Blog - Strona 193 z 1488 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 193

PZU oferuje infolinię wsparcia psychologicznego dla poszkodowanych oraz szczepienia dla niosących pomoc

0
Źródło zdjęcia: PZU

W ramach szerokich działań pomocowych Grupy PZU dla powodzian PZU z funduszu prewencyjnego uruchomił infolinię wsparcia psychologicznego dla osób, które dotknął kataklizm. Z kolei niosący pomoc otrzymają szczepienia przeciwko chorobom, jakie grożą im w trakcie pracy na zalanych terenach.

Powódź przyniosła nie tylko straty materialne. Równie ważne jest wsparcie psychologiczne dla powodzian, by pomóc im uporać się z emocjami, jakie ich przytłoczyły w ostatnich dniach. Dlatego PZU uruchomił dla nich infolinię wsparcia psychologicznego pod numerem 22 735 39 44, na której psycholodzy PZU Zdrowie pełnią dyżur przez 7 dni w tygodniu w godzinach od 14.00 do 20.00.

Z kolei PZU Zdrowie rozpoczęło 20 września akcję szczepienia osób zaangażowanych w pomoc powodzianom przeciw tężcowi, WZW A i durowi brzusznemu. Jako pierwszych zaszczepiono w Nysie i Głuchołazach ok. 150 strażaków Państwowej Straży Pożarnej i druhów Ochotniczych Straży Pożarnych.

Szczepienia wykonują dwa zespoły wyjazdowe z opolskiego oddziału PZU Zdrowie. W kolejnych dniach pracownicy spółki będą szczepili również inne grupy osób zaangażowanych w pomoc powodzianom.

Jak ostrzega Główny Inspektor Sanitarny, na terenach dotkniętych powodzią mogą rozprzestrzeniać się toksyczne, niebezpieczne dla zdrowia substancje i drobnoustroje. Kontakt z wodą powodziową, niesionymi przez nią odpadami, zepsutą żywnością, różne urazy i skaleczenie odniesione w czasie akcji ratunkowej – wszystko to może prowadzić do groźnych zakażeń.

Poszkodowani w powodzi mogą również otrzymać nieodpłatną pomoc medyczną w placówkach PZU Zdrowie. Więcej na ten temat w artykule na portalu GU.

(AM, źródło: PZU)

Powodzianie ubezpieczeni w Allianz otrzymają pomoc psychologiczną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mondial Assistance uruchomił specjalny numer dla klientów Allianz, którzy potrzebują wsparcia psychologicznego w związku z powodzią. Ubezpieczyciel zdecydował się na taki krok po konsultacjach z agentami działającymi na terenach dotkniętych przez powódź.

– Powódź nie zawsze musi dotyczyć nas bezpośrednio, ale w rejonach, gdzie kataklizm dokonał największych zniszczeń, całe społeczności są pośrednio obciążone tragedią. Życie, zdrowie, prywatny dobytek, zakłady pracy, zabudowania miejskie – wszystko to, co do tej pory funkcjonowało, ulega zmianie, często nieodwracalnej. Tak olbrzymi ciężar może być ciężko udźwignąć indywidualnie, dlatego priorytetowo zorganizowaliśmy możliwości pomocy psychologicznej dla naszych klientów, którzy zostali dotknięci powodzią – mówi Damian Zieliński, dyrektor ds. ubezpieczeń zdrowotnych i underwritingu grupowego Allianz Polska.

Procedury – podobnie jak w przypadku likwidacji szkód – zostały uproszczone. Klienci dzwonią na specjalną infolinię, gdzie z konsultantem uzgadniają, jakiego rodzaju wsparcia potrzebują. Możliwe jest bezpośrednie spotkanie stacjonarne z psychologiem lub rozmowa w ramach teleporady – centrum operacyjne organizuje taką pomoc i pokrywa w całości jej koszty.

– W ten sposób bezpłatnie i szybko pomagamy konkretnej grupie docelowej, która tej pomocy potrzebuje najbardziej. Dziękuję psychologom na południu Polski, którzy zapewnili nas o swojej dostępności dla poszkodowanych. Dziękuję również naszemu partnerowi, firmie Takes Care, która zapewnia nam wymaganą liczbę terminów na teleporady z psychologiem. Jako centrum alarmowe pracujemy 24/7 i w tym czasie poszkodowani mogą kontaktować się pod specjalnym numerem. W zależności od oczekiwania poszkodowanego będziemy organizować wizytę stacjonarną lub teleporadę – dodaje Ewelina Sakowska, kierowniczka platformy medycznej Mondial Assistance.

Według informacji podawanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów dotkniętych powodzią może być 2 mln 390 tys. mieszkańców 749 miejscowości, które objęte są stanem klęski żywiołowej. Realnie powodzią dotkniętych jest 57 tys. osób, z których ponad 6,5 tys. zostało ewakuowanych. Zalaniu lub uszkodzeniu w wyniku powodzi uległo ponad 11,5 tys. budynków mieszkalnych oraz ponad 6 tys. budynków gospodarczych.

(AM, źródło: Mondial Assistance)

Mobilne Punkty Rejestracji Szkód VIG pracują na zalanych terenach

0
Źródło zdjęcia: InterRisk

Na obszarze Polski dotkniętym powodzią zameldowały się mobilne punkty obsługi spółek majątkowych Vienna Insurance Group: Compensy, Wiener, InterRisk.

W punktach można zgłosić szkodę i uzyskać niezbędne informacje dotyczące procesu likwidacji. Do godzin popołudniowych 23 września będą przyjmować klientów i agentów poszkodowanych wskutek powodzi w takich miejscowościach, jak Kłodzko, Lądek Zdrój, Stronie Śląskie i Nysa. VIG deklaruje, że w razie zapotrzebowania punkty będą pracowały dłużej.

(AM, źródło: InterRisk)

Nationale-Nederlanden spieszy z pomocą ofiarom kataklizmu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nationale-Nederlanden podjęło działania mające na celu wsparcie osób poszkodowanych w wyniku ostatnich powodzi na południu Polski. Zakład podkreśla, że jego ubezpieczenia obejmują ochronę w sytuacjach klęsk żywiołowych, a on sam dokłada wszelkich starań, aby zapewnić klientom jak najszybszą pomoc.

Od początku kryzysu Nationale-Nederlanden powołało sztab kryzysowy, który monitoruje sytuację na bieżąco. Dzięki ścisłej współpracy z siecią sprzedaży, a w szczególności z oddziałami na terenach dotkniętych powodzią, zakład wprowadził szereg rozwiązań, które ułatwiają zgłaszanie i likwidację szkód:

  • Zwiększył limit dla uproszczonej likwidacji szkód, umożliwiając rozpatrywanie wniosków na podstawie zdjęć i rozmowy telefonicznej.
  • Wprowadził wypłaty bezsporne przed oględzinami dla klientów w trudnej sytuacji życiowej na skutek powstałej szkody, zwłaszcza w przypadkach opóźnień w możliwości przeprowadzenia oględzin na miejscu zdarzenia.
  • Uprościł proces zgłaszania szkód, rezygnując z wymaganych wcześniej dokumentów, takich jak akt własności.
  • Klienci mogą zgłaszać szkody online, telefonicznie, za pośrednictwem agentów oraz tradycyjną drogą papierową.

Aby przyspieszyć likwidację szkód, Nationale-Nederlanden oferuje również opcję samolikwidacji za pomocą aplikacji. Po zgłoszeniu szkody, klient otrzymuje link do sprawy i może samodzielnie opisać uszkodzenia i załączyć dokumentację fotograficzną. Dzięki temu proces wypłaty odszkodowań może przebiegać sprawniej i szybciej.

Nationale-Nederlanden w ramach wsparcia społecznego rozszerza współpracę z Fundacją Twarze Depresji, finansując bezpłatne zdalne konsultacje psychologiczne dla osób dotkniętych skutkami powodzi. Firma uruchamia także oddolne granty na wewnętrzne działania w ramach wolontariatu na rzecz powodzian.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

ANG: Co zrobić, by jak najszybciej otrzymać odszkodowanie

0
Karolina Trzeciakiewicz

Wiele osób, które wskutek kataklizmu w południowo-zachodniej Polsce straciły dom i mienie, ze względu na skrajną sytuację nie wie jakie – lub w jakiej kolejności – kroki podjąć po wystąpieniu szkód, by jak najszybciej otrzymać odszkodowanie od ubezpieczyciela. Wskazówki w tym zakresie przygotowała Karolina Trzeciakiewicz, dyrektorka ds. Rozwoju Ubezpieczeń ANG Odpowiedzialne Finanse.

– Wiele osób, nawet jeśli posiada ubezpieczenie, w obliczu tak skrajnej sytuacji może mieć problem z podjęciem właściwych czynności. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że jakiekolwiek działania związane ze zgłaszaniem szkód należy podejmować dopiero, gdy jesteśmy bezpieczni. Możemy zabezpieczać nasze mienie przed powiększeniem uszkodzeń tylko w przypadku, jeśli nie będzie to zagrażało naszemu życiu i zdrowiu – podkreśla Karolina Trzeciakiewicz. – Jeśli w stresie nie potrafimy odnaleźć polisy, przypomnijmy sobie, w jaki sposób ją wykupiliśmy lub postarajmy się skontaktować z naszym agentem ubezpieczeniowym. Na pewno uzyskamy pomoc – dodaje.

Ekspertka tłumaczy, że należy wykonać zdjęcia uszkodzeń i strat – na ich podstawie będzie szacowana szkoda. Warto też przygotować wykaz uszkodzonych przedmiotów wraz z ich szacowaną wartością i fotografować te z nich, które uległy zniszczeniu lub uszkodzeniu.

– W kolejnym kroku powinniśmy zgłosić szkodę. Najszybszym kanałem jest formularz dostępny na stronie www danego towarzystwa ubezpieczeniowego lub kontakt telefoniczny. W dokumencie polisy znajdziemy też dostępne sposoby kontaktu. Część towarzystw w związku z sytuacją powodziową wydłużyła godziny pracy swoich infolinii. W wielu przypadkach na miejscu pracują też dodatkowo tzw. mobilni likwidatorzy szkód. Warto sprawdzić lub dopytać ubezpieczyciela, czy w zakresie polisy nie przewidziano lokalu zastępczego, takie są również oferowane i ubezpieczeni klienci mogą z tego korzystać – wylicza Karolina Trzeciakiewicz. – Po wykonaniu zdjęć, zgłoszeniu szkody i ustaleniu z towarzystwem ubezpieczeniowym, jakie kroki możemy podejmować, możliwe są dalsze działania, tzn. naprawy i wyrzucanie zniszczonych przedmiotów. Należy też gromadzić dokumenty potwierdzające poniesione koszty związane z naprawą czy osuszaniem, takie jak np. faktury czy rachunki – dodaje.

(AM, źródło: ANG)

Allianz wesprze finansowo powodzian w Europie Środkowej

0
Źródło zdjęcia: Canva

Allianz przekaże do 1,5 miliona euro jako pomoc powodzianom w Europie Środkowej. Pieniądze trafią do Czerwonego Krzyża, a potencjalnie również do innych organizacji pomocowych oraz zapewniających wsparcie techniczne przy usuwaniu skutków powodzi w regionie.

W pierwszym kroku każdy z trzech najbardziej poszkodowanych krajów – Polska, Czechy i Austria – otrzyma po 300 tys. euro. Spółki Allianz podwoją również kwoty zebrane przez swoich pracowników w lokalnych zbiórkach na rzecz powodzian. Pracownicy i agenci ubezpieczeniowi angażują się też w lokalne akcje pomocowe – m.in. pomoc rzeczowa zebrana przez pracowników Allianz Polska trafiła 20 września do poszkodowanych w gminie Głuchołazy.

(AM, źródło: Allianz)

Delegacja, która nie wszystkim w PZU przypadła do gustu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Delegowanie Wojciecha Olejniczaka ze składu rady nadzorczej PZU SA do jego zarządu wzbudziło spore kontrowersje. W reakcji na ten ruch jeden z członków RN zrezygnował z zasiadania w komitecie nominacji i wynagrodzeń spółki – informuje „Puls Biznesu”.

Gazeta zwraca uwagę, że delegując Wojciecha Olejniczaka na trzy miesiące, ubezpieczyciel nie podał przyczyn podjętej decyzji. Dopiero teraz przekazał „PB”, że „zgodnie z wykształceniem ekonomicznym i doświadczeniem [Wojciech Olejniczak] wspiera zarząd PZU SA w zakresie realizacji szeregu projektów”. Jeden z byłych członków zarządu spółki chcący zachować anonimowość mówi gazecie, że trudno oprzeć się wrażeniu, że ten czasowy transfer do zarządu to sprawa czysto polityczna.

Według „PB” delegacja byłego ministra rolnictwa skłoniła Adama Uszpolewicza, byłego prezesa Avivy, a obecnie członka rady nadzorczej PZU SA, do rezygnacji z zasiadania w komitecie nominacji i wynagrodzeń PZU. Ma on charakter doradczy i opiniodawczy wobec RN w kwestii np. doboru kadry o odpowiednich kwalifikacjach. Z informacji gazety wynika, że jego rezygnacja była konsekwencją zignorowania przez radę negatywnej opinii komitetu uznającego, że Wojciech Olejniczak nie ma wystarczających kompetencji do zasiadania w zarządzie największego polskiego ubezpieczyciela. Adam Uszpolewicz potwierdził swoją rezygnację, ale nie ujawnił jej przyczyn.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 22 września, Agnieszka Morawiecka „Co były minister rolnictwa robi w PZU”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Gruzja: Zdrowie liczy się najbardziej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według gruzińskiego urzędu nadzoru ubezpieczeniowego na koniec I połowy 2024 r. rynek ubezpieczeniowy wykazał wzrost o 20,44%, osiągając wartość 711,77 mln lari (236,61 mln euro). Niemal połowę rynkowego portfela (47,97%) generowały ubezpieczenia zdrowotne, z których ubezpieczyciele zebrali 341,44 mln lari.

Pod względem zebranych składek na drugim miejscu plasują się ubezpieczenia komunikacyjne. Te dwa segmenty rynku są jedynymi ze składką przypisaną brutto wyrażającą się liczbą trzycyfrową. Udział ubezpieczeń na życie w rynkowym portfelu pozostał w zasadzie bez zmian, wynosząc nieco ponad 7%, natomiast wzrost tego segmentu na koniec I półrocza wynosił 24%. Suma wypłaconych odszkodowań i świadczeń wzrosła znacząco, o 57%, i wyniosła 414,68 mln lari (137 mln euro).

Wypłacone odszkodowania wzrosły o 59%, natomiast świadczenia z polis życiowych zaledwie o 18,83% (w lokalnej walucie). Z 19 firm działających na rynku na koniec I poł. 2024 r. liderem pod względem składki przypisanej brutto jest GPI Holding (128,91 mln euro). Następne w kolejności są TBC i Aldagi.

(AC, źródło: Xprimm)

Węgry: Mniej świadczeń, więcej odszkodowań

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Węgierski rynek ubezpieczeniowy w I poł. 2024 r. osiągnął rok do roku 5% wzrostu składki przypisanej brutto, która wyniosła 2,2 mld euro – wynika z danych banku centralnego Węgier (MNB). Jednak denominowany w walucie krajowej (forint) wynik świadczy o wyższym wskaźniku wzrostu, blisko 12%.

Różnica odzwierciedla deprecjację forinta w stosunku do euro. Koszty zaspokojenia roszczeń wzrosły ogółem o 2,4%, do 1,07 mld euro. Jest to wypadkowa dwóch przeciwstawnych trendów w sektorze życiowym i non-life: podczas gdy w ubezpieczeniach na życie wypłacone świadczenia zmniejszyły się o ponad 10%, suma odszkodowań z polis non-life wzrosła dwucyfrowo, o 19%. W ubezpieczeniach na życie nastąpił nieznaczny wzrost o 1,35%, do 804,6 mln euro, wskutek malejącej popularności produktów unit-linked, z których suma składek zmniejszyła się r/r o ok. 2%. Składki z ubezpieczeń non-life, stanowiące 63,5% całego portfela osiągnęły wartość 1,39 mld euro i wzrosły o 7,19% r/r. Największa zmiana w wypłatach, wynosząca +35,6%, dotyczyła ubezpieczeń nieruchomości i była efektem powtarzających się ekstremalnych zdarzeń pogodowych na terytorium Węgier.

(AC, źródło: Xprimm)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 39/2024

0

Dodatek specjalny TRENDY W UBEZPIECZENIACH KORPORACYJNYCH:

  • Paweł Pawlik, Warta: Cyfryzacja ubezpieczeń korporacyjnych przyspieszy – str. 9
  • Nowy wymiar bezpieczeństwa od PZU – str. 10
  • Marcin Ogniewski, PZU: Zapraszamy klientów korporacyjnych PZU do rozmowy o ryzyku i bezpieczeństwie – str. 11
  • Grzegorz Waszkiewicz: Partnerski program po partnersku – str. 12
  • Maciej Stróżek: NIS2 a ubezpieczenia cybernetyczne – str. 12
  • Jarosław Pieczko, TUZ Ubezpieczenia: Rynkowa ewolucja ubezpieczenia ryzyk budowlano-montażowych – str. 13
  • Katarzyna Laurenza, Allianz: Lokalne kompetencje kluczowe w korpo – str. 14
  • Michał Drożdżewski, Allianz: Nowe i znane ryzyka pożaru okiem underwritera – str. 15
  • Piotr Gilowski, Allianz: Inżynierowie ryzyka pomagają klientom – str. 15
  • Kacper Mleczak: W stronę zrównoważonego rozwoju i cyberbezpieczeństwa – str. 16
  • dr hab. Katarzyna Malinowska, Marcin Janicki: Czy wypłaty odszkodowań to jedyna przyszłość/powinność ubezpieczycieli? – str. 17
  • Marta Zdzińska: Brokerska jesień, czyli powakacyjna pobudka – str. 18
  • Waldemar Szubert: Dlaczego wskazanie prawidłowego PKD ma ogromne znaczenie? – str. 19

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Powodziowe wyzwanie dla ubezpieczycieli – str. 2
  • Mateusz Mazur, EY: Cyfrowa transformacja w Polsce – czy na pewno wiemy, co to znaczy, i czy na pewno rozumiemy ten proces? – str. 3
  • Jolanta Hryniewicka, Tide Software: Technologia rozszerza możliwość kontaktu z marką, ale jej nie zastępuje – str. 4
  • TUW „TUW”, InterRisk: Wspólne kilometry – wspólna pomoc – str. 5
  • Adam Kubicki: Wypróbuj proste techniki zamknięcia sprzedaży – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Patrick Lencioni, Trzy oznaki pracy, która nie daje szczęścia. Opowieść o przywództwie – str. 22

18,345FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie