Blog - Strona 195 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 195

CUK Ubezpieczenia z quizem na Dzień Agenta Ubezpieczeniowego

0
Źródło zdjęcia: Canva

W związku z przypadającym 29 sierpnia Dniem Agenta Ubezpieczeniowego CUK Ubezpieczenia, jak co roku, przygotował Quiz Wiedzy o Ubezpieczeniach.

– Przede wszystkim w imieniu CUK Ubezpieczenia składam serdeczne życzenia wszystkim agentkom i agentom ubezpieczeniowym. Mam nadzieję, że w codziennym gąszczu obowiązków znajdą państwo chwilę czasu na świętowanie. Dzień Agenta Ubezpieczeniowego to jeden z tych momentów, w których warto choć na chwilę oderwać się od codzienności zawodowej. Z okazji dzisiejszego święta eksperci CUK przygotowali  quiz z bardzo cennymi nagrodami. Mam nadzieję, że będzie to dobra okazja do wspólnej zabawy, a przy okazji sprawdzenia swojej wiedzy ubezpieczeniowej – mówi Marcin Dyliński, członek zarządu ds. Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia.  

Quiz składa się z 10 pytań, które przygotowali eksperci CUK. O wygranej decyduje szybkość oraz poprawność odpowiedzi. Organizatorzy przygotowali nagrody, a są wśród nich konsole, tablety, projektory, smartwache i inne.  

Aby wziąć udział w quizie należy wejść na jego stronę.

Quiz potrwa od 29 sierpnia, godz. 08.00, do 1 września, godz. 23:59. 

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

Dzień Agenta Ubezpieczeniowego: Unilink przygotował niespodzianki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z okazji przypadającego 29 sierpnia Dnia Agenta Ubezpieczeniowego multiagencja Unilink, oprócz tradycyjnych okazjonalnych życzeń w mediach społecznościowych, przygotowała w tym roku trzy niespodzianki dla swojej Społeczności Najlepszych Agentów.

– Chcemy, aby szczególnie w tym wyjątkowym dniu wszyscy agenci Unilink poczuli się wyjątkowo, niemal jak prawdziwe gwiazdy. Aby poczuli się docenieni, mogli się wyróżnić i pochwalić przed klientami lub w najbliższym otoczeniu, przed rodziną czy znajomymi. Pragniemy, by byli dumni z zawodu, jaki wykonują, by nasz pomysł wywołał uśmiech na ich twarzach i przede wszystkim, by otrzymali coś, co pomoże im w codziennej pracy. Jesteśmy zdania, że tegoroczne prezenty spełniły te oczekiwania – mówi Agnieszka Błoch, dyrektorka Departamentu Marketingu i PR Unilink.

Agenci na okładkach znanych magazynów

Z okazji Dnia Agenta Ubezpieczeniowego zespół Unilink przygotował zestaw grafik do samodzielnego osadzenia własnych zdjęć, przypominających okładki  znanych magazynów, z przedrostkiem Uni, np: UniBiznes, UniLife, UniDomMag, UniMoto, UniTravel. Okładki dają pośrednikom możliwość personalizacji według linii biznesowych, w których czują się oni najbardziej kompetentni. Agenci mogą je wysłać z własnym zdjęciem do klientów, zamieścić w mediach społecznościowych czy wydrukować, a nawet oprawić w formie plakatu na ścianę biura czy witrynę placówki.

Praktyczne gadżety

Z kolei w sklepiku UniPunkty agenci mogą zamawiać specjalnie przygotowane z tej okazji gadżety: nowoczesne termiczne bidony w wersji na zimne i gorące napoje z oznakowaniem.

UniWersum – nowe narzędzie codziennej pracy agenta

Trzecią niespodzianką jest udostępnienie wszystkim agentom UniWersum – najnowszego rozwiązania technologicznego Unilink. To holistyczne narzędzie integrujące w jednym miejscu rozwiązania i wszystkie funkcje przydatne agentowi w codziennej pracy, m.in. łączące CRM z kompleksowym systemem obsługi i kalkulacji polis. Począwszy od zarządzania bazą danych, przygotowania kalkulacji po wystawianie polis ich dla klientów – z oferty produktów ubezpieczeniowych od wielu towarzystw, której zakres będzie się poszerzać.

(AM, źródło: Unilink)

VIII Ubezpieczeniowy Rajd Rowerowy: Z przedstawicielami branży po drogach ziemi łódzkiej

0
Źródło zdjęcia: Ubezpieczenia od A do Z

W dniach 21–24 sierpnia w miejscowości Smardzewice odbył się ósmy „Ubezpieczeniowy Rajd Rowerowy” organizowany przez kielecką multiagencję Ubezpieczenia od A do Z. Patronem medialnym wydarzenia była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Biznesowe spotkanie dla partnerów sprzedażowych multiagencji oraz kadry zarządzającej towarzystw ubezpieczeniowych było okazją do zapoznania się z krajobrazami województwa łódzkiego i okolic Zalewu Sulejowskiego. Trzydniowe spotkanie było także możliwością nawiązania nowych kontaktów, wymiany doświadczeń, dyskusji na temat rynku.

W tegorocznej imprezie uczestniczyło ponad 250 osób, które w ciągu trzech dni pokonały rowerem 150 km.

Tradycyjnie ostatniego dnia, podczas uroczystego zakończenia za osiągnięcia sprzedażowe zostali wyróżnieni najlepsi sprzedawcy współpracujący z multiagencją, a zakłady ubezpieczeń uhonorowane pamiątkowymi statuetkami z tego wydarzenia.

– W imieniu własnym i firmy, którą kieruje na co dzień, dziękuje wszystkim za znalezienie czasu, cudowne chwile spędzone podczas naszego spotkania, ale przede wszystkim za aktywne uczestnictwo w imprezie oraz świetny humor przez te kilka wspólnie spędzonych dni – powiedział Marek Ogrodowski, prezes zarządu Ubezpieczenia od A do Z. – Dziękuję zarządom towarzystw ubezpieczeniowych za wsparcie tego przedsięwzięcia, uczestnictwo najważniejszych menedżerów z naszej branży, naszym partnerom sprzedażowym, którzy od lat wspólnie z nami tworzą swoje biznesy, tym wszystkim, którzy dołączyli do współpracy z nami w ostatnim czasie, mojemu całemu zespołowi oraz „Gazecie Ubezpieczeniowej” za objęcie patronatem medialnym tej inicjatywy.  Nasze spotkanie odbyło się już ósmy rok z rzędu i na pewno na tym nie poprzestaniemy. Impreza z roku cieszy się coraz większym zainteresowaniem jest coraz więcej chętnych i cieszy, że nie tylko wspólnie pracujemy, ale chcemy także razem spędzać czas. Obecność tych wszystkich osób sprawiła, że nasze wydarzenie było pełną niezapomnianych wrażeń okazją do wzajemnej integracji i budowania trwałych więzi.

(AM, źródło: Ubezpieczenia od A do Z)

Życzenia dla agentów od ASF Premium

0

Dzień Agenta Ubezpieczeniowego to moment, aby się zatrzymać i dostrzec, jak ważną rolę odgrywacie w życiu Waszych klientów.

Z tej okazji życzymy Wam nieustającej satysfakcji z pracy, dni pełnych radości i spełnienia płynących z niesienia pomocy innym.

Niech zdrowie, energia i zapał towarzyszą Wam każdego dnia, pomagając w realizacji kolejnych celów. Życzymy również wytrwałości i cierpliwości, aby każdy trud przynosił owocne rezultaty i budził dumę z Waszych osiągnięć.

Wszystkiego najlepszego z okazji Waszego Święta!

Zarząd ASF Premium z Pracownikami

Życzenia dla agentów od PZU

0

Codziennie kilka tysięcy agentów PZU wspiera swoich klientów i dokłada wszelkich starań,

aby tworzyć dla nich jak najlepsze oferty. ?

Dziękujemy za Wasze zaangażowanie oraz profesjonalizm

i cieszymy się na kolejne owocne lata współpracy! ?

agentpzu.pl

Życzenia dla agentów od Nationale-Nederlanden

0

Drodzy doradcy! Czekaliśmy na ten dzień, aby móc Wam podziękować.

Jesteście nieocenieni, a Wasza praca to dla nas powód do dumy! Wasze zaangażowanie tworzy niesamowitą atmosferę, a codzienna pasja wyjątkowe relacje z naszymi klientami.

Jesteśmy wdzięczni, że możemy wspólnie z Wami tworzyć Nationale-Nederlanden.

To dzięki Wam osiągamy więcej, a Wasza determinacja i sukcesy są dla nas źródłem nieustającej inspiracji.

Dziękujemy, że jesteście z nami i za to, co robicie każdego dnia!

PIU wnioskuje do EIOPA o rekalibrację wskaźnika dla ryzyka powodzi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach prac Komisji ds. zarządzania ryzykiem Polska Izba Ubezpieczeń zajmuje się m.in. dokumentem opublikowanym przez Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA): „Reassessment of the natural catastrophe standard formula”. Chodzi o ponowną ocenę ryzyka katastrof naturalnych w formule standardowej.

Według wyjaśnień EIOPA przegląd parametrów ma na celu lepsze oszacowanie ryzyka wynikającego z takich zagrożeń jak trzęsienie ziemi, powódź, grad i wichura, w oparciu o nowe spostrzeżenia, nowe dane i nowe modele, które pojawiły się od czasu ostatniej oceny w 2018 roku.

– Przeanalizowaliśmy dokument EIOPA i uznaliśmy, że należy zawnioskować o rekalibrację podanego w nim wskaźnika dla ryzyka powodzi. Odbyliśmy konsultację z brokerami reasekuracyjnymi – Aonem i Guy Carpenterem – którzy dostarczyli nam wyliczenia ryzyka dla całego rynku dla zagregowanej sumy ubezpieczenia. Zgodnie z dostarczonymi modelami wskaźnik dla ryzyka powodzi podany przez EIOPA jest przeskalowany o ok. 50%. Przygotowaliśmy więc pismo, w którym zwracamy się jego obniżenie. Nie proponujemy jednak  konkretnego poziomu. W ramach PIU nie mamy bowiem odpowiednich narzędzi do analiz – zakłady ubezpieczeń traktują informacje o wymogach kapitałowych dla poszczególnych ryzyk jako poufne. Dopiero gdy EIOPA zwróci się do nas o kolejne argumenty, będziemy mieli podstawę do szczegółowych badań i analiz – mówi Rafał Mańkowski, dyrektor ds. ubezpieczeń majątkowych PIU.

(AM, źródło: EIOPA)

Liberty Brokers chce być jedną z najszybciej rosnących kancelarii brokerskich

0

Z początkiem sierpnia zadebiutowała nowa kancelaria brokerska – Liberty Brokers sp. z o.o. Firma ma ambicje być jednym z najszybciej rozwijających się i rosnących brokerów na polskim rynku.

Założycielem, współwłaścicielem oraz prezesem zarządu spółki jest Michał Jakubowski – menedżer z 30-letnim doświadczeniem w branży finansowej, ze szczególnym naciskiem na ubezpieczenia, zwłaszcza grupowe. Zaczynał swoją karierę w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku w Warcie Vita. Potem był związany m.in. z markami takimi jak FinLife, AXA, UNIQA, Nationale-Nederlanden, Open Life oraz Aegon. W latach 2011-2012 był prezesem spółki MGM Brokers.

– Na początek startujemy z brokerami i lokalizacjami w Warszawie i Szczecinie, ale niedługo do naszego zespołu dołączą kolejne osoby – zarówno brokerzy, jak i osoby do wsparcia, sprzedaży i obsługi, np.  w Małopolsce i innych regionach. Mamy ambicje być jedną z najszybciej rozwijających się i rosnących kancelarii brokerskich na polskim rynku. Naszym mottem jest „Ty zarabiasz, my Cię chronimy” – mówi „Gazecie Ubezpieczeniowej” Michał Jakubowski.

Liberty Brokers zamierza obsługiwać zarówno małe, jak i większe firmy, fundacje i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.

– W zakresie życia i zdrowia mamy nadzieję być też solidnym partnerem biznesowym dla innych brokerów, którzy niekoniecznie specjalizują się w tym obszarze u swoich klientów. Będziemy zajmować się mieniem, OC, flotami, ubezpieczeniami finansowymi, montażowo-budowlanymi, rolnymi, NNW, D&O itp. Kompleksowość to nasze drugie imię i coś, co chcemy mieć głęboko zakorzenione w naszym DNA – podkreśla prezes Liberty Brokers.

Przypomnijmy, że Michał Jakubowski był gościem debiutanckiego odcinka podcastu „Gazety Ubezpieczeniowej” z cyklu „Rozmowy bez Asekuracji”.

(AM, inf. własna)

Chciał oszukać policjantów, zapłaci mandat i karę za brak OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komenda Miejska Policji w Tychach odebrała zgłoszenie od kierującego autem, który stwierdził, że inny pojazd wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle, a on, aby uniknąć zdarzenia, uderzył w krawężnik i uszkodził koło w swoim samochodzie. Policjanci szybko ustalili, że przebieg wydarzeń był całkiem inny.

Mundurowi z ruchu drogowego, sprawdzając zapis z monitoringu miejskiego, szybko ustalili, że na skrzyżowaniu nie było żadnego innego pojazdu. Okazało się, że 18-letni kierujący bmw nie zachował należytej ostrożności, skręcając z Alei Bielskiej w ulicę Sikorskiego, w wyniku czego najechał na krawężnik, uszkadzając koło w pojeździe. Policjanci ustalili, że samochód nie ma ważnych badań technicznych i nie posiada aktualnego ubezpieczenia. Ostatecznie mundurowi nałożyli na kierującego mandat w wysokości 3000 zł i zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu. Co więcej, w związku z brakiem polisy OC posiadaczy pojazdów mechanicznych kierujący poniesie odpowiedzialność finansową nakładaną przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

(AM, źródło: KMP Tychy)

W kwestiach przetwarzania danych osobowych nie ma dróg na skróty

0
Grzegorz Leśniewski

Dobra ochrona to ta, która skutecznie zadziała nawet w nieprzewidzianej sytuacji incydentu, i właśnie ubezpieczyciele powinni wiedzieć to najlepiej. W praktyce jednak firmy ubezpieczeniowe i brokerskie zapominają o skrupulatnej weryfikacji umów tam, gdzie występują w roli zleceniodawcy, zbyt łatwo polegając na podmiotach przetwarzających dane ich klientów.

Na temat rangi umów powierzenia przetwarzania danych osobowych powiedziano już wiele. Niestety, w ostatnim czasie pojawiają się głosy, że zamiast stanowić realne narzędzie zapewniające ochronę praw i wolności osób fizycznych (podmiotów danych), coraz częściej umowy te sporządzane są z szablonu, „na każdą okazję”.

Przetwarzanie danych osobowych nie jest obowiązkowe. Jeśli jednak konkretny podmiot zamierza to robić, powinien mieć świadomość, że wraz z przetwarzaniem danych osobowych otrzymuje w pakiecie wymagania określone w przepisach prawa. I to bez względu na to, czy odgrywa rolę administratora tych danych, tzn. podmiotu określającego cele i sposoby przetwarzania danych osobowych, czy też podmiotu działającego i przetwarzającego dane w imieniu ich administratora. Spostrzeżenia te i wymogi prawne dotyczą także branży ubezpieczeniowej.

Umowy, które stanowią skuteczną ochronę

Mogłoby się wydawać, że sytuacja jest jasna. Administrator, podejmując decyzję o powierzeniu przetwarzania danych osobowych podmiotowi zewnętrznemu, powinien sprawdzić, czy podmiot ten zapewnia wystarczające bezpieczeństwo.

Przez owe gwarancje bezpieczeństwa rozumie się w szczególności posiadanie fachowej wiedzy, wiarygodność podmiotu i jego zasoby – czyli środki techniczne, kadrowe, organizacyjne wystarczające do spełnienia wymogów prawnych w zakresie ochrony danych osobowych. Wybierając taki podmiot, należy upewnić się przede wszystkim, czy wdrożył on środki, które w należyty sposób chronią prawa osób, których dane dotyczą.

Dodatkowo, powierzenie przetwarzania danych musi być regulowane umową (lub innym instrumentem prawnym), określającą co najmniej:

  • przedmiot i czas trwania przetwarzania,
  • charakter i cele przetwarzania,
  • rodzaj danych osobowych i kategorie osób, których dane dotyczą.

Umowa powinna też wskazywać konkretne zadania i obowiązki podmiotu przetwarzającego w kontekście planowanego przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osoby, której dane dotyczą. Ponadto, zapisy umowy winny regulować wzajemne obowiązki stron, a także zagadnienia odnoszące się do sposobu postępowania z powierzonymi danymi osobowymi po zakończeniu przetwarzania w imieniu administratora.

I choć jak widać, procedura nie wydaje się skomplikowana, to jednak po stronie administratorów rodzi wiele pytań – np. jaką formę mają przyjąć działania weryfikujące podmiot przetwarzający? Jakie wybrać narzędzia do tej weryfikacji i kiedy je zastosować? Na jakim etapie postępowania zakupowego i w jaki sposób oceniać środki techniczne i organizacyjne? Jak wykorzystując dynamikę działań biznesowych, zapewnić realizację wymagań prawnych w obszarze powierzenia przetwarzania danych osobowych?

Skutki nierozważnego zawierania umów

Bez względu na przyjęte wewnętrzne procedury ważność prowadzonych działań biznesowych przez administratora w żaden sposób nie może dominować nad obowiązkami prawnymi odnoszącymi się do należytej ochrony praw i wolności osób, których danymi ten podmiot administruje.

Zapisy art. 28 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO) są jednoznaczne. Zaniedbanie weryfikacji podmiotu przetwarzającego oraz deklarowanych przez niego gwarancji dla przetwarzania powierzonych danych może rodzić poważne skutki, nie tylko dla osób fizycznych, których dane osobowe zostały powierzone podmiotowi przetwarzającemu, ale także dla administratora powierzającego dane oraz podmiotu przetwarzającego, który zbyt optymistycznie (o ile w ogóle) ocenił wdrożone przez siebie środki.

Jak pokazuje moja wieloletnia praktyka, także w branży ubezpieczeniowej, ugruntowany w wielu relacjach biznesowych proces powierzenia przetwarzania danych osobowych należałoby poddać ponownej (a w niektórych przypadkach wręcz pierwszej) ocenie oraz aktualizacji. Dopiero po zbadaniu kompetencji, wiarygodności i adekwatności podmiotu przetwarzającego administrator powinien przystąpić do zawarcia umowy i do faktycznego powierzenia danych osobowych. Nigdy wcześniej.

Adekwatny stopień bezpieczeństwa

A jaka jest praktyka? Prawo nakazuje, by podejmowane przez administratora działania były zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami, a czynności przetwarzania zapewniały odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ich ochronę za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.

Jednak biznesowa praktyka nierzadko rodzi pokusę, by czasem, np. w związku z długoletnią współpracą z podmiotem przetwarzającym, na zasadzie zaufania, zrezygnować z rzetelnej weryfikacji. Wówczas wiele podmiotów postanawia „pójść na skróty” i ponosi ryzyko. Niestety takiej drogi na skróty nie ma, o czym przekonało się wielu bohaterów rubryki „kary organu nadzorczego” Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Tylko działania zorganizowane, zaplanowane, opisane i poddane weryfikacji pozwolą na wdrożenie takich rozwiązań, które zapewnią właściwy (adekwatny) stopień bezpieczeństwa danych osobowych i realnie będą chroniły prawa osób, których dane dotyczą, co w przypadku regulowanego rynku ubezpieczeniowego ma znaczenie zasadnicze.

Nawet w przypadku ugruntowanej już współpracy umowy z podmiotami przetwarzającymi należy skrupulatnie sprawdzać i w razie potrzeby poddać aktualizacji i dostosowaniu do wymogów prawa. W tym przypadku chodzi bowiem o bezpieczeństwo prawne, finansowe i biznesowe, a przede wszystkim o bezpieczeństwo danych klientów.

Grzegorz Leśniewski
ekspert w firmie M3M

18,294FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie