medycznych – dodał.

Ostatnia z wydanych przez Rzecznika decyzji dotyczy pacjentki z masywnym stłuczeniem pośladków, która nie została należycie zdiagnozowana w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym. Nie wykonano podstawowego badania neurologicznego, ani badania tomografii komputerowej kręgosłupa, zaś badanie rentgenowskie zostało opisane w nieprawidłowy sposób. Konsekwencją tego był brak możliwości wykorzystania okna czasowego do wykonania niezbędnej w tej sytuacji operacji złamania kompresyjnego kręgosłupa. Rzecznik przyznał poszkodowanej świadczenie w wysokości ponad 161 tys. zł.

Poprawa bezpieczeństwa pacjentów

Tryb pozasądowy realizowany przez Rzecznika pozwala też na podejmowanie efektywnych działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa pacjentów. Szpital, w którym doszło do zdarzenia, ma bowiem prawny obowiązek przeanalizowania przyczyny szkody oraz wdrożenia działań zapobiegających podobnym zdarzeniom w przyszłości. Taka analiza została przeprowadzona w blisko 50 sprawach. Szpitale informują o podjęciu różnego rodzaju działań, takich m.in. jak:

  • poprawa obowiązujących procedur,
  • wprowadzenie dodatkowych wytycznych dla poszczególnych oddziałów,
  • włączenie kolejnych badań do realizowanej w szpitalu ścieżki pacjenta,
  • przeprowadzenie specjalistycznych szkoleń dla personelu medycznego,
  • zapewnienie dostępności konsultantów określonej specjalności,
  • nawiązanie współpracy z dodatkowymi ośrodkami diagnostycznymi,
  • wprowadzenie dodatkowych systemów monitorowania oraz narzędzi wspomagających analizę zdarzeń medycznych.

(AM, źródło: RzPP)

Aneta Zawistowska dyrektorką zarządzającą Specialty w GrECo

0
Aneta Zawistowska

Do zespołu GrECo dołączyła Aneta Zawistowska. Będzie w nim pełnić funkcję dyrektorki zarządzającej obszarem Specialty.

Aneta Zawistowska od wielu lat związana jest z rynkiem ubezpieczeniowym i posiada bogate doświadczenie w sektorze ubezpieczeń dla podmiotów gospodarczych. W trakcie kariery zawodowej była odpowiedzialna za sprzedaż, underwriting, reasekurację oraz likwidację szkód z ubezpieczeń dla klientów korporacyjnych. Kierowała i uczestniczyła w licznych projektach, których celem było wdrożenie innowacyjnych rozwiązań wpływających na rozwój i budowanie organizacji.

(AM, źródło: PIU)

18,497FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie