Blog - Strona 216 z 1480 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 216

KUKE i UKEF wspierają eksporterów w projekcie farmy fotowoltaicznej w Turcji

0
Piotr Maciaszek

KUKE i UK Export Finance (UKEF), oficjalne agencje kredytów eksportowych z Polski i Wielkiej Brytanii, zagwarantowały finansowanie w wysokości 249 mln euro na budowę drugiej co do wielkości farmy fotowoltaicznej w Turcji. Inwestorem jest turecka firma z sektora energii odnawialnej Kalyon Enerji, a kredytodawcą Standard Chartered Bank.

Po uruchomieniu inwestycja będzie miała potencjał zasilania ponad 65 tys. gospodarstw domowych energią odnawialną, tworząc jednocześnie nowe możliwości biznesowe dla polskich firm w Turcji oraz wspierając brytyjskie miejsca pracy w łańcuchu dostaw sektora energii odnawialnej.

Polscy eksporterzy dostarczą systemy bezpieczeństwa (w tym oprogramowanie i sprzęt) oraz elementy stalowe na potrzeby projektu. Ma to na celu stworzenie miejsc pracy w sektorach produkcji i logistyki. Ze strony brytyjskiej głównym dostawcą i wykonawcą będzie firma GE Vernova.

Finansowanie projektu na kwotę 249 mln euro jest gwarantowane w 100% przez UKEF, z czego KUKE przejmie na siebie ryzyko spłaty w ramach reasekuracji ponad 122 mln euro, zapewniając tym samym udział polskich podmiotów w tej inwestycji.

– Naszą misją jest rozwój gospodarki, w tym poprzez zwiększenie eksportu, aby brytyjskie firmy mogły sprzedawać swoje towary i usługi światowej klasy na całym świecie. Ten projekt wesprze miejsca pracy i firmy w całym kraju, zwłaszcza w Midlands, i wesprze globalną transformację w kierunku czystszej energii. Pokazuje również, w jaki sposób brytyjskie finansowanie eksportu może pomóc firmom rozwijać się, eksportować i pobudzać wzrost gospodarczy – powiedział Gareth Thomas, minister ds. eksportu Wielkiej Brytanii.

– Ta umowa w sektorze zielonych technologii dowodzi, że polskie firmy mają szerokie kompetencje i mogą dostarczać produkty i usługi najwyższej jakości. Dzięki wsparciu KUKE polskie podmioty coraz częściej uczestniczą w realizacji projektów infrastrukturalnych w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Azji. Mamy nadzieję ogłosić kolejne transakcje w tym roku ze znaczącym udziałem polskich firm, zaspokajając potrzeby inwestycyjne na całym świecie, a jednocześnie poprawiając jakość życia lokalnych społeczności – dodał Piotr Maciaszek, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń i Relacji Międzynarodowych KUKE.

(AM, źródło: KUKE)

Nationale-Nederlanden wsparło Uniwersytet Sukcesu

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

W lipcu wystartowała 6. edycja Uniwersytetu Sukcesu, którą zapoczątkowały tygodniowe warsztaty. Jest to program organizowany przez Fundację Digital University, który wspiera młode kobiety z nieuprzywilejowanych środowisk w wejściu na rynek pracy. W tym roku campy motywacyjno-rozwojowe odbyły się w Warszawie, Poznaniu i Krakowie, a partnerem głównym programu po raz kolejny zostało Nationale-Nederlanden.

Celem programu jest przygotowanie młodych kobiet do wejścia na rynek pracy, szczególnie do branży technologicznej. Program oferuje kompleksowe przygotowanie do wyzwań zawodowych, które z roku na rok się zmieniają. Dlatego m.in. tegoroczna edycja została wzbogacona o kurs uzupełniający wiedzę z zakresu AI.

– W Nationale-Nederlanden wierzymy, że mamy realny wpływ na przyszłość kolejnych pokoleń. Dlatego nasza misja obejmuje nie tylko zabezpieczenie finansowe naszych klientów i troskę o ich zdrowie oraz bezpieczeństwo, ale również wsparcie rozwoju ludzi i działanie na rzecz potrzebujących – mówi Liwia Kwiecień, członkini zarządu ds. HR Nationale-Nederlanden. – Od początku z pełnym zaangażowaniem wspieramy inicjatywę Uniwersytetu Sukcesu – projekt, który umożliwia młodym kobietom wyrównanie szans na rynku pracy. Naszym celem jest zapewnienie, aby każda z uczestniczek, niezależnie od trudności osobistych, miała możliwość rozwoju oraz osiągnięcia swoich zawodowych marzeń – dodaje.

Uczestniczki przez ponad rok będą miały dostęp do różnorodnych szkoleń rozwijających przyszłościowe kompetencje, doradztwa HR w zakresie procesów rekrutacyjnych oraz mentoringu wspierającego ich wybór i realizację kursów z analityki danych, zarządzania projektami w IT lub testowania oprogramowania. Celem jest, aby stypendystki mogły wyróżniać się na rynku pracy i zdobywać umiejętności potrzebne do wykonywania zawodów przyszłości, które dopiero się pojawią.

– Nasi eksperci, pełniący funkcję mentorów, prowadzą kursy i warsztaty, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Poprzednie edycje pokazały, że program ma znaczący, pozytywny wpływ na uczestniczki, które robią pierwsze kroki na drodze swojej kariery zawodowej. To nie tylko ogromna dawka wiedzy o nowych technologiach, ale także wsparcie rozwoju osobistego. Pomaga uczestniczkom zidentyfikować ich mocne strony i efektywnie je wykorzystywać – na przykład podczas rozmów kwalifikacyjnych – jednocześnie motywując do dalszego działania – mówi Liwia Kwiecień.

Partnerem głównym tegorocznej edycji szósty raz z rzędu zostało Nationale-Nederlanden, którego siedziba w Warszawie gościła uczestniczki campu. 

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Stabilne półrocze Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali osiąga stały wzrost wyniku operacyjnego, dzięki coraz bardziej zdywersyfikowanemu profilowi działalności. Solidna pozycja kapitałowa grupy została potwierdzona.

Składka przypisana brutto za pierwszą połowę 2024 roku wzrosła o 20,4%, do 50,1 mld euro. Wzrost napędziły wyniki w segmentach ubezpieczeń na życie (+26,6% r/r) i ubezpieczeń majątkowych i osobowych (+10,5% r/r).

Wpływy netto z ubezpieczeń na życie były pozytywne i wyniosły 5,1 mld euro, w całości dzięki ubezpieczeniom ochronnym i unit-linked. Wartość nowego biznesu wzrosła o 3,7%, do blisko 1,3 mld euro. Wskaźnik mieszany wyniósł 92,4% (+0,8 pp.), natomiast niezdyskontowany wskaźnik mieszany uplasował się na poziomie 94,9% (-0,1 pp.).

Grupa odnotowała dalszy wzrost wyniku operacyjnego do 3,7 mld euro (+1,6%), dzięki znacznemu udziałowi segmentów ubezpieczeń na życie oraz zarządzania aktywami i majątkiem. Skorygowany wynik netto spadł o 13,1%, do 2 mld euro, głównie za sprawą pogorszenia się zysków kapitałowych i innych zdarzeń jednorazowych odnotowanych w pierwszej połowie 2023 r. Wyłączając te efekty, skorygowany wynik netto byłby stabilny.

Łączna wartość zarządzanych aktywów grupy osiągnęła 821 mld euro (+25,2%), przede wszystkim dzięki konsolidacji Conning Holdings Limited.

Generali charakteryzuje się solidną pozycją kapitałową, ze współczynnikiem wypłacalności na poziomie 211% (220% w 2023 roku), co odzwierciedla przede wszystkim przejęcie Liberty Seguros i uruchomienie programu odkupu akcji o wartości 500 mln euro.

– Dzięki ciągłemu wzrostowi wyniku operacyjnego i powrotowi do silnych dodatnich wpływów netto z ubezpieczeń na życie, nasze wyniki potwierdzają odporność Generali, skuteczność naszej strategii i naszą zdolność do dostarczania wartości dla wszystkich interesariuszy również w złożonym otoczeniu makroekonomicznym i geopolitycznym – powiedział Philippe Donnet, CEO Grupy Generali. – Rozwijamy się jako globalny gracz na rynku ubezpieczeń i zarządzania aktywami o coraz bardziej zdywersyfikowanym profilu biznesowym. Nasza nieustanna koncentracja na pozycji gotówkowej i kapitałowej pozwala nam uruchomić wykup akcji własnych o wartości 500 mln euro, podkreślając nasze zaangażowanie w zwiększanie wynagrodzenia akcjonariuszy. Do zakończenia naszego planu „Lifetime Partner 24: Driving Growth” jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia wszystkich ambitnych celów, dzięki nieustannym wysiłkom wszystkich naszych pracowników i agentów. Patrząc w przyszłość, wraz z zespołem zarządzającym pracujemy nad nową strategią grupy, którą zaprezentujemy podczas Dnia Inwestora 30 stycznia 2025 r. w Wenecji – dodał.

(AM, źródło: Generali)

WTW: Optymizm związany z transakcjami M&A umacnia się wraz z ich rosnącą dynamiką

0
Magdalena Kluczek

Globalna aktywność w zakresie fuzji i przejęć (M&A) utrzymuje pozytywną dynamikę osiągniętą na początku 2024 r., a transakcje zakończone w drugim kwartale poprawiły się w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku – wynika z badań przeprowadzonych przez WTW Quarterly Deal Performance Monitor.

Z raportu wynika, że w II kwartale 2024 r. na całym świecie sfinalizowano 166 transakcji o wartości ponad 100 mln dolarów – tyle samo co w pierwszych trzech miesiącach tego roku i o 25% więcej niż  w tym samym okresie w 2023 r. (130 transakcji). Sfinalizowanie 35 dużych transakcji o wartości powyżej 1 mld dol. oznacza trzeci kwartalny wzrost z rzędu, po 34 transakcjach zamkniętych w I kw. 2024 r. i 32 w IV kw. 2023 r. Ponadto dzięki czterem megatransakcjom o wartości ponad 10 mld dol. w tym roku sfinalizowano łącznie dziewięć takich przedsięwzięć wobec trzech w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2023 r.

Przejęcia zrealizowane w ramach tego samego sektora przemysłu (transakcje wewnątrzsektorowe) rosną jako odsetek wszystkich fuzji i przejęć, w porównaniu do przejęć międzysektorowych. Od początku 2023 r. udział tych pierwszych wzrósł z 57% w I kw. 2023 r. do 74% w ostatnim. Zdaniem autorów raportu wskazuje to na trend polegający na tym, że sprzedający pozbywają się aktywów niezwiązanych z podstawową działalnością, a kupujący szukają transakcji bliżej domu w celu konsolidacji własnych rynków.

– Analiza transakcji w pierwszej połowie 2024 r. sugeruje, że rynek może być gotowy do otrząśnięcia się z postpandemicznego zastoju i powrotu do poziomów i zachowań transakcyjnych sprzed pandemii. Rosnące zaufanie rynku w związku z oczekiwanymi obniżkami stóp procentowych, poprawą warunków finansowania, niską zmiennością i zmniejszającymi się lukami w wycenach pomoże odblokować portfel transakcji – mówi Jana Mercereau, Head of Europe M&A Consulting WTW. – Pomimo wzrostu liczby transakcji do tej pory w tym roku, zagrożenie uporczywą inflacją, wysokimi stopami procentowymi i niepewnością związaną z wyborami prezydenckimi w USA nadal grozi przebiciem zaufania dealmakerów i kruchym odrodzeniem aktywności w zakresie fuzji i przejęć. Aby to nowe ożywienie w zakresie fuzji i przejęć mogło się utrzymać, dealmakerzy będą musieli zmniejszyć swoje narażenie na ryzyko, zachowując wysoki stopień ostrożności, koncentrując się na „najlepiej dopasowanych” transakcjach i dokładnej analizie due diligence, która pozwala na wydłużenie czasu, w połączeniu z planem udanej integracji, która maksymalizuje wartość fuzji i przejęć.

– Optymizm w M&A rośnie wraz z dynamiką transakcji w 2024 roku. Zarządzanie ryzykiem i dokładna analiza due diligence wciąż pozostają kluczowe dla utrzymania tego trendu w obliczu wyzwań rynkowych – dodaje Magdalena Kluczek, dyrektorka Działu M&A Willis Towers Watson Polska.

(AM, źródło: WTW)

Allianz z rekordowym zyskiem operacyjnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W pierwszej połowie obecnego roku Allianz osiągnął zysk operacyjny w rekordowej wysokości 7,9 mld euro. Był to rezultat o 5,3% wyższy od uzyskanego w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Podstawowy dochód netto akcjonariuszy w pierwszych sześciu miesiącach wzrósł o 7,7%, do 5 mld euro. Allianz jest na dobrej drodze do osiągnięcia całorocznej prognozy zysku operacyjnego w wysokości 14,8 mld euro, +/- 1 mld euro.

Allianz podkreśla, że powyższe rezultaty osiągnięto w warunkach powolnego wzrostu gospodarczego i zwiększonej liczby katastrof naturalnych w drugim kwartale. Zdaniem ubezpieczyciela świadczy to o odporności jego modelu biznesowego i ciągłej dynamice.

– Silne wyniki Allianz pokazują, jak przekładamy naszą strategię skoncentrowaną na kliencie na trwały wzrost zysków – powiedział dyrektor generalny Allianz, Oliver Bäte.

(AM, źródło: LinkedIn)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 33/2024

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Koniec pewnej epoki w PZU – str. 2
  • Cyfrowy Agent 007 pokaże, jak skutecznie sprzedawać ubezpieczenia online – str. 5
  • Łukasz Hajduk, UNIQA TFI: PPK potraktowaliśmy poważnie – str. 6
  • Robert Zapotoczny, PFR Portal PPK: Pięć lat PPK – najważniejszy rozdział w historii polskiego oszczędzania – str. 7
  • Marsh: Globalne stawki ubezpieczeń zahamowały swój wzrost – str. 9
  • Philippe Angelis, Insurance Europe: Sprawozdawczość dotycząca zrównoważonego rozwoju – wnioski, wyzwania i perspektywy – str. 11
  • Allianz Trade: Pracownicy obawiają się sztucznej inteligencji, ale może ona ułatwić im pracę – str. 12
  • Jak przygotować rejestr informacji umownych, by był zgodny z DORA? – str. 13
  • Colonnade: Impreza odwołana albo przerwana z powodu burzy i co dalej? – str. 14
  • Unilink: Ubezpieczeniowe konsekwencje uderzenia pioruna – str. 16
  • KNF: Nadzór podsumował pracowity rok – str. 17
  • Małgorzata Rejmer: Sukcesja w kancelarii brokerskiej – str. 18
  • Tomasz Dziki: Droga do skutecznej transformacji cyfrowej – str. 19
  • Wojciech Semmerling: Udokumentowane bezpieczeństwo – kluczowe wyzwania dla brokerów – str. 19
  • Mariusz Astasiewicz: Odszkodowanie metodą różnicy, gdy pojazd naprawiono – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Reklamacja skierowana do ubezpieczyciela – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Po co kredytobiorcom ubezpieczenie? – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak reagować, kiedy klient skupia się na cenie – str. 22
  • Małgorzata Kulik: Potworek językowy. Uwaga na wrogie elementy – str. 22

Spokojny sen z portfelem inwestycyjnym

0
Grzegorz Kaliszuk

Inwestowanie to czynność wymagająca skrupulatności i przestrzegania określonych zasad. Z jednej strony narzucają one na nas pewnego rodzaju reżim, łączą się z obowiązkami, ale z drugiej powodują, że proces lokowania pieniędzy staje się bardziej zrozumiały i z perspektywy inwestora mniej ryzykowny.

Spróbujmy zdefiniować kilka zasad, które pozwolą nam wejść na rynek kapitałowy świadomie i rozsądnie na nim operować.

1. Określ bardzo wyraźnie swój cel inwestycyjny – kiedy chcesz go osiągnąć i czym jest. Im precyzyjniej, tym lepiej. Pamiętaj, że cel inwestycyjny wpływa na podjętą strategię inwestycyjną. Nie jest parametrem samym w sobie.

2. Dywersyfikuj, rozpraszaj, zmniejszaj – to wszystko czynności, które powinieneś wykonywać względem ryzyka. Im lepiej zdywersyfikowany portfel, tym spokojniej śpisz.

3. Podejmuj decyzje adekwatne dla siebie – staraj się nie naśladować na siłę innych inwestorów. Wybieraj te rozwiązania i tę ofertę, która jest dobra dla ciebie, nie dla innych. Nie idź bezwiednie za tłumem. To nie jest zawsze dobra decyzja.

4. Bądź bardziej konserwatywny w swoich decyzjach, niż ci się wydaje, że jesteś – każda decyzja może być obarczona błędem, również decyzja inwestycyjna, zostaw sobie miejsce na popełnienie tego błędu świadomie. Spokojny sen z portfelem inwestycyjnym masz wtedy, gdy jesteś świadom zarówno korzyści, jak i ryzyk.

5. Inwestycja to proces z zasady średnio- i długoterminowy, to nie spekulacja ani arbitraż. Im bardziej wydłużysz swój horyzont inwestycyjny, tym bardziej uniezależniasz się od okresowych lub sezonowych zmian na rynku finansowym – inwestując, musisz pogodzić się z tym, że wiele rzeczy może pójść niezgodnie z naszymi oczekiwaniami.

6. Inwestujesz? Rób to z głową, ale także oszczędzaj jednocześnie. Sposobów na oszczędzanie jest wiele. Począwszy od regularnego odkładania określonych sum poprzez sporządzenie i pilnowanie budżetu domowego, przejrzenie umów, z których wynikają dla nas obowiązki finansowe i ich zoptymalizowanie w miarę możliwości, ograniczenie wydatków do tych faktycznie niezbędnych, unikanie kredytów konsumenckich, jeżeli nie są potrzebne do osiągnięcia określonego celu itd.

7. Inwestowanie ma swoje koszty (oprócz zawartych w produkcie). Są nimi czasem niepewność, zwątpienie, wahanie. Warto je jednak ponieść, będąc konsekwentnym, racjonalnie oceniając przedmiot i horyzont inwestycji względem własnych preferencji i potrzeb.

8. Staraj się nie podejmować skrajnych decyzji inwestycyjnych. Ekstrema są zawsze obarczone największym ryzykiem.

9. Badaj swoje preferencje inwestycyjne stale, są na rynku dostępne do tego narzędzia. Preferencje te bowiem zmieniają się z czasem i wraz ze zmianą naszego statusu majątkowego.

10. Inwestowanie i oszczędzanie wymaga zapanowania nad naszym ego. Pamiętaj, że nie kupując czegoś dzisiaj (czegoś, co nie jest ci niezbędne, ale jedynie zaspokaja chęć „pokazania się”), zostawiasz sobie więcej możliwości na przyszłość, która z natury jest niepewna.

To jedynie kilka zasad, które każdy inwestor powinien mieć zawsze w głowie, podejmując inwestycje kapitałowe. Pamiętajmy o nich.

Grzegorz Kaliszuk
dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych w Phinance SA

Jak zdobyć serca i portfele klientów przy kawie i ciasteczkach

0
Artur Sójka

Najczęściej nie mamy dobrych relacji z naszymi klientami tylko dlatego, że o to nie zadbaliśmy. A zatem po pierwsze: zaproś ich na kawę i ciasteczka, serio!

Wyobraź sobie, że dzwoni do ciebie dowolny dostawca. Twoja księgowa, prawnik, webmaster. Korzystasz z jego usług. Telefon dzwoni, patrzysz na wyświetlacz, widzisz imię i nazwisko i… Twój mózg momentalnie wizualizuje jedną z dwóch sytuacji:

a) Czego on może chcieć? Pewnie znów chce mi coś sprzedać! Grrr – już jesteś podenerwowany.

b) O! Dzwoni do mnie Kowalski! Ale fajnie! Ciekawe, co tam słychać, odbieram! – oczywiście z uśmiechem.

Co różni te dwie sytuacje? Przeszłość. Otóż, jeśli twój dostawca dzwoni do ciebie, tylko kiedy chce ci coś sprzedać, nawet jeśli jest to coś, czego naprawdę potrzebujesz, prędzej czy później skojarzysz go z wydatkami. A wydatków nikt nie lubi. Ale jeśli duża część, a najlepiej większość kontaktów twojego dostawcy z tobą (nie zawsze musi to być rozmowa) dotyczyła dostarczenia ci realnej wartości, skojarzysz to z czymś przyjemnym.

Co więc możesz zrobić?

  • Składaj życzenia/gratulacje przy nadarzających się okazjach (podpowiedzą ci je social media, sam możesz o nie zapytać, datę urodzin podpowie ci PESEL, daty imienin i innych okazji dotyczących wszystkich, np. święta, Nowy Rok, podpowie kalendarz), możesz też (w granicach rozsądku) wręczać drobne, symboliczne prezenty.
  • Zainteresuj się życiem klientów – jeśli podczas którejś z rozmów wyszło, że mają dzieci w wieku maturalnym, odezwij się w maju, zagadnij o egzaminy, powiedz, że trzymasz kciuki, gdy natrafisz na informację o jakimś konkretnym hobby, zapamiętaj to i wykorzystaj.
  • Pomyśl, czego oni potrzebują: jaki prowadzą biznes, jakich poszukują klientów, dostawców itd. Masz dużą bazę kontaktów. Łącz jedne z drugimi, ludzie będą ci wdzięczni.
  • Każdą rozmowę zaczynaj od small talku. Pytaj o to, co u nich, czy wydarzyło się coś nowego, dobrego lub złego, czy może mają coś w planach albo czegoś się obawiają? Jeśli tylko wpadniesz na jakiś pomysł, który może im pomóc, zapytaj grzecznie, czy chcą go wysłuchać.

Twoja inwestycja

Pamiętaj: Ludzie nie dbają o to, co wiesz, dopóki nie wiedzą, że o nich dbasz (Theodore Roosevelt). A kiedy już będą wiedzieli, że o nich dbasz, zaproś ich czasem na kawę i ciastka. Ale nie do swojego biura, bo ma to być spotkanie towarzyskie, a nie biznesowe.

I wróciliśmy do punktu „po pierwsze”. Co zatem jest tym „drugim”? Rozmawiaj z nimi. Słuchaj ich aktywnie. Nachyl się w ich stronę, gdy mówią, potakuj, dopytuj, parafrazuj, poświęć im uwagę. Nie rozpraszaj się telefonem czy czymkolwiek innym. Pokaż im, udowodnij, że są ważni. I nie próbuj niczego sprzedawać. To spotkanie ma być twoją inwestycją. Ta kawa i ciasteczka ma zdobyć ich serce. Gdy to osiągniesz, nie obawiaj się: ich serce nie pozwoli im „przekazać” swojego portfela komukolwiek innemu.   

Na zakończenie jedna przestroga: nie rób nic z tego, co opisałem powyżej, jeśli nie potrafisz być w tym autentyczny/a. Wyrachowanie jest rodzajem kłamstwa i jak ono, ma krótkie nogi. Jeśli chodzi o sprzedaż relacyjną, obowiązuje zasada „wszystko albo nic”.

Mam nadzieję, że należysz do tych, którzy rzeczywiście kierują się filozofią budowania prawdziwych, szczerych i obustronnie korzystnych relacji z klientami.

Artur Sójka

Jak w sprzedaży wykonać uderzenie wyprzedzające

0
Adam Kubicki

Mimo że działamy zgodnie z profesjonalną sztuką sprzedaży, zawsze jesteśmy narażeni w rozmowie z klientem na zastrzeżenia i wątpliwości. Zamiast uspokoić obawy klienta, sprzedawcy często swoją postawą jeszcze bardziej je wzmacniają. Jak sobie radzę z takimi sytuacjami?

Często stosuję „uderzenie wyprzedzające”. Po prostu, jeśli wiem, że klient wcześniej czy później zgłosi jakąś typową uwagę, poruszam tę kwestię, jeszcze zanim on to zrobi. Rozprawiam się z zastrzeżeniem raz a dobrze – tak, żeby nie przeszkadzało nam w dalszych rozmowach.

Pamiętam historię z innej branży, gdzie ta metoda dała ciekawy efekt. Chodzi o dział handlowy pewnej firmy telekomunikacyjnej. Jej produkty były najdroższe na rynku. Konkurenci w swoich reklamach porównywali ceny, więc niemal każdy potencjalny klient wiedział, że przedstawiciel handlowy tej firmy chce mu zaoferować drogi produkt. Sprzedawcy byli zniechęceni. Odprawiano ich z kwitkiem już przy pierwszym kontakcie. Klienci niemal od razu mówili: „Wiem, że wasze produkty są najdroższe na rynku, i nie stać mnie na nie. Jeśli już mam to kupić, to wybiorę waszego konkurenta, który jest w stanie zaoferować mi niższą cenę”.

Oto jak uczono ich metody ataku wyprzedzającego. Podczas pierwszego spotkania z potencjalnym klientem przedstawiciel handlowy miał mówić: „Dziękuję za poświęcony mi czas. Wiem, że jest pan/pani bardzo zajęty/zajęta, dlatego też, zanim zaczniemy, muszę powiedzieć coś ważnego. Nasz system telekomunikacyjny jest dziś najdroższy na rynku. Jest droższy o 12% od tego, co oferuje konkurencja. A jednak tysiące firm, takich jak wasza, kupuje go codziennie i w całym kraju, pomimo iż wiedzą, że jest najdroższy. Czy chce pan/pani wiedzieć dlaczego?”.

Na tak postawione pytanie klienci niemal zawsze odpowiadali: „Tak, oczywiście. Co sprawia, że wasze produkty są o tyle droższe od oferty konkurencji?”. Przedstawiciel mówił wtedy: „Właśnie to zamierzam szczegółowo wytłumaczyć. Być może sam dojdzie pan do wniosku, iż lepiej jest zapłacić więcej za nasze produkty, do których dołączamy cały dodatkowy pakiet usług, niż kupić jakąś tańszą alternatywę u któregoś z naszych konkurentów”.

Uzbrojeni w nową technikę przedstawiciele handlowi wrócili do pracy. Choć rynek się kurczył, ich sprzedaż skoczyła do góry już w ciągu pierwszego miesiąca. Jak tę metodę zastosować w sprzedaży ubezpieczeń?

Po pierwsze, zrób listę typowych obiekcji, które napotykasz w rozmowach z klientami.

Po drugie, zastanów się, jak samemu podjąć temat danej obiekcji, wyprzedzając wypowiedź klienta tak, żeby go to zaskoczyło i skłoniło do właściwych wniosków. Swoje pomysły koniecznie zapisz, gdyż tylko w ten sposób jesteś w stanie je zapamiętać i użyć w rozmowie z klientem.

Po trzecie, modyfikuj swoje pomysły. Praktyka pokaże, co się sprawdza, a co nie. Po każdej nieudanej sprzedaży zastanów się, w jaki inny sposób można było zastosować uderzenie wyprzedzające.

Podam ci przykład zastosowania tej metody. Jest on związany z obiekcją „muszę się zastanowić”. Uderzenie wyprzedzające może wyglądać następująco: „W przypadku ochrony na wypadek… klienci, ze względu na jej koszty, chcą odsunąć decyzję w czasie, mówiąc, że muszą się zastanowić. Panie Andrzeju, bardzo często kończy się to tym, że nie ubezpieczają się w ogóle, a potem, kiedy coś się dzieje, wracają do mnie z pytaniem, czy jeszcze mogą skorzystać z tej oferty. Oczywiście wtedy jest już za późno. Jeśli pan dziś stwierdzi, że taka ochrona ma sens w pana przypadku, czy będzie pan gotowy podjąć od razu decyzję?”.

Jak widzisz, metoda nie jest skomplikowana. Jednak trzeba wcześniej ją przygotować. Trudno będzie na spotkaniu z klientem tworzyć ją na bieżąco.

Adam Kubicki                      

adam.kubicki@indus.com.pl

Decyzje i działania menedżerów pod lupą

0
Źródło zdjęcia: Premium English

Scrutiny pojawia się często w kontekście aktywności organów regulacyjnych i nadzorczych. Oznacza szczegółowe badanie, audyt lub bardzo uważną obserwację, której celem jest weryfikacja prawidłowości działań biznesowych, compliance, stosowania się do przepisów prawa itp.

Oto przykładowe użycia w zdaniu:

Due to intensification of regulatory activity, Directors and Officers are under greater scrutiny for their decisions and actions.

(Ze względu na intensyfikację działań ze strony nadzoru decyzje i działania kadry zarządczej podlegają bardziej wnikliwej obserwacji). 

W słownictwie ubezpieczeniowym słowo scrutiny może odnosić się do procesu dokładnego badania lub analizy warunków polisy ubezpieczeniowej, szczególnie w kontekście weryfikacji zgłoszonych roszczeń. Na przykład, firma ubezpieczeniowa może poddać zgłoszone roszczenie ścisłej kontroli, aby upewnić się, że spełnia ono wszystkie warunki umowy ubezpieczeniowej.

The insurance company conducted a thorough scrutiny of the claim documents to ensure compliance with the policy terms.

(Ubezpieczyciel przeprowadził dokładną analizę dokumentacji szkodowej, aby upewnić się co do zgodności z warunkami ubezpieczenia).

Ponadto, scrutiny może dotyczyć także oceny ryzyka przez firmę ubezpieczeniową przed wydaniem polisy. W takim przypadku firma dokładnie analizuje historię ubezpieczonego, warunki i ryzyka związane z daną nieruchomością lub pojazdem przed podjęciem decyzji o przyznaniu polisy i ustaleniu składki.

The client’s business underwent intense scrutiny before the insurance policy was issued.

(Firma klienta została poddana intensywnemu audytowi przed wystawieniem polisy). 

Małgorzata Kulik
kursy języka angielskiego dla branży ubezpieczeń

www.premium-english.pl

18,323FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie