Blog - Strona 17 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 17

Pevno wzbogaca ofertę komunikacyjną UNIQA

0

Pevno – taką nazwę nosi nowa, oddzielna linia ubezpieczeń komunikacyjnych opracowana przez UNIQA w Polsce, skierowana do klientów zainteresowanych szybką i prostą ofertą. Jej sprzedaż ma ruszyć z początkiem lipca zarówno w kanale agencyjnym, jak i direct.

– Nasza firma działa w Polsce od 35 lat, ale koncentrujemy się na teraźniejszości i przyszłości. Jesteśmy w TOP5 największych grup ubezpieczeniowych w Polsce. Moment, w którym dzisiaj się znajdujemy (zakład ma za sobą rekordowy rok pod względem wyników finansowych i rozwija się w błyskawicznym tempie – AM), umożliwia nam podejmowanie odważnych decyzji i inwestowanie w dalszy rozwój. Nasza strategia biznesowa zakłada dotarcie do bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców, zarówno pod względem wieku, jak i dochodów. Łatwiej to robić, mając w ręku więcej narzędzi i różne strategie komunikacji. Takie możliwości daje nam Pevno jako komplementarna linia produktowa, zbudowana w oparciu o inne wyróżniki – mówi Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA w Polsce.

Prosty zakup i obsługa, szeroki zakres

Według założeń ubezpieczyciela Pevno ma być ofertą skierowaną do klientów liczących na prosty proces zakupowy i samoobsługę posprzedażową, odpowiadającą na zróżnicowane potrzeby co do zakresu ubezpieczenia, jak i jego ceny. Osoby, które zdecydują się na OC posiadaczy pojazdów mechanicznych marki Pevno, mogą skorzystać także z opcji ubezpieczenia od zniszczenia pojazdu wskutek pożaru i od kradzieży, z ochrony szyb oraz Zielonej Karty. Ponadto będą także mogły rozszerzyć ochronę o NNW i assistance.

– Cała oferta została skonstruowana w taki sposób, by zarówno agenci, jak i klienci mogli łatwo i szybko porównać zakresy w poszczególnych wariantach ubezpieczenia. W ramach ochrony assistance proponujemy zorganizowanie i pokrycie kosztów świadczeń w razie nieprzewidzianych sytuacji na drodze, np. awarii, wypadku, kradzieży czy braku paliwa. Usługa obejmuje m.in. holowanie, pojazd zastępczy czy naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia, w zależności od wybranego wariantu ubezpieczenia – wyjaśnia Wojciech Rabiej, dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań dla Klienta Detalicznego UNIQA.

Autorski model dystrybucji

Osią sprzedaży Pevno jest kanał agencyjny. UNIQA podkreśla, że linia produktowa została w głównej mierze stworzona właśnie dla tej formy dystrybucji. W pierwszym etapie produkt trafi do oferty partnerów z siecią dystrybucji nieprzekraczającą 200 OFWCA.

– Wdrażamy ten produkt etapami w odpowiedzialny sposób, by mieć możliwość spokojnej oceny jakości i rentowności sprzedaży. Korzystamy z już istniejącej struktury dystrybucji w UNIQA, co oznacza, że nie musimy budować sieci agentów współpracujących od nowa. Wykorzystujemy także istniejące narzędzia i procesy sprzedażowe, co znacznie ułatwia i skraca wdrożenie. Korzyścią dla agentów, ale też klientów, jest jedna kalkulacja, w wyniku której przedstawimy do wyboru dwie oferty: UNIQA i Pevno – mówi Bartłomiej Biały, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży – Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie UNIQA w Polsce.

Oferta Pevno będzie dostępna także w sprzedaży direct. Została skonstruowana w przejrzysty sposób, a cały serwis posprzedażowy klient może wykonać samodzielnie, z wykorzystaniem odrębnej strony internetowej pevno.pl, formularzy oraz konta klienta.

– Dystrybucja w kanale zdalnym będzie oparta na nowej stronie internetowej ze wsparciem sprzedażowym naszego call center. Na pierwszym etapie wdrożenia rozpoczynamy także sprzedaż z jedną porównywarką. Takie podejście umożliwia nam monitorowanie rentowności produktu oraz wysokiej jakości obsługi klientów. Z kolei w procesie posprzedażowym docelowo produkt ma być samoobsługowy. Gwarancję jakości w obsłudze i likwidacji szkód zapewni UNIQA. Klienci wysoko ją oceniają. W badaniu satysfakcji z usług przyznali nam niemal 4,6 punktów w pięciostopniowej skali – podkreśla Mariusz Skoczek, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Zdalnej UNIQA.

Sprzedaż Pevno ma ruszyć z początkiem lipca 2025 roku.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl


Czy na Pevno potrzebujemy kolejnych marek komunikacyjnych?

To jest paradoks polskiego rynku ubezpieczeniowego. Chociaż właśnie w komunikacji rywalizacja (by nie rzec wojna) cenowa jest największa, a marża najniższa, a zakłady ubezpieczeń teoretycznie zachęcają swoich pośredników do sprzedaży produktów pozakomunikacyjnych, to równolegle w tym obszarze pojawiają się coraz to nowi gracze, a teraz również marki. Niepokoi też to „tanio” w haśle promującym nową markę UNIQA. Ci, co mieli nadzieję, że tanio już było, przekonają się, że tanio w OC było, jest i będzie.

Aleksandra E. Wysocka

Mateusz Mazur dyrektorem zarządzającym ds. IT i digitalizacji PZU

0
Mateusz Mazur

Z początkiem czerwca stanowisko dyrektora zarządzającego ds. IT i digitalizacji PZU objął Mateusz Mazur. Dla menedżera jest to powrót do spółki, w której pracował wcześniej przez blisko dekadę – podał serwis itwiz.com.

Mateusz Mazur był związany z Grupą PZU od października 2009 roku do marca 2019 r. W latach 2016–2019 piastował funkcję dyrektora ds. transformacji IT. W latach 2019–2025 pracował z kolei w EY, m.in. na stanowisku partnera.

„Będę pracować ze specjalistami, którzy nie boją się podejmować ryzyka. Z otwartością będziemy stawiać na innowacyjne technologie, które wzniosą działania i rozwiązania #ITPZU na jeszcze wyższy poziom!” – skomentował Mateusz Mazur we wpisie na portalu LinkedIn.

(AM, źródło: itwiz, LinkedIn)

Łukasz Borys szefem sprzedaży Direct Ubezpieczenia

0
Łukasz Borys

Łukasz Borys, ekspert w dziedzinie wsparcia wielokanałowych sieci sprzedaży, związany z branżą ubezpieczeniową od ponad 25 lat, objął funkcję Head of Sales Direct Ubezpieczenia. Będzie odpowiedzialny za koordynację oraz rozwój współpracy z kluczowymi partnerami w obszarze sprzedaży, a także tworzenie nowoczesnych i innowacyjnych modeli sprzedażowych.

W swojej dotychczasowej karierze Łukasz Borys zdobył bogate doświadczenie w budowaniu i rozwoju narzędzi oraz procesów wspierających dystrybucję ubezpieczeń, pracując dla firm rozpoczynających działalność na polskim rynku (Generali od 1999 r., Prudential od 2011 r.). Z kolei w latach 2002–2011 był odpowiedzialny m.in. za przebudowę i automatyzację procesów okołosprzedażowych TUiR Warta. 

– Prostota i przejrzystość rozwiązań dla sieci sprzedaży oraz klienta to moje główne obszary zainteresowań. Z pasją śledzę nieustające zmiany w tym sektorze ubezpieczeń. Direct przekonał mnie do siebie swoją dynamiką i planami rozwoju na polskim rynku – powiedział Łukasz Borys.

– Bardzo się cieszę z dołączenia do zespołu osoby z tak dużym doświadczeniem branżowym. Przed nami jako Direct Ubezpieczenia stoi wiele wyzwań rynkowych, a sprzedaż jest jedną z najbardziej kluczowych. Wierzę, że Łukasz z sukcesem poprowadzi ją w dobrym, rentownym kierunku – powiedział Rafał Hiszpański, CEO Direct Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Direct Ubezpieczenia)

PZU: Partnerstwo od nowa

0
Źródło zdjęcia: PZU

Święto majątkowej sprzedaży wyłącznej odbyło się w podwarszawskim hotelu Warszawianka. Podczas popołudniowej części biznesowej prezes Andrzej Klesyk i nadzorująca członkini zarządu Elżbieta Häuser-Schöneich podkreślili, jak ważną rolę na rynku ubezpieczeń odgrywają partnerzy wyłączni. Mówili o tym, że agenci wyłączni są gwarantem jakości: produktu, obsługi i współpracy.

Jako lider rynku firma ma duże wsparcie w najlepszych ekspertach pracujących na co dzień w PZU, a także w technologiach, takich jak dopasowany CRM, portal mojePZU czy ekskluzywne wyróżniki produktowe, które stale wzmacniają ofertę agentów wyłącznych.

Temat przewodni wydarzenia nawiązywał do filmu Top Gun.

Wiele scen, dialogów i morałów płynących z tej historii świetnie wpisuje się w to, co jako drużyna razem robimy w sprzedaży wyłącznej. Świadomość partnerstwa, bycie przykładem dla innych, osiąganie pozornie niemożliwego i upór w dążeniu do celu to cechy sieci wyłącznej – mówił Łukasz Heinowski, dyrektor Biura Sprzedaży Wyłącznej.

Nawiązania i wiele wspólnych cech potwierdził gość specjalny, znakomity pilot – pułkownik Adam Kalinowski, który ze sceny w rozmowie z Tomaszem Kammelem opowiadał o tym, jak piloci, będąc wybitnymi jednostkami, ostatecznie pracują na sukces jednej załogi. Jak duża odpowiedzialność spoczywa na każdym z nich, jak ważne jest partnerstwo, determinacja i przestrzeganie najwyższych standardów.

Nawiązanie do pracy partnerów wyłącznych PZU podkreślił prezes Andrzej Klesyk, mówiąc: – Wszyscy tu jesteście top gunami. Na sali byli obecni agenci, menedżerowie i dyrektorzy sprzedaży – wielkie indywidualności, gwiazdy branży ubezpieczeniowej, którzy mogą liczyć na bezpieczną, wielką i silną bazę w postaci PZU.

Wydarzenie uświetnili swoją obecnością również członkowie zarządów: Iwona Wróbel, Tomasz Tarkowski i Jan Zimowicz, Maciej Fedyna, Michał Kopyt, a także reprezentacje dyrektorów i pracowników z zaprzyjaźnionych biur, którzy na co dzień wspierają „majątkowców” w osiąganiu wysokich lotów w sprzedaży.

Uczestnicy spotkali się na wieczornej, uroczystej Gali Elitarnego Klubu Agenta, podczas której najlepsi agenci, pracownicy i zarządzający odebrali nagrody za wyniki osiągnięte w 2024 r. Nie zabrakło wielu wrażeń, atrakcji, wzruszeń i gromkich braw. Po części oficjalnej emocje pozwolił rozładować świetny koncert legendarnego zespołu Ira.


Co o Kongresie Sprzedaży mówią sami organizatorzy?

Hasło gali nie jest przypadkowe. Od pierwszych dni mojej obecności w Sieci Wyłącznej zwracam szczególną uwagę na współpracę i dialog. Silna sprzedaż to taka, gdzie rozumiemy wzajemnie swoje potrzeby i wymagania, gdzie nie boimy się wyzwań i gdzie na koniec – ramię w ramię realizujemy wspólne cele.

Wierzę, że partnerstwo jest fundamentem sukcesu, który wzmacnia nasze więzi i pozwala wyznaczać nowe standardy w branży ubezpieczeń. Dzięki tej synergii możemy być najlepsi, pokonywać wszelkie przeszkody i osiągać nowe rekordy wysokości.

Łukasz Heinowski
dyrektor Biura Sprzedaży Wyłącznej

Edyta Domagalska

To wielki zaszczyt świętować z najlepszymi ludźmi w pionie sprzedaży wyłącznej. Dziękuję za dobrą energię i zaangażowanie, to one składają się na wspólny sukces. Gratuluję wszystkim laureatom, którzy odebrali nagrody z rąk członków zarządu PZU. Serdecznie dziękuję również zespołowi odpowiedzialnemu za organizację tego wspaniałego wydarzenia. Z taką drużyną sky is the limit!

Edyta Domagalska
dyrektorka ds. rozwoju sprzedaży


A co o wydarzeniu sądzą agenci wyłączni?

Pięknie wybrzmiały ze sceny słowa, że agenci wyłączni są gwarantem jakości: produktu, obsługi i współpracy. Z własnego doświadczenia wiem, że partnerskie relacje biznesowe są tymi najcenniejszymi.

Niedawno w Gryficach otworzyłem swoje biuro ubezpieczeniowe w najwyższym standardzie 3.0. Widzę, jak ważna jest jakość – oferowanych produktów, obsługi, a także otoczenia, w jakim świadczymy usługi. Klienci cenią sobie najwyższe standardy, dzięki jakości nam ufają. Tylko dzięki zaufaniu można budować partnerskie relacje.

Marcin Grzybowski
agent wyłączny PZU, Gryfice

To był wyjątkowy kongres. Usłyszałem wiele dobrych słów, a moja praca została doceniona. Podoba mi się partnerskie podejście, cieszą obiecujące plany i rozwiązania. Już teraz z sukcesem korzystam z naszego CRM, który jest jak osobisty asystent.

Rozwój jest dla mnie bardzo ważny, a taki partner jak PZU ciągle podąża za nowymi technologiami. To nie tylko ułatwia pracę, ale też nie pozwala stać w miejscu.

Tomasz Szajder
agent wyłączny PZU, Piotrków Trybunalski

Prawo własności a rekalkulacja składki za umowę OC ppm

0
dr Piotr Okrasa

Z chwilą przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu mechanicznego jego nowy właściciel staje się stroną umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC ppm). Przepisy prawa regulują te kwestie w sposób precyzyjny.

Jednym z kluczowych aktów prawnych jest art. 31 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK.

W tym aspekcie ważnym elementem jest również kwestia ponownej kalkulacji składki ubezpieczeniowej.

Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy, w przypadku przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC ppm, prawa i obowiązki wynikające z tej umowy przechodzą na nowego właściciela pojazdu. Oznacza to, że osoba, która nabywa pojazd, staje się stroną tej umowy ubezpieczenia, w miejsce poprzedniego właściciela, i przejmuje wszystkie prawa oraz obowiązki wynikające z zawartej umowy.

Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że nowy właściciel nie musi zawierać nowej umowy ubezpieczenia OC, co stanowi wygodę i minimalizuje ryzyko naruszenia przepisów o obowiązkowym ubezpieczeniu pojazdów mechanicznych. Umowa OC ppm pozostaje w mocy do końca okresu, na który została zawarta, chyba że nabywca postanowi wypowiedzieć ją na piśmie.

W przypadku, gdy nowy właściciel pojazdu zdecyduje się wypowiedzieć polisę OC ppm, zostaje ona rozwiązana z dniem złożenia wypowiedzenia czy też z dniem wskazanym w dokumencie wypowiedzenia.

Ponowna kalkulacja składki ubezpieczeniowej

Istotnym zagadnieniem regulowanym przez art. 31 ust. 2 ustawy jest kwestia ponownej kalkulacji składki ubezpieczeniowej w przypadku przejścia prawa własności pojazdu. Jeśli nowy właściciel pojazdu zdecyduje się kontynuować umowę ubezpieczenia OC, zakład ubezpieczeń ma prawo dokonać ponownej kalkulacji składki. Prawo – nie zaś obowiązek, zatem to od ubezpieczyciela i prowadzonej przez niego polityki cenowej będzie zależało, czy umowa ubezpieczenia OC ppm zostanie przepisana na nabywcę z określeniem nowej składki, czy też nie.

Oczywiście nowa kalkulacja może uwzględniać zmiany, takie jak zniżki lub zwyżki przysługujące nowemu właścicielowi na podstawie jego historii ubezpieczeniowej oraz innych czynników, które mogą wpłynąć na jej wysokość.

Ponowne obliczenie składki jest możliwe, poczynając od dnia przejścia prawa własności pojazdu. Nowy właściciel może również złożyć wniosek o dokonanie takiej kalkulacji, co jest szczególnie istotne w sytuacji, gdy ma on inne korzystniejsze warunki ubezpieczeniowe niż poprzedni właściciel. Dzieje się tak głównie w przypadku posiadania przez nabywcę wysokich zniżek za bezszkodową jazdę lub jeżeli jego profil ubezpieczeniowy jest inny niż poprzedniego właściciela.

Bardzo często rekalkulacja składki nie skutkuje dopłatą i umowa OC ppm obowiązuje do końca terminu jej ważności. Może się jednak zdarzyć, że nabywca będzie musiał dopłacić, a wtedy pozostaje mu możliwość ewentualnego wypowiedzenia umowy OC ppm.

Jeżeli składka za ubezpieczenie OC ppm nie jest opłacona w całości przez zbywcę pojazdu (np. składka rozłożona na raty), nabywca będzie również zobowiązany do jej opłacenia.

Ujawnianie okoliczności dotyczących ubezpieczenia

Pamiętać również należy, że osoba, która sprzedała auto, musi poinformować ubezpieczyciela, w którym zawarta jest polisa OC ppm, o sprzedaży pojazdu w ciągu 14 dni. Do momentu poinformowania towarzystwa ubezpieczeniowego o zbyciu pojazdu sprzedający i nabywca ponoszą wspólną odpowiedzialność za nieuregulowane raty składki ubezpieczenia.

Nowy właściciel pojazdu, który zgłasza chęć dokonania ponownej kalkulacji składki ubezpieczeniowej, ma obowiązek ujawnienia ubezpieczycielowi wszelkich okoliczności, które mogą mieć wpływ na wysokość składki. Może to obejmować informacje o historii ubezpieczeniowej nowego właściciela, wcześniejszych zdarzeniach drogowych, liczbie lat bezszkodowej jazdy, a także inne czynniki, które mogą stanowić istotny element oceny ryzyka i składki ubezpieczeniowej.

Zakład ubezpieczeń jest zobowiązany do uwzględnienia tych okoliczności przy kalkulacji składki, co pozwala na dostosowanie jej wysokości do indywidualnej sytuacji nowego właściciela pojazdu. Jest to proces, który zapewnia, że składka będzie adekwatna do ryzyka jak też nowego właściciela pojazdu.

Na marginesie należy zauważyć, że rekalkulacja składki może mieć miejsce również w innej sytuacji – gdy przy zawieraniu umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC ppm podane zostały nieprawidłowe dane dotyczące np. kierowcy czy też pojazdu. Takie działanie może nastąpić zarówno przy celowym, jak i nieświadomym podaniu niepoprawnych danych. Bywają sytuacje zatajenia przez posiadacza pojazdu, że z samochodu będzie korzystał młody, niedoświadczony kierowca (samochód zakupił rodzic, ale korzysta z niego głównie nastoletnie dziecko).

dr Piotr Okrasa
dyrektor Zespołu Ubezpieczeń Komunikacyjnych
RENOMIA

Jak automatyzacja, szkolenia i egzaminy wpływają na wyniki agentów

0
Joanna Jastrzębska

Zarządzanie siecią sprzedaży w branży ubezpieczeniowej staje się coraz bardziej wymagające. Sukces rynkowy zależy już nie tylko od szerokiego portfela produktów, ale głównie od kompetencji i efektywności agentów oraz szybkiego reagowania na zmiany otoczenia.

Kluczową rolę odgrywają tu nowoczesne narzędzia szkoleniowe, sprawna organizacja egzaminów i procesu wdrażania agentów oraz automatyzacja procesów wspierających pracę działów sprzedaży.

Kompetencje agentów to fundament sukcesu

W ubezpieczeniach relacja z klientem to podstawa, a zaufanie buduje się przez wiedzę, profesjonalizm, eksperckość i rzetelność. Dlatego inwestycja w rozwój agentów to inwestycja w zyski firmy. Dobrze przygotowany doradca zna produkt, potrafi dopasować ofertę do potrzeb klienta i sprawnie porusza się w gąszczu przepisów.

Praktyka pokazuje, że wdrożenie systematycznych szkoleń produktowych i rozwojowych przekłada się na wzrost konwersji sprzedażowej. Wiedza daje pewność siebie, umiejętności podnoszą skuteczność, a systematyczne szkolenia budują standardy, które przekładają się na jakość całej obsługi.

W dzisiejszym modelu sprzedaży ubezpieczeń niezbędne są szczególnie trzy obszary kompetencji:

  • zarządzanie relacjami z klientem,
  • techniki sprzedażowe,
  • znajomość przepisów i wymogów regulacyjnych.

Certyfikacja agentów i automatyzacja procesów

Obowiązek licencjonowania agentów to dla wielu zakładów ubezpieczeniowych nie tylko konieczność formalna, ale też wyzwanie logistyczne. Organizacja egzaminów, zapewnienie odpowiednich warunków, kompletowanie dokumentacji, zgłoszenia, weryfikacja – wszystko to potrafi zaangażować zasoby, które mogłyby być lepiej wykorzystane.

Firmy szukają dziś rozwiązań pozwalających skupić się na biznesie. Liczy się szybkość działania i precyzja, a ponadto branżowo zgodność z regulacjami. Dlatego automatyzacja staje się dziś jednym z najważniejszych kierunków rozwoju firm chcących realnie zwiększać efektywność swoich zespołów. Rozwiązania, które automatyzują procesy szkoleniowe i egzaminacyjne, odciążają działy HR, sprzedaży i compliance.

Rezultat? Więcej czasu na działania sprzedażowe, szybsze wdrażanie nowych agentów, OFWCA i pełna zgodność z obowiązującymi przepisami. Automatyzacja staje się technologicznym udogodnieniem i realnym wsparciem w osiąganiu celów biznesowych.

Gdzie szukać trwałych efektów?

Codzienność menedżerów sieci sprzedaży to balansowanie między wymaganiami rynku, oczekiwaniami agentów a sprawną organizacją procesów. Tam, gdzie wiedza, technologia i automatyzacja spotykają się z dobrym planowaniem – tam pojawiają się trwałe efekty.

Doświadczenia firm współpracujących z eOFWCA pokazują: inwestycja w rozwój kompetencji agentów, dobrze zaprojektowany system szkoleń, usprawnienie procesów administracyjnych oraz wdrożenie narzędzi automatyzujących pracę może przełożyć się na wyniki.

Wdrażając tego typu rozwiązania, warto korzystać z doświadczeń firm specjalizujących się w obsłudze rynku ubezpieczeniowego – pod kątem merytorycznym, jak i operacyjnym. Dostępne dziś na rynku narzędzia i usługi mogą znacząco odciążyć organizacje, które chcą działać szybciej, sprawniej i skuteczniej.

Joanna Jastrzębska
eOFWCA.pl

AGRO Ubezpieczenia z przekazem do agentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AGRO Ubezpieczenia przygotowało skierowany do pośredników film informacyjny, w którym przedstawia firmę i jej produkty. Głównym celem produkcji jest poszerzenie wiedzy na temat działalności zakładu, która często jest utożsamiana jedynie z sektorem agro.

O towarzystwie i jego produktach opowiadają regionalni dyrektorzy sprzedaży: Urszula Pakuła-Glińska z Mazowsza i Dariusz Balcerak z województwa świętokrzyskiego.

– Jesteśmy pewni, że dynamiczny i atrakcyjny pod wieloma względami filmik dotrze do szerokiego grona agentów i pośredników. To najważniejsze dla nas osoby w całej branży, bo to one oferują klientom produkty AGRO Ubezpieczeń. Przekazujemy im video-ściągawkę przydatną w codziennej pracy. Po odpowiedzi na więcej pytań zapraszamy do nas – regionalnych dyrektorów sprzedaży obecnych w każdym województwie. O czym zresztą mówimy w tym filmiku – wyjaśnia Urszula Pakuła-Glińska.

(AM, źródło: AGRO Ubezpieczenia)

Rankomat: OC konsekwentnie drożeje

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych zgromadzonych przez Rankomat wynika, że średnia cena OC posiadaczy pojazdów mechanicznych wzrosła o blisko 11% w skali roku i wynosi już 711 zł.

Majowa średnia była wyższa o 1,4% niż w poprzednim miesiącu i o 10,6% niż rok wcześniej. W skali kraju zmiany są umiarkowane, jednak w niektórych regionach oraz wśród niektórych grup kierowców – zauważalne.

Na Pomorzu najdrożej

Wysokość składki zależy w dużej mierze od miejsca zamieszkania. Kierowcy z Pomorza płacą średnio 830 zł, mieszkańcy Dolnego Śląska – 786 zł, a Mazowsza – 773 zł. Dla porównania: w województwie podkarpackim to 582 zł, a w świętokrzyskim 604 zł. Najmniejszy wzrost rok do roku odnotowano w Lubelskiem (7%), największy na Podlasiu (13%).

– Region jest ważnym elementem wyceny składki ze względu na natężenie ruchu i statystyki wypadkowe. Im wyższe, tym większe ryzyko spowodowania szkody, a więc cena OC również będzie wyższa. Innym czynnikiem, szczególnie ryzykownym w oczach ubezpieczycieli, jest wiek kierowcy. Takim sposobem 19-latek z Dolnego Śląska płaci średnio 2933 zł za OC. Dla porównania, jego rówieśnik z Podkarpacia zapłaci „tylko” 2144 zł. A 60-latek z tych samych regionów? Odpowiednio 653 zł i 532 zł – komentuje Stefania Stuglik, ekspertka Rankomat ds. ubezpieczeń komunikacyjnych.

(AM, źródło: Rankomat)

Srebrny Parasol dla Generali Życie

0
Agnieszka Callen

Redakcja „Home&Market” przyznała Generali Srebrny Parasol za rozszerzenie oferty indywidualnych ubezpieczeń na życie o „Generali, z myślą o finansach”. Nagrodę z rąk redaktor naczelnej Katarzyny Mazur odebrała Agnieszka Callen, członkini zarządu Generali Życie.

„Home&Market” co roku nagradza najlepsze i najbardziej dynamiczne firmy ubezpieczeniowe w Polsce, przyznając po jednym Srebrnym Parasolu w kategoriach ubezpieczeń majątkowych, ubezpieczeń na życie oraz dla firmy brokerskiej.

Generali zostało nagrodzone w kategorii „życiowej” za wprowadzenie produktu „Generali, z myślą o finansach”, który łączy możliwość odkładania na przyszłość w UFK z ubezpieczeniem ochronnym na życie.

– Nowe ubezpieczenie to nie tylko inwestowanie, ale również ubezpieczenie ochronne na życie. Klient ma dodatkowo możliwość rozszerzenia ochrony o dodatkowe umowy, które obejmują m.in. świadczenia na wypadek choroby nowotworowej oraz innych poważnych chorób, pobytu w szpitalu czy uszczerbku na zdrowiu poniesionego w wyniku wypadku – podkreśla Agnieszka Callen. – W Polsce nadal – w porównaniu do Europy Zachodniej – jesteśmy niedoubezpieczeni, dlatego naszą rolą, rolą branży ubezpieczeniowej jest uświadamianie i pokazywanie klientom, że kluczowe jest zabezpieczenie życia i zdrowia. Ważne jest również wprowadzanie i rozwijanie produktów, które dostosowane są do potrzeb klientów. Dlatego też udostępniliśmy naszym klientom produkt, który łączy w sobie element ochronny i możliwości inwestycyjne – dodaje.

(AM, źródło: Generali)

Europ Assistance Polska: Bartosz Matusiewicz kończy połowę Ironmana

0

8 czerwca w Warszawie zorganizowane zostały zawody Ironman 70.3, które przyciągnęły zawodników z całego świata. Był to szczególny dzień dla Bartosza Matusiewicza, ambasadora projektu ThinkAbility Europ Assistance i podopiecznego Fundacji „Zostanę Ironmanem albo chociaż pół”.

27-letni zawodnik jako pierwszy w Polsce i Europie sportowiec z trisomią 21 w 7 godzin, 29 minut i 4 sekundy ukończył połówkę Ironmana, pokonując trasę, na którą składało się:1,9 km pływania, 90 km jazdy na rowerze, 21,1 km biegu. Jarosław Matusiewicz, tata Bartka i założyciel Fundacji „Zostanę Ironmanem albo chociaż pół”, zapytany o wrażenia powiedział: – Tu się dziś dzieją rzeczy dla nas niemożliwe.

– Bartek pokazał, że granice istnieją tylko w naszych głowach. Jego sukces to dowód, że z wiarą, wsparciem i determinacją naprawdę można wszystko – powiedziała Iwona Jurkowska, menedżerka ds. Komunikacji i Marketingu Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance)

18,423FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie