Blog - Strona 2 z 1389 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

Ryzyko nowotworu zwiększa zainteresowanie ubezpieczeniami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rosnące obawy rodaków związane z chorobami nowotworowymi skutkują większym zainteresowaniem polisami na wypadek ich wystąpienia. Można przewidywać, że rynek takich ubezpieczeń będzie nadal się rozwijał – analizują eksperci Unilink.

GUS niedawno poinformował, że w 2022 r. nowotwory stanowiły przyczynę 24% wszystkich zgonów. Niestety, zaobserwowano wtedy wzrost umieralności na nowotwory w prawie wszystkich grupach wieku (oprócz mężczyzn liczących 45–59 lat). Istotnym problemem jest to, że skorygowany o różnice wieku populacji wskaźnik śmiertelności nowotworów z 2022 r. (133 na 100 tys. osób) był w Polsce jednym z najwyższych wśród 185 państw analizowanych przez WHO i Cancer TODAY.

– Gorszy wynik odnotowano tylko w trzech krajach: Zimbabwe, Mongolii i na Węgrzech – dodaje Andrzej Prajsnar, ekspert Unilink.

Zgony z powodu nowotworów ogółem na 100 tys. ludności (2022 r.)

źródło: GUS

Oferta ubezpieczycieli coraz szersza i ciekawsza

– Zdecydowana większość towarzystw obecnych dziś na rynku ma w ofercie opcje rakowe, albo jako oddzielny rider do umowy głównej polis na życie, albo w ryzykach poważnego zachorowania. Czyli za postawioną diagnozę ubezpieczyciel wypłaca świadczenie i ewentualnie finansuje leczenie, ale w ograniczonym zakresie – wyjaśnia Leszek Osiewacz, dyrektor zarządzający sprzedażą produktów zdrowotnych i życiowych Unilink.

Czym innym jest natomiast leczenie. Tutaj trzeba odnosić się do takich produktów, jak Global Doctors, czyli produkt szpitalny w LuxMed, gdzie mamy do czynienia już wprost z procesem leczenia. Chodzi o zabieg usunięcia guza, naświetlania, leki, rehabilitację po przebytej operacji.

Przykładowe polisy indywidualne z ochroną nowotworową:

  • ERGO 4 (Ergo Hestia) z opcją ubezpieczenia organizacji i pokrycia kosztów leczenia za granicą „Global Doctors”;
  • Ochrona jutra (Nationale-Nederlanden) z możliwością ubezpieczenia organizacji i pokrycia kosztów leczenia za granicą „Dbamy bez granic”;
  • Plan Pełnej Ochrony (Allianz) z wariantem ubezpieczenia organizacji i pokrycia kosztów leczenia za granicą „Opieka medyczna bez granic”;
  • Ochrona Każdego Dnia oraz Perspektywa na Przyszłość PZU z opcją wsparcia w razie ciężkiej choroby dziecka;
  • Terminowe ubezpieczenie na życie (Signal Iduna) z możliwością ubezpieczenia organizacji i pokrycia kosztów leczenia za granicą „Zdrowie bez granic”;
  • Warta Ochrona (Warta) z opcją ubezpieczenia organizacji i pokrycia kosztów leczenia za granicą „Leczenie za granicą”.

Powyższa lista zwraca uwagę na opcję dodatkową, która coraz bardziej interesuje potencjalnych klientów firm ubezpieczeniowych.

Chodzi o leczenie onkologiczne za granicą, które zakłady ubezpieczeń oferują w ramach umowy dodatkowej. Taki wariant rozszerzenia ochrony skutkuje mniejszym wzrostem składki, niż może sądzić wiele osób. Warto go rozważyć przy wyborze polisy – wyjaśnia Leszek Osiewacz.

Szersza oferta to również trudności w wyborze

Coraz szersza oferta ubezpieczycieli może sprawiać, że osobom zainteresowanym ochroną „przeciwrakową” trudniej jest dokonać właściwego wyboru. Tym bardziej że w ramach poszczególnych ubezpieczeń dostępne są jeszcze różne warianty.

– Pośrednicy muszą być gotowi na to, że rozmowy z klientami coraz częściej będą dotyczyć właśnie tematów związanych ze zdrowiem oraz życiem – podsumowuje Andrzej Prajsnar.

(AM, źródło: Unilink)

Rankomat: Awaria i kradzież auta największymi zmorami polskich kierowców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. W rzeczywistości jednak najczęściej przydarzają im się awaria koła lub opony, szkody parkingowe czy też drobne kolizje – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rankomat.

30% respondentów obawia się awarii auta w trasie i konieczności jego holowania. Z kolei 29% boi się kradzieży auta, a 27% zderzenia ze zwierzyną. Natomiast 22% respondentów obawia się, że w wyniku wyrządzonej przez siebie szkody ich auto będzie się nadawać już tylko do kasacji.

Badani najczęściej doświadczają szkód parkingowych – 34% z nich spotkała na parkingu przykra niespodzianka w postaci obtarcia zderzaka czy drobnego uszkodzenia innej części auta. Kolejną często spotykaną szkodą jest awaria koła lub opony – 28% badanych kierowców zadeklarowało, że doświadczyło tego w przeszłości, a 21%, że spowodowało szkodę.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie rankomat.pl na ogólnopolskiej grupie 640 respondentów w wieku 18–65 lat.

(AM, źródło: InnerValue)

PZU zachęca do zabezpieczenia życia i zdrowia

0
Źródło zdjęcia: PZU

„A co, jeśli…?” – pod takim hasłem PZU wystartował z kampanią produktową promującą indywidualne ubezpieczenia na życie i zdrowie.

– Kampania indywidualnych ubezpieczeń na życie „A co, jeśli…?” jest naturalną kontynuacją działań komunikacyjnych, którymi od połowy sierpnia promowaliśmy naszą kompleksową ofertę. W najbliższych tygodniach będziemy skupiać uwagę Polaków na korzyściach płynących z indywidualnych ubezpieczeń na życie, pokazując, że nasze produkty są dopasowane do potrzeb różnych grup, na różnych etapach życia – mówi Marta Strzyżewska, dyrektorka zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych Grupy PZU.

Kampania promująca indywidualne ubezpieczenia na życie PZU potrwa do 10 listopada. W jej trakcie realizowane będą szerokie działania – w telewizji (spot 15-sekundowy), w kanale digital, w oddziałach PZU oraz wśród agentów ubezpieczyciela.

(AM, źródło: PZU)

Milton szkodowy, choć na szczęście nie tak bardzo, jak się obawiano

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Huragan Milton uderzył 9 października w zachodnie wybrzeże Florydy i przetoczył się przez stan, zanim skierował się w stronę Atlantyku. Jak podkreśla Bloomberg, oszacowanie szkód zajmie kilka dni, ale dzięki nieznacznej zmianie trasy żywiołu Floryda najwyraźniej uniknęła najgorszego możliwego scenariusza.

Zmiana trasy Miltona uchroniła Zatokę Tampa przed najgorszymi skutkami burzy – powiedział Adam Douty, meteorolog z AccuWeather.

Chuck Watson, specjalista od modelowania katastrof Enki Research, szacuje, że szkody i straty spowodowane przez Miltona sięgną 60–75 miliardów dolarów. Z kolei analityk Bloomberg Intelligence Charles Graham powiedział, że osłabienie Miltona do huraganu kategorii 3 przed dotarciem na ląd oznacza, iż branża ubezpieczeniowa i reasekuratorzy, tacy jak Munich Re i Swiss Re, prawdopodobnie unikną najgorszego scenariusza, tj. strat ubezpieczonych przekraczających kwotę 100 miliardów dolarów.

(AM, źródło: Bloomberg)

Skutki huraganów wywołają tsunami w sektorze obligacji katastroficznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Huragany Milton i Helen mogą wstrząsnąć rynkiem obligacji katastroficznych. Skutki żywiołów mogą bowiem spowodować uruchomienie klauzul płatności na skalę niewidzianą od lat – podał „Parkiet”.

Cytowany przez gazetę Florian Steiger, założyciel i dyrektor generalny Icosa Investments AG, stwierdził, że nawet jeśli Milton uderzy w obszar metropolitalny Tampa jako słabszy huragan czwartej kategorii, może to doprowadzić do jednej z największych strat reasekuracyjnych w historii. W ocenie eksperta skutki żywiołu byłyby kosztowniejsze niż te, które wystąpiły po huraganie Ian z 2022 r. Żywioł dał impuls do 10% spadku indeksu Swiss Re Catastrophe Bond Index we wrześniu 2022 r. Napędził też boom emisyjny, gdy ubezpieczyciele przenieśli większą część ryzyka w swoich księgach na rynki kapitałowe.

Florian Steiger szacuje, że jeśli Milton zada bezpośredni cios Tampie, straty ubezpieczone mogą wynieść od 40 miliardów do 150 miliardów dolarów, co odpowiada stratom na rynku obligacji typu cat na poziomie od 2 do 15%. „Parkiet” przypomina, że w ciągu ostatnich 20 lat indeks rynku obligacji katastroficznych, emitowanych przez ubezpieczycieli i reasekuratorów w celu zapewnienia ochrony finansowej przed najpoważniejszymi klęskami żywiołowymi, osiągnął średnią roczną stopę zwrotu na poziomie 7,3%.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 10 października, Przemysław Szubański „Po huraganach obligacje katastroficzne przyniosą poważne straty”

(AM, źródło: „Parkiet”)

Ministerstwo Finansów ulży podatkowo poszkodowanym przez powódź

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

9 października do uzgodnień międzyresortowych trafił projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od odszkodowań otrzymanych w związku z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r.

Celem rozporządzenia jest zaniechanie poboru podatku od odszkodowań z ubezpieczeń majątkowych otrzymanych przez płatników PIT i CIT poszkodowanych wskutek powodzi we wrześniu 2024 r. Regulacja zakłada, że zaniechanie obejmuje okres od 12 września 2024 r. do 31 grudnia 2026 r.

Małe szanse na zwolnienie

Zgodnie z obowiązującymi przepisami odszkodowania wypłacone przez ubezpieczyciela za straty powodziowe obejmujące szkody w składnikach majątku związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą są uznawane za przychód z działalności gospodarczej, chyba że są one wymienione w katalogu zwolnień podatkowych. Istnieje możliwość zwolnienia z opodatkowania odszkodowań, ale pod pewnymi warunkami.

Wolne od podatku są odszkodowania za szkody w środku trwałym, z wyłączeniem samochodu osobowego, w części wydatkowanej w roku podatkowym lub w roku bezpośrednio po nim następującym na remont tego środka trwałego albo na zakup, lub na wytworzenie we własnym zakresie środka trwałego zaliczonego zgodnie z Klasyfikacją Środków Trwałych, wydaną na podstawie odrębnych przepisów, do tego samego rodzaju co środek trwały, z którym związana była ta szkoda. Zakres zwolnienia ma jednak dość ograniczony charakter, wobec czego może ono nie objąć wszystkich poszkodowanych przedsiębiorców.

O skutkach podatkowych wypłaty odszkodowań na rzecz przedsiębiorców zrobiło się głośno podczas tegorocznej powodzi, wywołując spore poruszenie opinii publicznej. W sprawie zwolnienia z opodatkowania tego rodzaju świadczeń bądź też skorzystania z zaniechania poboru daniny interweniował m.in. Rzecznik Praw Obywatelskich.

Uniknąć kontrowersji

Ustalenia międzyresortowe mają zakończyć się 11 października. Rozporządzenie ma wejść w życie dzień po dniu ogłoszenia. Paweł Wyciślik, starszy konsultant w MDDP, w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Agnieszka Pokojska, „Powodzianie nie zapłacą podatku od odszkodowań majątkowych”) zwraca uwagę, że zakres regulacji obejmuje jedynie odszkodowania z tytułu ubezpieczeń majątkowych, a to oznacza, iż zaniechanie poboru może nie obejmować innych istotnych odszkodowań związanych z powodzią. Jego zdaniem zaniechanie poboru podatku powinno dotyczyć wszystkich odszkodowań otrzymanych w związku z wrześniową powodzią, aby nie było wątpliwości, czym właściwie jest ubezpieczenie majątkowe, i aby nie powodować niepotrzebnych sporów.

Ustalenia potrwają do 11 października. Rozporządzenie wejdzie w życie dzień po jego ogłoszeniu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Barbara Więckowska w zarządzie PZU Zdrowie

0
Barbara Więckowska

Barbara Więckowska, profesorka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierowniczka Zakładu Innowacji w Ochronie Zdrowia, została nową członkinią zarządu PZU Zdrowie. „Nowa rola, nowe wyzwanie: członek zarządu PZU Zdrowie. Cel niezmienny: Innowacje wspierające pacjentów i szeroko rozumiany system ochrony zdrowia. Nauka dla praktyki” – skomentowała ekspertka na portalu LinkedIn.

Barbara Więckowska była przez wiele lat dyrektorką Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia, współtwórczynią pakietu onkologicznego i map potrzeb zdrowotnych – kluczowych narzędzi planowania i zarządzania ochroną zdrowia w Polsce.

Była też członkinią pierwszej Rady Taryfikacji przy Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji oraz doradczynią prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia. Współautorka koncepcji nowych produktów finansowych w szpitalu (diagnostycznych i leczniczych) oraz w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej (pakiety diagnostyczne i roczne pakiety lecznicze). Od 2023 roku ekspertka Centrum eZdrowia w zakresie analizy nieefektywności systemu oraz propozycji rozwiązań systemowych.

Naukowo interesuje się wykorzystaniem metod ilościowych w zarządzaniu systemem ochrony zdrowia, szczególnie w poprawie efektywności alokacji zasobów oraz integracji nowych technologii z procesami zarządzania i finansowania w sektorze ochrony zdrowia. Jest współautorką wielu ekspertyz, m.in. dla Banku Światowego, Senatu RP i Ministerstwa Zdrowia. W przeszłości związana z rynkiem ubezpieczeń w Polsce, m.in. z Generali oraz Ateną.

Obecnie skład zarządu PZU Zdrowie przedstawia się następująco:

Igor Radziewicz-Winnicki – prezes zarządu, Marcin Zydorowicz, Bartłomiej Opaliński, Tomasz Wilmowski, Barbara Więckowska, Weronika Dejneka – członkowie zarządu.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: PZU Zdrowie, LinkedIn)

UKNF udostępni zbiorczą informację o aktualnych wpisach w rejestrze agentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

10 października o 12:00 Urząd Komisji Nadzoru Finansowego udostępni zakładom ubezpieczeń zbiorczą informację o aktualnych wpisach w rejestrze agentów, objętych wpisem danego zakładu. Dane zostaną zaprezentowane według stanu na ostatni dzień kwartału tj. 30 września 2024 roku.

Dostęp do plików wymaga uwierzytelnienia osoby uprawnionej przez zakład ubezpieczeń za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego. Osoby uprawnione będą miały dostęp do plików przez 14 dni od udostępnienia ich przez UKNF.

Pliki będą dostępne pod adresem: https://zud.knf.gov.pl/rpu/.

(AM, źródło: KNF)

Ultra chill dla agentów, menedżerów i kierowników sprzedaży

0
Źródło zdjęcia: Ultra Ubezpieczenia

Plaża, namiot, gitara i jezioro – trudno wyobrazić sobie bardziej „chillowe” miejsce na kongres. A jednak, 13 września 2024 r. w malowniczych Starych Jabłonkach odbyło się jedno z sympatyczniejszych wydarzeń w branży ubezpieczeniowej: Kongres Sił Sprzedaży Ultra Ubezpieczenia 2024.

Tym razem kongres odbywał się pod hasłem „Ultra Chill”, które idealnie oddawało atmosferę pełną luzu i swobody. Marek Niewiadomski, prezes Ultra Ubezpieczenia, zadbał, aby po roku pełnym wyzwań uczestnicy mogli nie tylko świętować sukcesy, ale i odpocząć w klimacie przyjacielskiego relaksu.

Rok temu byliśmy w zamkowych murach, uroczyście świętując nasze jubileuszowe spotkanie. Dziś chcieliśmy zejść na ziemię – dosłownie i w przenośni. Na Mazurach, nad jeziorem, bez zbędnych formalności, krawatów i smokingów – mówił Marek Niewiadomski podczas otwarcia kongresu.

W swoim wystąpieniu podkreślił, że do udziału zaproszono w tym roku liczne grono menedżerów i kierowników sprzedaży, którzy każdego dnia pracują ramię w ramię z „ultrowiczami”. – To oni są codziennym ogniwem naszej współpracy. Wspólnie budujemy relacje, rozwiązujemy problemy i osiągamy cele. To im dziś dziękujemy – mówił Marek Niewiadomski, wywołując entuzjastyczną reakcję zgromadzonych.

Swoboda była nie tylko w dress code, ale także w sposobie prowadzenia wydarzenia. Marek Niewiadomski, znany ze swojego nieformalnego stylu i humoru, jak zawsze zapewnił uczestnikom zarówno dawkę uśmiechu, jak i dostarczył konkretnych informacji. Tradycyjne „słupki” – wyniki sprzedaży za miniony rok – przedstawione były w sposób nietypowy. Prezes żartował:

Oto wykres kolumnowy – z lewej mniej, z prawej więcej! To zawsze dobry znak! A co najważniejsze – przez ostatnie pięć lat nie mieliśmy ani jednej reklamacji. Pobijamy rekord Guinnessa w liczbie dobrych wiadomości na minutę! Sala reagowała śmiechem, ale każdy wiedział, że za tymi słowami kryją się realne sukcesy Ultra Ubezpieczenia.

Wyrazem tych sukcesów były nagrody wręczane najlepszym – zarówno przez zakłady ubezpieczeń, jak i Ultra Ubezpieczenia. Wyróżnienia trafiły też do najaktywniejszych użytkowników narzędzi informatycznych – porównywarki Insly i systemu CRM k-bit.

Jednym z głównych punktów programu było wystąpienie specjalnego gościa – Przemysława Kossakowskiego. Ten znany podróżnik, dziennikarz i dokumentalista, w swojej charakterystycznej, autentycznej manierze opowiedział o życiowych doświadczeniach. Jego barwna przeszłość – od malarza i mechanika samochodowego, przez pracę w holenderskiej chlewni, aż po bycie gwiazdą telewizji – wzbudziła zainteresowanie publiczności.

Kossakowski, znany przede wszystkim z programu „Down the Road. Zespół w trasie”, w którym towarzyszył osobom z zespołem Downa w podróżach po świecie, podzielił się inspirującymi historiami o przekraczaniu własnych granic i łamaniu schematów.

Życie nie zawsze układa się tak, jak planujemy, ale to, co z niego zrobimy, zależy tylko od nas – mówił Kossakowski, wzbudzając refleksję wśród zgromadzonych. Wszyscy uczestnicy otrzymali w prezencie od Ultra Ubezpieczenia książkę Kossakowskiego, a podpisywanie egzemplarzy trwało ponad godzinę.

Prezes Niewiadomski również odniósł się do przyszłości. Poza podsumowaniem minionych sukcesów opowiedział o planach na kolejny rok, zapowiadając dalszy rozwój narzędzi IT, otwieranie nowych biur oraz kontynuację ambitnych programów szkoleniowych.

Chcemy, żeby nasi pracownicy mieli dostęp do najlepszej wiedzy i mogli rozwijać swoje kompetencje. To fundament naszego sukcesu – podkreślał.

Jednak to, co wyróżniało tegoroczny kongres, to nie tylko wyniki i plany na przyszłość. Marek Niewiadomski podkreślił, że sukces Ultra Ubezpieczenia to nie tylko biznes, ale przede wszystkim ludzie.

To, co robicie, robicie z etyką, odpowiedzialnością i dbałością o klientów. Jestem z was dumny i jestem zaszczycony, że mogę z wami pracować. To, co osiągnęliśmy, jest wynikiem wspólnej pracy – mówił z dumą.

Wieczór zakończył się nie tylko dobrą zabawą, gwarantowaną przez olsztyński zespół Korzuh, ale i długimi rozmowami przy ognisku, w otoczeniu mazurskich lasów. Kongres Sił Sprzedaży Ultra Ubezpieczenia 2024 to wydarzenie, które pokazało, że można osiągać dobre wyniki, jednocześnie budując silne, autentyczne relacje z ludźmi. W Ultra Ubezpieczenia liczą się nie tylko „słupki”, ale przede wszystkim ludzie, którzy te wyniki tworzą.

Aleksandra E. Wysocka

Ubezpieczenia komunikacyjne to więcej niż OC

0
Sebastian Radek

W dzisiejszych czasach ubezpieczenia komunikacyjne odgrywają kluczową rolę w ochronie zarówno kierowców, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego. Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych oferuje jednak o wiele więcej niż tylko podstawową ochronę.

Towarzystwa ubezpieczeniowe, na podstawie obserwacji rynku oraz analizy wielu szkód, ulepszają produkty ubezpieczeniowe i rozszerzają zakres ochrony, dając agentom możliwość zapewnienia klientom kompleksowych rozwiązań.

Mimo rosnącej świadomości ubezpieczeniowej w dalszym ciągu wielu właścicieli pojazdów nie zdaje sobie sprawy, w jaki sposób mogą dodatkowo zabezpieczyć się na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.

Dla agentów ubezpieczeniowych edukacja klientów na temat szerokiej oferty produktowej jest kluczowa. APK nie powinna być „złem koniecznym”, lecz podstawowym krokiem.

Ciekawe przykłady szkód – nauka przez doświadczenie

Wiedza o różnorodnych przypadkach szkód pozwala nam skutecznie prezentować korzyści płynące z umów dodatkowych w polisach komunikacyjnych. Oto kilka przykładów, które mogą posłużyć jako interesujące case studies dla klientów:

  • Sytuacja z ostatnich dni – szkody spowodowane przez warunki atmosferyczne, m.in. powódź. Klienci posiadający AC czy chociażby mini casco nie muszą martwić się o koszty naprawy swojego pojazdu lub wypłatę po szkodzie całkowitej.
  • Zderzenie ze zwierzyną leśną. Kolizja z dzikim zwierzęciem może doprowadzić do poważnych uszkodzeń pojazdu. W takiej sytuacji OC nie pokryje takiej szkody, ale odpowiednio dobrane AC lub mini casco pozwala na pełną naprawę auta.
  • Uszkodzenie ogumienia i brak możliwości kontynuowania jazdy? Nie każdy assistance obejmuje taką szkodę ochroną, więc w tej sytuacji na pewno przyda się umowa dodatkowa Opony Assistance, która może zorganizować i pokryć koszty naprawy, wymiany ogumienia lub holowania.

Przedstawianie przykładów z życia wziętych zdecydowanie bardziej trafia do klienta niż wyuczone regułki z OWU. W taki sposób budujemy świadomość, że ubezpieczenie komunikacyjne to nie tylko ochrona przed konsekwencjami kolizji z innymi pojazdami, ale także szeroka gama przypadków losowych.

Nowości produktowe i korzyści z ich wdrożenia

Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych dynamicznie się rozwija. Towarzystwa coraz częściej wprowadzają nowinki, które zwiększają zakres ochrony dla kierowców.

Ciekawym rozwiązaniem wprowadzonym w ostatnim czasie jest (GSU+) gwarantowana suma ubezpieczenia plus w UNIQA. Jest to kwota odpowiadająca wartości pojazdu z dnia złożenia wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia i wskazana w polisie, a w przypadku gdy w dniu powstania szkody wartość pojazdu jest wyższa niż wskazana w polisie – kwota odpowiadająca wartości pojazdu z dnia powstania szkody, jednak nie wyższa niż 110% wartości pojazdu wskazanej w polisie. Kwota ta jest podstawą do ustalenia wysokości odszkodowania za szkodę całkowitą lub kradzież pojazdu.

Wprowadzenie takich nowości produktowych nie tylko pozwala klientom czuć się bezpieczniej, ale także daje możliwość zwiększenia sprzedaży. Agenci, którzy regularnie poszerzają swoją wiedzę o aktualne dane i produkty, mają przewagę konkurencyjną na rynku.

Sebastian Radek

agent ubezpieczeniowy

17,941FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie