Blog - Strona 194 z 1488 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 194

UNIQA uprościła procedury dla poszkodowanych z zalanych terenów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

UNIQA w Polsce od początku tygodnia działa w trybie nadzwyczajnym, by móc sprawnie likwidować szkody powstałe w wyniku powodzi i deszczów nawalnych. Pierwsze wypłaty są już na kontach klientów.

W wyniku powodzi i deszczów nawalnych zniszczeniu uległo mienie zarówno klientów indywidualnych, jak i klientów korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorstw, a także wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz gmin. Dlatego UNIQA wdrożyła szereg rozwiązań: uprościła procedury związane z obsługą szkód, zwiększyła liczbę rzeczoznawców i ekspertów na terenie dotkniętym powodzią, a także organizuje usługi wspierające, m.in. osuszanie.

Liczba zgłoszeń szkodowych rośnie z każdym dniem. UNIQA przypomina, że na odszkodowanie mogą liczyć klienci, którzy posiadają aktywną umowę ubezpieczenia nieruchomości obejmującą swoim zakresem ryzyko powodzi, z uwzględnieniem ewentualnej karencji. Przy zgłaszaniu szkód ubezpieczyciel zachęca do skorzystania z formularzy online, co przyspieszy proces likwidacji.

Dodatkowo, dla klientów korporacyjnych i  z obszaru mieszkalnictwa (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe) ubezpieczyciel przygotował poradniki z najczęściej zadawanymi pytaniami i wskazówkami, jak sprawnie zgłaszać szkody masowe. Klienci preferujący kontakt telefoniczny mogą skorzystać ze specjalnej infolinii UNIQA uruchomionej na potrzeby szkód powstałych w wyniku powodzi i deszczów nawalnych.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: UNIQA)

Rzecznik Finansowy o ryzyku powodzi w ubezpieczeniach rolnych

0
Źródło zdjęcia: Rzecznik Finansowy

W związku z aktualną sytuacją na terenie południowo-zachodniej i południowej Polski w Polsce eksperci Biura Rzecznika Finansowego przygotowali opracowanie zatytułowane  „Ryzyko powodzi w ubezpieczeniach rolnych”.

Opracowanie zawiera wskazówki dotyczące zgłaszania szkód, w tym szczegółowe podsumowanie, jakie ubezpieczenie obejmuje poszczególne straty i co zrobić, gdy uzyskane odszkodowanie jest za niskie. Poradnik może wesprzeć rolników w minimalizowaniu strat i jak najszybszym uzyskaniu wsparcia po powodzi. Zainteresowani mogą się z niego dowiedzieć:

  • Jak zgłosić szkodę?
  • Jakie są obowiązki ubezpieczonego?
  • Kiedy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania?
  • Co zrobić w przypadku, gdy otrzymane odszkodowanie jest zbyt niskie?

Poradnik dostępny jest TUTAJ.

Opracowanie jest kolejną publikacją stworzoną przez ekspertów Biura Rzecznika w związku z obecnym kataklizmem. Wcześniej przygotowali oni opracowanie dla poszkodowanych, którzy ponieśli straty wskutek powodzi, w tym między innymi uszkodzenia budynków czy mienia ruchomego. Można się z nim zapoznać TUTAJ.

(AM, źródło: RzF)

OVB zbiera pieniądze na powodzian

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ostatnich dniach mieszkańcy Dolnego Śląska stanęli w obliczu tragicznej powodzi, która zniszczyła nie tylko domy czy mieszkania, ale także codzienne życie wielu rodzin. OVB postanowiło pomóc tym ludziom i zorganizowało zbiórkę pieniędzy.

Wśród miejscowości, które do tej pory najbardziej ucierpiały z powodu powodzi są te, w których działają biura OVB: Nysa, Lądek-Zdrój, Głogówek, Kłodzko, Prądnik i wiele innych. Aby pomóc najbardziej potrzebującym, OVB zorganizowało zbiórkę, którą wspierają jej współpracownicy.

Link do zbiórki

(AM, źródło: LinkedIn)

Finanse dla dojrzałych (2)

0
Grzegorz Piotrowski

Seniorzy całkiem nieźle odnajdują się już w cyfrowej rzeczywistości XXI w. To ważne, gdyż właśnie w taki sposób instytucje finansowe zamierzają w przyszłości zdobywać klientów, oferując im nowoczesne produkty i usługi, i zapewniając obsługę, która nie będzie polegała już wyłącznie na wizycie w placówce i rozmowie z doradcą.

Internet i zdalne kanały sprzedaży, które jeszcze 15–20 lat temu mogły kojarzyć się z młodymi ludźmi otwartymi na nową formułę sprzedaży i obsługi, muszą dzisiaj dopasować się do potrzeb bardziej dojrzałej grupy klientów.

Seniorzy całkiem sprawnie odnajdują się już w wirtualnym świecie, i to nie tylko w zakresie rozrywki czy w mediach społecznościowych. Coraz częściej właśnie tam szukają produktów i usług – również finansowych. Interesują się ofertami banków, towarzystw ubezpieczeniowych czy funduszy inwestycyjnych. I jeżeli tylko otrzymają odpowiednią propozycję dopasowaną do własnych potrzeb, to z pewnością rozważą zakup.

A potrzeby takie na pewno mają. Muszą bowiem korzystać z usług banków – dokonując rozliczeń i korzystając z kart płatniczych. Dodatkowo potrzebują także produktów ubezpieczeniowych, gdyż muszą chronić swój majątek i dbać o zdrowie i życie. I nie należy zapominać o produktach inwestycyjnych, mogących przydać się, aby efektywnie zarządzać posiadanymi oszczędnościami.

Wszystko to mogą oczywiście znaleźć w oddziale banku czy placówce ubezpieczeniowej. Jednak, podobnie jak młodsze pokolenia, bardzo często chcieliby zarządzać własnymi finansami, nie wychodząc z domu i nie fatygując się osobiście do doradcy bankowego lub ubezpieczeniowego. Jeżeli tylko mają w domu internet i potrafią z niego korzystać, to dostęp do ofert finansowych mają w zasadzie na wyciągnięcie ręki.

Według raportu Krajowego Instytutu Mediów pt. „Polacy 50+” za 2023 r., trzy na cztery osoby w wieku 60–74 lat mają dostęp do internetu w swoim domu. I to już daje do myślenia. Pokazuje bowiem istotność tego kanału dotarcia w kontekście produktów finansowych dedykowanych seniorom.

Obserwację tę potwierdzają też inne, dość zaskakujące badania. Według Raportu Social Media 2023 przygotowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB, co prawda średni czas spędzany w social mediach spada z wiekiem (dla grupy 7–14 to ponad 3 h/dzień, a 55–75 nieco 1,5h/dzień), to jednak największą grupę użytkowników najpopularniejszych (o największych zasięgach) mediów społecznościowych stanowią obecnie właśnie seniorzy, czyli osoby w wieku 55–75! Seniorzy najczęściej zaglądają na Facebooka, potem na YouTube’a, a na trzecim miejscu plasuje się Instagram, który do tej pory identyfikowany był jako medium dla nieco młodszych dorosłych.

Co to oznacza dla banków i ubezpieczycieli? Po pierwsze, że seniorzy chcą i potrafią korzystać z internetu. Warto zatem tworzyć produkty z myślą o nich w formatach dostępnych online. Warto też promować takie produkty i swoją markę poprzez social media, bo to tam można spotkać swoich obecnych i przyszłych klientów. Firmy, które nie uwzględnią tych zmian w swoich strategiach produktowych i marketingowych, zdecydowanie narażają się na pozostanie w tyle za konkurencją – mówi Joanna Niemiec, wiceprezeska i strateżka LoveBrands Group.

Seniorzy, w przeciwieństwie do osób młodych, mają inne potrzeby i cele w zakresie finansów, co banki czy np. ubezpieczyciele powinni uwzględniać w swoich strategiach sprzedaży. Pomijanie tej grupy klientów może okazać się poważnym błędem, gdyż bardzo często dysponuje ona oszczędnościami, z których mogłaby korzystać. Jednak poza „materialnym” aspektem, czyli mówiąc wprost, pieniędzmi, o które warto walczyć z konkurencją na rynku, istnieje jeszcze jeden powód, dla którego tacy klienci mogą być cenni dla każdej firmy.

Inaczej niż młodzi, osoby starsze nie mają aż takiej skłonności do zmian i gotowości do ciągłego poszukiwania coraz to innych ofert na rynku. Z reguły są bardziej lojalne w stosunku do instytucji, z usług których korzystają, np. doradców bankowych bądź agentów ubezpieczeniowych, znanych im od lat. A to wśród rosnącej konkurencji na rynku może okazać się niezwykle cenne.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

Poznaj kolejne proste techniki zamknięcia sprzedaży

0
Adam Kubicki

Podejmowanie przez klienta decyzji o zakupie ubezpieczenia zawsze jest stresujące, szczególnie jeśli wiąże się z wydaniem dużej ilości pieniędzy. Aby zmniejszyć poziom stresu, możesz zastosować technikę zamknięcia drugorzędnego.

W skrócie technika zamknięcia drugorzędnego polega na tym, że doprowadzasz do uzyskania zgody na temat drugorzędnego elementu twojego rozwiązania, co jednak oznacza jednocześnie decyzję o zakupie całego rozwiązania. Jeśli sprzedajesz oprogramowanie komputerowe, to możesz zapytać: „A tak przy okazji, czy mamy zainstalować oprogramowanie, czy też zrobią to wasi informatycy?”. Jeżeli klient odpowie: „Wolelibyśmy, abyście wy to zrobili” lub „Nasz dział IT jest w stanie sam się tym zająć”, to znak, że transakcja jest już dokonana. W takiej sytuacji mówisz: „Wobec tego w kolejnym kroku potrzebuję pana/pani zgody (lub autoryzacji) i będziemy mogli zacząć od razu”.

W przypadku ubezpieczeń do użycia tej metody możemy wykorzystać umowy dodatkowe do ubezpieczenia. Pytamy, jaki wariant umowy dodatkowej życzyłby sobie klient, gdyby miał skorzystać z naszej oferty. Kiedy dokona wyboru, możemy przystąpić do kolejnych kroków zamknięcia sprzedaży, mając większe szanse na powodzenie.

Wyróżniamy dwa czynniki, które pod koniec rozmowy handlowej mogą przyczynić się do zwiększenia odczuwanego przez klienta pragnienia dokonania zakupu. Pierwszym z nich jest twoja chęć do zajęcia się wszystkimi szczegółami związanymi z finalizacją transakcji – przetworzeniem danych i uruchomieniem rozwiązania ubezpieczeniowego. Jeśli więc mówisz: „w kolejnym kroku”, przedstawiając tym samym plan działania, oraz „zajmę się wszystkimi szczegółami”, to tym samym znacznie zwiększysz atrakcyjność swojej oferty.

To zadziwiające, jak wiele osób waha się przed dokonaniem zakupu skomplikowanego produktu lub usługi tylko ze względu na ograniczenia czasowe. Mają tak wiele na głowie, a tak mało czasu. Dlatego właśnie powinieneś zawsze zaproponować, że sam zajmiesz się wszystkimi szczegółami. Możesz więc powiedzieć: „Wystarczy, że podpisze pan/pani te dwie ostatnie strony, a ja zajmę się całą resztą. Przepiszę wszystkie informacje z wcześniejszych dokumentów, a resztę danych uzyskam od waszego księgowego”.

Drugim sposobem na zwiększenie „apetytu zakupowego” pod koniec rozmowy handlowej jest propozycja natychmiastowego rozpoczęcia. Klienci uwielbiają takie słowa, jak „natychmiast” i „bezzwłocznie”. Za każdym razem, gdy je wypowiesz, rośnie temperatura i zwiększa się ich pragnienie dokonania zakupu. Zaczynają myśleć już o korzyściach, jakie osiągną, i radości, jaką sprawić im może twój produkt. Nic dziwnego, że chcą teraz zdobyć go jak najszybciej.

Czasem jednak nie da się natychmiast uruchomić ochrony. Ale przecież prawdą jest, że „możemy zacząć natychmiast!”. To stwierdzenie świetnie motywuje klienta do natychmiastowego podjęcia decyzji.

Podam kolejny przykład zamknięcia sprzedaży. Załóżmy, że klient mówi: „Podoba mi się wasza oferta, ale nie możemy pozwolić sobie na wydatek … zł miesięcznie”. W tej sytuacji powinieneś ustosunkować się do zastrzeżenia i zaproponować: „A czy wzięlibyście to, gdybyśmy rozłożyli płatności na większą liczbę rat, a ja spróbowałbym załatwić 10-procentowy rabat?” Czasem ta technika nazywa się techniką trybu warunkowego. Gdybanie do niczego cię nie zobowiązuje, ale pozwala pozostawić sprawę otwartą. Na przykład, klient: „Podoba nam się wasze ubezpieczenie, ale musielibyśmy uruchomić je do końca tego tygodnia, a pan mówi, że potrzebujecie całego miesiąca na ten proces”. Ty: „A gdyby udało się uruchomić do …, wzięlibyście to ubezpieczenie od nas?”.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

PZU wspiera 25. Bieg po Nowe Życie

0
Źródło zdjęcia: PZU

21 września w Warszawie odbędzie się 25. edycja Biegu po Nowe Życie. Na starcie sztafetowego marszu nordic walking staną ramię w ramię osoby po przeszczepieniu – dawcy i biorcy oraz przedstawiciele różnych środowisk wspierający donację i transplantację. Bieg został objęty patronatem minister zdrowia Izabeli Leszczyny.

– Transplantologia otwiera drzwi do powrotu do zdrowia, daje szansę na normalne życie i realizowanie pasji, dlatego jako Grupa PZU z wielkim zaangażowaniem wspieramy Bieg po Nowe Życie. Wierzymy, że szeroka edukacja w zakresie transplantacji narządów przełoży się na jeszcze większą świadomość społeczną w tym obszarze i rozwój polskiej transplantologii – powiedział Rafał Kałęcki, dyrektor Biura Prewencji PZU.

Bieg po Nowe Życie edukuje i zachęca do spojrzenia na transplantację jako ważną i skuteczną metodę leczenia wielu chorób. Daje możliwość wysłuchania historii osób po przeszczepieniu oraz poznania tych, którzy otrzymali drugie życie lub podarowali życie komuś bliskiemu.

W marszu nordic walking wezmą udział osoby po przeszczepieniu – dawcy i biorcy – którzy po raz kolejny pokażą, że po transplantacji nie traci się na jakości życia i wraca do aktywności, a także sławy medycyny transplantacyjnej z najważniejszych polskich ośrodków przeszczepiających narządy oraz przyjaciele Biegu po Nowe Życie – osoby znane ze świata kultury, sportu i mediów oraz młodzież z warszawskich szkół ponadpodstawowych i partnerzy projektu.

25. Bieg po Nowe Życie rozpocznie się 21 września o 12:00 w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.

(AM, źródło: PZU)

Aktywa netto PPK wzrosły o blisko miliard złotych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na dzień 31 sierpnia tego roku w Pracowniczych Planach Kapitałowych uczestniczyło 3,58 mln osób z 325 tys. podmiotów. To o 20 tysięcy uczestników więcej niż w poprzednim miesiącu – podał PFR Portal PPK w najnowszym biuletynie miesięcznym PPK.

Liczba aktywnych rachunków PPK na koniec sierpnia wyniosła 4,25 mln szt. Aktualna partycypacja w systemie wynosi 48,76%, przy czym wciąż dynamiczniej rośnie w sektorze prywatnym niż publicznym (55,91% vs. 27,49%). Jej poziom jest najwyższy w podmiotach 250+, które przystąpiły do PPK w 2019 r., tj. w pierwszym etapie wdrażania programu i wynosi 77,56%.

Wartość aktywów netto (WAN) funduszy zdefiniowanej daty zwiększyła się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 910 mln zł i wynosi aktualnie 28,28 mld zł. Ze względu na źródła 51,73% środków w PPK stanowią wpłaty pracownika (14,63 mld zł), 39,33% wpłaty pracodawcy (11,12 mld zł), a 8,84% dopłaty państwa (2,53 mld zł).

Funduszami zarządza 17 instytucji finansowych, a średni koszt prowadzenia PPK wynosi niezmiennie 0,331%. Roczne średnie opłaty za zarządzanie wraz z innymi kosztami administracyjnymi lub operacyjnymi oraz kosztami transakcji również pozostają bez zmian i wynoszą 1,08% inwestycji rocznie.

Na rachunku uczestnika PPK oszczędzającego w programie od grudnia 2019 r. (zarabiającego do końca 2023 r. 5300 zł i od 2024 r. 7000 zł), w zależności od grupy FZD znajduje się średnio od 7885 zł do 10 372 zł więcej niż on sam wpłacił do PPK. To oznacza od 125% do 164% zysku.

W programie najwięcej uczestników (94,11%) jest narodowości polskiej.

(AM, źródło: PFR Portal PPK)

UNIQA TFI podsumowuje I Forum Niezależnych Dystrybutorów Funduszy

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

17 września odbyło się I Forum Niezależnych Dystrybutorów Funduszy, zorganizowane przez UNIQA TFI. Eksperci i zaproszeni goście omówili sytuację na rynkach, prognozy gospodarcze oraz rolę niezależnych dystrybutorów na rynku funduszy.

Celem wydarzenia było rozpoczęcie dyskusji o  roli niezależnych dystrybutorów funduszy na rynku i możliwościach wzmocnienia branży wobec dominującej bankowej sieci dystrybucji funduszy. Forum otworzył Robert Garnczarek, prezes zarządu UNIQA TFI.

– Otwieramy tę dyskusją w czasie, który nie jest łaskawy dla niezależnych dystrybutorów. Na rynku otwartych funduszy inwestycyjnych udział bankowych TFI nieprzerwanie rośnie i po pierwszej połowie 2024 roku wynosi rekordowe 60% – zauważył Robert Garnczarek. – Jestem jednak przekonany, że wspólnie możemy znaleźć rozwiązania, które przyczynią się do zwiększenia udziału niezależnego pośrednictwa w sprzedaży funduszy. Już dziś mamy dobrą ofertę i stawiamy na wiarygodne relacje z naszymi partnerami – zapewnił.

Podczas debaty „Dlaczego niezależni doradcy są lepszą alternatywą dla klientów niż doradcy bankowi” padło stwierdzenie, że dzisiejszą niezależną dystrybucję tworzą dawni eksperci i historycznie najlepsi byli bankowcy, zarówno doradcy, jak i kadra menedżerska.

– Z punktu klienta oferta niezależnych dystrybutorów jest dopasowana do potrzeb odbiorcy m.in. dzięki doradztwu inwestycyjnemu, portfelom modelowym i szerokiej palecie funduszy oraz innych produktów inwestycyjnych. Niestety, pośrednicy ci wciąż nie są pierwszym wyborem i muszą walczyć o każdego klienta, co jest obecnie największym wyzwaniem dla branży. Szansą na zmianę jest rozszerzenie grupy docelowej, którą dzisiaj stanowią przede wszystkim klienci premium. I to jest jedno z zadań, na którym wspólnie będziemy pracować w kolejnych miesiącach i latach – wskazał Łukasz Hajduk, dyrektor biura sprzedaży UNIQA TFI, moderator debaty.

Rynki finansowe w ocenie ekspertów

Podczas Forum poruszono także kwestie dotyczące rynku finansowego. Andrzej Nowak, zarządzający funduszami w UNIQA TFI, zwrócił uwagę na ryzyko związane z wysokimi wycenami amerykańskich akcji, mimo dobrych wyników spółek technologicznych i wspierającej polityki banku centralnego.

– Nawet jeśli w krótkim terminie S&P500 może radzić sobie dobrze, to w dłuższej perspektywie wyższe wyceny mogą negatywnie wpłynąć na stopy zwrotu – podkreślił Andrzej Nowak. W związku tym, jego zdaniem, akcje w Polsce i Europie mają bardziej atrakcyjny profil ryzyka.

Paweł Mizerski, wiceprezes UNIQA TFI, skoncentrował się na funduszach dłużnych, poddając analizie bieżącą sytuację makroekonomiczną i wpływ polityki monetarnej na rynek obligacji. Wskazał, że moment, w którym się obecnie znajdujemy, może skłaniać do zwiększania ryzyka w portfelach inwestycyjnych.

W agendzie I Forum Niezależnych Dystrybutorów Funduszy nie zabrakło także refleksji nad inwestycjami w zrównoważony rozwój. Tomasz Depta, regionalny menedżer sprzedaży w UNIQA TFI, podumował obecną sytuację na rynku funduszy ESG w Polsce i na świecie oraz odniósł się do zjawiska greenwashingu, które często wzbudza emocje.

Pierwszą edycję forum zamknęło wystąpienie Mai Włoszczowskiej, dwukrotnej wicemistrzyni olimpijskiej i wielokrotnej olimpijki w kolarstwie górskim, mistrzyni świata MTB, wielokrotnej medalistki mistrzostw Polski, Europy i świata w kolarstwie górskim.

– Otrzymujemy bardzo pozytywne sygnały od uczestników, którzy podkreślają dużą otwartość prelegentów w debacie i wskazują na wysoki poziom merytoryczny wystąpień. Wynosimy z forum wiele cennych wniosków i mam nadzieję, że ten format będziemy kontynuować w kolejnych latach – podsumowuje Robert Garnczarek.

(AM, źródło: UNIQA)

Charles Roxburgh zostanie nowym prezesem Lloyd’s of London

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Charles Roxburgh zastąpi Bruce Carnegie-Browna na stanowisku prezesa Lloyd’s of London. Funkcję tę zacznie pełnić od 1 maja 2025 roku, pod warunkiem uzyskania zgody i zatwierdzenia przez Urząd Nadzoru Ostrożnościowego (Prudential Regulation Authority) i Urząd Nadzoru Finansowego (Financial Conduct Authority).

Charles Roxburgh ma bogate doświadczenie zarówno w administracji rządowej Wielkiej Brytanii, jak i w sektorze prywatnym, Pełnił m.in. funkcję drugiego sekretarza stałego skarbu, które to stanowisko zajmował od lipca 2016 r. do czerwca 2022 r. Wcześniej, od lutego 2013 r. do lipca 2016 r., był dyrektorem generalnym ds. usług finansowych. Przez cały czas pracy w ministerstwie finansów miał regularny kontakt z branżą ubezpieczeniową i współpracował z Lloyd’s. Spędził także 26 lat w McKinsey, gdzie piastował szereg stanowisk kierowniczych. Podczas pracy w McKinsey był głównym konsultantem pracującym z Lloyd’s Taskforce w 1992 r., a następnie pracował z ówczesnym prezesem, Davidem Rowlandem, nad planem biznesowym na 1993 r. oraz projektowaniem i wdrażaniem Reconstruction and Renewal.

(AM, źródło: Lloyd’s of London)

Marsh i Tokio Marine Kiln zabezpieczą porty na wypadek przerw w działaniu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marsh oraz Tokio Marine Kiln opracowały ubezpieczenie od przerwy w działalności portów. Ma ono zapewnić ochronę przed rosnącym ryzykiem zakłóceń w handlu, takim jak zagrożenia dla żeglugi na Morzu Czerwonym – podał Reuters.

Agencja zwraca uwagę, że porty na całym świecie zmagają się z wieloma problemami zakłócającymi przepływ towarów, m.in. atakami jemeńskich Huti na żeglugę handlową, a także ryzykiem strajków w terminalach w USA.

– Ostatnie zawirowania geopolityczne ujawniły wyraźną lukę w standardowym zabezpieczeniu dostępnym dla portów i innych obiektów cargo. Zagrożenie konfliktem sprawiło, że wiele ustalonych tras stało się nieprzejezdnych – powiedział Ed Parker, szef ds. ryzyka specjalnego TMK.

Nowe ubezpieczenie, które według firm jest pierwszym tego typu rozwiązaniem, zapewni ochronę ubezpieczeniową do kwoty 50 milionów dolarów na jedno zdarzenie.

(AM, źródło: Reuters)

18,342FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie