Blog - Strona 168 z 1541 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 168

Jak przekonania wpływają na nasze życiowe sukcesy

0
Adam Kubicki

Punktem wyjścia dla efektywnego działania jest gotowość do kwestionowania automatycznych założeń, które powstrzymują nas przed osiąganiem ambitnych wyników. Niektórzy ludzie są przekonani, że brakuje im inteligencji, ponieważ jako uczniowie dostawali przeciętne stopnie.

Okazuje się, że wiele osób, które osiągnęły sukces w najbardziej złożonych dziedzinach, w szkole wcale nie było prymusami. Wiara rodziców w wartość formalnej edukacji często przesłania sygnały związane z predyspozycjami ich dzieci. Siła przekonań może mieć nawet większe znaczenie w osiąganiu sukcesu niż to, co umiemy i co wiemy.

Osoby z negatywnymi przekonaniami na swój temat w dorosłym życiu skazują się na przeciętność, ponieważ nie wierzą, że są wystarczająco kreatywne, zdyscyplinowane, punktualne, zdolne do efektywnej organizacji czasu oraz uczenia się nowych rzeczy i wykorzystywania ich w praktyce. Mawiają: „Już taki jestem i nic na to nie poradzę”, wierząc, że to prawdziwy powód ich stagnacji.

Prawda jest taka, że większość samoograniczających przekonań nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Bazują one na informacjach, które przyswoiliśmy z zewnątrz: opiniach na nasz temat, krytyce, a bywa i tak, że na przeczytanym horoskopie. Najgorszym ze wszystkich samoograniczających przekonań jest lęk przed niepowodzeniem. To może być obawa przed stratą, ubóstwem, popełnieniem błędu albo niemożnością osiągnięcia założonego celu.

Osoby, których myśli zaprząta strach przed porażką, nieustannie szukają argumentów potwierdzających ich przekonanie, że czegoś nie da się zrobić, że coś nie jest dobrym pomysłem albo że grozi im strata czasu i pieniędzy. Pamiętam historię o ujarzmianiu słonia indyjskiego, którą przytoczył Brian Tracy w jednej ze swoich książek.

Kiedyś słonie były swoistymi czołgami maharadżów. Nie tylko nosiły na grzbiecie jeźdźców uzbrojonych w łuki, kołczany i włócznie, ale same również stanowiły broń bojową, szarżowały na wroga i nabijały go na zaostrzone ciosy. Dziś te same słonie są zwierzętami jucznymi. Potulnie i bezkonfliktowo ciągną pługi, transportują drewno i wykonują polecenia dozorców, a potem niemal bezgłośnie stoją w zagrodach, czekając na kolejny dzień pracy. Jak mogło do tego dojść?

Młody słoń jest zabierany od samicy i przywiązywany grubą liną do słupa wbitego w ziemię. Szamocze się, płacze i próbuje się uwolnić, by móc wrócić do matki, ale to na nic. Lina, która ciasno oplata jego nogę, jest zbyt mocna, a słup wbity zbyt głęboko. W końcu słoniątko poddaje się i przestaje walczyć. Historia powtarza się każdego dnia. Właściciel na wiele godzin ogranicza zwierzę i słoniątko w okamgnieniu zdaje sobie sprawę, że kiedy zostaje przywiązane, jest zupełnie bezsilne.

To przykład najgorszego rodzaju niemocy, który dotyka współczesny świat – stanu, który psycholodzy nazywają wyuczoną bezradnością. Każdą osobę, która czuje różnego rodzaju opory, zachęcam do obejrzenia filmu Jestem na tak. To świetna komedia z bardzo mądrym przesłaniem. Wielokrotnie sprawdziła się w roli pracy domowej dla osób z oporami i zamkniętych na to, co proponuje nam świat.

Jeśli nie obejrzałeś nigdy tego filmu lub widziałeś go dawno temu, wróć do niego i zastanów się po seansie, w jakim stanie mentalnym znajdujesz się obecnie. Być może dojdziesz do wniosku, że trzeba popracować nad swoimi przekonaniami i postawą.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Cztery filary finansowego bezpieczeństwa

0
Dorota Rembiszewska

W życiu każdego z nas przychodzą momenty, kiedy stajemy w obliczu nieprzewidzianych zdarzeń. Choroba, wypadek i związana z tym utrata dochodów – to sytuacje, które mogą zachwiać finansową stabilnością każdej rodziny.

Dobrą polisę możemy porównać do solidnego domu, który ma za zadanie ochronić bliskich przed życiowymi nieszczęściami.

Każdy element tej konstrukcji ma znaczenie i naszym zadaniem jako doradców jest pomóc klientom zbudować ten dom, tak by faktycznie zapewnił im bezpieczeństwo i pozwolił przetrwać nawet największe burze.

Pierwszy filar to solidne fundamenty – czyli zabezpieczenie życia głównego żywiciela rodziny. To podstawa, bez której dom się zawali. W razie śmierci żywiciela ubezpieczenie zapewni rodzinie środki na spłatę zobowiązań i pozwoli przez wiele lat utrzymać dotychczasowy standard życia.

Drugi filar to wytrzymałe ściany – zabezpieczenie dochodów głównego żywiciela. Ściany chronią dom przed wiatrem i zapewniają schronienie, a ubezpieczenie dochodów zabezpiecza rodzinę przed finansowymi skutkami wypadku lub choroby jej żywiciela. Utrata zdolności do pracy może zachwiać stabilnością finansową, dlatego ważne jest, aby zapewnić klientowi i jego rodzinie wsparcie w tym trudnym czasie.

Trzeci filar to szczelny dach – pokrycie kosztów leczenia i jego trwałych następstw. Solidny dach chroni dom przed zalaniem i zniszczeniem. Podobnie jak ubezpieczenie pokrycia kosztów leczenia zabezpiecza rodzinę przed finansowymi konsekwencjami poważnej choroby osoby, która na co dzień troszczy się o domowy budżet. Ubezpieczenie powinno uwzględniać nie tylko koszty leczenia i jego organizację, ale także koszty rehabilitacji, przystosowania się do nowej życiowej sytuacji, zakup sprzętu rehabilitacyjnego i uwzględniać też ewentualne trwałe następstwa tych zdarzeń, takie jak inwalidztwo czy niezdolność do samodzielnego życia.

Czwarty filar to jego mieszkańcy – czyli ochrona pozostałych członków rodziny. Dom bez jego mieszkańców to tylko budynek. To rodzina nadaje mu sens. Dlatego tak ważne jest, aby zabezpieczyć również pozostałych jej członków – współmałżonka i dzieci. Ubezpieczenie na wypadek choroby, wypadku lub innych nieprzewidzianych zdarzeń zapewni finansowe wsparcie w trudnych chwilach.

Pamiętajmy, że każdy element domu jest ważny, ale fundamenty, ściany i dach stanowią jego podstawę. Podobnie jest z bezpieczeństwem finansowym rodziny – trzy pierwsze filary są kluczowe dla zapewnienia jej stabilności, a czwarty stanowi bardzo ważne uzupełnienie. Nasi klienci nie zawsze mają tego świadomość. Dlatego tak istotne jest, aby zawsze przeprowadzać kompleksową analizę potrzeb i proponować rozwiązania, które faktycznie zabezpieczą naszych klientów i ich bliskich na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.

Uświadamianie zagrożeń i edukowanie to oprócz doradztwa stałe elementy naszej codziennej pracy. Odpowiedzialność, jaka na nas spoczywa, jest ogromna. Pomóżmy naszym klientom zbudować solidny dom rodzinnych finansów, który oprze się wszystkim życiowym burzom.

Dorota Rembiszewska
Court of the table MDRT, dyrektorka filii Polisa na miarę, mentorka, autorka Masterclass dla doradców ubezpieczeniowych

Trzy wymiary firmy

0
Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania, tłum.: Tomasz Basiuk, Zygmunt Broniarek, Janusz Gołębiowski, Wydawnictwo MT Biznes, 592 strony, cena 74,25 zł

Książka Praktyka zarządzania Petera F. Druckera to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności.

Praktyka zarządzania pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach:

  • jako „biznes”, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta;
  • jako „organizację” opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością;
  • jako „instytucję społeczną”, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego.

– Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker pokazał światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś do sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze – ta książka w sposób żywy i przystępny pokazuje, co trzeba umieć i co robić, by biznes mógł się udać – podkreśla Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta i pisarz.

Peter F. Drucker urodził się w Wiedniu w 1909 r. Zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. Karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad 20 lat profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od 1971 r. był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w 2005 r. Jest znany nie tylko ze swoich książek poświęconych zarządzaniu, lecz również z proroczych analiz politycznych, ekonomicznych i społecznych. Jego książki obejmują ponadpięćdziesięcioletnią historię współczesną.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

CUK Auto Pakiet wzbogacił paletę produktów Bezpieczni z CUK

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

CUK Ubezpieczenia wprowadza kolejną nowość w ramach autorskiej linii Bezpieczni z CUK: jest to CUK Auto Pakiet. Multiagencja systematycznie rozwija linię własnych produktów, oferując m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, assistance, NNW szkolne, ubezpieczenia dla kredytobiorców, rowerowe oraz turystyczne.

– Rozwój CUK Ubezpieczenia realizowany jest na wielu płaszczyznach – systemowej, organizacyjnej oraz produktowej, co pozwala nam skutecznie odpowiadać na dynamicznie zmieniające się potrzeby zarówno klientów, jak i agentów. Dostrzegamy istotne zmiany w oczekiwaniach klientów i korzystając z rynkowej oraz eksperckiej wiedzy, tworzymy produkty, które są oczekiwane na rynku  – podkreśla Marcin Dyliński, członek zarządu ds. Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia.

CUK Auto Pakiet cechują następujące elementy:

  • Szeroki zakres ochrony: trzy specjalne pakiety bazujące na produkcie Trasti, dostosowane do różnych potrzeb klientów.
  • Assistance po wypadku: usługa obejmuje holowanie do 100 km na terenie Polski w konkurencyjnej cenie. Dla pakietów z AC lub minicasco assistance dostępny jest za 1 zł, a dla OC – 50% taniej.
  • NNW z sumą ubezpieczenia 80 tys. zł.
  • Sprzedaż w 12 dogodnych ratach.

Agenci zainteresowani włączeniem CUK Auto Pakiet do swojej oferty mogą skontaktować się z CUK Ubezpieczenia w celu uzyskania informacji o dostępie do produktu.

(AM, źródło: CUK)

UKNF: Aktualizacja w e-formularzu dla pośredników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego poinformował o aktualizacji schematu pliku umożliwiającego automatyczne wczytanie danych do formularzy elektronicznych do składania wniosków do rejestru pośredników ubezpieczeniowych.

Wnioski dotyczą rejestracji (wpisu i aktualizacji danych) agentów ubezpieczeniowych, agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające oraz zmian wpisu brokerów ubezpieczeniowych i brokerów reasekuracyjnych. Zmiana będzie obowiązywała od 31 grudnia 2024 roku.

Schemat

(AM, źródło: KNF)

Rankomat: Najpierw kup polisę, a dopiero potem odpalaj fajerwerki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

71% uczestników badania Wavemaker przeprowadzonego na zlecenie Rankomat nie planuje w sylwestra wystrzelić fajerwerków. Tym, którzy mają zamiar w ten sposób celebrować nadejście nowego roku, eksperci porównywarki radzą najpierw się ubezpieczyć ale też pamiętać, że zakład nie zawsze wypłaci odszkodowanie w razie uszkodzeń ciała lub/i mienia spowodowanych fajerwerkami.

– Ubezpieczyciel najczęściej odmówi wypłaty odszkodowania, jeśli udowodni, że poszkodowany, strzelając fajerwerkami, był pod wpływem alkoholu. Podstawą będzie wypis ze szpitala czy przyjęcie na SOR i wywiad lekarski. Warto pamiętać, że alkohol to główne wyłączenie w większości polis. Nawet jeśli klient będzie trzeźwy, towarzystwo ubezpieczeniowe może zasłonić się „rażącym niedbalstwem”, które również wyklucza wypłatę środków. Nawet posiadając ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, gdy podczas strzelania fajerwerkami zniszczymy czyjeś mienie, ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie poszkodowanej osobie, ale od nas będzie wymagał zwrotu tej kwoty. Dlatego decydując się na celebrację Nowego Roku ze sztucznymi ogniami, róbmy to z głową – komentuje Michał Ratajczak, analityk Rankomat.

Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2024 r. przez agencję Wavemaker na zlecenie Rankomat na ogólnopolskiej grupie 827 respondentów, z czego na ogólnopolskiej grupie 241 respondentów, którzy będą korzystać z fajerwerków w tym roku, albo tego nie wykluczają. A także na ogólnopolskiej grupie 584 respondentów, którzy nie planują korzystać z fajerwerków w tym roku.

(AM, źródło: Rankomat)

Smartney z ubezpieczeniową propozycją dla klientów

0
Tomasz Kacprzak

W ramach rozszerzania palety produktów finansowych, będącego jednym z kluczowych elementów długofalowej strategii, Smartney poszerzył swój portfel o ubezpieczenia. Oferta powstała we współpracy z Oney Insurance – spółką ubezpieczeniową należącą, podobnie jak lendtech, do międzynarodowej grupy bankowej Oney.

Analizując charakterystykę swoich klientów, Smartney dopasował propozycję ubezpieczeniową do ich potrzeb. Tak powstała oferta łącząca w sobie ubezpieczenie na wypadek nieszczęśliwych wypadków lub choroby, ochronę zakupów oraz zabezpieczenia na wypadek nagłej utraty pracy.

– Unikatowa konstrukcja produktu ma wiele zalet dla cyfrowego, aktywnego klienta. Takiego, jak klienci Smartney. Już od połowy grudnia mogą się oni zapoznać ze szczegółami nowego ubezpieczenia, wnioskując o pożyczkę gotówkową na stronie internetowej – mówi Tomasz Kacprzak, CCO Smartney. Ubezpieczenie jest dobrowolne, a proces zakupu prowadzony jest w pełni online.

Rozwiązanie przygotowano wspólnie z Oney Insurance. Współpraca z ubezpieczycielem należącym do tej samej grupy bankowej umożliwia Smartney zaoferowanie nowocześnie skrojonego produktu w konkurencyjnej cenie, ułatwia integrację procesową oraz pozwala na wykorzystanie doświadczenia i know-how wypracowanego już w Grupie Oney. Jest uzupełnieniem oferty pożyczkowej i pierwszym z serii nowych produktów planowanych przez Smartney.

– Smartney rozwijamy, kierując się długoterminową zrównoważoną strategią.  Do tej pory skupialiśmy się na nowatorskich pożyczkach gotówkowych oraz kredytach ratalnych, ale zgodnie z zapowiedziami rozszerzamy naszą ofertę o nowoczesne ubezpieczenia. Wprowadzając nowy produkt, korzystamy z doświadczeń  Oney Insurance, tym samym tworząc kolejne synergie w ramach Grupy Oney. Wspólnie dostarczymy naszym klientom produkt, który będzie dla nich przydatny, dostępny na przejrzystych zasadach i który dobrze odpowiada na potrzeby cyfrowych konsumentów – podkreśla Katarzyna Jóźwik, prezeska zarządu Smartney.

(AM, źródło: Newseria Biznes)

MAK wyróżniony podczas Polish Business Awards 2024

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym tygodniu w ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Wilnie po raz 12. zostały wręczone nagrody „Polish Business Awards”. W corocznym wydarzeniu organizowanym przez ambasadę wraz z Polsko-Litewską Izbą Handlową doceniono polskie i litewskie firmy aktywne na obu rynkach. Grupa MAK została uhonorowana nagrodą za wkład w rozwój współpracy polsko-litewskiej.

Polish Business Awards to inicjatywa, która od 12 lat promuje polsko-litewską współpracę gospodarczą oraz wyróżnia firmy i organizacje przyczyniające się do budowania trwałych relacji ekonomicznych. W kategorii Inwestycje Finansowe nagrodę zdobyła spółka MAK Elio. Firma została wyróżniona w związku z sukcesem na rynku ubezpieczeń. 

W rozmowie z litewskimi mediami Łukasz Babik, wiceprezes zarządu MAK International, oraz Aleksander Wasilewski, członek zarządu MAK International, podkreślili, że działalność kierowanej przez nich spółki jest zachętą dla polskich oraz litewskich firm i wspomaga międzynarodową ekspansję klientów z obydwu państw.

– Nagroda ma wielkie znaczenie, podobnie jak inwestycja, której dokonaliśmy niespełna trzy lata temu. Historyczna, kulturowa, geograficzna i społeczna bliskość Litwy sprawia, że zainwestowany kapitał na Litwie jest dla nas naturalną drogą rozwoju. To dopiero nasz drugi udział na gali Polish Business Awards i już zdobyliśmy nagrodę. Jest to wielki sukces. Biorąc pod uwagę inwestycje, które planujemy na rynku litewskim, mamy nadzieję, że w następnym roku również staniemy na podium. Przed nami wielkie plany, których na razie nie chcielibyśmy zdradzać. Będą wielkie, pozytywne niespodzianki – zarówno dla nas jako firmy, jak i dla litewskiego rynku – zauważył Łukasz Babik.

Z kolei Aleksander Wasilewski podkreślił zalety litewskiego rynku. – Litwa jest dla nas rynkiem bardzo wdzięcznym ze względu na dobre relacje gospodarcze i polityczne. Warto też odnotować, że nasze rynki finansowe są coraz bardziej powiązane. Litewska spółka Lietuvos Draudimas jest kontrolowana przez PZU. Pomaga nam to w budowaniu efektów synergii, zwiększając łącznie skalę rynków, pozwalając nam budować coś więcej i zapewnić lepszą obsługę klientów. Warto wspomnieć, że litewski rynek jest bardzo atrakcyjny pod względem regulacyjnym. Władze wykonały świetną robotę na rzecz tworzenia atrakcyjnych warunków dla biznesu zagranicznego. Litewski Instytut Wolnego Rynku stale z nami współpracuje. Przed ceremonią wręczenia nagród rozmawialiśmy o tym, jak Bank Litwy stwarza regulacyjne ramy, które pomagają w łatwy sposób rozwijać rynek, zwiększając konkurencyjność i podnosząc poziom usług – tłumaczył.

– Czynnikiem dodatnim i wspierającym jest wielki kapitał litewskich firm transportowych, który poprzez Polskę znalazł drogę do zachodniej Europy. Jeśli chodzi o sam rozwój, jest to naprawdę zbieżny rynek. Regulacje ubezpieczeniowe sprawiają, że jest nam łatwo zrozumieć nie tylko mentalność, ale również otoczenie biznesowe Litwy. Dodatkowo mamy duże zaangażowanie polskich organizacji. Intensywnie współpracujemy z Polsko-Litewską Izbą Handlową. Odczuwamy wsparcie i staramy się z niego korzystać – zaznaczył Łukasz Babik.

(AM, źródło: MAK)

Generali sfinalizowało sprzedaż tureckiego biznesu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali poinformowało 19 grudnia o sfinalizowaniu sprzedaży 99,99% swoich udziałów w tureckim Generali Sigorta A.Ş. na rzecz Kiler Holding A.Ş., Ekol Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı A.Ş., Arex Yatırım Holding A.Ş. i Arex Sigorta A.Ş..

Transakcja jest w pełni zgodna ze strategicznym planem Generali „Lifetime Partner 24: Driving Growth” mającym na celu napędzanie zrównoważonego wzrostu i poprawę profilu zysków grupy, ze szczególnym uwzględnieniem rynków, na których ubezpieczyciel ma wiodącą pozycję.

Wkład działalności w Turcji do wyniku operacyjnego grupy był nieistotny, a sprzedaż biznesu nad Bosforem wygeneruje nieistotny wpływ na pozycję Generali w ramach Solvency II.

(AM, źródło: Generali, gu.com.pl)

PIU: Ograniczenie luki ubezpieczeniowej przyszłorocznym priorytetem branży

0
Jan Grzegorz Prądzyński

Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń, zwraca uwagę, że mimo rosnącego zainteresowania Polaków ubezpieczeniami, nasz kraj nadal pozostaje w tyle za krajami rozwiniętymi – dotyczy to zarówno ubezpieczeń majątkowych, jak i życiowych oraz zdrowotnych. – W 2025 roku będziemy skupiać się na zmniejszaniu luki ubezpieczeniowej – deklaruje szef PIU.

W obliczu powodzi na południu Polski oraz innych ekstremalnych zjawisk pogodowych, które miały miejsce w tym roku, kwestia niedoubezpieczenia Polaków staje się coraz bardziej paląca. Niedoubezpieczenie dotyczy też sfery życia i zdrowia. Mimo że rośnie zainteresowanie Polaków ubezpieczeniami życiowymi i zdrowotnymi, wciąż jesteśmy w tej sferze w tyle za krajami rozwiniętymi. W razie poważnej choroby lub śmierci głównego żywiciela, sytuacja wielu rodzin może się więc znacząco pogorszyć bez odpowiedniego zabezpieczenia, zwłaszcza przy niewielkich oszczędnościach, rosnącym zadłużeniu Polaków i wciąż niewielkich zarobkach.

Lekcje z powodzi, czyli co zmienić w kwestii ubezpieczeń od kataklizmów

Jan Grzegorz Prądzyński podkreśla, że w obliczu zmieniającego się klimatu, w 2025 roku kluczowa będzie kwestia upowszechnienia ubezpieczeń, które obejmują ryzyka katastrof naturalnych.

– Rok 2024 był testem. Mieliśmy dużą, tradycyjną powódź na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie oraz liczne powodzie błyskawiczne i gradobicia w sezonie wakacyjnym. Powinniśmy w nachodzących miesiącach przeanalizować wszystkie straty, zidentyfikować lukę ubezpieczeniową. Ze wstępnej oceny sytuacji wynika, że brak ochrony ubezpieczeniowej nie dotyczy tylko osób prywatnych, ale również przedsiębiorstw i przede wszystkim sektora publicznego. Ważne jest również pokazanie, że ubezpieczenia jako narzędzie stabilności finansowej się sprawdziły. Odszkodowania były wypłacane szybko i sprawnie. Ważne jest również, aby klienci rozumieli, że ich odpowiedzialność za właściwe ubezpieczenie nie ogranicza się jedynie do wyboru polisy, ale obejmuje także regularne aktualizowanie wartości mienia oraz dostosowywanie zakresu ochrony do zmieniających się warunków – zaznacza prezes.

Luka ubezpieczeniowa i wsparcie systemowe rozwoju ubezpieczeń w Polsce

Jan Grzegorz Prądzyński podkreśla, że w wielu obszarach, chcąc skutecznie zredukować lukę ubezpieczeniową, konieczne jest zacieśnienie współpracy między sektorem publicznym a sektorem ubezpieczeń. W jego ocenie w przypadku ubezpieczeń majątkowych publiczne instytucje, działając wspólnie z ubezpieczycielami, mogą lepiej identyfikować obszary o wysokim ryzyku czy wprowadzić jednolitą metodykę w zakresie zbierania danych o katastrofach, co umożliwi dokładniejszą ocenę ryzyka.

Potrzeba zachęt dla rozwoju ubezpieczeń na życie

Prezes PIU zauważa, że w ostatnich latach w Polsce widoczny jest wzrost zainteresowania ubezpieczeniami na życie. Niemniej jednak wciąż istnieje wyraźny problem niedoubezpieczenia, zwłaszcza w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, co w jego ocenie podkreśla konieczność wprowadzenia skutecznych zachęt do długoterminowego oszczędzania oraz ochrony zdrowia i życia.

– Dodatkowo, kluczowe jest wyrównanie warunków dla zakładów ubezpieczeń i instytucji finansowych w zakresie opodatkowania aktywów, aby stworzyć sprzyjające środowisko do rozwoju tego sektora – wskazuje Jan Grzegorz Prądzyński.

Nadchodzą dobre czasy dla zdrowia

Prezes PIU jest zdania, że w 2025 r rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce będzie odgrywał coraz istotniejszą rolę w systemie opieki zdrowotnej. Główne czynniki wpływające na jego rozwój to pogarszająca się sytuacja w sektorze publicznym, rosnące oczekiwania społeczne dotyczące jakości i dostępności usług medycznych oraz dynamiczne zmiany demograficzne. Wprowadzenie innowacyjnych produktów zdrowotnych oraz rozwój istniejących pakietów ubezpieczeniowych z pewnością przyciągnie zarówno osoby fizyczne, jak i pracodawców, którzy dostrzegają wartość w oferowaniu ubezpieczeń zdrowotnych jako atrakcyjnego benefitu dla swoich pracowników.

– W 2025 roku możemy spodziewać się znaczącego wzrostu promowania zdrowego stylu życia, co skłoni ubezpieczycieli do inwestowania w różnorodne platformy edukacyjne, aplikacje prozdrowotne, a także programy badań profilaktycznych – prognozuje ekspert.

Komercyjne polisy strategiczną odpowiedzią na starzenie się społeczeństwa

Jan Grzegorz Prądzyński podkreśla, że w obliczu dynamicznego starzenia się polskiego społeczeństwa prognozy na 2025 rok wskazują na konieczność wdrożenia przez przedsiębiorstwa kompleksowych strategii wsparcia zdrowia pracowników. Taki kierunek działań jest niezbędny zarówno dla utrzymania aktywności zawodowej starszych pracowników, jak i dla zapewnienia stabilności oraz konkurencyjności firm na rynku. W ocenie prezesa PIU konieczne staje się wydłużenie okresu aktywności zawodowej pracowników. – Aby to osiągnąć, firmy muszą inwestować w programy promujące zdrowie i dobre samopoczucie personelu, co pozwoli na dłuższe utrzymanie ich efektywności i zaangażowania – podsumowuje ekspert.

Prognozy PIU dla polskich ubezpieczeń.

(AM, źródło: PIU)

18,490FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie