Po pięciu latach od rozpoczęcia działalności PIB Group w Polsce zarządza portfelem składki przekraczającym 2,3 mld zł rocznie, zatrudnia około 500 osób i rozwija model biznesowy oparty nie tylko na integracji kapitałowej, ale przede wszystkim na wymianie kompetencji, wspólnym rozwoju i tworzeniu zintegrowanego środowiska pracy.
Pod parasolem PIB Group w Polsce działa obecnie kilkanaście spółek – m.in. PIB Broker, Transbrokers.eu, Nord Partner, Equinum Broker, PIB Re, ReSolutions, Nord Re, Fincon, Asist czy PIB Ubezpieczenia. Każda z nich zachowuje swoją specjalizację, jednocześnie włączając się w szerszą strategię rozwoju grupy.
– Konsekwentnie budujemy grupę, która z jednej strony oferuje kompleksowe wsparcie ubezpieczeniowe i okołoubezpieczeniowe, a z drugiej stanowi środowisko rozwoju dla ludzi. PIB w Polsce to już nie tylko transakcje M&A i wzrost portfela, ale przede wszystkim wspólna struktura, wspólny kręgosłup organizacyjny i wspólne wartości – mówi Mariusz Muszyński, prezes zarządu PIB Group Poland.
Wartość dodana dla klientów
Spółki PIB obsługują klientów korporacyjnych, sektor publiczny, małe i średnie firmy, a także klientów indywidualnych.
– Jedną z naszych przewag jest to, że możemy jednocześnie obsługiwać strategiczne programy ubezpieczeniowe dla dużych pracodawców, jak i indywidualne potrzeby ich pracowników. To wartość, która jest trudna do skopiowania i która wynika bezpośrednio z synergii naszych spółek – zaznacza Mariusz Muszyński. – Od początku zakładaliśmy, że proces budowania PIB w Polsce musi opierać się na ludziach. Dziś widzimy efekty – pracownicy awansują, zmieniają ścieżki kariery, biorą udział w projektach międzyspółkowych, w tym międzynarodowych. Tworzymy środowisko, w którym rozwój kompetencji jest realny, a nie deklaratywny – podkreśla.
W ramach grupy funkcjonują m.in. wspólne programy onboardingowe, mentoringowe i szkoleniowe. Wypracowywane są także spójne standardy zarządzania, narzędzia IT i rozwiązania wspierające transfer wiedzy.
Czerpanie z doświadczeń przejętych spółek
Jak podkreślają przedstawiciele PIB, kluczowe jest „zachowanie DNA” spółek, które do niej dołączają – i wykorzystanie ich doświadczeń do budowania nowej jakości.
– Nie tworzymy jednej wielkiej machiny, tylko raczej system naczyń połączonych, w którym różnorodność jest siłą, a nie przeszkodą. Taki model daje nie tylko większą elastyczność dla klientów, ale też więcej możliwości rozwoju dla naszych ludzi. Dajemy przestrzeń do działania i możliwość kształtowania firmy – a nie tylko wykonywania założeń centrali – mówi Mariusz Muszyński.
W planach PIB Group Poland są kolejne akwizycje, a także dalsze umacnianie kultury organizacyjnej. Grupa rozwija także własne centrum usług wspólnych we Wrocławiu, z którego wspiera procesy operacyjne, finansowe, prawne, compliance i IT w całej strukturze.
(AM, źródło: PIB Group)