Blog - Strona 172 z 1541 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 172

Coface: Krótsze opóźnienia w płatnościach w 2024 roku

0
Grzegorz Sielewicz

Obecny rok okazał się być czasem wzrostu aktywności gospodarczej. Poprawa ta wpłynęła korzystnie na płynność płatniczą w Polsce. Jak wskazuje Grzegorz Sielewicz, główny ekonomista Coface w Europie Środkowo-Wschodniej, opóźnienia w 2024 r. plasują się na poziomie 46,2 dni. To o 2,5 dnia mniej niż w 2023 r.

Dłuższe terminy na spłatę faktur

Grzegorz Sielewicz wskazuje, że w polskim biznesie dominują krótkie terminy płatności. Aż 40% firm wyznacza terminy do 30 dni.

– W porównaniu z naszym poprzednim badaniem płatności udział terminów nieprzekraczających 90 dni zmniejszył się i wyniósł 85,1% (rok wcześniej było to 89,7%). Mniej niż 1% firm oferowało terminy płatności przekraczające 6 miesięcy – mówi ekspert. – Warto podkreślić, że średni termin płatności wydłużył się w 2024 roku o 3,8 dni. W 2023 wynosił on 42,4 dni, a w 2024 – 46,2 dni. Oczywiście czas ten jest zależny od branży – dodaje.

Najkrótsze terminy płatności oferuje branża energetyczna (54% udziału terminów poniżej 30 dni), farmaceutyczna (50%) oraz odzieżowa (48%). Najdłuższe zaś transportowa (30% płatności powyżej 90 dni) i motoryzacyjna (23%). Dane pokazują również, że terminy płatności w Polsce wahają się od 28 dni w energetyce do 62 dni w transporcie.

W których branżach opóźnienia są największe?

W 2024 roku okazało się, że opóźnienia płatności stały się standardową praktyką w polskim biznesie. Doświadczyło ich 60,1% badanych przez Coface firm. Warto podkreślić, że w 2023 r. współczynnik ten wyniósł 49,3%.

Największe opóźnienia płatności odnotowano w branży transportowej (średnio 61,6 dni) oraz tekstylno-odzieżowej (58,2 dni), najmniejsze zaś w energetyce (28,3 dni). Do wydłużenia opóźnień doszło przede wszystkim w branży transportowej (wzrost o 17,9 dni). Z drugiej strony w metalurgii opóźnienia znacznie się skróciły (o 39 dni).

Przewidywania firm

Przedsiębiorstwa, które wzięły udział w badaniu Coface, oczekują, że wartość zaległości płatniczych w Polsce będzie się stabilizować. 68% firm spodziewa się, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy nie dojdzie do zmian w poziomie nieterminowych płatności. Zdania pozostałych respondentów są podzielone – 25% z nich uważa, że opóźnienia się wydłużą, a jedynie 7%, że będą krótsze. Przedsiębiorstwa przewidują, że zwłaszcza w grupie małych kontrahentów dojdzie do zwiększenia opóźnień (29%).

(AM, źródło: Coface)

Europ Assistance Polska: O czym pamiętać, kupując ubezpieczenie na ferie 2025?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europ Assistance Polska przypomina wybierającym się na ferie zimowe, aby bez względu na docelowe miejsce podróży odpowiednio przygotować się do wyjazdu.

Podczas ferii 2024 roku firma zrealizowała ponad 200 repatriacji oraz 406 hospitalizacji. Najczęstszymi zdarzeniami, do jakich dochodziło, były kontuzje: zerwane więzadła, szeroko rozumiane urazy kończyn dolnych i górnych, złamane obojczyki i barki. W tym roku średni koszt wizyty lekarskiej związanej z urazem kończyny górnej wynosił 850 euro, a kończyny dolnej 1100 euro. Skręcenia lub zerwania więzadeł czy też złamania wymagające pilnej operacji to koszt rzędu nawet 20 tys. euro, natomiast transport do Polski za pomocą Air Ambulance to kolejne 16,1 tys. euro. 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze polisy?

Europ Assistance Polska podkreśla, że przed wyjazdem na ferie warto zaopatrzyć się w dobre ubezpieczenie. Taka polisa musi mieć wysoką sumę ubezpieczenia, zwłaszcza kiedy podróże odbywają się poza terytorium Europy. Jeśli głównym celem podróży jest jazda na nartach lub snowboardzie, należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy polisa nie wymaga odpowiedniego rozszerzenia na sporty zimowe albo ekstremalne uprawianie sportów. Ubezpieczenie powinno mieć w swoim zakresie OC.

– Polisa nie pokrywa kosztów fizjoterapii i rehabilitacji za granicą, więc decydując się na kontynuowanie leczenia na miejscu, należy liczyć się ze sporym wydatkiem. Ponadto polisy podróżne pokrywają koszty leczenia w zakresie niezbędnym do przywrócenia stanu zdrowia, aż będzie możliwy bezpieczny transport do Polski. Dlatego tak istotne jest, aby powiadomić Centrum Alarmowe o zdarzeniu tak szybko, jak to będzie możliwe. Placówki, zwłaszcza w rejonach narciarskich, często proponują bardzo szeroką diagnostykę, a nawet operacje, których koszty nie są pokrywane przez polisę podróżną, warto o tym pamiętać – tłumaczy Aneta Telecka, manager operacyjny Platformy Medical and Travel Europ Assistance Polska.

Lepiej wcześniej niż za późno

Asystor zaznacza, aby nie czekać z zakupem polisy podróżnej na ostatnią chwilę. Warto dokładnie sprawdzić zakres i porównać go z innymi propozycjami, aby wybrać najbardziej odpowiednią dla nas opcję dopasowaną do naszego wyjazdu.

– Klientom, którzy zdecydują się spędzić nadchodzące ferie w dalszych destynacjach, jak np. USA czy Tajlandia, zalecamy zawrzeć polisę na możliwie najwyższą sumę ubezpieczenia z uwagi na bardzo wysokie koszty leczenia w tych krajach. Przypominamy też o wartości karty EKUZ jako dodatkowego zabezpieczenia kosztów leczenia na terenie UE, nie powinien być to jednak substytut ubezpieczenia podróżnego – informuje Aneta Telecka.

(AM, źródło: Europ Assistance)

Ranking Mercer: Zurych oferuje najwyższą jakość życia dla obcokrajowców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zurych zajął pierwsze miejsce w tegorocznym rankingu Mercer Quality of Living, a tuż za nim uplasowały się Wiedeń i Genewa. Kopenhaga po raz kolejny zajęła czwarte miejsce, a pierwszą piątkę zamyka Auckland.

W miarę jak organizacje w coraz większym stopniu polegają na międzynarodowych pracownikach, którzy napędzają globalne strategie biznesowe, jakość życia w miastach goszczących staje się kluczowym czynnikiem, który bezpośrednio wpływa na dodatki i pakiety wynagrodzeń tych pracowników.

– W obliczu ekstremalnych zjawisk pogodowych, wahań gospodarczych i innych wyzwań rankingi dostarczają cennych informacji dla liderów HR w międzynarodowych organizacjach, umożliwiając lepsze zarządzanie złożonościami mobilności globalnej oraz poprawę ogólnego doświadczenia ich międzynarodowej kadry pracowniczej – komentuje ranking Yvonne Traber, Partner and Global Mobility Leader Mercer.

Zurych znalazł się na szczycie listy dzięki znakomitym usługom publicznym, niskim wskaźnikom przestępczości, tętniącej życiem scenie kulturalnej oraz zaangażowaniu w zrównoważony rozwój. Czynniki te, w połączeniu z celem na rok 2024, jakim jest poprawa połączeń lotniczych oraz zwiększenie liczby lotów do i z innych kontynentów, czynią go idealnym miejscem dla obcokrajowców. Należy jednak zauważyć, że Zurych jest również klasyfikowany wśród najdroższych miast na świecie z powodu wysokich kosztów mieszkań, transportu oraz towarów i usług.

– W erze cyfrowych nomadów i elastycznej pracy dane Mercer pokazują, że najbardziej pożądane destynacje to te, które łączą wysoką jakość życia z przystępnymi kosztami utrzymania. Stanowi to wyzwanie dla organizacji oraz pracowników delegowanych, którzy muszą zrównoważyć decyzje związane z relokacją, inwestycjami i zarządzaniem talentami – dodaje Yvonne Traber.

Ranking miast

W Europie cztery miasta w Szwajcarii znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu. W tym roku bowiem do Zurychu i Genewy dołączyły Berno (9. miejsce) i Bazylea (10.). Osiem z dziesięciu najlepszych miast znajduje się w Europie Zachodniej, w tym Amsterdam (6) i Frankfurt (7.), co czyni ten region najbardziej atrakcyjnym dla pracowników międzynarodowych.

Vancouver (7.) utrzymało swoją pozycję jako najwyżej oceniane miasto w Ameryce Północnej, oferujące swoim mieszkańcom unikatowe połączenie bliskości natury i miejskiego stylu życia. Boston (32.) zajął pierwsze miejsce w USA, wyprzedzając San Francisco dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze i obfitości terenów zielonych. Montevideo (92.) ponownie jest najwyżej klasyfikowanym miastem w Ameryce Łacińskiej.

Auckland (5.) po raz kolejny zostało najlepiej ocenionym miastem w regionie Pacyfiku. Zapewnia ono wysoki standard życia i opieki zdrowotnej oraz ciekawą ofertę kulturalną. W Australii Sydney, znane z najsłynniejszych zabytków i rozwijającej się gospodarki, zajęło 12. miejsce w rankingu.

Dubaj (83.) i Abu Zabi (85.) w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zajęły czołowe miejsca na Bliskim Wschodzie. Oba miasta są znane z modernizowanej infrastruktury oraz różnorodnych międzynarodowych społeczności. Tuż za nimi plasuje się Port Louis (88.), które jest najwyżej ocenianym miastem w Afryce.

Pierwsze miejsce wśród miast azjatyckich i 30. w rankingu zajmuje Singapur, który oferuje czyste i bezpieczne środowisko oraz rozwiniętą infrastrukturę.

Europa Wschodnia

Miasta w regionie Europy Wschodniej plasują się niżej w zestawieniu w porównaniu do liderów Europy Zachodniej i jednocześnie światowych. Najwyżej w rankingu regionalnym niezmiennie od lat plasuje się Praga, w tym roku na 63. miejscu. Na drugim biegunie plasują się miasta z obszaru Bałkanów, takie jak Belgrad, Sofia, Skopje, Sarajewo czy Tirana (wszystkie w okolicach połowy drugiej setki rankingu). Najniżej wśród przebadanych miast w tej części Europy znajdują się Mińsk – na 192. i Kijów na 208. miejscu wśród 241 przebadanych lokalizacji, co nie powinno dziwić, zważywszy na sytuację geopolityczną.

– Wydawać mogłoby się, że element niepewności związany z toczącą się wojną i jej wpływem na kraje ościenne obniży ocenę jakości życia w niektórych miastach Europy Wschodniej. Jednakże takie miasta jak Praga (wzrost o 8 miejsc w rankingu), Warszawa (wzrost o 6), Kraków (5), Wrocław (7) są pozytywnie postrzegane pod względem kosztów życia i tempa rozwoju gospodarczego, a także komfortu życia. Ryzyko związane z eskalacją konfliktu zbrojnego i jego wpływu na przewidywalność procesów biznesowych nie jest uznawana za deprecjonujące przez międzynarodowe organizacje – uważa Małgorzata Ciarka, Lider Biznesu Mercer Career w Europie Centralno-Wschodniej.

Ranking Quality of Living 2024

Badanie Mercer Quality of Living ocenia warunki życia w ponad 450 miastach na świecie, aby pomóc firmom w obliczaniu sprawiedliwych i spójnych dodatków dla pracowników delegowanych. Warunki życia są analizowane na podstawie 39 czynników, podzielonych na 10 kategorii: środowisko polityczne i społeczne, środowisko gospodarcze, środowisko społeczno-kulturowe, czynniki medyczne i zdrowotne, szkoły i edukacja, usługi publiczne i transport, rekreacja, dobra konsumpcyjne, mieszkalnictwo i środowisko naturalne.

Dane do rankingu są co roku analizowane i aktualizowane, aby uwzględnić zmieniające się okoliczności. Wszystkie wskaźniki zostały obliczone przy użyciu Nowego Jorku jako miasta bazowego, ze względu na jego atrakcyjność i popularność wśród pracowników delegowanych oraz wysokie wyniki w 39 czynnikach.

(AM, źródło: Marsh)

Allianz: Singapur nie tym razem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niemiecki Allianz wycofał swoją ofertę nabycia co najmniej 51% singapurskiej firmy Income Insurance za ok. 1,63 mld dol. w związku ze zmianami w ustawie ubezpieczeniowej. Akwizycja dałaby Allianz pozycję 4. co do wielkości ubezpieczyciela w Azji (awans z miejsca 9.), ale wywołała krytykę w Singapurze opartą na obawach, że oznaczałaby odejście od wypełniania misji zapewnienia przystępnego cenowo ubezpieczenia pracownikom o niższych dochodach.

Premier Singapuru zapowiedział w październiku, że miasto-państwo zablokuje ofertę Allianz, ale pozostaje otwarte na nową propozycję, jeśli obawy zostaną zażegnane, co Allianz, jak obiecał, miał spróbować zrobić. Następnie rząd wprowadził poprawkę do prawa ubezpieczeniowego dającą mu większą kontrolę nad transakcjami zakupu udziałów w firmach ubezpieczeniowych działających na zasadzie spółdzielni, takich jak Income Insurance.

Allianz zakomunikował, że region Azji i Pacyfiku jest dla niego strategicznie istotnym obszarem wzrostu, a Singapur, centrum usług finansowych Azji Południowo-Wschodniej, pozostanie dla firmy ważnym rynkiem. Incom Insurance, założony w 1970 r. jako spółdzielnia, aby zapewniać tanie ubezpieczenie robotnikom, jest postrzegany jako dobro narodowe. Bank centralny Singapuru w 2023 r. uznał go za jednego z czterech ubezpieczycieli o znaczeniu systemowym.

(AC, źródło: Reuters)

Odc. 269 – To warto wiedzieć o cyfrowej transformacji

0

Co warto wiedzieć o cyfrowej transformacji w branży ubezpieczeniowej? O tym w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówią: Marcin Ogniewski, dyrektor Biura Rozwoju Biznesu Korporacyjnego PZU SA i wiceprezes zarządu PZU LAB, Joanna Flis, dyrektorka ds. CRM operacyjnego i zgód marketingowych PZU SA, oraz Mateusz Mazur, Digital Engineering Leader z EY. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • Jakie technologiczne priorytety powinny mieć firmy ubezpieczeniowe w 2025 roku?
  • Jak Polska wypada cyfrowo na tle ubezpieczycieli z innych krajów?
  • Jak PZU odnosi się do ryzyk związanych z AI?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Rynek komunikacyjny może zakończyć rok stratą

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku po raz pierwszy od kilku lat segment komunikacyjnych ubezpieczeń OC odnotował stratę techniczną. Jej negatywny wpływ został ograniczony wówczas przez wynik techniczny w autocasco, dzięki czemu „komunikacja” zakończyła rok na plusie. Wyniki za trzy kwartały tego roku sugerują, że w 2024 r. może się to nie udać.

Z opublikowanego przez Komisję Nadzoru Finansowego „Biuletynu Kwartalnego. Rynek ubezpieczeń 3/2024” wynika, że wynik techniczny w sektorze komunikacyjnym OC+AC na koniec września tego roku wyniósł 235,41 mln zł. To o 56,44% mniej niż przed rokiem (wszystkie dane dotyczą działalności bezpośredniej).

Oba segmenty w odwrocie

Spadek rentowności technicznej w komunikacji był w głównej mierze efektem mocnego pogorszenia w OC ppl. Po 9 miesiącach 2024 r. segment ten zanotował stratę na poziomie 328,85 mln zł, wobec 111,03 mln zł na minusie rok wcześniej. Negatywnego wpływu nie zneutralizował dodatni rezultat w AC. Zwłaszcza że jego poziom na koniec września 2024 r., tj. 564,26 mln zł, był o 13,39% gorszy od uzyskanego dwanaście miesięcy wcześniej (651,48 mln zł).

Wypłaty o ponad 1,7 mld zł w górę

Przez 9 miesięcy 2024 r. zakłady ubezpieczeń komunikacyjnych wypłaciły w sumie 15,18 mld zł odszkodowań i świadczeń – o 12,98% więcej niż przed rokiem (13,43 mld zł). Wzrost wartości wypłat to efekt zwiększonej liczby zgłoszeń szkód w analizowanym okresie. Według danych Ośrodka Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego od początku stycznia do końca września poszkodowani zgłosili ok. 755 tys. szkód z tytułu OC, o ponad 6% więcej niż rok wcześniej (ok. 710 tys.). Wzrost liczby zgłoszeń był widoczny także w przypadku AC. Przez 9 miesięcy 2024 roku wpłynęło ich do zakładów ok. 650 tys. zł, co było wynikiem o 9% wyższym od odnotowanego przed rokiem, tj. ok. 596 tys. zł.

W analizowanym okresie towarzystwa wypłaciły 8,83 mld zł odszkodowań i świadczeń z OC ppl. – o 9,72% więcej niż przed rokiem (8,05 mld zł). W niedawno opublikowanym raporcie Polska Izba Ubezpieczeń oszacowała, że średnia wartość szkody w obowiązkowych polisach komunikacyjnych wzrosła rok do roku o 10,9%, do ponad 10,5 tys. zł. To 1035 zł więcej niż przed rokiem. Z kolei z AC wypłacono o 17,84% więcej odszkodowań niż przed rokiem – 6,34 mld zł wobec 5,38 mld zł na koniec września ub.r.

Wzrost wartości wypłat wynika nie tylko ze zwiększonej liczby szkód, ale też ich rosnącej wartości. To efekt przede wszystkim coraz wyższych kosztów napraw.

– Obserwujemy stały wzrost kosztów szkód i to się nie zmieni w najbliższych miesiącach, bo rosną koszty części i usług. Ubezpieczyciele muszą to uwzględniać w swoich kalkulacjach, by spełnić ciążący na nich obowiązek zachowania równowagi między wypłatami odszkodowań a składkami. Trzeba się więc spodziewać kolejnych stopniowych wzrostów cen stawek OC komunikacyjnego – komentował niedawno Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Powolny wzrost w OC 

Przypis składki brutto z „komunikacji” wyniósł 23,21 mld zł. Rok wcześniej było to 21,46 mld zł, co oznacza, że wartość rynku zwiększyła się o 8,13% w skali roku.

OC ppl. wygenerowało 12,96 mld zł składek brutto, wobec 12,04 mld zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 7,63% r/r. Z danych zebranych przez PIU wynika, że na razie średnia wysokość składki za OC komunikacyjne nie ulega istotnej zmianie. Po III kwartale 2024 roku wynosiła ona 532 zł, o 23 zł więcej niż przed rokiem. Towarzystwa zebrały też 10,24 mld zł składek z autocasco – o 8,76% więcej niż przed rokiem, tj. 9,42 mld zł.

Z danych OI UFG wynika, że na koniec września 2024 r. na rynku komunikacyjnym funkcjonowało 29,4 mln aktywnych umów OC ppm. oraz 7,67 mln  szt. polis autocasco. Stosunek AC/OC wyniósł 26,1%.

Więcej na temat wyników rynku

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Mój Allianz w nowej, zintegrowanej odsłonie

0
Źródło zdjęcia: Allianz

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Allianz Polska wprowadził nową odsłonę serwisu dla klientów pod nazwą Mój Allianz. Łączy on w sobie system zakładu i dawnej Avivy. Teraz klienci ubezpieczeń majątkowych i na życie obu marek znajdą informacje o swoich produktach w jednym portalu. To jeden z ostatnich kroków w integracji.

W ramach zintegrowanego serwisu klienci ubezpieczyciela mogą liczyć na wiele udogodnień, takich jak:

  • jeden punkt logowania do swojego konta w Mój Allianz i jedne dane dostępowe
  • jeden widok swoich ubezpieczeń na życie i majątkowych (polis/wniosków) oraz zgłoszonych szkód i roszczeń
  • jedno miejsce, gdzie klient ma szybki i łatwy dostęp do:
  • informacji o zakresie i czasie swojej ochrony oraz terminach płatności składek
  • większości swoich polis w formacie PDF
  • swoich danych osobowych i kontaktowych (danych profilowych)
  • jedno miejsce z dostępem do danych kontaktowych swoich agentów ubezpieczeniowych (jeśli dany klient ma ubezpieczenia obsługiwane przez więcej niż jednego agenta Allianz Polska)

W zależności od posiadanego ubezpieczenia, w serwisie klient może też dokonać niektórych czynności samoobsługowo, np. zapłacić składkę, zmienić fundusze kapitałowe w ubezpieczeniach na życie, zgłosić wiele zdarzeń, w tym wypadkowych i związanych z urodzeniem dziecka, dołączyć dokumenty o zgłaszanej szkodzie lub zdarzeniu, wybrać wariant rocznicowy dla ubezpieczenia na życie.

– Wdrożenie integracji serwisów dla klienta było kamieniem milowym integracji naszych systemów, szczególnie istotnym ze względu na jakość obsługi. W przyszłości planujemy dalszy rozwój narzędzi cyfrowych, aby jeszcze bardziej usprawnić procesy i dostarczyć klientom spersonalizowane usługi – mówi Tomasz Sroka, koordynator ds. projektów digitalnych Allianz Polska.

Klienci TFI Allianz Polska oraz uczestnicy OFE Allianz Polska korzystają – jak dotychczas – z odrębnych serwisów obsługowych.

(AM, źródło: Allianz)

SIGNAL IDUNA ubezpieczy koszty biletu na portalu Bilet Serwis

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

SIGNAL IDUNA nawiązała współpracę z Bilet Serwis i Prestige MJM, oferując ubezpieczenie kosztów biletów zakupionych na tej platformie. Dzięki temu fani muzyki, sportu i kultury mają zapewnioną możliwość zwrotu kosztów biletu nawet do 100%.

Nowe ubezpieczenie SIGNAL IDUNA zostało przygotowane razem z Bilet Serwis i współpracującą z tym serwisem agencją promującą koncerty Prestige MJM, a także partnerem technologicznym Sollers Consulting. Ochrona ubezpieczeniowa i odpowiedzialność rozpoczyna się w dniu i z godziną nabycia biletu, a kończy godzinę po planowanym rozpoczęciu wydarzenia.

Ubezpieczenie umożliwia otrzymanie zwrotu do 100% poniesionych kosztów zakupu biletu, jeśli np.:

  • przydarzy się nieszczęśliwy wypadek, choroba lub zaostrzy się choroba przewlekła,
  • bilet zostanie skradziony,
  • opóźni się odlot samolotu lub odjazd publicznego środka transportu, który uniemożliwi dotarcie na wydarzenie,
  • zdarzy się inny powód opisany w OWU i Karcie Produktu.

– W SIGNAL IDUNA zdajemy sobie sprawę z tego, że zakup biletu na koncert czy inne wydarzenie kulturalne następuje często z dużym wyprzedzeniem. Wiemy też, że nieprzewidziane sytuacje losowe mogą pokrzyżować plany. Kupując bilety za pośrednictwem platformy online Bilet Serwis z naszym ubezpieczeniem, klient zabezpiecza poniesione koszty i zapewnia sobie realną ochronę. Jesteśmy dumni, że wspólnie z naszymi partnerami wdrożyliśmy kolejny już tego typu produkt oraz zachęcamy do bezpiecznego planowania udziału w ulubionych wydarzeniach kulturalnych – komentuje Przemysław Różański, dyrektor Biura Sprzedaży Affinity SIGNAL IDUNA.

(AM, źródło: SIGNAL IDUNA)

Pierwsi na rynku – medycyna precyzyjna dla klientów Warty

0
Marek Twardowski

Rozmowa z Markiem Twardowskim, dyrektorem Departamentu Rozwoju Produktów, TUnŻ Warta

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Co było główną motywacją Warty do wprowadzenia nowej wersji produktu Leczenie za Granicą i czym różni się ona od poprzedniej wersji?

Marek Twardowski: – Główną motywacją była potrzeba zapewnienia klientom dostępu do najnowocześniejszych metod leczenia nowotworów, które w Polsce często pozostają poza zasięgiem pacjentów z powodu ograniczeń refundacyjnych. Z danych Oncoindex Fundacji Alivia wynika, że poziom dostępności terapii onkologicznych w naszym kraju jest niepokojący – tylko 44 spośród 149 terapii dopuszczonych przez Europejską Agencję Leków (EMA) jest w Polsce w pełni refundowana.

Nowa wersja produktu Leczenie za Granicą Plus różni się od poprzedniej głównie wprowadzeniem medycyny precyzyjnej. Dzięki badaniom genetycznym komórek nowotworowych możemy zaproponować ubezpieczonemu terapię dostosowaną do jego przypadku medycznego, co zwiększa szanse na skuteczne leczenie. Oprócz tego oferta obejmuje kompleksowe wsparcie organizacyjne, finansowe oraz możliwość monitorowania stanu zdrowia po leczeniu.

Jak produkt wpisuje się w szerszą strategię oferty Warty w obszarze ubezpieczeń życiowych i zdrowotnych? Czy planowane są dalsze innowacje w tej kategorii?

– Nowa wersja Leczenia za Granicą Plus idealnie wpisuje się w naszą strategię, która zakłada rozwój produktów skoncentrowanych na zdrowiu i życiu klientów oraz ich najbliższych. Stawiamy na innowacyjność i kompleksowe rozwiązania.

Produkt ten jest odpowiedzią na rosnące potrzeby pacjentów onkologicznych, zarówno w zakresie dostępu do zaawansowanych metod leczenia, jak i wsparcia emocjonalnego i logistycznego. Na pewno nie jest to nasze ostatnie zdanie – planujemy kolejne kroki w kierunku uatrakcyjniania naszej oferty.

Z jakim zainteresowaniem spotkała się poprzednia wersja tego produktu? Czy możecie opowiedzieć coś o szkodach?

– Poprzednia wersja produktu cieszyła się dużym zainteresowaniem zarówno wśród klientów, którzy szukali kompleksowego wsparcia w sytuacjach kryzysowych, jak i wśród naszych agentów, którzy wysoko ocenili zaproponowane przez nas rozwiązanie.

Wprowadzając nową wersję, kierowaliśmy się potrzebami i doświadczeniami klientów. Braliśmy pod uwagę również dane z systemu ochrony zdrowia, które obrazują jednocześnie rosnące zapotrzebowanie i ograniczoną dostępność do spersonalizowanych terapii onkologicznych.

Jednym z kluczowych elementów nowej oferty jest medycyna precyzyjna oraz spersonalizowane podejście do leczenia. Jakie korzyści daje to klientom?

– Medycyna precyzyjna to przełomowe podejście, które pozwala dostosować leczenie do unikalnych potrzeb każdego pacjenta na podstawie badań genetycznych komórek nowotworowych z organizmu pacjenta. Dzięki temu zwiększa się skuteczność terapii, wydłuża czas bez nawrotu choroby, a także poprawia jakość życia pacjenta.

Dodatkowo nasze ubezpieczenie zapewnia kompleksowe wsparcie – od organizacji leczenia, poprzez finansowanie, aż po opiekę nad pacjentem i jego rodziną, co znacznie redukuje stres związany z chorobą.

Na jakich rynkach zagranicznych i w jakich placówkach realizowane jest leczenie w ramach tego ubezpieczenia? Jak Warta zapewnia wysoką jakość usług medycznych oferowanych swoim klientom?

– Leczenie odbywa się w renomowanych ośrodkach medycznych na całym świecie, które specjalizują się w nowoczesnych terapiach onkologicznych. Współpracujemy z najlepszymi placówkami, w tym w Niemczech, USA czy Szwajcarii. Dbamy o jakość usług poprzez staranny dobór partnerów medycznych oraz monitorowanie przebiegu leczenia na każdym etapie. Warta organizuje także tłumaczenia medyczne, transport oraz zakwaterowanie, co dodatkowo zwiększa komfort klientów.

Jak klienci mogą zakupić ten produkt? Czy Warta planuje specjalne akcje edukacyjne lub promocyjne, by zwiększyć świadomość i dostępność tego rodzaju ubezpieczenia?

– Produkt można zakupić u pośredników ubezpieczeniowych współpracujących z Wartą. Zadbaliśmy o to, żeby wyposażyć ich w niezbędną wiedzę i materiały edukacyjne, które mają na celu zwiększenie świadomości na temat nowoczesnych metod leczenia i korzyści, jakie niesie ze sobą medycyna precyzyjna. Cały czas organizujemy szkolenia, aby dostarczyć naszym pośrednikom kompleksową wiedzę na temat tego produktu.

Kiedy można skorzystać z medycyny precyzyjnej?

– Nowa oferta Warty to krok milowy w kierunku poprawy dostępności innowacyjnych terapii dla polskich pacjentów. Dzięki połączeniu zaawansowanych technologii medycznych, wsparcia organizacyjnego i finansowego Warta oferuje klientom realną pomoc w walce z chorobą. Z medycyny precyzyjnej mogą skorzystać pacjenci w każdej z poniższych sytuacji:

  1. Nowotwór został zdiagnozowany w zaawansowanym stadium, trzecim lub czwartym.
  2. Standardowe metody terapii okazały się nieskuteczne.
  3. Nie zidentyfikowano ogniska pierwotnego nowotworu.
  4. Pacjent zmaga się z rzadką formą nowotworu.

Nowe rozwiązanie daje szansę na uzyskanie pomocy w najbardziej wymagających okolicznościach, łącząc specjalistyczną opiekę z dbałością o komfort pacjenta i jego rodziny. Pakiet stanowi istotny krok w stronę poprawy dostępności do nowoczesnych terapii oraz budowania kompleksowego systemu wsparcia dla osób dotkniętych chorobą nowotworową.

Praktyczne ubezpieczenie turystyczne

0
Aleksandra Kowalczyk

Według danych publikowanych przez GUS około 22% Polaków deklaruje umiejętność jazdy na nartach lub snowboardzie. Biorąc pod uwagę, że liczba ludności w Polsce na koniec 2023 r. wyniosła ponad 37 mln osób, można szacować, że ok. 8 mln z nich zdecyduje się w nadchodzących miesiącach na jeden lub kilka wyjazdów narciarskich.

Oprócz wyjazdów narciarskich coraz większym zainteresowaniem w sezonie zimowym cieszą się kierunki egzotyczne. Niezależnie jednak od tego, gdzie planujemy wybrać się w podróż, powinniśmy pamiętać o ubezpieczeniu.

Aby polisa zadziałała prawidłowo, należy w wybranym zakresie ochrony uwzględnić planowane aktywności sportowe. W zależności od destynacji warto wiedzieć o kilku ważnych zasadach dotyczących ubezpieczenia.

Bezpieczny wyjazd na narty

Jeśli wybieramy się do Zakopanego, Karpacza lub Krynicy Górskiej, to ryzykiem głównym w polisie dla narciarzy są następstwa nieszczęśliwych wypadków. To jednak nie wszystko. O ile w Polsce koszty leczenia oraz ratownictwa objęte są ochroną w ramach NFZ, o tyle w Czechach lub Słowacji już nie.

Warto, aby polisa na wyjazd w Polsce obejmowała ochroną potencjalne wypadki w strefie przygranicznej państw sąsiadujących z Polską. Jest to szczególnie istotne przy spontanicznym wyborze trasy zjazdowej w tym obszarze. Koszty związane z ratownictwem górskim u naszych południowych sąsiadów są porównywalne z tymi we Włoszech lub Austrii i wynoszą kilka tysięcy euro.

Północna część Włoch, Francja, Austria oraz Andora to ulubione kierunki zagranicznych wyjazdów narciarskich Polaków. Ryzykiem głównym jest ubezpieczenie kosztów leczenia. Dobra, kompleksowa ochrona zgodna z potrzebami w zakresie kosztów leczenia jest rozstrzygająca.

Obecnie koszty operacji po wypadku narciarskim we Włoszech to 15 tys. euro. Najdroższa jest jednak Andora z kosztami operacji zaczynającymi się od 20 tys. euro, przy czym jest ona jedną z wielu pozycji kosztowych.

Zanim wyruszysz w egzotyczną podróż

Przy wyjazdach w egzotyczne rejony świata przy wyborze ubezpieczenia nadal najistotniejsze są koszty leczenia. Jednak szczególną uwagę należy zwrócić na pokrycie kosztów transportu do Polski. Czy są one w limicie kosztów leczenia? Czy wyczerpanie sumy ubezpieczenia kosztów leczenia powoduje, że ubezpieczony pozostaje bez ochrony? Jeśli tak, to jest to najgorszy z możliwych scenariuszy.

Koszty transportu w ofercie SIGNAL IDUNA występują jako osobny limit bez jakiejkolwiek górnej granicy odpowiedzialności. Daje to pewność, że nawet jeśli suma ubezpieczenia kosztów leczenia ulegnie wyczerpaniu, to ubezpieczony zawsze zostanie bezpiecznie sprowadzony do Polski, zgodnie ze wskazaniami medycznymi.

Przekonał się o tym nasz ubezpieczony, pan Ryszard, który podczas pobytu w Amazonii w wyniku upadku doznał urazu części szyjnej kręgosłupa. Przeprowadzone dwie operacje w zasadzie wyczerpały sumę ubezpieczenia kosztów leczenia. Lekarz prowadzący podjął decyzję, że ze względu na stan ubezpieczonego powrót do Polski możliwy jest jedynie przy użyciu specjalistycznego transportu medycznego – air ambulansu.

Koszty air ambulansu na trasie Amazonia – Rio de Janeiro – Warszawa wynosiły prawie 900 tys. zł i zostały pokryte przez SIGNAL IDUNA. Obecnie ubezpieczony kontynuuje leczenie w szpitalu w Polsce.

Zapraszam do zapoznania się z ofertą ubezpieczeń turystycznych SIGNAL IDUNA, która pokrywa wszystkie omówione powyżej ryzyka i zapewnia realną ochronę podczas każdej podróży.

Aleksandra Kowalczyk
dyrektorka Biura Ubezpieczeń Turystycznych i Affinity
SIGNAL IDUNA Polska TU SA

18,490FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie